Når dækmontering går galt :)
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 18:29

http://henrikstidsen.dk/wp-postie-photos/20061113-181201-1.jpg

Ja det kan gå grueligt galt når man ikke ved hvordan det skal gøres

Spøg til side, hvad syns i om den måde at "parkere" en bil på ?

Fra : Seth-Enoch

Dato : 13-11-06 19:39

> Spøg til side, hvad syns i om den måde at "parkere" en bil på ?
Kan vel ikke være ret godt til et dæk at blive klemt så meget sidevejs?

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Brian

Dato : 13-11-06 20:20

Seth-Enoch wrote:
> [...]

Hvis min mekaniker gjorde det ved min bil, ville jeg blive tosset ud over
alle grænser.

> Kan vel ikke være ret godt til et dæk at blive klemt så meget
> sidevejs?

Selve slidbanen er jo ikke bøjet synderligt... desuden kunne det jo også
være gamle dæk, der er smidt under

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 21:58

Brian wrote on 13-11-2006 :
> Selve slidbanen er jo ikke bøjet synderligt... desuden kunne det jo også være
> gamle dæk, der er smidt under

Det er dæk der skulle kasseres alligevel - der var 4-5mm spor tilbage
på bagdækkene og fordækkene var ødelagt pga. manglende sporing. Det var
gamle vinterdæk. Så dækkene er ligemeget.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 21:58

Brian presented the following explanation :

Glemte lige den her...

> Hvis min mekaniker gjorde det ved min bil, ville jeg blive tosset ud over
> alle grænser.

Hvorfor ?

Fra : Brian

Dato : 13-11-06 22:03

Henrik Stidsen wrote:

> Hvorfor ?

Fordi han kun ville gøre det af dovenskab - hvis han ikke har en lift fri,
må han bruge en donkraft.

Hvis jeg gør til en mekaniker, forventer jeg at de udfører arbejdet på
professionel vis (ja, jeg er naiv) - ikke de der perlegrus løsninger.

Jeg står heller ikke på mit job, og prøver at lodde med en lighter.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 22:07

Brian wrote on 13-11-2006 :

> Fordi han kun ville gøre det af dovenskab - hvis han ikke har en lift fri, må
> han bruge en donkraft.

Der var faktisk en lift fri - og grunden til det endte sådan var at
dækkene har omløbsretning. Og ja, så blev de vendt forkert... De hjul
han pillede af på højre side fik dæk på så de passede til venstre side.

Iøvrigt var det faktisk kun fordi hans afbalanceringsmaskine ikke kunne
tage mine originale Peugeot fælge som det var planen at bruge til
vinterdæk - de har ikke hul i midten og han havde ikke noget beslag til
at kunne montere dem på afbalanceringsdimsen. Så måtte jeg jo bruge de
fælge jeg har sommerdæk på. De er også nemmere at gøre rene så det er
nok ikke så dumt igen.

> Hvis jeg gør til en mekaniker, forventer jeg at de udfører arbejdet på
> professionel vis (ja, jeg er naiv) - ikke de der perlegrus løsninger.

Jeg ville også have foretrukket en lift - men hjulene var pillet af de
problemet opstod og så er det jo lidt sent at flytte dytten...

Fra : Møller

Dato : 13-11-06 22:31

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
> http://henrikstidsen.dk/wp-postie-photos/20061113-181201-1.jpg
>
> Ja det kan gå grueligt galt når man ikke ved hvordan det skal gøres
>
> Spøg til side, hvad syns i om den måde at "parkere" en bil på ?

det er vel en normal metode hvis man godt kan li' de dæk og fælge der er på
bilen, så har man lige et par gamle med i bagagerummet, så larmer det ikke
så meget nær man sætter bilen ned inden man kører med sine nyerhvervelser,
mælkekasser er også brugt, men det skramler

Møller

Fra : PMH

Dato : 13-11-06 23:21

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://henrikstidsen.dk/wp-postie-photos/20061113-181201-1.jpg
>

> Spøg til side, hvad syns i om den måde at "parkere" en bil på ?

At det siger mest om ejeren...
Han er åbenbart for nærig til at køre på et ordentlig værksted,
men benytter istedet en garage amatør, som ikke værktøjet iorden.

PMH

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 23:50

PMH explained :

> At det siger mest om ejeren...

Nu skal det da ikke være nogen hemmelighed at det er min egen bil...

> Han er åbenbart for nærig til at køre på et ordentlig værksted,
> men benytter istedet en garage amatør, som ikke værktøjet iorden.

Det var det eneste værksted i Esbjerg der har en aftale med daekonline
- og det havde fået gode karakterer og dem jeg snakkede med om de
kendte det havde kun hørt godt om det.

Men det skal da heller ikke være nogen hemmelighed at jeg gerne havde
set en lift under bilen - specielt da fordi der stod en ledig en af
slagsen lige ved siden af.

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-06 02:55

Henrik Stidsen wrote:
> http://henrikstidsen.dk/wp-postie-photos/20061113-181201-1.jpg
> Ja det kan gå grueligt galt når man ikke ved hvordan det skal gøres
> Spøg til side, hvad syns i om den måde at "parkere" en bil på ?

Der kan vel sagtens vrides noget skævt på hjulophæng eller undervogn, når
ikke bilens donkraft-beslag bruges?
Det er også en uskik at klodse en bil op på en lift på bærearmene og andre
sære steder. Brug vangerne som foreskrevet. I manualerne til visse bilmærker
(bl.a. VW) frarådes det ligefrem at bruge bærearme til den slags.
Men billedet ligner noget fra et sydlandsk abekatte-land!

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-11-06 08:50

Søren B. wrote:
> Men billedet ligner noget fra et sydlandsk abekatte-land!

Er du racist, eller har du kendskab til en aberace der er begyndt at
degenerere så meget at de benytter biler?

--
vh
Torben

Fra : Denis

Dato : 14-11-06 19:28

"Søren B." <ingen mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> slags.
> Men billedet ligner noget fra et sydlandsk abekatte-land!

Jeg synes nu det ligner en der har parkeret i byen med nogle lidt for flotte
fælge

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-06 19:49

Denis wrote :
> Jeg synes nu det ligner en der har parkeret i byen med nogle lidt for flotte
> fælge

hehe, ja, selvom folk der låner den slags nok ikke smider dæk under ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-11-06 00:29

Henrik Stidsen wrote:

> hehe, ja, selvom folk der låner den slags nok ikke smider dæk under ;)

Som Møller skrev:

Mælkekasser.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-06 09:11

Søren B. wrote:

> Der kan vel sagtens vrides noget skævt på hjulophæng eller undervogn, når
> ikke bilens donkraft-beslag bruges?

Ja jeg var mest nervøs for forhjulsophænget, bremser osv for det
hvilede den nemlig på. Bagpå hvilede den ca. samme sted som arm-lifte
tager fat.

> Men billedet ligner noget fra et sydlandsk abekatte-land!

Danmark f.eks. ?

Fra : Brian

Dato : 14-11-06 17:07

Henrik Stidsen wrote:

> Ja jeg var mest nervøs for forhjulsophænget, bremser osv for det
> hvilede den nemlig på.

Og du sagde ikke noget til det ?

Jeg troede helt ærligt, ud fra din færden i gruppen, at du var sådan en
tålmodig mand

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-06 19:11

Brian brought next idea :

> Og du sagde ikke noget til det ?

Spurgte om den kunne holde til det - ja ja, det kunne den godt når bare
den ikke hvilede på bagbremserne for der var noget plastiknoget på der
kunne knække...

> Jeg troede helt ærligt, ud fra din færden i gruppen, at du var sådan en
> tålmodig mand

Ja jeg er vældig tålmodig ;)

Fra : Brian

Dato : 14-11-06 20:13

Henrik Stidsen wrote:

> Ja jeg er vældig tålmodig ;)

Så er jeg næsten ked af at tilføje, at der mangler et "ikke" i sætningen

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-06 20:24

Brian pretended :

> Så er jeg næsten ked af at tilføje, at der mangler et "ikke" i sætningen

Det ændrer ikke på det, jeg er vældig tålmodig (måske lidt FOR tålmodig
nogen gange).

Kan iøvrigt ikke helt forstå hvorfor du har fået den modsatte
opfattelse.

Fra : Brian

Dato : 14-11-06 20:42

Henrik Stidsen wrote:

> Kan iøvrigt ikke helt forstå hvorfor du har fået den modsatte
> opfattelse.

Nu jeg tænker over det, kan jeg faktisk heller ikke - din tålmodighed med
Finn Guldmann er uden sidestykke. Hvis jeg ikke vidste anderledes, ville jeg
tro at du er pædagog

Jeg ville dog stadig ikke have meget tålmodighed med en dækmand, der
parkerer min bil på 4 gamle dæk.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-06 20:57

Brian used his keyboard to write :

> Nu jeg tænker over det, kan jeg faktisk heller ikke - din tålmodighed med
> Finn Guldmann er uden sidestykke. Hvis jeg ikke vidste anderledes, ville jeg
> tro at du er pædagog

hehe, min mor er pædagog, jeg har en svingerinde der er pædagog og jeg
kender flere der læser til det. Så lidt påvirkning har det jo nok givet
selvom jeg helst ikke vil være ved det ;)

> Jeg ville dog stadig ikke have meget tålmodighed med en dækmand, der parkerer
> min bil på 4 gamle dæk.

Det var kun på 2 - den stod på hjulene på den anden side lige indtil
donkraften kom under derovre og hjulene blev skiftet ud til dem med nye
dæk på...