Vildt imponeret...
Fra : Mogens...

Dato : 06-11-06 20:03

Jeg er dælme overrasket - har selv kørt lidt lastbil, men var slet
ikke klar over, at en 600 hk's Volvo F16 kunne nå 130 km/t
ned ad bakke. Hvad sker der med sådan en hollænder, hvis han
senere checkes?

Fra : Carsten H

Dato : 06-11-06 20:07

Han får forhåbentligt kørselsforbud her i landet , hvis det er her i Danmark
det er sket.
Hvad mon egentlig standstlængden er på en sådan en ekvipage ved 130 km/t ? ?
?

Carsten H

Fra : Mogens...

Dato : 06-11-06 22:43

"Carsten H" <dennemailduerikke@fjernessol.dk> skrev i en meddelelse

> Han får forhåbentligt kørselsforbud her i landet , hvis det er her i
> Danmark det er sket.

Sverige

> Hvad mon egentlig standstlængden er på en sådan en ekvipage ved 130 km/t ?
> ? ?

Frygteligt langt - tænker han sikkert ikke på. Bilen lå iøvrigt meget
stabilt på vejen, selvom det var ned ad bakke. Utroligt at han turde

Fra : Henrik B.

Dato : 06-11-06 22:41

> [...]
> ikke klar over, at en 600 hk's Volvo F16 kunne nå 130 km/t
> ned ad bakke. Hvad sker der med sådan en hollænder, hvis han

Ooorrrkkk, det kan skam en 400 heste Scania også.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Mogens...

Dato : 06-11-06 22:42

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ooorrrkkk, det kan skam en 400 heste Scania også.

Ja da - nu ar det blot den anden model

Fra : Henrik B.

Dato : 06-11-06 22:58

> "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja da - nu ar det blot den anden model

En smule læs, kan gi' et godt skub.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-11-06 19:44

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er dælme overrasket - har selv kørt lidt lastbil, men var slet
> ikke klar over, at en 600 hk's Volvo F16 kunne nå 130 km/t
> ned ad bakke.

Det er efterhånden en del år siden at Scania's V8 motor blev ekviperet med
elektronisk motorstyreing, disse kan chippes til ca. 700 HK..

> Hvad sker der med sådan en hollænder, hvis han
> senere checkes?

Han får en ordentlig bøde på stedet og køreforbud indtil den er betalt.

--
MVH Hans