Erfaringer ved Ford Galaxy....
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-11-06 11:30

Nu har jeg søgt vidt og bredt efter en "ny" brugt bil. Og er pludselig
"landet" på en Ford Galaxy. Men jeg kender intet til den. Jeg kan se der
står nogle stykker til salg (Diesel) rundt omkring. Nogle med automatgear.
Er der nogen erfaringer med dem?

Eller skal jeg holde mig til de gamle Mercedes'er (jvf. tidligere tråd...)

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er ved svar på mail

Fra : Hr. Platz

Dato : 13-11-06 12:00

Jeg kører en Galaxy model 2001 med 1,9 TDI. en Ghia hentet i Frankfurt. Det
er stadig den bedste bil jeg har haft, og det er trods alt min 12. bil.

Alt hvad jeg har i komfort og luxus opvejer hvad der kunne være / er af
minusser. Men smag og behag er forskellig.

/Henrik Platz, Varde

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-11-06 14:28

Henrik Nielsen wrote:
> [...]
> står nogle stykker til salg (Diesel) rundt omkring. Nogle med automatgear.

Ingen personlig erfaring, men hvis du læser tysk, så se hvad
autobild.de skriver om Sharan (samme bil, også Alhambra) som
Gebrauchtwagen. "Værste VW fra perioden" svjh.

mvh

Martin

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-11-06 15:10

"Sharan (samme bil, også Alhambra)"

Ups, det vidste jeg ikke.... Er det virkelig rigtigt at det er samme bil?
Jeg var ikke klar over at VW og Ford havde samarbejde...?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-06 15:54

Henrik Nielsen skriver:

> Ups, det vidste jeg ikke.... Er det virkelig rigtigt at det er samme bil?
> Jeg var ikke klar over at VW og Ford havde samarbejde...?

Den gamle Galaxy og Sharan/Alhambra deler næsten alt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-11-06 16:08

Henrik Nielsen wrote:
> "Sharan (samme bil, også Alhambra)"
>
> Ups, det vidste jeg ikke.... Er det virkelig rigtigt at det er samme bil?
> Jeg var ikke klar over at VW og Ford havde samarbejde...?

De bygges(byggedes?) på samme fabrik, Autoeuropa, i Portugal. Dan den
kom frem så jeg i TopGear hvordan de de byttede kølergrill på en VW
og en Ford.

Det er dog ikke alle mærker der har alle motorer - men alle diesler er
fra VW.

/Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-06 16:50

Martin Sørensen skriver:

> De bygges(byggedes?) på samme fabrik, Autoeuropa, i Portugal.

Byges (VW laver stadigvæk den gamle sharan).

> Det er dog ikke alle mærker der har alle motorer - men alle diesler er
> fra VW.

Med trækaksler fra Ford, for de bliver rykket i stykker......

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-11-06 21:32

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Med trækaksler fra Ford, for de bliver rykket i stykker......

Om de er fra Ford ved jeg ikke. Som jeg læste brugttesten i
autobild.de er problemet at den er baseret på Passat'en der solgtes
der midt i 90erne, en bil der vejede omkring 1200kg. Shahambraxy'en
vejer svjh over 1500, og så læsses der typisk mere i den end i en
Passat - undervognen kan ikke rigtig klare det, og visse motorer får
det for varmt.

/Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-06 23:24

Martin Sørensen skriver:

> [...]
> vejer svjh over 1500, og så læsses der typisk mere i den end i en
> Passat - undervognen kan ikke rigtig klare det, og visse motorer får

"Vi" har en 10 stykker af dem. Motorene er der ikke er problemer med....
(diesel 115HK eller sådan noget)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-06 23:24

Martin Sørensen skriver:

Fra : Denis

Dato : 14-11-06 00:08

> [...]
> Er der nogen erfaringer med dem?
>
> Eller skal jeg holde mig til de gamle Mercedes'er (jvf. tidligere tråd...)

Læste en "forbruger tilfredsheds undersøgelse" fra whatcar.co.uk

Galaxy lå på plads 105 ud af 105 mulige (ups).
se evt.
http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=220291#

(Nu er det jo en Engelsk undersøgelse så om den kan overføres må du selv
afgøre).
Denis