/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvorfor folk ikke har respekt for politiet~
Fra : Martin Vollert


Dato : 09-11-06 06:04

Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
P-bøde i sit 33 årige liv.
Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich,
ind kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer
ud står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var
standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i
holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i
forretningen.
Døm selv.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

 
 
Mogens... (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 09-11-06 06:09

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:4552b6a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...

> Døm selv.

Når bøden dukker op, sendes den retur til politimesteren, vedlagt
en kvalificeret beskrivelse - uden ironi og "høje råb" - af optrinet.
Det er menneskeligt at fejle, og jeg tror enhver "politimester" kan
se, at hans medarbejdere har i denne situation været alt for langt
fremme i skoene...



Henrik B. (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-11-06 08:13

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:IJy4h.22041$E02.9203@newsb.telia.net...
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
> news:4552b6a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Døm selv.
>
> Når bøden dukker op, sendes den retur til politimesteren, vedlagt
> en kvalificeret beskrivelse - uden ironi og "høje råb" - af optrinet.
> Det er menneskeligt at fejle, og jeg tror enhver "politimester" kan
> se, at hans medarbejdere har i denne situation været alt for langt
> fremme i skoene...

Og et hurtigt "snapshot" med mobilkameraet, havde været en go' ting...

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Klaus D. Mikkelsen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-11-06 06:09

Martin Vollert skriver:
>
> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich,
> ind kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer
> ud står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var
> standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i
> forretningen.
> Døm selv.

Det gør jeg så. Politiet må da standse, hvor de har lyst til for min
skyld. Ex-en havde jo ingen repsekt for dem i forvejen, da hun med det
samme begynder at tvivle på deres henseende.

Personligt vilel jeg sige at den politimand havde humor.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas Rasmussen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 09-11-06 08:11

Martin Vollert wrote:
> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
> P-bøde i sit 33 årige liv.
> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich,
> ind kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer
> ud står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var
> standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i
> forretningen.
> Døm selv.

Det kunne jo være at kollegaen var blevet smidt af henne om hjørnet og
så havde meldt tilbage til bilen at der holdt en bil ulovligt parkeret.

Men det kan jo være hun kan lære det nu

Thomas

Jørgen M. Rasmussen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 09-11-06 08:32


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:4552b6a7$0$49208

da hun kommer
> ud står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var
> standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er jo
> for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i forretningen.
> Døm selv.
>
Go humor, hun holdt jo ulovligt :).



Martin Vollert (10-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 10-11-06 02:11

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
> news:4552b6a7$0$49208
>
> da hun kommer
>
>> ud står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var
>> standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i
>> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er jo
>> for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i forretningen.
>> Døm selv.
>>
>>
> Go humor, hun holdt jo ulovligt :).
>
>
>
Som mange andre i denne tråd har du slet ikke fattet pointen.
Desværre

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Jørgen M. Rasmussen (10-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 10-11-06 08:06


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:4553d19e$0$49200

> Som mange andre i denne tråd har du slet ikke fattet pointen.
> Desværre
>
Den pointe som passer dig. Du ligger aldrig skjul på, at du gerne "bøjer
loven" hvis den ikke lige passer dig 100%, er der noget galt i andre også
gør det?.



Martin Vollert (13-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 13-11-06 16:15

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
> news:4553d19e$0$49200
>
>
>> Som mange andre i denne tråd har du slet ikke fattet pointen.
>> Desværre
>>
>>
> Den pointe som passer dig. Du ligger aldrig skjul på, at du gerne "bøjer
> loven" hvis den ikke lige passer dig 100%, er der noget galt i andre også
> gør det?.
>
>
>
JA hvis det er politiet, de skal sgu da overholde de love de selv skal
håndhæve, vi bor jo ikke i en banan republik. Se F.eks eksempel fra Finn
længere nede.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Mikkel Lund (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 09-11-06 08:43

Martin Vollert skrev:
> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
> P-bøde i sit 33 årige liv.
> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich,
> ind kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer
> ud står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var
> standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i
> forretningen.
> Døm selv.
>

Hvorfor har folk ikke respekt for loven?

Mikkel

Hr. Jensen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 09-11-06 09:14

Den Thu, 09 Nov 2006 08:43:12 +0100 sendte Mikkel Lund
<mmlu03@space.aau.dk> følgende røgsignaler:

>Hvorfor har folk ikke respekt for loven?

De er blevet kulturberiget...

--
- "Muslimerne synes at svin er beskidte dyr, hvorfor det?"
- "Jaeh, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."
- "Nå, gør de det?...Ja, jeg må indrømme at jeg ved meget lidt
om vores indvandrere."

