at NAT´te på en dialup forbindelse....
Fra : uridium

Dato : 11-12-00 13:40

Er der nogle der ved hvordan jeg får det til at virke på w2k server?

Problem løst beskrevet:
Teledanmarks super sucky dialup adsl løsning der fungerer som som en dialup
ting....
Problem mere detaljeret: Det er let at sætte NAT-routing op på mellem to
NIC´s (med faste IP adresser!). det svære er: at hvis man mister
forbindelsen, får man en ny adresse, og så skal routing-tabellen updates
(går jeg ud fra)... eller hvad? for det virker bare IKKE.... Jeg går ud fra
det må være noget med at få den til at opfatte forbindelsen som et
"demand-dial" interface, og så få den til at NATte alle eksterne ip kald til
dette interface (som jo får ip fra en DHCP server)...
Nogle ideer, ting jeg ikke har fattet ordentlig, eller lignende?

Jeg ved godt at problemet kan beskrives meget mere specifikt, men jeg håber
da der er nogen der forstår hvad jeg mener, ellers skal jeg meget hjertens
gerne komme med flere detaljer!...

OS: Windows 2000 adv. server

--
Uridum
"Keep things as simple as possible, but not too simple!"

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-12-00 23:31

On Mon, 11 Dec 2000 13:40:05 +0100, "uridium" <test@test.com>
wrote:

> [...]
> en ny adresse, og så skal routing-tabellen updates (går jeg ud fra)...
> eller hvad? for det virker bare IKKE....

Jeg tror, du vil få brugbare svar, hvis du mere detaljeret for-
tæller, hvad det er for et setup du har, og hvad du ønsker at
opnå. Jeg forstår det i hvert fald ikke.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/