Ny forrude - damn
Fra : JMN

Dato : 09-11-06 16:45

Hej med jer

Fra den ene dag til den anden har et harmløst stenslag nu udviklet sig til
en decideret flænge. Jeg tror desværre den kræver en ombytter ;(

Hvilke firmaer kan i anbefale som kommer på ens arbejdsplads og sætter ny
forrude i - til en selvfølgelig
billig penge.

Bilen er er en Octavia, nyeste model.

vh.
Jørgen

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-11-06 17:53

On Thu, 9 Nov 2006 16:44:38 +0100, "JMN" <Guffe@guffe.dk> wrote:

>Hej med jer
>
>Fra den ene dag til den anden har et harmløst stenslag nu udviklet sig til
>en decideret flænge. Jeg tror desværre den kræver en ombytter ;(

Røv...

>Hvilke firmaer kan i anbefale som kommer på ens arbejdsplads og sætter ny
>forrude i - til en selvfølgelig
>billig penge.

Ingen! Jeg ville vælge et sted som kan lave det indendøre,med en
original forrude, med den rigtige temperatur, og med den korrekte tid
til hærdningen.

>Bilen er er en Octavia, nyeste model.

Jeps. Og på så ny en bil skal der da ikke spares med en billig
rudemontering

/Kent Glerup

Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 09-11-06 18:43

Hold nu lige en gang.

Der er INGEN forskel på de ruder man køber originalt eller uoriginalt, de
kommer fra de selvsamme fabrikker som f.eks. saint gobain.

Kør nu bare til Dansk Bilglas på deres værksted, og få ruden skiftet ud. De
er mig bekendt de absolut billigste, og vil KUn skifte ruden ud inde på eget
temperede værksted.

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-11-06 18:49

On Thu, 9 Nov 2006 18:42:33 +0100, "Nicolai Mølgaard-Andersen"
<spoilerkit@mail.tele.dk> wrote:

>Hold nu lige en gang.
>
>Der er INGEN forskel på de ruder man køber originalt eller uoriginalt, de
>kommer fra de selvsamme fabrikker som f.eks. saint gobain.

Hvis der er tale om den samme rude, ja så er det jo et fedt :)

>Kør nu bare til Dansk Bilglas på deres værksted, og få ruden skiftet ud. De
>er mig bekendt de absolut billigste, og vil KUn skifte ruden ud inde på eget
>temperede værksted.

Og det er jo netop sagen

/Kent Glerup

Fra : TK

Dato : 09-11-06 18:43

> Hvilke firmaer kan i anbefale som kommer på ens arbejdsplads og sætter ny
> forrude i - til en selvfølgelig
> billig penge.

Jeg har brugt http://www.mobilglas.dk/ to gange til rudeskift (senest i
sommers på min 1997 Camaro Z28) samt et hav af gange til stenslag. Jeg har
kun oplevet en god service herfra!

Sidste gang jeg skulle skifte ruden indhentede jeg tilbud fra mobilglas samt
hos GM. Prisen hos GM udgjorde 10.500 kr., endvidere skulle bilen afleveres
hos dem og de skulle bruge en dag til det. Hos Mobilglas tog det 30 min.
udført på min arbejdsplads og prisen udgjorde kun 6.000 kr.

Jeg spurgte hvor de havde købt ruden - den havde de da købt hos GM (altså
samme originale rude).

Mvh/TK

Fra : Dak

Dato : 09-11-06 23:57

> [...]
> afleveres hos dem og de skulle bruge en dag til det. Hos Mobilglas tog
> det 30 min. udført på min arbejdsplads og prisen udgjorde kun 6.000 kr.

Det var da nok en dyr udskiftning. :-/ Tror nok at min regning løb op i ca.
1600kr da jeg skulle have min skiftet. Men så var det også hos deres
værksted.Kna dog ikke lige huske navnet på dem men de lå vistnok ved
lyngby..

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Thomas

Dato : 10-11-06 21:56

> [...]
> ca. 1600kr da jeg skulle have min skiftet. Men så var det også hos deres
> værksted.Kna dog ikke lige huske navnet på dem men de lå vistnok ved

Nu er der også tale om en speciel bil.

Min Ford Sierra Cosworth 4x4 Final Edition fik også skiftet forrude via
mobilglas. Pris ca. 4.300 kr. Igen en speciel rude med varmetråde.

Min Omega 3000 24v fik ligeledes skiftet forrude. Det blev gjort hos Opel -
pris ca. 5.600 kr.

(godt man har glasskade forsikring)

--
Mvh/TK