Æ Traktor
Fra : viisholm

Dato : 06-11-06 23:04

Jeg vil starte med at sige UNDSKYLD . for at i, skal høre på min
galde som jeg lukker ud nu
Det hele starte i dag efter at have kørt en lang tur på vejen, og
kørte glad fra en hovedvej
ind på en mindre vej, lad og sige en bøh-landevej, som dog var
asfalteret, her kørte jeg godt fornøjet som altid, for man er jo en
god bilist, det er nu her, jeg skal sige, at det var temmelig mørkt.
Pludselig så jeg noget der, måske kunne forveksle men nogen andet.
måske en UFO på vejen ihverfald, var der tændt et lyshav, på et
køretøj der blændet direkte op i mit ansigt . så det var
fuldkommen, umuligt at orienterer sig på vejen hvor man kørte. jeg
satte naturligvis farten ned til skildpadde fart og kom så vidt at jeg
kunne se at det var en traktor, der var fyldt til bristepunkt
med alt det ekstra udstyr af lys, at thansen måtte have det i
restordrer. så et kan man sige om landmænd der, er ikke gået en
Brian tabt i dem . Men jeg synes ikke det kan være
rimelig, at man kan have lov til at blænde folk på sådan en måde,
også selv om han kørte ude på en mark, og var i færd med at udføre
et bondearbejdt, da jeg op til flere gang indiker, at man bliver
blændet uden der bliver reageret på det. Man burde jo standse bilen
og traske over til manden. men jeg have ikke lyst til at vade i
plører, og så bør man også udvise selvdisciplin. og man kan jo hele
ikke vide om, traktormanden var er helt ude for pædagogisk
rækkevidder . Men hvordan er regler her Jeg er godt klar over at tid
er penge og de arbejder når de kan, og skal, men er det rimeligt med
alt deres lys og kraft skal oplyse en mark der "næsten" til en
fodboldbane, at det skal gå ud over sagesløse bilister der må holde
stille indtil bondeknolden for vent traktor på en sådan måde at det
ikke gener bilisten mere

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 07-11-06 05:04

"viisholm" <andy@viisholm.dk> skrev i en meddelelse

Det er ikke nemt at være landmand mere. Enten klager bilisterne over , at
der er for lidt lys på traktoren, eller der er for meget.
Helt ærligt, så synes jeg du er et brokkehovede.
Hilsen Matthias

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-11-06 09:27

Matthias H Matthiessen wrote:
> [...]
> der er for lidt lys på traktoren, eller der er for meget.
> Helt ærligt, så synes jeg du er et brokkehovede.

Helt enig.
Jeg bor på landet og ser da tit traktorer med arbejdslys, og så er
det heller ikke værre.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : viisholm

Dato : 07-11-06 23:33

Christian B. Andresen skrev:

> Helt enig.
> Jeg bor på landet og ser da tit traktorer med arbejdslys, og så er
> det heller ikke værre.
>
> --
> Christian
> http://www.yee-haw.dk
> MSN: spørg...

Næ det kan i tildels have ret i, men det var nu heller ikke
spørsmålet gik på. men mere om det var iorden at blænde bilister
på den måde. så er det godt at der er landmænd og karle . der vil
deltage i debatten . Jeg skal ikke gøre mig til vorherre over udstyr
på traktor
jeg mener blot man har en moralsk forpligtes til at blænde ned eller i
det minst at indstille lygterne så de ikke blænde hvis man skal køre
med arbejdslys

mvh

Andy

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-11-06 09:14

viisholm wrote:

> [...]
> på den måde. så er det godt at der er landmænd og karle . der vil
> deltage i debatten . Jeg skal ikke gøre mig til vorherre over udstyr

Jeg tror ikke der er regler for hvor meget arbejdslys man må have, men
det må utvivlsomt ikke blænde trafikanter på vejene.

> jeg mener blot man har en moralsk forpligtes til at blænde ned eller i
> det minst at indstille lygterne så de ikke blænde hvis man skal køre
> med arbejdslys

Det vil jeg da give dgi ret i, og jeg synes da ikke at dem jeg passerer
blænder. Oftes lyser det ikke ret langt da de jo skal oplyse område
omkring enten ploven eller såsættet.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk