Valg af firmabil
Fra : Johnt

Dato : 05-11-06 23:03

Kære gruppe,

Jeg kan vælge mellem følgende firmabiler, men kan I guide mig lidt på vej,
da jeg er meget i tvivl.

Umiddelbart syntes jeg at BMW er lækker, men der intet udstyr, Passat er
også ok, men der er bare rimelig mange af dem. Outsiderne er så Saab eller
Ford.

Jeg kan vælge blandt følgende biler:

BMW 3-serie Touring 318i
SAAB 9-3 - 5d SportCombi (
Peugeot 407 SW 2,0 HDI XTB
Ford S-MAX Trend Plus 1,8 TDCi (125hk)
SAAB 9-3 - 4d Sport Sedan 1,8i Linear 122HK
VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 170 HK DSG
VW Passat Limousine Highline 2,0 TDI 140 HK 6-gear
VW Passat Variant Sportline 2,0T FSI 200HK 6-gear
SAAB 9-3 - 5d SportCombi 1,9TiDPF Linear 6G 120HK
VW Passat Limousine Highline 2,0T FSI 200HK 6-gear
BMW 3-serie Sedan 320i
BMW 3-serie Touring 318d
BMW 3-serie Sedan 318d

På forhand mange tak

Johnt

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-06 00:09

HVIS du er sælger betyder det måske også noget hvilket signal det sender når
du kommer i din bil!?!
Mvh
LarsZK

Fra : Johnt

Dato : 06-11-06 00:36

"LarsZK" <nogen> skrev i en meddelelse
> HVIS du er sælger betyder det måske også noget hvilket signal det sender
> når du kommer i din bil!?!
> Mvh
> LarsZK

Jeg er ikke sælger, så bilen bliver kun brugt til og fra kontoret.

Jeg har overvejet lidt med signalet, men alle bilerne kan jeg godt leve med
"signal værdien" af. Dog mener min kæreste, at jeg skal ruge pibe for at
køre i Saab.

Hilsen
Johnt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-11-06 09:48

"Johnt" <renerjSLET@SLETget2net.dk> wrote in message

> Kære gruppe,
>
> Jeg kan vælge mellem følgende firmabiler, men kan I guide mig lidt på vej,
> da jeg er meget i tvivl.

Jeg ville undgå diesel når det er firmabil. Du bliver jo beskattet af bilens
anskaffelsespris som typisk er højere ved diesel, mens det er firmaet som
får besparelsen på den bedre brændstoføkonomi.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-11-06 18:31

Johnt wrote:
> BMW 3-serie Touring 318i
> SAAB 9-3 - 5d SportCombi (
> Peugeot 407 SW 2,0 HDI XTB
> Ford S-MAX Trend Plus 1,8 TDCi (125hk)
> SAAB 9-3 - 4d Sport Sedan 1,8i Linear 122HK

Kan der ikke blive råd til en Turbo?

> VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 170 HK DSG
> VW Passat Variant Sportline 2,0T FSI 200HK 6-gear
> VW Passat Limousine Highline 2,0T FSI 200HK 6-gear

Hvis ikke Saab'en kan få turbo tror jeg at jeg ville vælge en af disse...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-06 18:39

Johnt skriver:

> VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 170 HK DSG

Haps...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kostas

Dato : 06-11-06 20:05

"Johnt" <renerjSLET@SLETget2net.dk> wrote in news:454e5f83$0$20289
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> VW Passat Variant Sportline 2,0T FSI 200HK 6-gear

Haps

mvh

Kostas

Fra : TDN

Dato : 06-11-06 21:53

> [...]
> SAAB 9-3 - 5d SportCombi 1,9TiDPF Linear 6G 120HK
> VW Passat Limousine Highline 2,0T FSI 200HK 6-gear

Jeg ville vælge en af disse:

> VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 170 HK DSG
> VW Passat Variant Sportline 2,0T FSI 200HK 6-gear
> VW Passat Limousine Highline 2,0T FSI 200HK 6-gear

Her er nogen Passat test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/3B8C9CE3-1657-4099-A84B-D5F08F4C384F/0/1828.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F78BCCE1-7E11-4FF5-B1E3-49AC9984F077/0/3031.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E6606096-E216-4393-9702-A3A996B7A738/0/38.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/4EFA3AB0-FE39-4047-9EF9-085611AE5C73/0/1823.pdf

http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=806

http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=749

Mvh
Thomas

Fra : Johnt

Dato : 07-11-06 00:53

> Jeg ville vælge en af disse:

> [...]

Alle svarene peger i retning af en Passat, er den så meget bedre end en BMW
320i, eller er der bare mere bil for "pengene"?

Og hvad er mon bedst? 2.0 benzin eller diesel?

Hilsen
Johnt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-11-06 06:28

Johnt skriver:

> Alle svarene peger i retning af en Passat, er den så meget bedre end en BMW
> 320i, eller er der bare mere bil for "pengene"?

320i er ikke så motokraftig som Passaten.
Som "køremaskine" er BMW'en nok bedst, men 2 liters motoren har "kun"
143 HK, hvor du i Passat får lidt mere.

> Og hvad er mon bedst? 2.0 benzin eller diesel?

Det afhænger af ens temperement.

Personligt ville jeg snuppe en med DGS kasse og slippe for at rode med
gearstangen.

Fra : TDN

Dato : 07-11-06 06:39

> [...]
> BMW 320i, eller er der bare mere bil for "pengene"?
>
> Og hvad er mon bedst? 2.0 benzin eller diesel?

BMW er en god bil, men 3-serien er en klasse mindre end Passat og jeg mener
også grundudstyret er noget magert i BMW, så du skal bruge penge på at
bringe BMW'en på samme udstyrsniveau som Passat'en.

Jeg 191 cm. og har været med i en ny BMW 3'er som passager. Jeg følte kabine
pladsen foran var dårlig både i længden og bredden, den føltes simpelthen
lille.

Benzin eller Diesel, det kommer vel også an på hvor meget du skal køre. Hvis
du har nogle få km. til arbejde er der ingen grund til at købe diesel.

Benzin motoren 2,0T FSI 200HK mener jeg faktisk at have læst er blevet kåret
som "årets motor" jeg kan bare ikke huske hvor jeg har læst det. Jeg har
ikke læst en test hvor motoren ikke bliver rost.

Mvh
Thomas

Fra : TDN

Dato : 07-11-06 06:56

> [...]
> BMW 320i, eller er der bare mere bil for "pengene"?
>
> Og hvad er mon bedst? 2.0 benzin eller diesel?

Her er et par BMW test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A8364027-C750-48A1-BE4E-2E21B4C61591/0/3637.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/3BCEF2D1-0E06-4191-95ED-A105B14890B8/0/36.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/4498BB37-5F64-499B-83A3-5B5E4555C11D/0/8285.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Lars Koch \(5000\)

Dato : 07-11-06 08:16

> [...]

> BMW 320i, eller er der bare mere bil for "pengene"?
>
> Og hvad er mon bedst? 2.0 benzin eller diesel?

Har lige været ude i en highline tdi 2.0 (140 hk) med DSG. Det er godt nok
lækkert at køre med. Der er sket meget på diesel fronten siden Citroen's
HDI2.0, som jeg har kørt i de sidste 6 år (som ellers kører fortræffeligt :)

Tag ud og prøv... det kan bestemt anbefales (ydermere ligger den mellem
17-21 km/l ved alm/lidt længere kørsel)

Lars