Tror sgu' jeg køber en Roomster :)
Fra : Kent Glerup

Dato : 05-11-06 19:22

Har netop siddet og studeret Roomster'en på nettet. Den er sgu' da
meget sjov!
Det er da lidt nyskabende at de har undgået Berlingo/Kangoo's
varevognslook, og lavet et markant og genkendeligt design på en bil
som dybest set er formet som en kassevogn.

Jow.. Sådan en 1,6 16V'er med lidt sportsrat og andet smålir :)

/Kent Glerup

Fra : Brian

Dato : 05-11-06 19:26

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> varevognslook, og lavet et markant og genkendeligt design på en bil
> som dybest set er formet som en kassevogn.

Den har da lidt til fælles med Hyundai Matrix, se de sænkede bag-ruder :)

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-11-06 19:32

On Sun, 5 Nov 2006 19:26:20 +0100, "Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote:

>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
>
>Den har da lidt til fælles med Hyundai Matrix, se de sænkede bag-ruder :)

Selvfølgelig. Dog synes jeg Skoda er sluppet noget bedre fra tricket.

Men som familiebil til en familie med (snart) to børn har den jo alt
der skal til!

/Kent Glerup

Fra : Il Duce

Dato : 05-11-06 19:55

> Men som familiebil til en familie med (snart) to børn har den jo alt
> der skal til!

Det har min Honda Civic så rigeligt også. Og ser samtidigt brandgodt ud.

--

MVH

Thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-11-06 20:00

On Sun, 5 Nov 2006 19:55:20 +0100, "Il Duce" <not@valid.dk> wrote:

>Det har min Honda Civic så rigeligt også. Og ser samtidigt brandgodt ud.

Enig. Civic'en er en fed vogn! Det er helt suverænt at de turde holde
fast i det interiørdesign :)

/Kent Glerup

Fra : Leo Jensen

Dato : 05-11-06 20:40

> Enig. Civic'en er en fed vogn! Det er helt suverænt at de turde holde
> fast i det interiørdesign :)

Men bagruderne er slet ikke sænket. Bagsædet må være et trist sted for små
børn.

Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 19:45

Kent Glerup skriver:

> [...]
> varevognslook, og lavet et markant og genkendeligt design på en bil
> som dybest set er formet som en kassevogn.

Pesonligt syntes jeg at de er sluppet meget uheldigt fra designet.
Men det har jeg vidst skrevet om før....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens...

Dato : 05-11-06 19:48

> Pesonligt syntes jeg at de er sluppet meget uheldigt fra designet.
> Men det har jeg vidst skrevet om før....

Personligt er en Skoda det sidste, vi ønsker os bilmæssigt.
Men det har jeg vidst skrevet om før.... :)

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-11-06 19:53

On Sun, 05 Nov 2006 18:47:54 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

>Personligt er en Skoda det sidste, vi ønsker os bilmæssigt.
>Men det har jeg vidst skrevet om før.... :)

Yeps det har jeg bemærket. :)

Sjovt nok er BMW/Mercedes det sidste vi ville købe. Men sådan er vi jo
så dejligt forskellige

/Kent Glerup

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-11-06 19:51

On Sun, 05 Nov 2006 19:44:52 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Kent Glerup skriver:

>Pesonligt syntes jeg at de er sluppet meget uheldigt fra designet.
>Men det har jeg vidst skrevet om før....

hæ hæ! Det har jeg bemærket.

Så har man i det mindste en bil som folk gider snakke om. Det er jo
ikke fordi folk eksploderer af entusiasme når man kommer trillende i
Fabia'en

/Kent Glerup

Fra : Brian

Dato : 05-11-06 19:59

Kent Glerup wrote:

> Så har man i det mindste en bil som folk gider snakke om. Det er jo
> ikke fordi folk eksploderer af entusiasme når man kommer trillende i
> Fabia'en

Mal bremsekalibrene grønne, og smid et lille RS skilt bagpå - det virker da
på min fætters Fabia RS

/Brian

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-11-06 20:05

On Sun, 5 Nov 2006 19:58:48 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Mal bremsekalibrene grønne, og smid et lille RS skilt bagpå - det virker da
>på min fætters Fabia RS

Hvis jeg købte en RS'er ville en omlakering af kalibrene have
ubetinget første prioritet!

