Min bil er blevet en klenodie eller et skr~
Fra : Dak

Dato : 20-11-06 09:49

Hørte kort i fredags at min bil(læs: samme mærke) var på en udstilling over
fortidens "bedste" biler fra vistnok årgang 70 og opefter. Den stod bl.a.
sammen med en Porsche 911, Ferrari osv. Så nu spørger jeg lige hvor og hvad
det var for en udstilling fordi den må jeg da ind og se. De har jo smag!

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-11-06 11:32

Dak skrev:
> [...]
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

http://www.ddc.dk/events/DDCudstillinger/fascination_of_transportation

MVH Leo

Fra : Peter Frost

Dato : 20-11-06 15:43

Dak skrev:
> [...]
> hvad
> det var for en udstilling fordi den må jeg da ind og se. De har jo smag!

Som su skriver samme mærke, ja ja... Jeg ved ikke om du har prøvet at skruge
på en 82'er kontra en 92'er. 90-93 modellen af Sierra, er vidst ikke Fords
bedste bil. Min første bil var min stedfars Sierra 1,6 fra 86, den havde
rustende skræmkanter og en dårlig benzintank, der ud over brugte den en stor
mængde olie, pga olie og rust lod jeg den gå tilbage til stedfar, der i dag
køre rundt i den, uden en eneste fejl, med nye skærmkanter, og ny lakkeret,
hvor jeg i dag har en Volvo 850, vel at mærke havde jeg en Sierra DOHC fra
90, 91 model. I mellemtiden, den bliver i øvrigt skrotten nu, pga rust i
vanger og skærme, og så i øvrigt en tvivlsom, muligvis flækket top.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-06 20:26

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde jeg en Sierra DOHC fra 90, 91 model. I mellemtiden, den bliver i
> øvrigt skrotten nu, pga rust i vanger og skærme, og så i øvrigt en

hehe, jeg har haft både en 82, 91 og 92 model af Sierra. Du har ganske ret.
En 82 model var godt nok fyldt med børnesygdommen. Min rustede også i
skærmkanter og fik også nye vanger (har du hørt det Olsen
Det med sidevindsfølsomhed kender jeg også alt for godt. Man skulle virkelig
holde fast i rattet hver gang man overhalede en lastbil ellers blev man
suget ind i lastbilen
Vil også sige at Sierra er/var en bil man ikke kan regne 100% med kunne køre
uden et par stop midt på de danske veje.

--
Tom

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-11-06 16:19

Dak wrote:
> [...]
> det var for en udstilling fordi den må jeg da ind og se. De har jo smag!

Se, jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvad Sierra'en har at gøre
på den liste.

Jeg havde en 1,6 hatchback fra 83 der:

- rustede. Vanger, skærmkanter, benzintank, bjælke foran køler. Det
var bare det jeg fik skiftet.
- Ikke brød sig om skarpe sving. Det krævede planlægning.
- heller ikke kunne lide hårde opbremsninger.
- havde en anstrengt forhold til sidevind (Sierrawinds som de sagde i
England)

Det sidste skyldtes at man kun havde set på aerodynamik i designfasen;
rygterne sagde at der ved 110km/t var et løft på ca 100kg på
bagklappen. Tror fanden den var løs i bagenden. Det var også derfor
man gav Cossien det enorme foderbrædt.

Men den startede hver morgen og var behagelig at sidde i...

/Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-11-06 20:36

Martin Sørensen wrote:

> Se, jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvad Sierra'en har at gøre
> på den liste.

Hvis du læser på siden, så står der:
"Udvælgelsen skal begrundes med en designfaglig motivation med fokus på
bilernes designmæssige udseende og æstetik frem for eksempelvis bilernes
tekniske udstyr, køreegenskaber, økonomi, miljøhensyn mm. "

Så det er jo ikke så meget om den ruster i skærmanterne eller andet teknisk,
som ligger til grund for udvælgelsen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-11-06 20:34

Dak wrote:
> [...]
> opefter. Den stod bl.a. sammen med en Porsche 911, Ferrari osv. Så nu
> spørger jeg lige hvor og hvad det var for en udstilling fordi den må

Det er ikke en "rigtig" bil udstilling, der er kun tale om en
billedudstilling af bilerne.
Og det er ikke bare en flad '82 Sierra 1,6, men derimod en 3 dørs Sierra
Cosworth fra '86.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Bak

Dato : 22-11-06 12:08

> Det er ikke en "rigtig" bil udstilling, der er kun tale om en
> billedudstilling af bilerne.
> Og det er ikke bare en flad '82 Sierra 1,6, men derimod en 3 dørs Sierra
> Cosworth fra '86.

Det er sandt nok en Cosworth der er på billedet, men i omtalen af de
udvalgte biler står der: (klippet fra ddc´s side)

De otte udvalgte biler er:
Citroën ID/DS (1955)
Morris Mini (1959)
Jaguar E-type (1961)
Ford Mustang (1965)
Ford Sierra (1982)
Ferrari Testarossa (1984)
Alfa Romeo 156 (1997)
Porsche 911 (2006)

Såeh.. det. Men jeg kan heller ikke forstå hvad den laver i dét selskab.

Martin

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 27-11-06 19:00

> Det er ikke en "rigtig" bil udstilling, der er kun tale om en
> billedudstilling af bilerne.

Jojo, der står skam en samling biler dernede :)

> Og det er ikke bare en flad '82 Sierra 1,6, men derimod en 3 dørs Sierra
> Cosworth fra '86.

Yes, den ÆGTE Cosworth super saloon ;)

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-11-06 09:27

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> bilernes designmæssige udseende og æstetik frem for eksempelvis bilernes
> tekniske udstyr, køreegenskaber, økonomi, miljøhensyn mm. "

Det missede jeg, men så er det lidt mere ok. Jeg havde nu valgt Audi
100 fra midt-80erne i stedet for Sierra - eller MB w123.

> Så det er jo ikke så meget om den ruster i skærmanterne eller andet teknisk,
> som ligger til grund for udvælgelsen.

Nej - det er jo bagatelagtige detaljer i den sammenhæng

mvh

Martin

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 27-11-06 18:58

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og hvad det var for en udstilling fordi den må jeg da ind og se. De har jo

Læg mærke til at de på alle postere og prospekter har billede af en 3 dørs
Cosworth. - Men sådan kunne de jo ikke få fingre i ;)

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth