Hvorfor folk ikke har respekt for politiet~
Fra : Martin Vollert

Dato : 09-11-06 06:04

Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
P-bøde i sit 33 årige liv.
Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich,
ind kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer
ud står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var
standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i
holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i
forretningen.
Døm selv.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Mogens...

Dato : 09-11-06 06:09

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Døm selv.

Når bøden dukker op, sendes den retur til politimesteren, vedlagt
en kvalificeret beskrivelse - uden ironi og "høje råb" - af optrinet.
Det er menneskeligt at fejle, og jeg tror enhver "politimester" kan
se, at hans medarbejdere har i denne situation været alt for langt
fremme i skoene...

Fra : Henrik B.

Dato : 09-11-06 08:13

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er menneskeligt at fejle, og jeg tror enhver "politimester" kan
> se, at hans medarbejdere har i denne situation været alt for langt

Og et hurtigt "snapshot" med mobilkameraet, havde været en go' ting...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-06 06:09

Martin Vollert skriver:

> [...]
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i

Det gør jeg så. Politiet må da standse, hvor de har lyst til for min
skyld. Ex-en havde jo ingen repsekt for dem i forvejen, da hun med det
samme begynder at tvivle på deres henseende.

Personligt vilel jeg sige at den politimand havde humor.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 09-11-06 08:11

Martin Vollert wrote:
> [...]
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i

Det kunne jo være at kollegaen var blevet smidt af henne om hjørnet og
så havde meldt tilbage til bilen at der holdt en bil ulovligt parkeret.

Men det kan jo være hun kan lære det nu

Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-11-06 08:32

> [...]
> for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i forretningen.

Go humor, hun holdt jo ulovligt :).

Fra : Martin Vollert

Dato : 10-11-06 02:11

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
>
> da hun kommer

> Go humor, hun holdt jo ulovligt :).

Som mange andre i denne tråd har du slet ikke fattet pointen.
Desværre

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-11-06 08:06

> Som mange andre i denne tråd har du slet ikke fattet pointen.
> Desværre

Den pointe som passer dig. Du ligger aldrig skjul på, at du gerne "bøjer
loven" hvis den ikke lige passer dig 100%, er der noget galt i andre også
gør det?.

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-11-06 16:15

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> [...]
> loven" hvis den ikke lige passer dig 100%, er der noget galt i andre også

JA hvis det er politiet, de skal sgu da overholde de love de selv skal
håndhæve, vi bor jo ikke i en banan republik. Se F.eks eksempel fra Finn
længere nede.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 09-11-06 08:43

Martin Vollert skrev:
> [...]
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i

Hvorfor har folk ikke respekt for loven?

Mikkel

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-11-06 09:14

Den Thu, 09 Nov 2006 08:43:12 +0100 sendte Mikkel Lund
<mmlu03@space.aau.dk> følgende røgsignaler:

>Hvorfor har folk ikke respekt for loven?

De er blevet kulturberiget...

--
- "Muslimerne synes at svin er beskidte dyr, hvorfor det?"
- "Jaeh, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Martin Vollert

Dato : 10-11-06 01:46

Mikkel Lund skrev:

> Hvorfor har folk ikke respekt for loven?
>
> Mikkel
Det har de fleste også... lige indtil de bliver ramt af den slags
dobbelt standart som nogle politifolk praktiserer.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 09-11-06 09:20

> [...]
> også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er jo for at give
> dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i forretningen.

Hun kunne jo have hold på lille voldgade, søren møllersgade eller en af da
andre fremragende steder hvor man kan holde uden det er ulovligt

Stef

Fra : Mogens...

Dato : 09-11-06 09:22

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hun kunne jo have hold på lille voldgade, søren møllersgade eller en af da
> andre fremragende steder hvor man kan holde uden det er ulovligt

For noget tid siden var der en "udsendelse" om politiet og deres
fartkontrol.
TV filmede og "skød" betjentene på vej fra kontrolarbejdet og kunne kon-
statere, at de selv gang på gang brød loven vedr. fartbegrænsning.

Et gammelt ord siger "at man skal feje for egen dør først"
Dét er der tale om i denne tråd...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 09-11-06 10:07

> Et gammelt ord siger "at man skal feje for egen dør først"
> Dét er der tale om i denne tråd...
Med mindre de tilfældigt kom forbi og mens de skrev hende, blev kollegaen så
sulten han var nød til at gå ind og hente en stump brød. Den kan jo også ske
hun hold (som de fleste gør det) oppe på fortorvet, eller at hun havde taget
deres plads.

Stef

Fra : Martin Vollert

Dato : 10-11-06 01:52

Mogens... skrev:
> [...]
> statere, at de selv gang på gang brød loven vedr. fartbegrænsning.
>
> Et gammelt ord siger "at man skal feje for egen dør først"

Korrekt, desværre lader det jo til at mange mener det er ok politiet
selv overtræder div. love.
Moral er godt dobbelt moral er dobbelt så godt eller hvordan er det den
lyder...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-06 06:47

Martin Vollert skriver:

> Korrekt, desværre lader det jo til at mange mener det er ok politiet
> selv overtræder div. love.

Nåh, du mener at de ikke må parkere ulovligt for at gøre deres arbejde ?

Så er det da en skam at jeg ikke fik meldt de 2 motorcykelbetjente der
holdte i nødsporet ved en tilkørsel på motorvejen nede ved Kolding
forleden. De overtrådte jo loven.

Fra : Morten

Dato : 09-11-06 09:21

Hej Vollert har du respekt for loven når du køre hen af tronholmen ???
Morten

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Martin Vollert

Dato : 10-11-06 01:54

Morten skrev:
> Hej Vollert har du respekt for loven når du køre hen af tronholmen ???
> Morten

Ja sguda, men hvis du har beviser for andet ser jeg dem da gerne ??.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-11-06 09:27

Martin Vollert wrote:

> [...]
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i

Det kunne jo være de var stoppet for at give bøden og så har fået
lyst til en sandwich :)

Det er også en mulighed at de har været på vej for at hente
sandwiches og har været ved at finde en parkeringsmulighed da de har
set din kærestes bil holde ulovligt - eftersom der kun skal en til at
skrive billetten kan den anden jo udnytte tiden og hente sandwichene.
Ja hun skal faktisk være glad og stolt over det effektive politi i
byen, de udnytter tiden bedste muligt! :)

Sidst men ikke mindst, selv hvis politiet laver en ulovlig parkering
giver det på ingen måder din kæreste lov til også at parkere
ulovligt.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-11-06 12:21

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja hun skal faktisk være glad og stolt over det effektive politi i
> byen, de udnytter tiden bedste muligt! :)

Jeg synes også det er ganske opmuntrende at læse, at de gør gavn. *S*

Gid de ville komme forbi og snuppe de skiderikker, der næsten dagligt
parkerer ulovligt tæt på min P-plads med den konsekvens, at jeg eller
bilisten, der skal parkere ved siden af min bil, ikke kan komme til/fra
vores P-pladser.

Her i kvarteret har vi sågar en, der har haft for vane at parkere på
fortovet (med alle fire hjul!) når der er fyldt op lige ud for, hvor han
bor. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Brian

Dato : 09-11-06 18:57

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Her i kvarteret har vi sågar en, der har haft for vane at parkere på
> fortovet (med alle fire hjul!) når der er fyldt op lige ud for, hvor
> han bor. *S*

Hehe - det er også blevet moderne at parkere sådan her i Horsens. Når man så
kommer ned til sin bil, til endnu en p-bøde, ser man at stodderen der er
parkeret på forovet er sluppet - go figure...