Martin Vollert (10-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 10-11-06 01:46

Mikkel Lund skrev:
> Martin Vollert skrev:
>> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
>> P-bøde i sit 33 årige liv.
>> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich,
>> ind kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun
>> kommer ud står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der
>> var standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til
>> politimanden "i holder her jo også for at hente sandwich ??" hans
>> svar var "nej det er jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega
>> var stadig inde i forretningen.
>> Døm selv.
>>
>
> Hvorfor har folk ikke respekt for loven?
>
> Mikkel
Det har de fleste også... lige indtil de bliver ramt af den slags
dobbelt standart som nogle politifolk praktiserer.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Stefan Jacobsen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 09-11-06 09:20

> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
> P-bøde i sit 33 årige liv.
> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich, ind
> kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer ud står
> politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var standsnings og
> parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i holder her jo
> også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er jo for at give
> dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i forretningen.
> Døm selv.
>
Hun kunne jo have hold på lille voldgade, søren møllersgade eller en af da
andre fremragende steder hvor man kan holde uden det er ulovligt

Stef




Mogens... (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 09-11-06 09:22

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4552e36b$0$20299$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hun kunne jo have hold på lille voldgade, søren møllersgade eller en af da
> andre fremragende steder hvor man kan holde uden det er ulovligt

For noget tid siden var der en "udsendelse" om politiet og deres
fartkontrol.
TV filmede og "skød" betjentene på vej fra kontrolarbejdet og kunne kon-
statere, at de selv gang på gang brød loven vedr. fartbegrænsning.

Et gammelt ord siger "at man skal feje for egen dør først"
Dét er der tale om i denne tråd...



Stefan Jacobsen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 09-11-06 10:07

> Et gammelt ord siger "at man skal feje for egen dør først"
> Dét er der tale om i denne tråd...
Med mindre de tilfældigt kom forbi og mens de skrev hende, blev kollegaen så
sulten han var nød til at gå ind og hente en stump brød. Den kan jo også ske
hun hold (som de fleste gør det) oppe på fortorvet, eller at hun havde taget
deres plads.

Stef



Martin Vollert (10-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 10-11-06 01:52

Mogens... skrev:
> "Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4552e36b$0$20299$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
>> Hun kunne jo have hold på lille voldgade, søren møllersgade eller en af da
>> andre fremragende steder hvor man kan holde uden det er ulovligt
>>
>
> For noget tid siden var der en "udsendelse" om politiet og deres
> fartkontrol.
> TV filmede og "skød" betjentene på vej fra kontrolarbejdet og kunne kon-
> statere, at de selv gang på gang brød loven vedr. fartbegrænsning.
>
> Et gammelt ord siger "at man skal feje for egen dør først"
> Dét er der tale om i denne tråd...
>
>
>
Korrekt, desværre lader det jo til at mange mener det er ok politiet
selv overtræder div. love.
Moral er godt dobbelt moral er dobbelt så godt eller hvordan er det den
lyder...

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Klaus D. Mikkelsen (10-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-11-06 06:47

Martin Vollert skriver:
>
> Korrekt, desværre lader det jo til at mange mener det er ok politiet
> selv overtræder div. love.

Nåh, du mener at de ikke må parkere ulovligt for at gøre deres arbejde ?

Så er det da en skam at jeg ikke fik meldt de 2 motorcykelbetjente der
holdte i nødsporet ved en tilkørsel på motorvejen nede ved Kolding
forleden. De overtrådte jo loven.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Morten (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 09-11-06 09:21

Hej Vollert har du respekt for loven når du køre hen af tronholmen ???
Morten

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:4552b6a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
> P-bøde i sit 33 årige liv.
> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich,
> ind kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer
> ud står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var
> standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i
> forretningen.
> Døm selv.
>
> --
> Hilsen Martin.
>
> http://vollert.dk
>
> Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will
miss things.

----------------------------------------------------------------------------
----
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1681 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Martin Vollert (10-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 10-11-06 01:54

Morten skrev:
> Hej Vollert har du respekt for loven når du køre hen af tronholmen ???
> Morten
>
>
Ja sguda, men hvis du har beviser for andet ser jeg dem da gerne ??.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Henrik Stidsen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 09-11-06 09:27

Martin Vollert wrote:

> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich,
> ind kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer
> ud står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var
> standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i
> forretningen.

Det kunne jo være de var stoppet for at give bøden og så har fået
lyst til en sandwich :)

Det er også en mulighed at de har været på vej for at hente
sandwiches og har været ved at finde en parkeringsmulighed da de har
set din kærestes bil holde ulovligt - eftersom der kun skal en til at
skrive billetten kan den anden jo udnytte tiden og hente sandwichene.
Ja hun skal faktisk være glad og stolt over det effektive politi i
byen, de udnytter tiden bedste muligt! :)

Sidst men ikke mindst, selv hvis politiet laver en ulovlig parkering
giver det på ingen måder din kæreste lov til også at parkere
ulovligt.


Lisbeth Jacobsen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 09-11-06 12:21

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1163060807.884511.71130@f16g2000cwb.googlegroups.com...

> Ja hun skal faktisk være glad og stolt over det effektive politi i
> byen, de udnytter tiden bedste muligt! :)

Jeg synes også det er ganske opmuntrende at læse, at de gør gavn. *S*

Gid de ville komme forbi og snuppe de skiderikker, der næsten dagligt
parkerer ulovligt tæt på min P-plads med den konsekvens, at jeg eller
bilisten, der skal parkere ved siden af min bil, ikke kan komme til/fra
vores P-pladser.