/Kent Glerup

Fra : Brian

Dato : 05-11-06 20:43

Kent Glerup wrote:

> Hvis jeg købte en RS'er ville en omlakering af kalibrene have
> ubetinget første prioritet!

Også min første tanke, men i praksis synes jeg det virker fint.

Jeg synes det er fedt de har gjort lidt ekstra ud af den "sportslige" model,
ellers bliver det hele sgu for kedeligt.

/Brian

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-11-06 20:52

On Sun, 5 Nov 2006 20:43:23 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Også min første tanke, men i praksis synes jeg det virker fint.

Jeg synes det ser noget fortabt ud..

>Jeg synes det er fedt de har gjort lidt ekstra ud af den "sportslige" model,
>ellers bliver det hele sgu for kedeligt.

Det er jeg sådan set enig i. Jeg ved også godt at grøn er deres
sportsfarve, men en gang blank sort lakering havde set federe ud IMHO.

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 20:08

Kent Glerup skriver:

> hæ hæ! Det har jeg bemærket.

Man skulle have været bisdesigner:
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/roomster.jpg
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/roomster2.jpg

> Så har man i det mindste en bil som folk gider snakke om. Det er jo
> ikke fordi folk eksploderer af entusiasme når man kommer trillende i
> Fabia'en

Hellere en anonym bil end en folk brækker sig i lårfede stråler over.

Klaus (i en meget anonym Golf)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars [6710]

Dato : 05-11-06 21:39

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hellere en anonym bil end en folk brækker sig i lårfede stråler over.

Personligt så vil jeg sk... på om andre folk ka' li' den bil jeg kører i
Hvis den "leverer varen" for mig, så er det OK

Lars

Fra : Jesper

Dato : 05-11-06 22:07

Den er for dyr !

Mvh

Jesper

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-11-06 22:20

On Sun, 05 Nov 2006 22:06:55 +0100, "Jesper " <spam@me.com> wrote:

>Den er for dyr !

Ligesom alle andre biler på markedet, så det må man nok bare
acceptere!

Man skal smide omkring 35k mere end for en tilsvarende Berlingo, og de
penge smider jeg altså gerne!

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-11-06 23:03

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Man skal smide omkring 35k mere end for en tilsvarende Berlingo, og de
> penge smider jeg altså gerne!

Der er for dyr, næsten lige så dyr som Octi, så meget vil jeg ikke betale
for en PostmandPer, Berlingo-bil.

Fra : Lars [6710]

Dato : 06-11-06 19:19

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Der er for dyr, næsten lige så dyr som Octi,

Aaahhh ejg ved nu ikke

294 K for Roomster
304 K for Octi Ambiente

Begge i 1.9TDI 105 HK version

Men så skal man jo proppe for ungefär 20K ekstraudstyr i Octi'en for at
nå det samme udstyrsniveau

Jeg ved godt at der er mindre bagage plads i Roomster, med bagsæderne i
brug, men der er så til gengæld mere benplads på bagesæderne i kraft af
den større aksel afstand

Lars

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-11-06 06:01

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt at der er mindre bagage plads i Roomster, med bagsæderne i
> brug, men der er så til gengæld mere benplads på bagesæderne i kraft af
> den større aksel afstand

Hvad er så den berettigelse som "børne-container", børn = bagage + de kræver
ikke benplads, det er vel derfor man har valgt den aparte "vindues,
linjeføring?. Jeg vil ikke betale så meget for en PostmandPer-bil, som ikke
har plads til post, når alle sæder er i brug. Samtidig med at et bedre
alternativ kun er 10 kKr. dyre, hvis du da ikke kan handle det ned ;).

Fra : Anders Majland

Dato : 09-11-06 09:54

> Hvad er så den berettigelse som "børne-container", børn = bagage + de
> kræver ikke benplads

Børn der sidder i autostol har faktisk brug for forholdsvis meget benplads
fordi der skal være plads til føderne mellem bagsæde og forsæde - Med
forsæderne tilbage i fabiaen er det lidt knebent....

Fra : Jesper

Dato : 09-11-06 13:07

Roomsteren er prissat nogenlunde som Scenic og Picasso. Selvom det ærgrer
mig at skulle sammenligne tjekket kvalitet;) med franskmænd, så er der
altså tale om to velkørende og større biler. Opel Meriva er anden
sammenlignings mulighed – samme størrelse, dejlig bil, tysk kvalitet og
væsentlig billigere.

Roomsteren er sat for dyrt og jeg tror ikke den kommer til at slå an - en
skam for den der spændende ud.

mvh
Jesper

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-11-06 19:53

"Jesper " <spam@me.com> skrev i en meddelelse
news.tij99tircdhq1q@xn--stationr1-m3a...
> Den er for dyr !
>
> Mvh
>
> Jesper

Ja billig kan man dårlig kalde den.

Med venlig hilsen Kim

Fra : -= JF =- priv

Dato : 05-11-06 22:07

Kent Glerup (kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk) kradsede følgende besked i
<5nask2l6unb5hdv9m17f4skn7qddn94820@4ax.com>

> Jow.. Sådan en 1,6 16V'er med lidt sportsrat og andet smålir :)

Synd at den ikke fås med automatgear, for så havde det været et seriøst bud
på vores nye bil!
--
Mvh. John

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-11-06 23:53

Kent Glerup wrote:
> Har netop siddet og studeret Roomster'en på nettet. Den er sgu' da
> meget sjov!

Jeg syntes bare det er ærgeligt at de ikke har fulgt en eller anden
linie imellem de forreste og de bagerste sideruder. Den er ikke
desideret grim, men det ligner lidt at ham der har designet fronten
ikke kendte ham der designede bagenden.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-06 06:25

Lars Hoffmann skriver:

> [...]
> linie imellem de forreste og de bagerste sideruder. Den er ikke
> desideret grim, men det ligner lidt at ham der har designet fronten

Man skulle have været bildesigner:

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-11-06 18:05

On Mon, 06 Nov 2006 06:24:55 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]

Jeg tror du skal holde dig til printerne

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-06 18:34

Kent Glerup skriver:

> Jeg tror du skal holde dig til printerne

Jeg har da lige redessignet Skoda Roomster til at være noget pænere
(okay råskitse).

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-11-06 18:52

On Thu, 09 Nov 2006 18:34:20 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Kent Glerup skriver:

>Jeg har da lige redessignet Skoda Roomster til at være noget pænere
>(okay råskitse).

Jamen så skal der jo argumenter på bordet

Skitse 1:
Der røg hele ideen med designet. Nul udsyn for de kære små.

Skitse 2:
Hvis jeg siger AMC Pacer.....

Næhh.. printere du! Der tror jeg du kunne ha' en fremtid :)
Overhalede forøvrigt én af jeres fine hvide Sharan'er igår, var det
dig der havde forvildet dig over på øen?

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-06 19:26

Kent Glerup skriver:

> Skitse 1:
> Der røg hele ideen med designet. Nul udsyn for de kære små.

Masser, min knægt på 1 år sidder i autostol bagi golfen og kan let se
ud.

> Skitse 2:
> Hvis jeg siger AMC Pacer.....

Pas

> Næhh.. printere du! Der tror jeg du kunne ha' en fremtid :)
> Overhalede forøvrigt én af jeres fine hvide Sharan'er igår, var det
> dig der havde forvildet dig over på øen?

Nope. Læg mærke til forrudepynten, så kan jeg fortælle hvem det var.
Og nej, Leasingselskabet har ikke snøvlet sig sammen til at levere
Sharan's endnu - Lever med en Fuckus endnu.

Var i Horsens i går og Videbæk i dag.

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-11-06 23:01

On Thu, 09 Nov 2006 19:26:28 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>Og nej, Leasingselskabet har ikke snøvlet sig sammen til at levere
>Sharan's endnu - Lever med en Fuckus endnu.

Pas. Det pisregnede og var mørkt...

