Knap i MB
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 05-11-06 23:28

Hej.

Jeg har lige opdaget en ny knap i bilen. (MB 220CDi 2002).

Den sidder nede i askebægeret,og symbolet kunne ligne noget, der opvarmer
forruden. Men hvis det er tilfældet, hva dælen laver den så i askebægeret?

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Aslan

Dato : 06-11-06 02:09

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> [...]
>
> Den sidder nede i askebægeret,og symbolet kunne ligne noget, der
> opvarmer forruden. Men hvis det er tilfældet, hva dælen laver den så

Så vidt jeg husker fra de gamle små MB jeg har kørt er det knappen til det
indbyggede oliefyr - fik du ingen fjernbetjening med til oliefyret??

Aslan

2006 MB E 320 CDI Avantgardé 224 HK og 510 Nm
2007 MB E 320 CDI Avantgardé 224 HK og 540 Nm
2004 Alfa 156 RST Lusso 2,0 JTS 165 HK og 206 Nm

Fra : alexbo

Dato : 06-11-06 02:09

"Jasper Norman Ahrensbach" skrev

> Den sidder nede i askebægeret,og symbolet kunne ligne noget, der opvarmer
> forruden. Men hvis det er tilfældet, hva dælen laver den så i askebægeret?

Hvis ikke forruden er opvarmet med varmen fra askebægeret, må det næsten
være en cigartænder, måske i en fancy udførelse.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 06-11-06 03:38

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forruden. Men hvis det er tilfældet, hva dælen laver den så i askebægeret?

Aslan antyder et andet sted i tråden at det kan være oliefyret.
Det kan det også være men er det næppe (du må også snart i gang med det
tyskkursus for MB-ejere så manualen ikke er så lukekt land
Styreautomatikken til fyret sidder normalt samme sted - der til højre for
selve askebægeret. Den kan kendes på at der er 5 små knapper og et display.
Hvis der ikke er det men i stedet en enkelt knap med 3 lodrette bølgepile
oven på en vandret streg er det det der på tysk hedder Zuheizsystem.
Det bruges til at varme kabinen ekstra hurtigt op.
Husker jeg rigtige virker den kun hvis det er under 8 grader udenfor og
kølevandet er under 70 grader. Det kan faktisk fungere automatisk hvis du
trykker på den nederste del af knappen. Så skulle den lille røde lampe midt
på knappen gerne tænde.
Jeg plejer aldrig at bruge den fordi den sluger en del strøm - men fungerer
svjh vist også ved hjælp af bilens drivmiddel - altså diesel så det bruges
der også af.
Det er altså alt i alt en slags supplement til restvarmefunktionen i
klimaanlægget (kan ikke huske om du har det). Når den ikke kan mere kan
denne funktion tage over.
Håber det opklarede det - forruden må du selv klare

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Peter Juul

Dato : 08-11-06 20:50

"Ole Gaarde Kristensen" skrev
> Jeg plejer aldrig at bruge den fordi den sluger en del strøm -

Det behøver du da heller ikke.... Din bil er jo aldrig kold...

Hvordan går det i øvrigt med at være tilladelses-indehaver.... Jeg venter
stadig på svar - Min kommune fløjter ikke den dag de spidser munden....

VenHils
PeterJ
Renault Laguna 2,0 16v '01