Her i kvarteret har vi sågar en, der har haft for vane at parkere på
fortovet (med alle fire hjul!) når der er fyldt op lige ud for, hvor han
bor. *S*

Mvh. Lisbeth



Brian (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 09-11-06 18:57

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Her i kvarteret har vi sågar en, der har haft for vane at parkere på
> fortovet (med alle fire hjul!) når der er fyldt op lige ud for, hvor
> han bor. *S*

Hehe - det er også blevet moderne at parkere sådan her i Horsens. Når man så
kommer ned til sin bil, til endnu en p-bøde, ser man at stodderen der er
parkeret på forovet er sluppet - go figure...

/Brian



spamsen (10-11-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 10-11-06 20:40

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message
news:45536bf0$0$49199$14726298@news.sunsite.dk
> Lisbeth Jacobsen wrote:
>
>> Her i kvarteret har vi sågar en, der har haft for vane
>> at parkere på fortovet (med alle fire hjul!) når der er
>> fyldt op lige ud for, hvor han bor. *S*
>
> Hehe - det er også blevet moderne at parkere sådan her i
> Horsens. Når man så kommer ned til sin bil, til endnu en
> p-bøde, ser man at stodderen der er parkeret på forovet
> er sluppet - go figure...
Ja man må ikke parkere dobbelt.... :)

> /Brian



Finn Guldmann (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-11-06 12:03

Henrik Stidsen skrev:
> Sidst men ikke mindst, selv hvis politiet laver en ulovlig parkering
> giver det på ingen måder din kæreste lov til også at parkere
> ulovligt.
>
Men selvom den betjent der skiver bøden kommer i en bil der er i
dårligere stand end den man selv kører i, og får bøde for, skal man bare
sige javel og acceptere tingenes tilstand?

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Lisbeth Jacobsen (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 11-11-06 15:24

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:ej4akd$qje$1@newsbin.cybercity.dk...

> Men selvom den betjent der skiver bøden kommer i en bil der er i dårligere
> stand end den man selv kører i, og får bøde for, skal man bare sige javel
> og acceptere tingenes tilstand?

Hvis man har parkeret ulovligt, jada. Hvad ellers?



Finn Guldmann (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-11-06 16:21

Lisbeth Jacobsen skrev:
>> Men selvom den betjent der skiver bøden kommer i en bil der er i dårligere
>> stand end den man selv kører i, og får bøde for, skal man bare sige javel
>> og acceptere tingenes tilstand?
> Hvis man har parkeret ulovligt, jada. Hvad ellers?
>
Ville du acceptere at blive skrevet for at køre med manglende nærlys i
den ene side af en betjent der kører i en bil der selv mangler nærlys i
den ene side?

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Henrik Stidsen (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 11-11-06 17:13

Finn Guldmann expressed precisely :
> Ville du acceptere at blive skrevet for at køre med manglende nærlys i den
> ene side af en betjent der kører i en bil der selv mangler nærlys i den ene
> side?

Tror du du slipper bare fordi patruljevognens pære er gået ?

Det er en meget udbredt misforståelse at bare fordi de andre gør så må
jeg også. Nej, det må du ikke - det er ulovligt, også selvom de andre
gør det og slipper afsted med det.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Finn Guldmann (12-11-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 12-11-06 00:51

Henrik Stidsen skrev:
>> Ville du acceptere at blive skrevet for at køre med manglende nærlys i
>> den ene side af en betjent der kører i en bil der selv mangler nærlys
>> i den ene side?
> Tror du du slipper bare fordi patruljevognens pære er gået ?
> Det er en meget udbredt misforståelse at bare fordi de andre gør så må
> jeg også. Nej, det må du ikke - det er ulovligt, også selvom de andre
> gør det og slipper afsted med det.
>
Det er ikke noget med at slippe fordi andre slipper, men noget med at
den der vil kontrollere andre, og skrive bøder ud, selv bør holde sin
sti ren.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Lisbeth Jacobsen (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 11-11-06 17:44

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:ej4po0$10m0$1@newsbin.cybercity.dk...

> Ville du acceptere at blive skrevet for at køre med manglende nærlys i den
> ene side af en betjent der kører i en bil der selv mangler nærlys i den
> ene side?

Ja.

Skal man ikke være barn for at bruge "jamen de andre....."?



Mogens... (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-11-06 17:53

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4555fdeb$0$4173

> Skal man ikke være barn for at bruge "jamen de andre....."?

Man skal være ret uintelligent, hvis man render og bon'er
andre for forseelser, man selv udfører. Det giver sig selv.



Denis (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Denis


Dato : 11-11-06 18:03


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:xdn5h.22335$E02.9249@newsb.telia.net...
> "Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:4555fdeb$0$4173
>
>> Skal man ikke være barn for at bruge "jamen de andre....."?
>
> Man skal være ret uintelligent, hvis man render og bon'er
> andre for forseelser, man selv udfører. Det giver sig selv.
>
Uintellegent eller ej.
Bøden er vel reel nok for det.

Denis



Mogens... (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-11-06 18:04

"Denis" <dfjeldfjern@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:455601bd$0$20283$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Uintellegent eller ej. Bøden er vel reel nok for det.