>Var i Horsens i går og Videbæk i dag.

Jamen dog, ring da på næste gang du er på disse kanter, så er der da
kaffe på kanden

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-06 06:43

Kent Glerup skriver:

> Jamen dog, ring da på næste gang du er på disse kanter, så er der da
> kaffe på kanden

Kaffe - pyforfyffer....

Fra : Per O.

Dato : 06-11-06 23:33

> [...]
> som dybest set er formet som en kassevogn.
>
> Jow.. Sådan en 1,6 16V'er med lidt sportsrat og andet smålir :)

Du vil straks få kammeralige vink fra folk som kører Fait Doblo og Fiat
Multipla, da de så vil føle at du er kommet med i det tætte familieskab, der
bygges mellem ejere af biler som er grimmere end Marianne Jelved! De fleste
andre bilejere ser med medlidende øjne på disse stakler, som for det meste
forsvarer sig med at der er rigtig god plads, og bilen kører fint nok. Så
det eneste der undres disse ejere er, at der ikke står sådan et køretøj i
alle indkørsler. MEN det gør der så ikke, og at det måske kunne være et hint
opdager disse lykkelige ejere aldrig.

Herfra skal der bare lyde et: Du er selv ude om det.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Mogens...

Dato : 17-11-06 20:31

> [...]

> meget sjov!
> Jow.. Sådan en 1,6 16V'er med lidt sportsrat og andet smålir :)

Det vil være dumt at investere i - bilen er netop dumpet
i crashtesten, hvilket Skoda går meget stille med dørene
vedrørende !

Fra : Jesper

Dato : 17-11-06 21:44

Den 17.11.2006 kl. 20:31 skrev Mogens... <no@reply.dk>:

> "Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil være dumt at investere i - bilen er netop dumpet
> i crashtesten, hvilket Skoda går meget stille med dørene
> vedrørende !

Har du et link ?

--
Jesper

Fra : Mogens...

Dato : 17-11-06 21:47

"Jesper " <spam@me.com> skrev i en meddelelse
news.ti6g6zu0cdhq1q@xn--stationr1-m3a...

> Har du et link ?

Nope - jeg læste det i een af dagens aviser på kontoret.
Enten Børsen, BT eller Ekstra Bladet, hvor vi roligt kan
udelukke sidstnævnte...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-11-06 22:09

"Mogens..." <no@reply.dk> writes:

> [...]
>
> Nope - jeg læste det i een af dagens aviser på kontoret.
> Enten Børsen, BT eller Ekstra Bladet, hvor vi roligt kan

Der står ikke noget på Euro NCAP eller andre steder jeg lige kan komme
i tanker om, medmindre denne real-life crashtest kan bruges:

http://www.skoda-fanclub.com/10-archive-8-2006.html

(pardon my French...)

Fra : Klaus G.

Dato : 17-11-06 23:27

> Nope - jeg læste det i een af dagens aviser på kontoret.
> Enten Børsen, BT eller Ekstra Bladet, hvor vi roligt kan
> udelukke sidstnævnte...
Jeg har lige googlet, tjekket eb.dk, jp.dk, bt.dk og borsen.dk(kræver login,
som jeg ikke har). Men jeg har ikke fundet noget om nogen crashtest. Sikker
på det var den Skoda? Anyway, på mandag kan du jo se hvad bil det var du
læste om, hvis ikke avisen er blevet smidt ud inden :)

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mogens...

Dato : 18-11-06 06:26

> Jeg har lige googlet, tjekket eb.dk, jp.dk, bt.dk og borsen.dk(kræver
> login, som jeg ikke har). Men jeg har ikke fundet noget om nogen
> crashtest.

Samme her

> Sikker på det var den Skoda?

Jep - 100%, selvom Skoda ikke interesserer mig en kæft.
Livet er for kort til kedelige biler

> Anyway, på mandag kan du jo se hvad bil det var du læste om, hvis ikke
> avisen er blevet smidt ud inden :)

Ja det vil jeg gøre. Jeg er jo som regel een af de første, som kommer
og altid den sidste, der går, så det...