Test af brugt Volvo S80 2,9.. Hvor ?
Fra : Hvad siger du ?

Dato : 07-11-06 23:49

Nogen af de ærede medlemmer af denne udmærkede ædle nyhedsgruppe der skulle
ligge inde
med et link til test af Volvo S80 2,9 ?
Har fået kig på sådan en "Traktor" :))

Mvh.

Fra : TDN

Dato : 08-11-06 06:39

"Hvad siger du ?" <Virker-ikke@slut.prut> skrev i en meddelelse
> Nogen af de ærede medlemmer af denne udmærkede ædle nyhedsgruppe der
> [...]

Ingen af en brugt, men denne nye fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/EDF2309C-6E87-4BC5-96FD-711B6B916664/0/050051.pdf

BJ fra denne gruppe har en S80 T6, når han vågner kan han bidrage med
erfaringer.

Mvh
Thomas

Fra : Hvad siger du ?

Dato : 08-11-06 08:32

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> BJ fra denne gruppe har en S80 T6, når han vågner kan han bidrage med

Tusind Tak , Thomas.
Ifølge testen af Volvo S80 lyder det som om jeg skal smide de 250.000kr et
andet sted .
BMW 528i er med for lille et bagsæde og Volvo 850 / V70 stc. ligner en
"ligvogn" :))
En Ford er for kedelig og en Toyota er for grå.
En Opel ruster sindssygt hurtigt og en Audi A6 koster kassen og har et
dårligt servicenet.
Næh , det er ikke nemt at købe bil med "kun" 250 Kg.kr. på lommen..Dog noget
af et luxusproblem !! he he..

Fra : Peter Frost

Dato : 08-11-06 09:06

Hvad siger du ? skrev:
> Ifølge testen af Volvo S80 lyder det som om jeg skal smide de 250.000kr et
> andet sted .

Det syntes jeg ikke de skriver, men det da tydeligt at vedkommende der har
skrevet artiklen er af den type, der ikke er klar over gennemført kvalitet
koster ! ;) I mine øjne er "standart modellen" en T6, alt under er blot for
at sælge flere, til folk der ikke vil bløde ;)

I mine øjne er det eneste negative FDM har kunne finde, at de ikke har haft
mulighed for at prøve en D5, T5 el. T6. Det eneste de i mine øjne finder
negativt er prisen, og den lidt bovlamme motor der skal ha omdrejninger.
Personligt kender jeg ikke en motor der lyder bedre en Volvos nyere alu
serie.

Måske du skulle tag en tur i en af de 3 ovenstående, hvis du finder motoren
behagelig, så der i følge FDM ikke nogle problemer med S80'eren, ville mene
de roser den til skyerne på alt andet, som de i øvrigt kun bruger en lille
klumme på.

> BMW 528i er med for lille et bagsæde.

Du skal vel ikke ha chauffør ? ;) ( Havde nok valgt en 540i fra 98 hvis ikke
jeg skulle ha Volvo ;) )

>Volvo 850 / V70 stc. ligner en "ligvogn" :)

Neeeeeeej ! ;)

> En Ford er for kedelig og en Toyota er for grå.
> En Opel ruster sindssygt hurtigt og en Audi A6 koster kassen og har et
> dårligt servicenet.

"Volvo for life"

> Næh , det er ikke nemt at købe bil med "kun" 250 Kg.kr. på lommen..Dog

Kom nu ned til din nærmeste Volvo forhandler og hør om du ikke kan få en tur
i en af de 3. Du er jo klar til at betale det, det koster at købe ordenlig
vogn !

;)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost, Volvo "ligvogn" 2.5 20v Aut.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-11-06 09:58

Hvad med noget Lexus måske?

** Lars

Fra : Kent

Dato : 08-11-06 11:02

> [...]
> dårligt servicenet.
> Næh , det er ikke nemt at købe bil med "kun" 250 Kg.kr. på lommen..Dog

Har du overvejet en Skoda Octavia?

Kent.

Fra : Hvad siger du ?

Dato : 08-11-06 11:41

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> "Hvad siger du ?" <Virker-ikke@slut.prut> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet en Skoda Octavia?
>
> Kent.

Prøver lige at se om jeg kan finde brugt-TEST af Lexus og Skoda Octavia som
brugte..
Har "kun" ca de 250 kg.kr. så det bliver så enten en møj gammel Lexus eller
nyere Skoda..
Skutte nemt.. LOL

Mvh.

Fra : Hvad siger du ?

Dato : 08-11-06 16:11

> [...]
> som brugte..
> Har "kun" ca de 250 kg.kr. så det bliver så enten en møj gammel Lexus

Ikke til at opdrive test om brugt Lexus..Nogen der ved noget om.....

Mvh.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-11-06 19:45

On Wed, 8 Nov 2006 16:11:27 +0100, "Hvad siger du ?"
<Virker-ikke@slut.prut> wrote:

>Ikke til at opdrive test om brugt Lexus..Nogen der ved noget om.....

Nu ved jeg ikke hvor gammel Lexus vi taler om - men næppe ældre end en
BMW 5xx serie. Lexus er bestemt kvalitet - så en møg-gammel BMW eller
en møg-gammel Lexus - tror jeg bestemt er sammenlignelige.

** Lars

Fra : Anders Sørensen

Dato : 08-11-06 17:43

On Wed, 8 Nov 2006 11:40:40 +0100, "Hvad siger du ?"
<Virker-ikke@slut.prut> wrote:

> [...]
>brugte..
>Har "kun" ca de 250 kg.kr. så det bliver så enten en møj gammel Lexus eller

Jeg ville ikke være et øjeblik i tvivl om de 2 mærker. Skoda er bare
en VW i forklædning. Lexus er topkvalitet fra Toyota og kan sagtens
måle sig med Mercedes/Volvo/BMW/Audi. Det kan Skoda ikke, hverken
prestige- eller kvalitetsmæssigt.

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1053248&page=1

Fra : Kent

Dato : 08-11-06 20:09

"Anders Sørensen" <anderse@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:fs14l21v2pnsqpc5ivba584ahd784ff14r@4ax.com...

> [...]
> en VW i forklædning. Lexus er topkvalitet fra Toyota og kan sagtens
> måle sig med Mercedes/Volvo/BMW/Audi. Det kan Skoda ikke, hverken

Din sidste kommentar vidner mere om uvidenhed end viden.

Kent.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-11-06 20:33

On Wed, 8 Nov 2006 20:09:29 +0100, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Din sidste kommentar vidner mere om uvidenhed end viden.

Aaaaah - det vil jeg så ikke sige. Jeg har haft en BMW 530dA i 2 år
fra 120.000 km -> 260.000 km. Og nu en Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 2006
fra ny.

Der er absolut ingen tvivl her om at BMW'en byder på en bedre komfort
og helheldsoplevelse. Den er nok dyrere at holde kørende, men den er
bestemt også flere klasser over en Octavia. Fejlfri er den ikke, men
meget velkørende/komfortabel og kraftfuld er den bestemt. Der er
bestemt mere vejstøj og mere kontant/mærkbar affjerdring i Octavia.

BMW'en kunne jeg trykke speederen i bund på ved 130 og så trak den
igennem langt op over farvel-kørekort. Dén oplevelse giver Skoda ikke
uanset at 2.0 TDI motoren er rigtig god - og opleves hurtig - op til
"almindelig" motorvejsfart.

Prestige - Skoda er en "normal familiebil" - en BMW 5-serie af nyere
årgang er og bliver noget eksklusivt. Og ja, jeg har netop fået en del
kommentarer om at man da bestemt ikke kan købe en Skoda når man bor i
Sverige... Det vidner ikke om at der er tale om en prestige-vogn.

Omkring holdbarheden skal jeg ikke udtale mig endnu. Jeg forventer mig
meget på den kant af Ocativa'en.

Men bestemt, når jeg får mit årlige km-behov nedbragt igen (i
øjeblikket omkring 60.000 km årligt) er jeg ikke så meget i tvivl om
at Octavia'en bliver skiftet igen uagtet at den bestemt er både
velkørende og behagelig at opholde sig i. Og netop dér er Lexus en af
overvejelserne - bl.a. på grund af det ekstremt gode rygte de har - og
fordi jeg godt kan li' at det ikke er en bil du ser overalt.

** Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-06 20:42

Lars Knudsen skriver:

> Aaaaah - det vil jeg så ikke sige.

Kvalitetsmæssigt følger de nu godt med Audi med hensyn til motorer og
meget andet. Kvaliteten af det der er brugt til "sttuen" er forskellige
klasser, ingen tvivl om det, men da meget af mekanikken er den samme, er
det samme kvalitet.

> [...]
> meget velkørende/komfortabel og kraftfuld er den bestemt. Der er
> bestemt mere vejstøj og mere kontant/mærkbar affjerdring i Octavia.

Klart mand, prisen er jo også en helt anden klasse.

> [...]
> igennem langt op over farvel-kørekort. Dén oplevelse giver Skoda ikke
> uanset at 2.0 TDI motoren er rigtig god - og opleves hurtig - op til

BMW'en havde også en liter mere at tage af...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-11-06 21:03

On Wed, 08 Nov 2006 20:41:31 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Kvalitetsmæssigt følger de nu godt med Audi med hensyn til motorer og
>meget andet.