For intelligente betjente kommer det ikke så vidt, ved jeg...



Henrik Stidsen (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 11-11-06 18:06

Mogens... expressed precisely :
> Man skal være ret uintelligent, hvis man render og bon'er
> andre for forseelser, man selv udfører. Det giver sig selv.

Gør det forseelsen mindre ulovlig ?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Mogens... (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-11-06 18:12

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.5c3d7d6b258fb1ef.34878@news.hs235.dk...

> Gør det forseelsen mindre ulovlig ?

Det ændrer ikke forseelsens karakter...



Lisbeth Jacobsen (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 11-11-06 18:27

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:xdn5h.22335$E02.9249@newsb.telia.net...

> Man skal være ret uintelligent, hvis man render og bon'er
> andre for forseelser, man selv udfører. Det giver sig selv.

Så den far, der kører hjem fra arbejde uden baglys på bilen, bør lade
datteren låne den mørklagte bil for at køre på besøg hos bedstemor....



Mogens... (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-11-06 18:54


"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:455607fe$0$4171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

>> Man skal være ret uintelligent, hvis man render og bon'er
>> andre for forseelser, man selv udfører. Det giver sig selv.

> Så den far, der kører hjem fra arbejde uden baglys på bilen, bør lade
> datteren låne den mørklagte bil for at køre på besøg hos bedstemor....

Hvad snakker du om?
Jeg snakker mo at man som betjent er ret uintelligent osv...



Finn Guldmann (12-11-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 12-11-06 00:53

Lisbeth Jacobsen skrev:
>> Ville du acceptere at blive skrevet for at køre med manglende nærlys i den
>> ene side af en betjent der kører i en bil der selv mangler nærlys i den
>> ene side?
> Ja.
> Skal man ikke være barn for at bruge "jamen de andre....."?
>
Ikke "jamen de andre".

Hvor længe tror du du ville beholde din troværdighed overfor dit (evt.)
barn hvis du forlanger det til at gå ud og vaske hænder inden spisning
mens du selv godt må sidde og spise med beskidte fingre?

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Lisbeth Jacobsen (12-11-2006)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 12-11-06 19:33

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:ej5np8$1cjq$7@newsbin.cybercity.dk...

> Hvor længe tror du du ville beholde din troværdighed overfor dit (evt.)
> barn hvis du forlanger det til at gå ud og vaske hænder inden spisning
> mens du selv godt må sidde og spise med beskidte fingre?


Du bekræfter mig i, at reaktionen er et barns *S*

Hvis min kæreste sætter sig til bords med beskidte fingre, betyder det jo
ikke, at jeg så tænker: "Så må jeg også!"

Det er BØRN der tænker, at hvis jeg ikke må lave noget forbudt, så må de
andre heller ikke.








Finn Guldmann (12-11-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 12-11-06 21:21

Lisbeth Jacobsen skrev:
>> Hvor længe tror du du ville beholde din troværdighed overfor dit (evt.)
>> barn hvis du forlanger det til at gå ud og vaske hænder inden spisning
>> mens du selv godt må sidde og spise med beskidte fingre?
> Du bekræfter mig i, at reaktionen er et barns *S*
> Hvis min kæreste sætter sig til bords med beskidte fingre, betyder det jo
> ikke, at jeg så tænker: "Så må jeg også!"
> Det er BØRN der tænker, at hvis jeg ikke må lave noget forbudt, så må de
> andre heller ikke.
>
Pointen er jo også at forholdet mellem en der parkerer ulovligt og en
betjent ganske godt kan sammenlignes med forholdet mellem forældre og børn.

Hvis forældrene ønsker at nyde nogen som helst respekt fra børnene
bliver de jo nødt til at foregå med et godt eksempel. Det samme gør
betjenten.

Så at skrive en bilist for at parkere ulovligt, fra en politibil hvor
den ulovligt parkerede bil bliver brugt som "lovliggørelse" at
parkeringen mens kollegaen alligevel er inde og hente citronmåner hører
ikke til i kassen med "gode eksempler".

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Martin Vollert (13-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 13-11-06 16:06

Finn Guldmann skrev:
> Lisbeth Jacobsen skrev:
>>> Hvor længe tror du du ville beholde din troværdighed overfor dit
>>> (evt.) barn hvis du forlanger det til at gå ud og vaske hænder inden
>>> spisning mens du selv godt må sidde og spise med beskidte fingre?
>> Du bekræfter mig i, at reaktionen er et barns *S*
>> Hvis min kæreste sætter sig til bords med beskidte fingre, betyder
>> det jo ikke, at jeg så tænker: "Så må jeg også!"
>> Det er BØRN der tænker, at hvis jeg ikke må lave noget forbudt, så må
>> de andre heller ikke.
>>
> Pointen er jo også at forholdet mellem en der parkerer ulovligt og en
> betjent ganske godt kan sammenlignes med forholdet mellem forældre og
> børn.
>
> Hvis forældrene ønsker at nyde nogen som helst respekt fra børnene
> bliver de jo nødt til at foregå med et godt eksempel. Det samme gør
> betjenten.
>
> Så at skrive en bilist for at parkere ulovligt, fra en politibil hvor
> den ulovligt parkerede bil bliver brugt som "lovliggørelse" at
> parkeringen mens kollegaen alligevel er inde og hente citronmåner
> hører ikke til i kassen med "gode eksempler".
>
Korrekt det er nu også min holdning.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Esben (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 09-11-06 09:53

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:4552b6a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
> P-bøde i sit 33 årige liv.
> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich, ind
> kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer ud står
> politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var standsnings og
> parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i holder her jo
> også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er jo for at give
> dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i forretningen.

Skriver politiet overhovedet parkeringsafgifter selv?

--
Esben



C. Caspersen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 09-11-06 09:56

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
news:4552ec7f$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Skriver politiet overhovedet parkeringsafgifter selv?

Ja. På offentlig vej.

/Caspersen



BigMac (09-11-2006)
Kommentar
Fra : BigMac


Dato : 09-11-06 11:29


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:4552ed3a$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
> "Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> news:4552ec7f$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Skriver politiet overhovedet parkeringsafgifter selv?
>
> Ja. På offentlig vej.
>
nej ikke afgifter, men bøder ved ulovlig parkering....



Eliasen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 09-11-06 11:45


"BigMac" <BigMac_2@hotmails.com> wrote in message
news:2qD4h.19$ig5.13@news.get2net.dk...
>
> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> news:4552ed3a$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
>> news:4552ec7f$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Skriver politiet overhovedet parkeringsafgifter selv?
>>
>> Ja. På offentlig vej.
>>
> nej ikke afgifter, men bøder ved ulovlig parkering....

Politiet udskriver "standsnings- og parkeringsafgifter", ikke bøder. En
bøde kan så vidt jeg er orienteret, konverteres til hæfte, det kan en
afgift ikke.


Færdselsloven:
§ 121. Politiet kan pålægge en afgift for overtrædelse af:

1) § 28, stk. 2, 1. pkt.,

2) § 28, stk. 3, for så vidt angår standsning eller parkering på
cykelsti, gangsti, midterrabat og helleanlæg samt standsning eller
parkering med hele køretøjet på fortov,

3) § 29, stk. 1, nr. 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9 og 10, og stk. 2,

4) § 29, stk. 3, nr. 1, nr. 2 for så vidt angår parkering ud for ind- og
udkørsel til og fra ejendom, nr. 3 og 4,

5) standsnings- eller parkeringsforbud, der angives ved afmærkning,

6) de bestemmelser om parkering i opholds- og legeområder, der
udfærdiges i medfør af § 40,

7) standsnings- eller parkeringsforbud, der fastsættes efter §§ 92 og 92
d, selv om forbuddet ikke angives ved afmærkning,

8) andre bestemmelser om standsning eller parkering, der fastsættes i
medfør af §§ 92, 92 d og 93, og

9) de bestemmelser om benyttelse af parkometre, parkeringsautomater
eller lignende, der udfærdiges i medfør af § 107, stk. 2, i lov om
offentlige veje.

Stk. 2. Afgørelse om pålæggelse af afgift kan ikke indbringes for højere
administrativ myndighed og er ikke omfattet af forvaltningslovens § 19.
Afgiften tilfalder statskassen.

Stk. 3. Afgiften pålægges ved en skriftlig meddelelse, der anbringes på
køretøjet eller overgives til føreren.

Stk. 4. Afgiften påhviler den, der har foretaget den uretmæssige
standsning eller parkering. Betales afgiften ikke inden den fastsatte
frist, hæfter tillige ejeren (brugeren) for betalingen, medmindre det
godtgøres, at føreren uberettiget var i besiddelse af køretøjet.
Afgiften kan inddrives ved udpantning.

Stk. 5. Afgiften udgør 510 kr

--
Eliasen



C. Caspersen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 09-11-06 12:51

"BigMac" <BigMac_2@hotmails.com> skrev i en meddelelse
news:2qD4h.19$ig5.13@news.get2net.dk...

> nej ikke afgifter, men bøder ved ulovlig parkering....

jo, de skriver afgifter....

/Caspersen



Christian B. Andrese~ (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 09-11-06 10:33


Martin Vollert wrote:
> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
> P-bøde i sit 33 årige liv.
> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich,
> ind kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer
> ud står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var
> standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i
> forretningen.
> Døm selv.

Thi kendes for ret:
Din ex-kæreste er retmæssigt idømt en P-bøde.
Det er dejligt at se at politiet i den by hvor jeg bor er effektive.
Så må man bare håbe at de også vil tage sig lidt af de mere
alvorlige forseelser, for jeg har sjældent set en by hvor folk kører
så ringe og farligt. Jeg har boet i byen (ok, lige nord for, men
kommer der jo dagligt) i 2 år, og det er utroligt som folk kører.
Elementære ting om ubetingede vigepligter, spærreflader og lign.
ignoreres meget tit.
Specielt kan jeg nævne 3 steder hvor jeg kører hver morgen og er
meget opmærksom:
Ind ad Mariager vej, der er utroligt mange som ikke kan overholde deres
ubetingede vigepligt ved Nordskellet.
Det er det samme nede ved Silvan og Føtex.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Kim Frederiksen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 09-11-06 11:08

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1163064778.363830.276230@f16g2000cwb.googlegroups.com...
>
>
>Thi kendes for ret:
>Din ex-kæreste er retmæssigt idømt en P-bøde.
>Det er dejligt at se at politiet i den by hvor jeg bor er effektive.
>Så må man bare håbe at de også vil tage sig lidt af de mere
>alvorlige forseelser, for jeg har sjældent set en by hvor folk kører
>så ringe og farligt.

Ja jeg så jo meget hellere de f.eks. var ude og bure nogle indvandrerbander
inde, men det er jo ikke politisk korrekt at sige ... og da slet ikke
herinde, hvor små hastighedsoverskridelser er noget nær den mest
nederdrægtige "forbrydelse" man overhovedet kan begå.

mvh.
Kim Frederiksen



C. Caspersen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 09-11-06 12:53

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:4552fdff$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja jeg så jo meget hellere de f.eks. var ude og bure nogle
> indvandrerbander inde, men det er jo ikke politisk korrekt at sige ... og
> da slet ikke herinde, hvor små hastighedsoverskridelser er noget nær den
> mest nederdrægtige "forbrydelse" man overhovedet kan begå.

Typisk kommentar. "De skulle hellere..."

Tag en kiks.

/Caspersen



Klaus D. Mikkelsen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-11-06 17:00

Kim Frederiksen skriver:
>
> Ja jeg så jo meget hellere de f.eks. var ude og bure nogle indvandrerbander
> inde, men det er jo ikke politisk korrekt at sige ... og da slet ikke
> herinde, hvor små hastighedsoverskridelser er noget nær den mest
> nederdrægtige "forbrydelse" man overhovedet kan begå.

Sjovt nok var det lige sådan noget jeg havde forventet fra dig....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jørgen M. Rasmussen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 09-11-06 18:04


"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:4552fdff$0$49206

.. og da slet ikke
> herinde, hvor små hastighedsoverskridelser er noget nær den mest
> nederdrægtige "forbrydelse" man overhovedet kan begå.
>
Det er et spgs. om at være progressiv.



Finn Guldmann (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-11-06 12:06

Kim Frederiksen skrev:
>> Thi kendes for ret:
>> Din ex-kæreste er retmæssigt idømt en P-bøde.
>> Det er dejligt at se at politiet i den by hvor jeg bor er effektive.
>> Så må man bare håbe at de også vil tage sig lidt af de mere
>> alvorlige forseelser, for jeg har sjældent set en by hvor folk kører
>> så ringe og farligt.
> Ja jeg så jo meget hellere de f.eks. var ude og bure nogle indvandrerbander
> inde, men det er jo ikke politisk korrekt at sige ... og da slet ikke
> herinde, hvor små hastighedsoverskridelser er noget nær den mest
> nederdrægtige "forbrydelse" man overhovedet kan begå.
>
Kun overgået af at skrive forkert på en fartskriverskive.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Henrik Stidsen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 09-11-06 10:59

Esben wrote:

> Skriver politiet overhovedet parkeringsafgifter selv?

Nej, de skriver parkeringsBØDER. Alle andre pålægger afgifter for
parkering i strid med lov (kommunens p-vagter) eller lokale regler
(f.eks. Europark mfl.)


Eliasen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 09-11-06 11:15


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
news:1163066355.349280.27640@f16g2000cwb.googlegroups.com...
Esben wrote:

> Skriver politiet overhovedet parkeringsafgifter selv?

Nej, de skriver parkeringsBØDER. Alle andre pålægger afgifter for
parkering i strid med lov (kommunens p-vagter) eller lokale regler
(f.eks. Europark mfl.)

---

Ahem, politiet udsteder vist nok kun bøder i forbindelse med parkering
af "ikke-sikret køretøj". Derudover er det parkeringsafgifter.

--
Eliasen



lindenskov (09-11-2006)
Kommentar
Fra : lindenskov


Dato : 09-11-06 12:17


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
news:1163066355.349280.27640@f16g2000cwb.googlegroups.com...
Esben wrote:

> Skriver politiet overhovedet parkeringsafgifter selv?

Nej, de skriver parkeringsBØDER. Alle andre pålægger afgifter for
parkering i strid med lov (kommunens p-vagter) eller lokale regler
(f.eks. Europark mfl.)

------------------------------------------------------------

Hvorfor står der så afgift på den jeg fik af politiet ved brøndby stadion
for et par uger siden?

(Som jeg og 22 andre samlet har klaget over idet vi blev anvist af en
hjemmeværnsmand med politivest om at holde der.)



C. Caspersen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 09-11-06 12:52

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1163066355.349280.27640@f16g2000cwb.googlegroups.com...

Nej, de skriver parkeringsBØDER. Alle andre pålægger afgifter for
parkering i strid med lov (kommunens p-vagter) eller lokale regler
(f.eks. Europark mfl.)

---

De skriver også afgifter.

/Caspersen



Michael Jørgensen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 09-11-06 11:24

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> wrote in message
news:4552b6a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
> P-bøde i sit 33 årige liv.

Det lyder som om det så var på tide...

> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich,
> ind kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer
> ud står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var
> standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i
> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i
> forretningen.

Det kaldes multitasking. Noget kvinder konstant efterlyser hos mænd

> Døm selv.

Ok - så kan hun forhåbentlig lære det!

Michael



Lars [6710] (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 09-11-06 11:53

Michael Jørgensen skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> wrote in message
> news:4552b6a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
>> P-bøde i sit 33 årige liv.
>
> Det lyder som om det så var på tide...
>

Det ka' jo være hun lige har fået kortet )


--

Mvh

Lars

Michael Jørgensen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 09-11-06 12:07

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in message
news:4553089d$0$20291$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Michael Jørgensen skrev:
> > "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> wrote in message
> > news:4552b6a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
> >> P-bøde i sit 33 årige liv.
> >
> > Det lyder som om det så var på tide...
> >
>
> Det ka' jo være hun lige har fået kortet )

Nåe ja - men så burde hun da netop vide hvordan et "standsning forbudt"
skilt ser ud...

Mvh
Michael



Lisbeth Jacobsen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 09-11-06 12:24

"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
news:eiuvjb$jsc$1@news.al.sw.ericsson.se...


> Det kaldes multitasking. Noget kvinder konstant efterlyser hos mænd

Der er noget, man(d) har misforstået *LOL*

Det ville være multitasking, hvis en politimand kunne hente mad og udskrive
P-afgift på samme tid.

At den ene mand skriver P-pøde og den anden mand henter sandwich....
hallloooo.... det er altså IKKE multitasking *LOL*




Michael Jørgensen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 09-11-06 14:52

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> wrote in message
news:45530fb7$0$4165$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
> news:eiuvjb$jsc$1@news.al.sw.ericsson.se...
>
>
> > Det kaldes multitasking. Noget kvinder konstant efterlyser hos mænd
>
> Der er noget, man(d) har misforstået *LOL*
>
> Det ville være multitasking, hvis en politimand kunne hente mad og
udskrive
> P-afgift på samme tid.

Det kunne jo være at det blot var en usædvanlig hurtig betjent, som Martin &
ex bare *troede* var to forskellige personer

>
> At den ene mand skriver P-pøde og den anden mand henter sandwich....
> hallloooo.... det er altså IKKE multitasking *LOL*

Jo da. Det er bare på en multi-core platform

Men så spise sandwitch & udskrive bøde samtidig? Nåe nej - spise _basse_ og
udskrive bøde - det passer bedre

Mvh
Michael



claus b. p. (09-11-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 09-11-06 12:10


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> wrote in message
news:4552b6a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
> P-bøde i sit 33 årige liv.
> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich, ind
> kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer ud står
> politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var standsnings og
> parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i holder her jo
> også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er jo for at give
> dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i forretningen.
> Døm selv.
>
Ja, jeg mener at hun nu må have fået mere "respekt" for politiet. Det er jo
følgen af ikke at have respekt for loven.
Så i indslaget i TV fra Københavns Lufthavn forleden? (Eller var det kun i
Lorry?) Der blev også skrevet nogle bøder pga. totalt kaos ved
af/pålæsningszonen. For den enkelte bilist (eller taxichauffør) var de par
minutter de holdt ved stopforbudet jo ikke et problem, men når politimanden
har tilrettevist folk 125 gange, kan det jo ikke undre at han går over til
at skrive i stedet.

/Claus



Kell Petersen (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Kell Petersen


Dato : 09-11-06 20:59

>> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
>> P-bøde i sit 33 årige liv.
>> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich, ind
>> kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer ud
>> står politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var
>> standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i
>> holder her jo også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er
>> jo for at give dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i
>> forretningen.
>> Døm selv.
>>
> Ja, jeg mener at hun nu må have fået mere "respekt" for politiet. Det er
> jo følgen af ikke at have respekt for loven.
> Så i indslaget i TV fra Københavns Lufthavn forleden? (Eller var det kun i
> Lorry?) Der blev også skrevet nogle bøder pga. totalt kaos ved
> af/pålæsningszonen. For den enkelte bilist (eller taxichauffør) var de par
> minutter de holdt ved stopforbudet jo ikke et problem, men når
> politimanden har tilrettevist folk 125 gange, kan det jo ikke undre at han
> går over til at skrive i stedet.

Man kunne vel forklare at der ikke var tale om en parkering men at man var i
færd med at aflæsse sin krop for at pålæse nogle sandwiches
medmindre at det også var forbudt ( Standsning)
Det må nemlig godt tage flere minutter end 3



Leonard (09-11-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-11-06 21:14

"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> wrote:

>>> standsnings og parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i

>medmindre at det også var forbudt ( Standsning)

Det hjælper ofte at læse alt det man svarer på ...