/Brian

Fra : spamsen

Dato : 10-11-06 20:40

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message

> Hehe - det er også blevet moderne at parkere sådan her i
> Horsens. Når man så kommer ned til sin bil, til endnu en
> p-bøde, ser man at stodderen der er parkeret på forovet
> er sluppet - go figure...
Ja man må ikke parkere dobbelt.... :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-11-06 12:03

Henrik Stidsen skrev:
> Sidst men ikke mindst, selv hvis politiet laver en ulovlig parkering
> giver det på ingen måder din kæreste lov til også at parkere
> ulovligt.

Men selvom den betjent der skiver bøden kommer i en bil der er i
dårligere stand end den man selv kører i, og får bøde for, skal man bare
sige javel og acceptere tingenes tilstand?

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-11-06 15:24

> Men selvom den betjent der skiver bøden kommer i en bil der er i dårligere
> stand end den man selv kører i, og får bøde for, skal man bare sige javel
> og acceptere tingenes tilstand?

Hvis man har parkeret ulovligt, jada. Hvad ellers?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-11-06 16:21

Lisbeth Jacobsen skrev:
> Hvis man har parkeret ulovligt, jada. Hvad ellers?

Ville du acceptere at blive skrevet for at køre med manglende nærlys i
den ene side af en betjent der kører i en bil der selv mangler nærlys i
den ene side?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-11-06 17:13

Finn Guldmann expressed precisely :
> Ville du acceptere at blive skrevet for at køre med manglende nærlys i den
> ene side af en betjent der kører i en bil der selv mangler nærlys i den ene
> side?

Tror du du slipper bare fordi patruljevognens pære er gået ?

Det er en meget udbredt misforståelse at bare fordi de andre gør så må
jeg også. Nej, det må du ikke - det er ulovligt, også selvom de andre
gør det og slipper afsted med det.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-11-06 00:51

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> Det er en meget udbredt misforståelse at bare fordi de andre gør så må
> jeg også. Nej, det må du ikke - det er ulovligt, også selvom de andre

Det er ikke noget med at slippe fordi andre slipper, men noget med at
den der vil kontrollere andre, og skrive bøder ud, selv bør holde sin
sti ren.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-11-06 17:44

> Ville du acceptere at blive skrevet for at køre med manglende nærlys i den
> ene side af en betjent der kører i en bil der selv mangler nærlys i den
> ene side?

Ja.

Skal man ikke være barn for at bruge "jamen de andre....."?

Fra : Mogens...

Dato : 11-11-06 17:53

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal man ikke være barn for at bruge "jamen de andre....."?

Man skal være ret uintelligent, hvis man render og bon'er
andre for forseelser, man selv udfører. Det giver sig selv.

Fra : Denis

Dato : 11-11-06 18:03

> [...]
>
> Man skal være ret uintelligent, hvis man render og bon'er
> andre for forseelser, man selv udfører. Det giver sig selv.

Uintellegent eller ej.
Bøden er vel reel nok for det.

Denis

Fra : Mogens...

Dato : 11-11-06 18:04

"Denis" <dfjeldfjern@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Uintellegent eller ej. Bøden er vel reel nok for det.

For intelligente betjente kommer det ikke så vidt, ved jeg...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-11-06 18:06

Mogens... expressed precisely :
> Man skal være ret uintelligent, hvis man render og bon'er
> andre for forseelser, man selv udfører. Det giver sig selv.

Gør det forseelsen mindre ulovlig ?

Fra : Mogens...

Dato : 11-11-06 18:12

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Gør det forseelsen mindre ulovlig ?

Det ændrer ikke forseelsens karakter...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-11-06 18:27

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Man skal være ret uintelligent, hvis man render og bon'er
> andre for forseelser, man selv udfører. Det giver sig selv.

Så den far, der kører hjem fra arbejde uden baglys på bilen, bør lade
datteren låne den mørklagte bil for at køre på besøg hos bedstemor....

Fra : Mogens...

Dato : 11-11-06 18:54

> Så den far, der kører hjem fra arbejde uden baglys på bilen, bør lade
> datteren låne den mørklagte bil for at køre på besøg hos bedstemor....

Hvad snakker du om?
Jeg snakker mo at man som betjent er ret uintelligent osv...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-11-06 00:53

Lisbeth Jacobsen skrev:
> Ja.
> Skal man ikke være barn for at bruge "jamen de andre....."?

Ikke "jamen de andre".

Hvor længe tror du du ville beholde din troværdighed overfor dit (evt.)
barn hvis du forlanger det til at gå ud og vaske hænder inden spisning
mens du selv godt må sidde og spise med beskidte fingre?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-11-06 19:33

> Hvor længe tror du du ville beholde din troværdighed overfor dit (evt.)
> barn hvis du forlanger det til at gå ud og vaske hænder inden spisning
> mens du selv godt må sidde og spise med beskidte fingre?

Du bekræfter mig i, at reaktionen er et barns *S*

Hvis min kæreste sætter sig til bords med beskidte fingre, betyder det jo
ikke, at jeg så tænker: "Så må jeg også!"

Det er BØRN der tænker, at hvis jeg ikke må lave noget forbudt, så må de
andre heller ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-11-06 21:21

Lisbeth Jacobsen skrev:
> [...]
> ikke, at jeg så tænker: "Så må jeg også!"
> Det er BØRN der tænker, at hvis jeg ikke må lave noget forbudt, så må de

Pointen er jo også at forholdet mellem en der parkerer ulovligt og en
betjent ganske godt kan sammenlignes med forholdet mellem forældre og børn.

Hvis forældrene ønsker at nyde nogen som helst respekt fra børnene
bliver de jo nødt til at foregå med et godt eksempel. Det samme gør
betjenten.

Så at skrive en bilist for at parkere ulovligt, fra en politibil hvor
den ulovligt parkerede bil bliver brugt som "lovliggørelse" at
parkeringen mens kollegaen alligevel er inde og hente citronmåner hører
ikke til i kassen med "gode eksempler".

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-11-06 16:06

Finn Guldmann skrev:

> [...]
> parkeringen mens kollegaen alligevel er inde og hente citronmåner
> hører ikke til i kassen med "gode eksempler".

Korrekt det er nu også min holdning.

Fra : Esben

Dato : 09-11-06 09:53

> [...]
> også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er jo for at give
> dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i forretningen.

Skriver politiet overhovedet parkeringsafgifter selv?

--
Esben

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-11-06 09:56

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse

> Skriver politiet overhovedet parkeringsafgifter selv?

Ja. På offentlig vej.

/Caspersen

Fra : BigMac

Dato : 09-11-06 11:29

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse

> Ja. På offentlig vej.

nej ikke afgifter, men bøder ved ulovlig parkering....

Fra : Eliasen

Dato : 09-11-06 11:45

"BigMac" <BigMac_2@hotmails.com> wrote in message

> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> nej ikke afgifter, men bøder ved ulovlig parkering....

Politiet udskriver "standsnings- og parkeringsafgifter", ikke bøder. En
bøde kan så vidt jeg er orienteret, konverteres til hæfte, det kan en
afgift ikke.

Færdselsloven:
§ 121. Politiet kan pålægge en afgift for overtrædelse af:

1) § 28, stk. 2, 1. pkt.,

2) § 28, stk. 3, for så vidt angår standsning eller parkering på
cykelsti, gangsti, midterrabat og helleanlæg samt standsning eller
parkering med hele køretøjet på fortov,

3) § 29, stk. 1, nr. 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9 og 10, og stk. 2,

4) § 29, stk. 3, nr. 1, nr. 2 for så vidt angår parkering ud for ind- og
udkørsel til og fra ejendom, nr. 3 og 4,

5) standsnings- eller parkeringsforbud, der angives ved afmærkning,

6) de bestemmelser om parkering i opholds- og legeområder, der
udfærdiges i medfør af § 40,

7) standsnings- eller parkeringsforbud, der fastsættes efter §§ 92 og 92
d, selv om forbuddet ikke angives ved afmærkning,

8) andre bestemmelser om standsning eller parkering, der fastsættes i
medfør af §§ 92, 92 d og 93, og

9) de bestemmelser om benyttelse af parkometre, parkeringsautomater
eller lignende, der udfærdiges i medfør af § 107, stk. 2, i lov om
offentlige veje.

Stk. 2. Afgørelse om pålæggelse af afgift kan ikke indbringes for højere
administrativ myndighed og er ikke omfattet af forvaltningslovens § 19.
Afgiften tilfalder statskassen.

Stk. 3. Afgiften pålægges ved en skriftlig meddelelse, der anbringes på
køretøjet eller overgives til føreren.

Stk. 4. Afgiften påhviler den, der har foretaget den uretmæssige
standsning eller parkering. Betales afgiften ikke inden den fastsatte
frist, hæfter tillige ejeren (brugeren) for betalingen, medmindre det
godtgøres, at føreren uberettiget var i besiddelse af køretøjet.
Afgiften kan inddrives ved udpantning.

Stk. 5. Afgiften udgør 510 kr

--
Eliasen

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-11-06 12:51

"BigMac" <BigMac_2@hotmails.com> skrev i en meddelelse

> nej ikke afgifter, men bøder ved ulovlig parkering....

jo, de skriver afgifter....

/Caspersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-11-06 10:33

Martin Vollert wrote:
> [...]
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i

Thi kendes for ret:
Din ex-kæreste er retmæssigt idømt en P-bøde.
Det er dejligt at se at politiet i den by hvor jeg bor er effektive.
Så må man bare håbe at de også vil tage sig lidt af de mere
alvorlige forseelser, for jeg har sjældent set en by hvor folk kører
så ringe og farligt. Jeg har boet i byen (ok, lige nord for, men
kommer der jo dagligt) i 2 år, og det er utroligt som folk kører.
Elementære ting om ubetingede vigepligter, spærreflader og lign.
ignoreres meget tit.
Specielt kan jeg nævne 3 steder hvor jeg kører hver morgen og er
meget opmærksom:
Ind ad Mariager vej, der er utroligt mange som ikke kan overholde deres
ubetingede vigepligt ved Nordskellet.
Det er det samme nede ved Silvan og Føtex.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-11-06 11:08

> [...]
>Så må man bare håbe at de også vil tage sig lidt af de mere
>alvorlige forseelser, for jeg har sjældent set en by hvor folk kører

Ja jeg så jo meget hellere de f.eks. var ude og bure nogle indvandrerbander
inde, men det er jo ikke politisk korrekt at sige ... og da slet ikke
herinde, hvor små hastighedsoverskridelser er noget nær den mest
nederdrægtige "forbrydelse" man overhovedet kan begå.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-11-06 12:53

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> da slet ikke herinde, hvor små hastighedsoverskridelser er noget nær den
> mest nederdrægtige "forbrydelse" man overhovedet kan begå.

Typisk kommentar. "De skulle hellere..."

Tag en kiks.

/Caspersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-06 17:00

Kim Frederiksen skriver:

> [...]
> herinde, hvor små hastighedsoverskridelser er noget nær den mest
> nederdrægtige "forbrydelse" man overhovedet kan begå.

Sjovt nok var det lige sådan noget jeg havde forventet fra dig....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-11-06 18:04

.. og da slet ikke
> herinde, hvor små hastighedsoverskridelser er noget nær den mest
> nederdrægtige "forbrydelse" man overhovedet kan begå.

Det er et spgs. om at være progressiv.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-11-06 12:06

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
> herinde, hvor små hastighedsoverskridelser er noget nær den mest
> nederdrægtige "forbrydelse" man overhovedet kan begå.

Kun overgået af at skrive forkert på en fartskriverskive.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-11-06 10:59

Esben wrote:

> Skriver politiet overhovedet parkeringsafgifter selv?

Nej, de skriver parkeringsBØDER. Alle andre pålægger afgifter for
parkering i strid med lov (kommunens p-vagter) eller lokale regler
(f.eks. Europark mfl.)

Fra : Eliasen

Dato : 09-11-06 11:15

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
Esben wrote:

> [...]

Nej, de skriver parkeringsBØDER. Alle andre pålægger afgifter for
parkering i strid med lov (kommunens p-vagter) eller lokale regler

---

Ahem, politiet udsteder vist nok kun bøder i forbindelse med parkering
af "ikke-sikret køretøj". Derudover er det parkeringsafgifter.

--
Eliasen

Fra : lindenskov

Dato : 09-11-06 12:17

Esben wrote:

> [...]

Nej, de skriver parkeringsBØDER. Alle andre pålægger afgifter for
parkering i strid med lov (kommunens p-vagter) eller lokale regler

Hvorfor står der så afgift på den jeg fik af politiet ved brøndby stadion
for et par uger siden?

(Som jeg og 22 andre samlet har klaget over idet vi blev anvist af en
hjemmeværnsmand med politivest om at holde der.)

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-11-06 12:52

[...]

De skriver også afgifter.

/Caspersen

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 09-11-06 11:24

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> wrote in message
> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
> P-bøde i sit 33 årige liv.

Det lyder som om det så var på tide...

> [...]
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i

Det kaldes multitasking. Noget kvinder konstant efterlyser hos mænd

> Døm selv.

Ok - så kan hun forhåbentlig lære det!

Michael

Fra : Lars [6710]

Dato : 09-11-06 11:53

Michael Jørgensen skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> wrote in message
>
> Det lyder som om det så var på tide...

Det ka' jo være hun lige har fået kortet )

Lars

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 09-11-06 12:07

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in message

> Det ka' jo være hun lige har fået kortet )

Nåe ja - men så burde hun da netop vide hvordan et "standsning forbudt"
skilt ser ud...

Mvh
Michael

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-11-06 12:24

"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse

> Det kaldes multitasking. Noget kvinder konstant efterlyser hos mænd

Der er noget, man(d) har misforstået *LOL*

Det ville være multitasking, hvis en politimand kunne hente mad og udskrive
P-afgift på samme tid.

At den ene mand skriver P-pøde og den anden mand henter sandwich....
hallloooo.... det er altså IKKE multitasking *LOL*

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 09-11-06 14:52

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Der er noget, man(d) har misforstået *LOL*
>
> Det ville være multitasking, hvis en politimand kunne hente mad og

Det kunne jo være at det blot var en usædvanlig hurtig betjent, som Martin &
ex bare *troede* var to forskellige personer

> At den ene mand skriver P-pøde og den anden mand henter sandwich....
> hallloooo.... det er altså IKKE multitasking *LOL*

Jo da. Det er bare på en multi-core platform

Men så spise sandwitch & udskrive bøde samtidig? Nåe nej - spise _basse_ og
udskrive bøde - det passer bedre

Mvh
Michael

Fra : claus b. p.

Dato : 09-11-06 12:10

> [...]
> også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er jo for at give
> dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i forretningen.

Ja, jeg mener at hun nu må have fået mere "respekt" for politiet. Det er jo
følgen af ikke at have respekt for loven.
Så i indslaget i TV fra Københavns Lufthavn forleden? (Eller var det kun i
Lorry?) Der blev også skrevet nogle bøder pga. totalt kaos ved
af/pålæsningszonen. For den enkelte bilist (eller taxichauffør) var de par
minutter de holdt ved stopforbudet jo ikke et problem, men når politimanden
har tilrettevist folk 125 gange, kan det jo ikke undre at han går over til
at skrive i stedet.

/Claus

Fra : Kell Petersen

Dato : 09-11-06 20:59

> [...]
> minutter de holdt ved stopforbudet jo ikke et problem, men når
> politimanden har tilrettevist folk 125 gange, kan det jo ikke undre at han

Man kunne vel forklare at der ikke var tale om en parkering men at man var i
færd med at aflæsse sin krop for at pålæse nogle sandwiches
medmindre at det også var forbudt ( Standsning)
Det må nemlig godt tage flere minutter end 3

Fra : Leonard

Dato : 09-11-06 21:14

"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> wrote:

>medmindre at det også var forbudt ( Standsning)

Det hjælper ofte at læse alt det man svarer på ...

--
Leonard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-06 09:37

Kim Frederiksen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg så jo meget hellere de f.eks. var ude og bure nogle indvandrerbander
> inde, men det er jo ikke politisk korrekt at sige ...

Nu er det jo ikke lige færdselspolitiets opgave...

> og da slet ikke
> herinde, hvor små hastighedsoverskridelser er noget nær den mest
> nederdrægtige "forbrydelse" man overhovedet kan begå.

Nu var det manglende overholdelse af vigepligter jeg primært brokker
mig over.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-06 11:59

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nåh, du mener at de ikke må parkere ulovligt for at gøre deres arbejde ?

Det må de jo sådan set også kun hvis det er nødvendigt for deres
arbejde.

> Så er det da en skam at jeg ikke fik meldt de 2 motorcykelbetjente der
> holdte i nødsporet ved en tilkørsel på motorvejen nede ved Kolding
> forleden. De overtrådte jo loven.

Det kan man godt argumentere for er unødvendigt i forhold til deres
arbejde - på den anden side skal de hurtigst muligt kunne eftersætte
dem de er der for at fange (fortbøllerne) og så hjælper det jo ikke
noget de skal køre en kilometer fra parkeringspladsen før de når ned
til motorvejen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-11-06 11:10

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> dem de er der for at fange (fortbøllerne) og så hjælper det jo ikke
> noget de skal køre en kilometer fra parkeringspladsen før de når ned

Med den på kan de jo overtræde færdselsloven hvornår de vil - der vil altid
komme en ulydig borger og overtræde færdselsloven. Spørgsmålet er bare at
vente længe nok.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 12:06

Per Henneberg Kristensen formulated the question :

> Med den på kan de jo overtræde færdselsloven hvornår de vil - der vil altid
> komme en ulydig borger og overtræde færdselsloven. Spørgsmålet er bare at
> vente længe nok.

Overtrædelsen skal jo stå mål med hvad man ønsker at fange/forhindre.
Så nej, der er ikke frit slag.

Fra : Per O.

Dato : 11-11-06 04:09

> [...]
> også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er jo for at give
> dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i forretningen.

Min umiddelbare dom lyder at situationen slet ikke ville være opstået hvis
din exkæreste kunne finde ud af at følge loven. Hun hører åbenbart til dem
som skider højt og flot på at der er parkeringsforbud. Den slags bønder har
vi også en hel del af i Vedelsgade i Vejle ved Chicken og Burger, hvor der
hver aften er snesevis af hjernedøde klaphatte som parkerer hvor de nu kan
komme til det, selv om færdslen bliver meget generet af deres åndssvage
parkeringer. Det som umiddelbart undrer mig mest, er at politiet ikke
vandrer derned med skriveblokken omkring spisetid og noterer alle de biler
som holder hvor der er standsningsforbud.

Hvis nu din exkæreste havde holdt lovligt og politiet ulovligt, så kunne jeg
forstå forargelsen, men det andet er da bare til grin. Hun bliver sur over
at de holder ulovligt, men det er naturligvis helt ok at hun har valgt at
smide æsken hvor det er nemmest for hende. Hvis hun gør sådan ofte, så har
hun fået alt for få bøder i forhold til hvad hun har fortjent!

Men jeg ville da gerne have et billede af hendes og politossernes biler til
min hjemmeside, så de kunne komme ind til de andre klaphatte i galleriet.

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!