Skoda Octavia
Fra : Klaus Andersen

Dato : 06-11-06 20:56

Nogen der ved hvornår der kommer en ny Octavia, og evt. har et link til
nogle billeder?

Hvor lang tid har nuværende Octavia været fremme?

Mvh

KA

Fra : Lars [6710]

Dato : 06-11-06 22:04

Klaus Andersen skrev:
> [...]
> nogle billeder?
>
> Hvor lang tid har nuværende Octavia været fremme?

Jeg mener den nuværende blev lanceret i 2004, så mon ikke der er et par
år eller tre inden der sker noget der ?
De sælger jo iøvrigt stadig løs af den første model, så mon ikke den
skal være helt udfaset før de gi'r sig i kast med en ny ?

Lars

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 07-11-06 09:57

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De sælger jo iøvrigt stadig løs af den første model, så mon ikke den skal
> være helt udfaset før de gi'r sig i kast med en ny ?

Tror der kommer til at gå meget længere tid.

Den første Octavia blev lanceret i 1997 (mener jeg)
Der kommer et facelift i 2001 (nye lygter og lidt småting indenfor)
Ny model bliver lanceret i slut 2004, og kommer formentlig til at kører frem
til 2010-11 stykker, idet den gamle model jo nåede 7 år inden der kom en
afløser, og det samme sker nok også med den nye.

Husk der skal først lanceres en gofl 6 før der kommer en octavia3 da de
deler platform. Og nyheden skal altid tilfalde VW/Audi først, da det er
prestige mærkerne.

Generelt kan man sige at VAG gruppens modeller holder generationerne meget
længere end de japanske mærker gør det, de laver jo et generationskifte for
hver ca 3 år.

Fra : Bjarne Just

Dato : 07-11-06 12:54

"Jakob Skovgaard" <jakob.dorte@detfaarduikke.dk> wrote in message

> Den første Octavia blev lanceret i 1997 (mener jeg)
> Der kommer et facelift i 2001 (nye lygter og lidt småting indenfor)

Der er forskellig instrumentbord i dem fra 1997 og den jeg havde fra 2000,
så der må også være kommet et facelift omkring 1999 (kender ikke det eksakte
tidspunkt. Men det er rigtigt, at der i 2001 kom et facelift med nye
glasklare lygter og de nye udstyrsbetegnelser.

Jeg kører i den nye model nu (O2), og den kommer der (mener jeg at have
læst) en facelift af nu.

Jeg tror også, at der går en del år inden modellen skifter markant.

mvh,
Bjarne

Fra : Klaus Andersen

Dato : 07-11-06 20:39

"Jakob Skovgaard" <jakob.dorte@detfaarduikke.dk> skrev i en meddelelse

> Tror der kommer til at gå meget længere tid.

Det lyder meget godt - så holder den forhåbentligt prisen sådan nogenlunde.

Jeg har nemmelig spekuleret på at anskaffe mig en ny Octavia 2.0 FSI Combi,
og var lidt usikker på hvor lang tid modellen har endnu.

Tak for hjælpen

Mvh

KA

Fra : Kasper Christensen

Dato : 07-11-06 22:30

> Jeg har nemmelig spekuleret på at anskaffe mig en ny Octavia 2.0 FSI Combi,
> og var lidt usikker på hvor lang tid modellen har endnu.

Jeg har lige skrevet under på en bil som du tænker på.

Jeg spurgte om der var en ny på vej, og det lovede han at der ikke var.
Jeg har fået lavet bil ved ham mange gange, så jeg tror ham.

Mvh

Kasper

Fra : Klaus Andersen

Dato : 08-11-06 12:58

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige skrevet under på en bil som du tænker på.

Tillykke

Hvad farve har du valgt - jeg havde tænkt på sort, men er det nu også den
rigtige til sådan en bil?

Hvad med den mørke koksgrå (antracit), eller noget helt andet?

Hvad synes i passer bedst til sådan en bil?

Mvh

KA

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-11-06 14:49

On Wed, 8 Nov 2006 12:58:29 +0100, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

>Hvad farve har du valgt - jeg havde tænkt på sort, men er det nu også den
>rigtige til sådan en bil?
>
>Hvad med den mørke koksgrå (antracit), eller noget helt andet?

Vi syntes bestemt den koksgrå var er god til den..

** Lars

Fra : Kasper Christensen

Dato : 09-11-06 07:27

Klaus Andersen skrev:
> "Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Tillykke

Tak, men 10 ugers leveringstid

> Hvad farve har du valgt - jeg havde tænkt på sort, men er det nu også den
> rigtige til sådan en bil?

Jeg har valgt Cappuccino Beige Metallic.

> Hvad med den mørke koksgrå (antracit), eller noget helt andet?

Den koksgrå er heller ikke tosset. Har bare set mange Octaviaer med den
farve, men det skal man selvf. ikke vælge efter.

Mvh

Kasper

Fra : Jesper

Dato : 09-11-06 09:49

Husk at trykke dem lidt når du handler - i foråret var skoda ihvertfald
til at have med at gøre. Jeg endte med knap 20 K mere for min gamle polo i
bytte for en Octavia, end bedste andet bud (Skoda 53 K, Renault 35 K),
Peugeots og VWs bud var enda rigtig meget dårligere.

Iøvrigt et godt valg - vi er rigtigt glade for vores 1,9 tdi combi
ambiente.

mvh
Jesper

Fra : Klaus Andersen

Dato : 09-11-06 19:49

"Jesper " <spam@me.com> skrev i en meddelelse
news.tiqqriwqcdhq1q@xn--stationr1-m3a...
> [...]
> bytte for en Octavia, end bedste andet bud (Skoda 53 K, Renault 35 K),
> Peugeots og VWs bud var enda rigtig meget dårligere.

Yep, de var også til at have at gøre med her, fik bestemt det bedste bud på
min Laguna St.car her.

Det blev så en Octavia Combi Dynamic Elegance 2.0 FSI i koksgrå, får den i
slutningen af uge 47.

Mvh

KA

Fra : Kasper Christensen

Dato : 09-11-06 21:11

> Det blev så en Octavia Combi Dynamic Elegance 2.0 FSI i koksgrå, får den i
> slutningen af uge 47.

Hvad har du bestilt af udstyr, da vi jo har bestilt en. Men vi skal
vente til uge 2.

mvh

Kasper

Fra : Klaus Andersen

Dato : 09-11-06 22:10

"Kasper Christensen" <newsFJERN@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har du bestilt af udstyr, da vi jo har bestilt en. Men vi skal vente
> til uge 2.

Ikke det store, opgradering af radio (fra den der latterlige blaupunkt
stenalder båndspiller, til cd/mp3 "Stream" anlæget) og aftageligt træk.

Så kommer der self. måtter i og så har jeg taget imod deres tilbud om
vinterdæk på stålfælge for 4595,- som bliver monteret.

Jeg tror ventetiden på de 10 uget opstår hvis bilen kommer fra fabrikken, og
det kan have med både valg af farve og ekstraudstyr at gøre.

Hvad har du fyldt i vogenen af dejlige sager ?

Mvh

KA

Fra : Kasper Christensen

Dato : 09-11-06 23:04

> Ikke det store, opgradering af radio (fra den der latterlige blaupunkt
> stenalder båndspiller, til cd/mp3 "Stream" anlæget) og aftageligt træk.

Ja, utroligt med sådan en radio.

> Jeg tror ventetiden på de 10 uget opstår hvis bilen kommer fra fabrikken, og
> det kan have med både valg af farve og ekstraudstyr at gøre.

Også det vi fik at vide.

> Hvad har du fyldt i vogenen af dejlige sager ?

Solfilm
Stream
Aft. træk
Vinterdæk
Maxidot
Isofix foran
Opvarmede sprinkler
Dæktryksmåler
Auto. blænd spejle
Coming home lys
Hundegitter
Måtter

Det var vist det

Mvh

Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-11-06 21:59

On Thu, 9 Nov 2006 19:49:11 +0100, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

>Det blev så en Octavia Combi Dynamic Elegance 2.0 FSI i koksgrå, får den i
>slutningen af uge 47.

Tillykke med den!!!!

Det er dælme hurtig leverance - den var på lager?

Vi måtte vente 10,5 uge på vores TDI'er......

** Lars

Fra : Klaus Andersen

Dato : 09-11-06 22:14

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Tillykke med den!!!!
>
> Det er dælme hurtig leverance - den var på lager?

yep af og til kan det være en fordel ikke at have penge til alt det
sjove

Fra : Jesper

Dato : 09-11-06 09:50

> Husk der skal først lanceres en gofl 6 før der kommer en octavia3 da de
> deler platform. Og nyheden skal altid tilfalde VW/Audi først, da det er
> prestige mærkerne.

Det passer ikke helt - fabia/polo platformen kom først hos skoda.

Jesper