Megane Grand Scenic... Hvad mener i om den~
Fra : -= JF =- priv

Dato : 04-11-06 14:40

Hej i gruppen!!

Vi venter barn nummer tre, så nu må vi have en større bil!

Jeg er faldet for Megane II Grand Scenic pga. de tre bagsæder og det store
bagagerum!
Er der nogen der har erfaringer med bilen, som de vil øse af?
Er der noget der taler for ikke at købe bilen?

Hvis i kender andre biler med tre bagsæder og stort bagagerum er jeg meget
interesseret!!
Det er et krav at bilen er med automatgear!

--
Mvh. John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-06 14:47

-= JF =- priv skriver:

> Er der nogen der har erfaringer med bilen, som de vil øse af?

Den kører fint, hvis du får den med en ordentlig motor, rust og
sikkerhed er i orden.

> Er der noget der taler for ikke at købe bilen?

IMHO designet - jeg syntes at den er grim.
Men sådan er vi heldigvis forskellige

> Hvis i kender andre biler med tre bagsæder og stort bagagerum er jeg meget
> interesseret!!

3 seperate sæder, eller plads til 3 børn ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : -= JF =- priv

Dato : 04-11-06 16:30

Klaus D. Mikkelsen (Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den) kradsede følgende
besked i <454C99B7.57B0B06E@du.kan.finde.den>

> Den kører fint, hvis du får den med en ordentlig motor, rust og
> sikkerhed er i orden.

Jeg har kig på 2.0 benzin - vistnok 135 HK

> IMHO designet - jeg syntes at den er grim.
> Men sådan er vi heldigvis forskellige

Ja, køn er den sgutte Men jeg kan nu meget godt li' den alligevel...

> 3 seperate sæder, eller plads til 3 børn ?

Ikke nødvendigvis 3 seperate... Mindre kan gøre det, da junior jo alligevel
sidder i barnestol de første 5-6-7 år.
Men med så god plads et de to store ikke føler sig klemt op i et hjørne af
barnestolen der skal stå i midten!

Jeg er også brændt varm på den nye Hyundai Sonata, men synes ikke at jeg kan
finde billeder der viser bagsædet.

Prismæssigt ligger smerteggrænsen på ca. 300.000,-

--
Mvh. John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-06 18:52

-= JF =- priv skriver:

> [...]
> sidder i barnestol de første 5-6-7 år.
> Men med så god plads et de to store ikke føler sig klemt op i et hjørne af

En bred ældre Volvo burde kunne gøre det.

VW Touran har jeg flere gange set det praktiseret i.

"Multifnat" ville være et oplagt valg, der er der plads til 1 mere.
Meeen designet af den kan man altid diskutere.

> Jeg er også brændt varm på den nye Hyundai Sonata, men synes ikke at jeg kan
> finde billeder der viser bagsædet.

Så må du jo tage ud at se på den...

> Prismæssigt ligger smerteggrænsen på ca. 300.000,-

Ny/brugt ?

Fra : -= JF =- priv

Dato : 05-11-06 00:29

Klaus D. Mikkelsen (Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den) kradsede følgende
besked i <454CD357.F5151313@du.kan.finde.den>

> VW Touran har jeg flere gange set det praktiseret i.

Har jeg også skævet til, men de er lidt bagud mht. bagagerum, er de ikke?

> "Multifnat" ville være et oplagt valg, der er der plads til 1 mere.
> Meeen designet af den kan man altid diskutere.

NEJ!!! Det kan netop ikke diskuteres... Den er bare tudegrim... Jeg ved at
den er praktisk ud uver alle breder, men den er bare for grim

> Så må du jo tage ud at se på den...
Nemlig... Regner med at tage ud og kigge i morgen.

> Ny/brugt ?

Der er jeg ikke religiøs, men drømmebilen er omkring et år gammel og har
gået 75 - 100.000 KM... Så er der en anden der har taget det førse værditab!

Mht brændstof, så mener jeg at ligge lige omkring break eaven mht. diesel,
så gerne en - bare den er aut.gear.

--
Mvh. John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 07:03

-= JF =- priv skriver:

> Har jeg også skævet til, men de er lidt bagud mht. bagagerum, er de ikke?

Lidt.

> NEJ!!! Det kan netop ikke diskuteres... Den er bare tudegrim... Jeg ved at
> den er praktisk ud uver alle breder, men den er bare for grim

Miltifnat2 er ikke så grim som 1eren.

Desuden tror jeg at grunden til at 1 eren ser så sjov ud er at de har
genbrugt motorhjælmen fra en personbil go så skulle bruge et eller andet
til at dække området op mod forruden - det blev så "dellem med
lygterne".

> Der er jeg ikke religiøs, men drømmebilen er omkring et år gammel og har
> gået 75 - 100.000 KM... Så er der en anden der har taget det førse værditab!

S-max, og Safira kunne være en løsning, hvor safira'en har mere
størrelse efter en Touran. Toyota picnic kunne være en joker.

Fra : KASO

Dato : 07-11-06 08:39

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> [...]
> bagagerum!
> Er der nogen der har erfaringer med bilen, som de vil øse af?
> Er der noget der taler for ikke at købe bilen?

Efter godt 1 år/35.000 km er vi stadig svært godt tilfreds med vores
(1.9dCi). Vel nok klassens mest komfortable - såvel mht. støj som affjedring
og sæder. God sikkerhed, fremragende rustbeskyttelse (sågar rustfri
udstødning) - og dieselmaskinen er kraftig og nøjsom (16,6 km/l siden
januar). På ferietur sydpå er den perfekt - støjsvag, retningsstabil - også
ved høj hastighed - og fleksibel mht. indretning.

> Hvis i kender andre biler med tre bagsæder og stort bagagerum er jeg meget
> interesseret!!

C4 Picasso, den forlængede Seat Altea (er kommet i en lang version), Seat
Toledo (hvis man kan leve med udseendet), Skoda Octavia.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-11-06 09:48

-= JF =- priv wrote:

> Jeg er faldet for Megane II Grand Scenic pga. de tre bagsæder og det store
> bagagerum!
> Er der nogen der har erfaringer med bilen, som de vil øse af?

Prøv at læse lidt tilbage i gruppen. for et par uger siden var der en
del snak om den.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann