Rolig nu - det er kun film...
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-11-06 08:47

Rolig nu - det er kun film.

Lad være med at hoppe i sædet :)

http://www.youtube.com/watch?v=IIP7JZsaxIM&mode=related&search=
--
Per, Esbjerg

Fra : Tyfon

Dato : 10-11-06 12:24

> Rolig nu - det er kun film.
>
> Lad være med at hoppe i sædet :)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=IIP7JZsaxIM&mode=related&search=
> --
> Per, Esbjerg

Det var da så hvist 10. gang den blev postet i år

OZ3BTO

Fra : Brian S Jensen

Dato : 10-11-06 15:08

"Tyfon" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da så hvist 10. gang den blev postet i år
>
> OZ3BTO

Ja,ja - jeg havde nu ikke set den

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Denis

Dato : 10-11-06 22:02

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja,ja - jeg havde nu ikke set den
>
> Mvh.
> Brian S Jensen

Ja jeg er også "ny" herinde, så jeg havde heller ikke set den.

Denis

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-11-06 22:17

In article <4554e817$0$20254$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Denis" <dfjeldfjern@ofir.dk> wrote:

> Ja jeg er også "ny" herinde, så jeg havde heller ikke set den.

Og jeg er gammel herinde og jeg havde heller ikke set den.. fuck jeg fik
et chok da han kom bragende...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Tommy S.

Dato : 10-11-06 13:22

On Fri, 10 Nov 2006 08:46:55 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Rolig nu - det er kun film.
>
>Lad være med at hoppe i sædet :)
>
>http://www.youtube.com/watch?v=IIP7JZsaxIM&mode=related&search=

Hmm. minder mig om en scene i filmen "The Forgotten". DER hoppede jeg
i sædet. Men der var jeg så heller ikke advaret på forhånd som jeg var
i denne.
--
Tommy S.
www.schougunvald.dk

Fra : Max Andersen

Dato : 10-11-06 14:50

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Rolig nu - det er kun film.
>
> Lad være med at hoppe i sædet :)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=IIP7JZsaxIM&mode=related&search=

Man kan godt se mc'en der hvor de viser det anden gang, men jeg spolede
tilbage og den var der ikke i 1ste?!?

Det er sgu da latterligt :)

Max

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-11-06 14:52

Max Andersen wrote:
> Man kan godt se mc'en der hvor de viser det anden gang, men jeg spolede
> tilbage og den var der ikke i 1ste?!?
>
> Det er sgu da latterligt :)

Næh, det er såmænd bare en kampagne der skal få folk til at tænke over
MC'er på vejene. At filmen ikke er som du ville lave den er ikke så
relevant - den virker i det kontekst den er beregnet - i en reklameblok
på TV.

--
vh
Torben

Fra : Max Andersen

Dato : 11-11-06 07:37

Torben Scheel wrote:

> [...]
> MC'er på vejene. At filmen ikke er som du ville lave den er ikke så
> relevant - den virker i det kontekst den er beregnet - i en reklameblok

Jeg forstår godt meningen, men at de lader som om de spoler tilbage og
at man har overset noget, man reelt ikke har haft en chance for at se,
virker forkert.

Men selvfølgelig, hvis det er en kampagne kan man som mc'ist jo kun være
glad for alle tiltag der hjælper for ikke at blive kørt i sænk.

Ja, godt den virker. folk kan nemlig ikke spole tilbage på deres
fjernsyn, umiddelbart. Jeg synes stadig at det er forkert.

Max

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-11-06 07:47

Max Andersen wrote:

> Jeg forstår godt meningen, men at de lader som om de spoler tilbage og
> at man har overset noget, man reelt ikke har haft en chance for at se,
> virker forkert.

Ikke desto mindre er det sådan det fungerer i det virkelige liv. Man overser
noget selv om man kikker i den retning objektet er.

Jeg har prøvet det masser af gange, dog som værende den der nærmede mig.
Uanset at hastigheden var på den lovlige side af færdselsloven har jeg gang
på gang reddet mig selv dengang jeg kørte MC.

Det er derfor jeg er så god til at køre bil i dag :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars

Dato : 13-11-06 14:53

> [...]
gang
> på gang reddet mig selv dengang jeg kørte MC.
>
> Det er derfor jeg er så god til at køre bil i dag :)

Jeg er sikker på at du er helt formidabel til at køre bil.

- Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-11-06 15:23

Lars wrote:

> Jeg er sikker på at du er helt formidabel til at køre bil.

Spørg enhver der har siddet på ryggen af en MC igennem bare nogle få år, om
de mener det gør nogen forskel..

Jeg kan godt ane ironien bag din sætning, men du har heller ingen
forudsætning for at vide noget om det pga din unge alder.

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Majland

Dato : 15-11-06 12:10

> [...]
>
> Jeg kan godt ane ironien bag din sætning, men du har heller ingen
> forudsætning for at vide noget om det pga din unge alder.

Helt generelt vill de de fleste trafikanter nok have godt af at prøve andre
transportmidler end deres sædvanlige. Det var en øjenåbner for mig at tage
kørekort til lastbil (i det centrale kbh's myldertrafik) og jeg har da også
i perioder i cyklet meget. Idag er det dog mest mc og bil

Fra : Leonard

Dato : 11-11-06 11:34

Max Andersen <max@militant.dk> wrote:

>Man kan godt se mc'en der hvor de viser det anden gang, men jeg spolede
>tilbage og den var der ikke i 1ste?!?

I begyndelsen er kameravinklen en anden, der ser du mandens ansigt og
MC kan være gemt bag hans næse. Anden gang er kameraet placeret hvor
hans øjne er og der ser du hvad han kunne se.

--
Leonard

Fra : Anders Majland

Dato : 11-11-06 13:12

> I begyndelsen er kameravinklen en anden, der ser du mandens ansigt og
> MC kan være gemt bag hans næse. Anden gang er kameraet placeret hvor
> hans øjne er og der ser du hvad han kunne se.

Prøv at søge tilbage i gruppen efter "smidsy" (Sorry Mate, I Didn't See
You)
http://groups.google.com/groups/search?q=smidsy+dk.fritid

Jeg har skrevet nogle halv lange indlæg med henvisninger til forskning, men
basalt set kan det koges ned til at man kun ser det man forventer at se ...
Og det er så årsagen til en meget stor del af møde-uheld mellem bilister og
motorcyklister. Og også årsagen til videlklippet ..Se evt også
http://www.safespeed.org.uk/smidsy.html