Ja motoren er nøjagtig identisk den der sidder i Audi tror jeg.

>Kvaliteten af det der er brugt til "sttuen" er forskellige
>klasser, ingen tvivl om det, men da meget af mekanikken er den samme, er
>det samme kvalitet.

Helt enig.

>Klart mand, prisen er jo også en helt anden klasse.

Ja bestemt da. Men den oprindelige spørger kigger på en BMW 5xx - og
ville bare sige at det ER altså noget andet end en Octavia.

>BMW'en havde også en liter mere at tage af...

Ahja - så sandt. Og hvis man kigger Audi fås den vel med en 6 cyl
diesel hvis det er power man søger. Det kan godt være det er banalt,
men det var altså en fornøjelse at kunne holde march-hastighed på
motorvej - og så stadig kunne få fornemmelsen af at blive trykket
bagud i sædet hvis man vil hurtigt forbi noget.

Jeg ville blot også sige, at når man til kommentaren "Det kan Skoda
ikke, hverken prestige- eller kvalitetsmæssigt." svarer "Din sidste
kommentar vidner mere om uvidenhed end viden." så mener jeg ikke det
er korrekt. Det BMW/Audi/Lexus er og bliver dyrere biler både at købe
og køre, men de er altså også noget andet end en Octaiva.

Uanset det, så vil jeg bestemt sige at vi er rigtig glade for vores
Octavia. Til prisen er virker den til at være et rigtig godt køb
syntes jeg. Men at påstå at den kører lige så godt som min BMW gjorde,
eller er lige så komfortabel - det ville jeg aldrig. Den er for os et
kompromis, vi har ikke uendelige penge at køre bil for - og vi har i
øjeblikket et megst stor km-behov.

** Lars

Fra : Karsten Loft

Dato : 08-11-06 21:10

> Ahja - så sandt. Og hvis man kigger Audi fås den vel med en 6 cyl
> diesel hvis det er power man søger.
Den fås også med V8 og 326 hk.
Karsten Loft

Fra : Anders Sørensen

Dato : 08-11-06 22:35

wrote:

>"Anders Sørensen" <anderse@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
>meddelelse news:fs14l21v2pnsqpc5ivba584ahd784ff14r@4ax.com...

>Din sidste kommentar vidner mere om uvidenhed end viden.

Nej. En Skoda Octavia er sikkert en fin bil, men den kan slet ikke
være med de 4 mærker jeg nævner og det kan en Superb heller ikke. Det
er nu engang en Skoda.
Lexus er nok ikke så billig i service som Skoda, men det var jo ikke
det diskussionen drejede sig om.
Men du må gerne lige uddybe det om uvidenheden kontra viden.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-06 22:36

"Anders Sørensen" skriver:

> Nej. En Skoda Octavia er sikkert en fin bil, men den kan slet ikke
> være med de 4 mærker jeg nævner og det kan en Superb heller ikke. Det
> er nu engang en Skoda.

Som en Lexus er en Toyota.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 09-11-06 14:58

On Wed, 08 Nov 2006 22:36:10 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Anders Sørensen" skriver:

>Som en Lexus er en Toyota.

En meget forfinet Toyota. En Skoda er ikke en forfinet nogetsomhelst.
Det mange Skodaejerne synes, er at det er en VW de kører i, men for
mig er det nu stadig en Skoda.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-06 16:54

"Anders Sørensen" skriver:

> En meget forfinet Toyota. En Skoda er ikke en forfinet nogetsomhelst.

En Superb er en forfinet skoda.

> Det mange Skodaejerne synes, er at det er en VW de kører i, men for
> mig er det nu stadig en Skoda.

Hvor meget har du prøvet at køre Superb ?

Fra : Anders Sørensen

Dato : 09-11-06 20:34

On Thu, 09 Nov 2006 16:53:38 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Anders Sørensen" skriver:

>En Superb er en forfinet skoda.

Er en LS460 så en forfinet Lexus?

>Hvor meget har du prøvet at køre Superb ?

Et par gange. Det er da en fin bil som nok godt kan sammenlignes lidt
med en Passat, men at sammenligne den med en Lexus er nu liiige at
stramme den.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-06 21:39

"Anders Sørensen" skriver:

> Et par gange. Det er da en fin bil som nok godt kan sammenlignes lidt
> med en Passat, men at sammenligne den med en Lexus er nu liiige at
> stramme den.

Det gør jeg heller ikke.

Jeg sammeligner det at Lexus er en forfinet Toyota med at Superb er en
forfinet Skoda.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 12-11-06 01:34

On Thu, 09 Nov 2006 21:38:46 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>"Anders Sørensen" skriver:

>Det gør jeg heller ikke.
>
>Jeg sammeligner det at Lexus er en forfinet Toyota med at Superb er en

Det er snarere en Camry der er en forfinet Toyota hvis vi skal blive i
din terminologi.
Hvis noget skal sammenlignes med Toyota/Lexus må det vel være
Skoda/Audi.
Jeg siger dermed _ikke_ at jeg mener at Skoda kan måle sig med Toyota
kvalitetsmæssigt.

Fra : Børge D Olsen

Dato : 12-11-06 01:43

> Jeg siger dermed _ikke_ at jeg mener at Skoda kan måle sig med Toyota
> kvalitetsmæssigt.

Øh, nå på flere måder er den da Toyota overlegen. Køregenskaber og rust.

--
Børge D Olsen

Fra : Anders Sørensen

Dato : 12-11-06 01:55

On Sun, 12 Nov 2006 01:43:10 +0100, "Børge D Olsen" <BDOnot@gmail.com>
wrote:

>Øh, nå på flere måder er den da Toyota overlegen. Køregenskaber og rust.

Jeg ville ikke bytte.

Fra : Børge D Olsen

Dato : 12-11-06 02:21

> Jeg ville ikke bytte.
Det er en anden sag.
Børge D Olsen

Fra : Benny

Dato : 08-11-06 20:59

> [...]
> en VW i forklædning. Lexus er topkvalitet fra Toyota og kan sagtens
> måle sig med Mercedes/Volvo/BMW/Audi. Det kan Skoda ikke, hverken

Øh.. Hvor mange pensionister skal der rulles for at få en Lexus? Nogen der
har erfaring?

Benny

Fra : TDN

Dato : 08-11-06 19:00

> [...]
> som brugte..
> Har "kun" ca de 250 kg.kr. så det bliver så enten en møj gammel Lexus

Her er lidt test:

http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=742

http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=558

http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=690

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/7955E535-CA9C-4B00-B8E4-EE90525360B1/0/4849.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/02D45267-7396-4A41-9DC6-BAC1FBAE659F/0/047.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/22A447C2-0C0A-4ECF-B32D-984001F619BF/0/6467.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/7C732124-77FC-48DB-86EC-67E379EE7933/0/1420.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 08-11-06 19:14

"Hvad siger du ?" <Virker-ikke@slut.prut> skrev i en meddelelse

> Næh , det er ikke nemt at købe bil med "kun" 250 Kg.kr. på lommen..Dog
> noget af et luxusproblem !! he he..

Saab 9-5 2,3T.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Ivar

Dato : 08-11-06 19:25

Hvad siger du ? skrev:

> Ifølge testen af Volvo S80 lyder det som om jeg skal smide de 250.000kr et
> andet sted .

Jeg købte en ny S80 2,4 med 170 hk i 1999. Jeg har den stadig, og vil
nok beholde den nogle år endnu. Jeg er godt tilfreds med den.
Det er en cruiser og den er dejlig at køre. God plads ombord. jeg
har pt. tre børnestole på bagsædet.
Der har været en del reparationer, især på undervognen. Det med de
mange reparationer tror jeg gælder for de første årgange af S80.

Da jeg købte den stod valget mellen den og Audi A6. Jeg har siden ikke
fortrudt ét sekundt, at det blev Volvoen.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 08-11-06 11:05

Lars Knudsen wrote:

> Hvad med noget Lexus måske?

Som stationcar ??

Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 08-11-06 19:13

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med noget Lexus måske?

Som stationcar ??

Er en S80 måske en stationcar? Nej vel? )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-11-06 21:37

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Som stationcar ??
>
> Er en S80 måske en stationcar? Nej vel? )

Øj, jeg blev snydt af 850/V70 Stc. Lexus er et OK bud så. Eller Jaguar

Leo

Fra : Mogens...

Dato : 08-11-06 21:43

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Lexus er et OK bud så. Eller Jaguar

Der een stor forskel på de 2 - Lexus koster en bondegård at
holde kørende, hvor Jaguaren er noget ganske andet. Især
hvis man kan lidt selv. Faktisk får man rigtig meget for pen-
gene, men det kan du og jeg, Leo jo nemt blive enige om :)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-11-06 19:43

On 8 Nov 2006 02:05:06 -0800, "Leo_Jensen"
<maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote:

>Som stationcar ??

Jeg tror bestemt ikke Lexus fås i stationcar. S80 er også en klassisk
sedan.

** Lars