--
Leonard

Christian B. Andrese~ (10-11-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-11-06 09:37


Kim Frederiksen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1163064778.363830.276230@f16g2000cwb.googlegroups.com...
> >
> >
> >Thi kendes for ret:
> >Din ex-kæreste er retmæssigt idømt en P-bøde.
> >Det er dejligt at se at politiet i den by hvor jeg bor er effektive.
> >Så må man bare håbe at de også vil tage sig lidt af de mere
> >alvorlige forseelser, for jeg har sjældent set en by hvor folk kører
> >så ringe og farligt.
>
> Ja jeg så jo meget hellere de f.eks. var ude og bure nogle indvandrerbander
> inde, men det er jo ikke politisk korrekt at sige ...

Nu er det jo ikke lige færdselspolitiets opgave...

> og da slet ikke
> herinde, hvor små hastighedsoverskridelser er noget nær den mest
> nederdrægtige "forbrydelse" man overhovedet kan begå.

Nu var det manglende overholdelse af vigepligter jeg primært brokker
mig over.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Henrik Stidsen (10-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 10-11-06 11:59

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nåh, du mener at de ikke må parkere ulovligt for at gøre deres arbejde ?

Det må de jo sådan set også kun hvis det er nødvendigt for deres
arbejde.

> Så er det da en skam at jeg ikke fik meldt de 2 motorcykelbetjente der
> holdte i nødsporet ved en tilkørsel på motorvejen nede ved Kolding
> forleden. De overtrådte jo loven.

Det kan man godt argumentere for er unødvendigt i forhold til deres
arbejde - på den anden side skal de hurtigst muligt kunne eftersætte
dem de er der for at fange (fortbøllerne) og så hjælper det jo ikke
noget de skal køre en kilometer fra parkeringspladsen før de når ned
til motorvejen.


Per Henneberg Kriste~ (13-11-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 13-11-06 11:10

Henrik Stidsen wrote:
> Klaus D. Mikkelsen wrote:

>> Så er det da en skam at jeg ikke fik meldt de 2 motorcykelbetjente
>> der holdte i nødsporet ved en tilkørsel på motorvejen nede ved
>> Kolding forleden. De overtrådte jo loven.

> Det kan man godt argumentere for er unødvendigt i forhold til deres
> arbejde - på den anden side skal de hurtigst muligt kunne eftersætte
> dem de er der for at fange (fortbøllerne) og så hjælper det jo ikke
> noget de skal køre en kilometer fra parkeringspladsen før de når ned
> til motorvejen.

Med den på kan de jo overtræde færdselsloven hvornår de vil - der vil altid
komme en ulydig borger og overtræde færdselsloven. Spørgsmålet er bare at
vente længe nok.

--
Per, Esbjerg



Henrik Stidsen (13-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 13-11-06 12:06

Per Henneberg Kristensen formulated the question :
>> Det kan man godt argumentere for er unødvendigt i forhold til deres
>> arbejde - på den anden side skal de hurtigst muligt kunne eftersætte
>> dem de er der for at fange (fortbøllerne) og så hjælper det jo ikke
>> noget de skal køre en kilometer fra parkeringspladsen før de når ned
>> til motorvejen.

> Med den på kan de jo overtræde færdselsloven hvornår de vil - der vil altid
> komme en ulydig borger og overtræde færdselsloven. Spørgsmålet er bare at
> vente længe nok.

Overtrædelsen skal jo stå mål med hvad man ønsker at fange/forhindre.
Så nej, der er ikke frit slag.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Per O. (11-11-2006)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 11-11-06 04:09

Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:4552b6a7$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> Snakkede med min ex kæreste idag, hun kunne så berette om sin første
> P-bøde i sit 33 årige liv.
> Hun stod inde i en sandwichshop i Randers og ventede på sin sandwich, ind
> kommer en politimand og skal hente nogle sandwiches, da hun kommer ud står
> politimandens kollega og giver hende en P-bøde, ja der var standsnings og
> parkering forbudt, men som hun sagde til politimanden "i holder her jo
> også for at hente sandwich ??" hans svar var "nej det er jo for at give
> dig en bøde !!!" hans kollega var stadig inde i forretningen.
> Døm selv.

Min umiddelbare dom lyder at situationen slet ikke ville være opstået hvis
din exkæreste kunne finde ud af at følge loven. Hun hører åbenbart til dem
som skider højt og flot på at der er parkeringsforbud. Den slags bønder har
vi også en hel del af i Vedelsgade i Vejle ved Chicken og Burger, hvor der
hver aften er snesevis af hjernedøde klaphatte som parkerer hvor de nu kan
komme til det, selv om færdslen bliver meget generet af deres åndssvage
parkeringer. Det som umiddelbart undrer mig mest, er at politiet ikke
vandrer derned med skriveblokken omkring spisetid og noterer alle de biler
som holder hvor der er standsningsforbud.

Hvis nu din exkæreste havde holdt lovligt og politiet ulovligt, så kunne jeg
forstå forargelsen, men det andet er da bare til grin. Hun bliver sur over
at de holder ulovligt, men det er naturligvis helt ok at hun har valgt at
smide æsken hvor det er nemmest for hende. Hvis hun gør sådan ofte, så har
hun fået alt for få bøder i forhold til hvad hun har fortjent!

Men jeg ville da gerne have et billede af hendes og politossernes biler til
min hjemmeside, så de kunne komme ind til de andre klaphatte i galleriet.

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste