Indbrudsforsøg :(
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 09:32

Nogen har forsøgt at bryde ind i min bil, heldigvis er det ikke
lykkedes for dem. Men, nu står jeg så med en ødelagt lås i
passagersiden - dvs, selve låsemekanismen fungerer fint og døren kan
både låses og låses op via centrallåsen men nøgle-delen af låsen
er ødelagt.

Spørgsmålet er så, kan det overhovedet betale sig at reparere sådan
en lås ? og er det ikke voldsomt dyrt ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-06 09:40

Henrik Stidsen skriver:

> Spørgsmålet er så, kan det overhovedet betale sig at reparere sådan
> en lås ? og er det ikke voldsomt dyrt ?

Har du ikke friskade på indbrud ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 10:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Har du ikke friskade på indbrud ?

Godt spm, det må jeg lige undersøge når jeg kommer hjem.

Men hvis forsikringen skal ind over skal det vel meldes til politiet ?
og så bliver der et problem for jeg har ingen anelse om hvornår det
er sket og om det er derhjemme på parkeringspladsen i Esbjerg eller om
det er i Vejle hvor jeg arbejder... Mit umidelbare gæt er at det er
sket i nat men det er kun fordi jeg har opdaget det her til morgen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-11-06 10:16

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> er ødelagt.
>
> Spørgsmålet er så, kan det overhovedet betale sig at reparere sådan

Voldsomt dyrt og voldsomt dyrt.. jeg købte et komplet "brugt men fint"
låsesæt til min bil på ebat for ca. 110 kr. Men det tog da sin tid at
montere..

Kører du på værksted er "alting" voldsomt dyrt.

--
vh
Torben - Audi 80 1992

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-11-06 10:37

Torben Scheel wrote:
> ebat

ebat er ikke en hemmelig pakistansk hælerorganisation, blot en stavefjel
for ebay (eller nærmere www.ebaymotors.de)

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-06 10:18

Henrik Stidsen skriver:

> Men hvis forsikringen skal ind over skal det vel meldes til politiet ?

Det kommer an på forsikringsselskabet. Hvis du støder ind i en anden
skal politiet ikke blandes ind i sagen.

> [...]
> det er i Vejle hvor jeg arbejder... Mit umidelbare gæt er at det er
> sket i nat men det er kun fordi jeg har opdaget det her til morgen.

Så er det sikkert sket i nat, få optaget en rapport hos politiet.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 10-11-06 10:29

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen har forsøgt at bryde ind i min bil, heldigvis er det ikke
> lykkedes for dem.

Det er ikke altid at det er "heldigvis" at de ikke kom ind, jeg har selv
måttet betale en lås + noget ødelagt dør, da forsikringen dækkede indbrud,
men ikke indbrudsforsøg, de skal altså have været inde i bilen. så er du
sikke på der mangler noget i bilen

Bare min egen erfaring!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-11-06 10:42

Leif Langgaard wrote:
> [...]
> men ikke indbrudsforsøg, de skal altså have været inde i bilen. så er du

Hørt! Kør noget forsikringssvindel, så vores præmier kan stige - doh!

--
vh
Torben

Fra : Leif Langgaard

Dato : 10-11-06 11:33

> Hørt! Kør noget forsikringssvindel, så vores præmier kan stige - doh!

Hvor i min tekst opfordre jeg til forsikringssvindel?

Din tekst lyder "Kør noget forsikringssvindel", det er vel nærmere en
opfordring

Syntes du det er rimeligt at man ikke får dækket 4 ødelagte døre og dørlåse
hvis det ikke er lykkedes at åbne en af dørene, men hvis en af dørene har
været åbnet og der er stjålet et par solbriller, så er alt dækket!

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-11-06 12:07

Leif Langgaard wrote:

> Hvor i min tekst opfordre jeg til forsikringssvindel?

I dit indlæg som sådan, hvis jeg opfattede det som det var tænkt.

> Din tekst lyder "Kør noget forsikringssvindel", det er vel nærmere en
> opfordring

Og resten er teksten uddyber ironien.

> Syntes du det er rimeligt at man ikke får dækket 4 ødelagte døre og dørlåse
> hvis det ikke er lykkedes at åbne en af dørene, men hvis en af dørene har
> været åbnet og der er stjålet et par solbriller, så er alt dækket!

Hvis man har tegnet en forsikring kender man jo betingelserne - hvis man
ønsker mere dækning end beskrevet i dem, må man jo snakke med sit
selskab på forhånd. At mene at man blot kan tilsidesætte betingelserne
fordi man kommer ud i en situation der ikke er omfattet er barnligt IMO.

--
vh
Torben

Fra : Leif Langgaard

Dato : 10-11-06 12:32

> [...]
> på forhånd. At mene at man blot kan tilsidesætte betingelserne fordi man
> kommer ud i en situation der ikke er omfattet er barnligt IMO.

Håber du tager det som en voksen, når/hvis du selv kommer i situationen!

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-11-06 13:27

Leif Langgaard wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Håber du tager det som en voksen, når/hvis du selv kommer i situationen!

Tjah - jeg forstår bare ikke at nogen forventer at et eller andet
selskab dækker en skade man ikke er forsikret imod, bare fordi man er
forsikret mod andre ting i det selskab. Og jeg forstår heller ikke at
folk opfordrer vidt fremmede til at snyde - der er et motiv til det hvis
man opfordrer venner til det, men fremmede?

Snyderiet skal jo betales af os allesammen. Det er lidt som at prale med
at snyde i skat - det er jo en tilståelse af at man har stjålet fra alle
os andre.

--
vh
Torben

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-11-06 16:59

> Tjah - jeg forstår bare ikke at nogen forventer at et eller andet selskab
> dækker en skade man ikke er forsikret imod, bare fordi man er forsikret
> mod andre ting i det selskab.

Nu kender jeg ikke min svigersøns forsikringsbetingelser. Han har to gange
haft hærværk på sin Renault Megane, ridser i lak, brækkede vinduesviskere,
pyntelister flået af.

Begge gange har han fået dækket alt af forsikringen, naturligvis går det ud
over hans bonus samt selvrisiko.

Jeg vil da henregne sabotage/hærværk på låse på samme måde.

> Og jeg forstår heller ikke at folk opfordrer vidt fremmede til at snyde -
> der er et motiv til det hvis man opfordrer venner til det, men fremmede?

Jeg ser på intet tidspunkt i Leif's indlæg nogen form for opfordring til
"forsikringssvindel", kun du bruger det ord, heller ikke ordlyden i hans
indlæg finder jeg noget der peger på nogen opfordring til svindel, tværtimod
ser jeg noget brugbar info.

> Snyderiet skal jo betales af os allesammen.

Ja - _når_ der snydes.

> Det er lidt som at prale med at snyde i skat - det er jo en tilståelse af
> at man har stjålet fra alle os andre.

Tror du skal forsøge at holde dig til det der skrives, du har da efterhånden
helt tabt tråden med dit hjernespind (Sorry).
Det er vel efterhånden derhenne hvor du også vil påberåbe dig at alle mænd
er voldtægtsforbrydere og kvinder er prostituerede. VI har da hver især
remedierne til det ;-/

--
MVH Hans

Fra : claus b. p.

Dato : 10-11-06 10:45

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
[...]

For et par år siden gav jeg 1500,- for et komplet låsesæt til en Pug 205
3dørs. Dvs. incl. tændingslås og nye nøgler. Skal man kun have en lås skal
man enten have den kodet til samme nøgle som de andre, eller finde sig i en
anden nøgle til den dør.

/Claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 10:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det kommer an på forsikringsselskabet. Hvis du støder ind i en anden
> skal politiet ikke blandes ind i sagen.

Det ved jeg - men når det drejer sig om indbrud tror jeg de vil have
politirapport på det - sådan er det i hvert fald ved indbrud i huse.

> Så er det sikkert sket i nat, få optaget en rapport hos politiet.

Det må jeg hellere - blive en del af en kedelig statistik, Esbjerg har
et problem med indbrud i biler - det og en anden type (som jeg ikke
husker) er de eneste former for kriminalitet der er steget i mængde i
år i Esbjerg politikreds :(

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 10:49

Torben Scheel wrote:

> Voldsomt dyrt og voldsomt dyrt.. jeg købte et komplet "brugt men fint"
> låsesæt til min bil på ebat for ca. 110 kr. Men det tog da sin tid at
> montere..

Men nu er min bil så af typen med fjernbetjent centrallås - så tror
jeg ikke længere det kan gøres til 110kr hvis nøglen også skal
passe i den nye lås...

> Kører du på værksted er "alting" voldsomt dyrt.

Undtagen skift af pærer og vinduesviskere, det gøres gratis hos
Peugeot når man køber pæren/viskeren der :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-11-06 10:58

Henrik Stidsen wrote:

> Men nu er min bil så af typen med fjernbetjent centrallås - så tror
> jeg ikke længere det kan gøres til 110kr hvis nøglen også skal
> passe i den nye lås...

"Fagre" nye verden. Min har også (uoriginal) fjernbetjent centrallås med
klapnøgle, så der er ganske rigtigt en ekstraudgift dér, medmindre jeg
gør som sidst og saver en originalnøgle til. (Jaja det er klyt, men
formålet med mit bilkøb var at få en økonomisk forsvarlig løsning). Din
skal sikkert kodes om på værksted mv.

> Undtagen skift af pærer og vinduesviskere, det gøres gratis hos
> Peugeot når man køber pæren/viskeren der :)

Jeg kan tilbyde dig gratis olieskift, hvis du køber olien hos mig

--
vh
Torben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 10:52

Leif Langgaard wrote:

> [...]
> men ikke indbrudsforsøg, de skal altså have været inde i bilen. så er du

Nu har jeg ikke lige holdt "mandtal" over ting i bilen - men der er
intet af reel værdi så selv hvis de kom ind ville de sandsynligvis
ikke tage noget med sig...

Min bil er af den slags hvor der ligger kopicder (originalerne bliver
jo fugtige = ødelagt), en kuglepen, en enkrone, et par gamle grimme
solbriller, en isskraber, en dugklud, en gul refleksvest og lign. ting
uden værd. Men med mindre de kan låse bilen igen uden nøglen så er
jeg sikker på de ikke har været inde.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 10-11-06 11:24

Nu har jeg ikke lige holdt "mandtal" over ting i bilen - men der er
intet af reel værdi så selv hvis de kom ind ville de sandsynligvis
ikke tage noget med sig...

Hej igen!

Det handlede for mig om at få dør og lås erstattet, men det fik jeg ikke, da
døren ikke havde været åbnet, altså "indbrudsforsøg", havde de fået døren
op, havde forsikringen dækket dør, lås og hvad der måtte være taget i bilen.
Så jeg følte mig noget "snydt".

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 10:55

claus b. p. wrote:

> [...]
> man enten have den kodet til samme nøgle som de andre, eller finde sig i en

Men kan man skifte en lås ud og kode den så den passer til den
eksisterende nøgle - eller skal alle låse og nøglen skiftes/kodes om
? For så er spørgsmålet om det er pengene værd...

Fra : claus b. p.

Dato : 10-11-06 11:12

claus b. p. wrote:

> [...]

eksisterende nøgle - eller skal alle låse og nøglen skiftes/kodes om
? For så er spørgsmålet om det er pengene værd...

Det kan vist kun din autoriserede forhandler svare dig på. Iøvrigt tror jeg
ikke det gør så stor en forskel at der er centrallås. Men det giver jo den
mulighed at man piller låsen ud og spartler hullet til. Men det kræver så en
lakering, og det er jo heller ikke billigt.

/Claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 10:56

Torben Scheel wrote:

> Hørt! Kør noget forsikringssvindel, så vores præmier kan stige - doh!

Nej tak, min præmie er høj nok i forvejen :(

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 11:36

Torben Scheel wrote:
> Din
> skal sikkert kodes om på værksted mv.

Ja og det skal garanteret være hos Peugeot, ikke noget med
ikke-autoriserede værksteder her.. :/

> Jeg kan tilbyde dig gratis olieskift, hvis du køber olien hos mig

Ja det tænkte jeg nok ;) Jeg er dog ikke så dum at jeg tror de gør
det af rent venlighed, man betaler jo nok for det enten i vareprisen
eller ved andre ting. Men det er nu dejlig nemt :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 11:37

Leif Langgaard wrote:

> [...]
> op, havde forsikringen dækket dør, lås og hvad der måtte være taget i bilen.

Det forstår man jo godt - man forsikrer sig jo netop for at få betalt
reperationer i sådanne tilfælde. Kan det ikke dækkes under hærværk
hvis de ikke har været inde i bilen ?

Iøvrigt, hvilket forsikringsselskab har du ?

Fra : Leif Langgaard

Dato : 10-11-06 11:57

Leif Langgaard wrote:

<Det forstår man jo godt - man forsikrer sig jo netop for at få betalt
<reperationer i sådanne tilfælde. Kan det ikke dækkes under hærværk
<hvis de ikke har været inde i bilen ?

Jo, hvis der havde været en række (husker ikke antallet) biler med samme
type "hærværk".

<Iøvrigt, hvilket forsikringsselskab har du ?

Tryg (tjenestemænd), men vi skal nogle år tilbage, men selskaberne har det
jo ikke med at udvide deres dækningsområder!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 11:39

claus b. p. wrote:

> Det kan vist kun din autoriserede forhandler svare dig på. Iøvrigt tror jeg
> ikke det gør så stor en forskel at der er centrallås.

Nej hvis det kun er selve nøgle-delen af låsen der er ødelagt burde
det jo ikke have betydning - kun hvis man skal skifte mere end den ud
tror jeg det kan betyde noget.

> Men det giver jo den
> mulighed at man piller låsen ud og spartler hullet til. Men det kræver så en
> lakering, og det er jo heller ikke billigt.

Og det er heller ikke så smart eller pænt...

Og lakering - forsikringen betalte 2½K for at få lappet en skramme
på 5cm og en revne på 15cm i min kofanger - så det er meget dyrt ja
:(

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 12:01

Leif Langgaard wrote:

> Jo, hvis der havde været en række (husker ikke antallet) biler med samme
> type "hærværk".

Ja det er da utroligt så mange muligheder de selskaber har for at
komme uden om regningerne :( Jeg må snuse lidt rundt på
parkeringspladsen derhjemme så...

> <Iøvrigt, hvilket forsikringsselskab har du ?

> Tryg (tjenestemænd), men vi skal nogle år tilbage, men selskaberne har det
> jo ikke med at udvide deres dækningsområder!

Okay, så kender du jo nok ikke Alkas politik på området.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 14:51

Torben Scheel wrote:

> [...]
> folk opfordrer vidt fremmede til at snyde - der er et motiv til det hvis
> man opfordrer venner til det, men fremmede?

Jeg er grundlæggende fuldstændig enig med dig i at man ikke skal pive
hvis man får en skade man ikke er forsikret imod. MEN jeg mener også
at det i dette tilfælde er et spørgsmål om at forsikringsselskaberne
bruger en for snæver definition - når jeg forsikrer mig mod indbrud
forventer jeg også at de dækker de skader der sker når nogen
forsøger at bryde ind, også selvom indbruddet ikke lykkes for dem.
Hvis der ikke står meget tydeligt i policen af indbrudsforsøg ikke er
dækket så vil jeg opfatte det sådan at de er i og med indbrud er
dækket. Lidt groft kan man sige at forsikringerne snyder deres kunder
- ikke dermed sagt at jeg syns det er iorden at snyde forsikringen for
det mener jeg absolut IKKE det er.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 15:40

Så fik jeg anmeldt til PO og snakket med forsikringen - PO optog en
rapport på det og Alka kunne fortælle at pga. selvrisiko og
præmiestigning ville det koste mig anslået mellem 5 og 10K kroner at
anmelde skaden :(

Så meget for den kasko-forsikring...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-11-06 15:04

Den 10 Nov 2006 06:39:33 -0800 sendte "Henrik Stidsen"
<henrikstidsen@gmail.com> følgende røgsignaler:

> [...]
>rapport på det og Alka kunne fortælle at pga. selvrisiko og
>præmiestigning ville det koste mig anslået mellem 5 og 10K kroner at

Ak ja, på Getz'en ville samme omgang koste 625 kr. i SR og præmien
ville fortsat falde hvert år indtil jeg bliver elitebilist.

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-11-06 17:14

Hr. Jensen explained on 11-11-2006 :
> Ak ja, på Getz'en ville samme omgang koste 625 kr. i SR og præmien
> ville fortsat falde hvert år indtil jeg bliver elitebilist.

Ja det er ikke nemt at være ung og lovlydig billist :(

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-11-06 09:24

[...]

Jeg har lige haft indbrud i min Golf IV, med en ødelagt dørlås til følge.
Den koster jvf. Didriksen i Skanderborg kr. 522,- inkl. moms og omkodning +
montering (½-1 time).

Jeg var overrasket over det ikke var dyrere.

--
MVH Thomas
http://www.lalala.dk/gratisfilm.phtml - Lej GRATIS DVD film!