rystelser ved drejning
Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 01-11-06 21:42

har sat nye (brugte) dæk på og måske er det kommet der, måske er det blot
blevet forstærket der...

Når jeg kører > 110 og drejer til højre eller venstre kommer der rystelser i
bilen. ikke i rattet, mere som om den hopper lidt. giver det mening?

ved fart < 5 kmt hopper den også lidt

endvidere snakker den meget i bagfjederen ved langsom kørsel på ujævn vej.
nogen sammenhæng?

sidst men ikke mindt er den meget levende i de her storm dage ved
motorvejsfart

input ?

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 01-11-06 22:45

"tom (cordoba sdi)" skrev i en meddelelse...
> [...]
> blevet forstærket der...> Når jeg kører > 110 og drejer til højre eller
> venstre kommer der rystelser i bilen. ikke i rattet, mere som om den

Jeg oplevede det samme da jeg skiftede til vinterdæk ..

Har nu fået dem raspet så de er 100% runde igen og efterfølgende
afbalanceret .. det har fjernet problemet fuldstændigt !

/J

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 02-11-06 17:27

> Jeg oplevede det samme da jeg skiftede til vinterdæk ..
>
> Har nu fået dem raspet så de er 100% runde igen og efterfølgende
> afbalanceret .. det har fjernet problemet fuldstændigt !

raspet ?!?! hvad er det, og hvad koster det?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-11-06 17:37

tom (cordoba sdi) wrote :
> raspet ?!?! hvad er det, og hvad koster det?

Det er at man slider dækket lige igen hvis det er blevet slidt skævt.
Hvis der f.eks. er områder der er slidt mere end andre så slider man de
gode områder ned så de bliver som de dårligere områder - laveste
fællesnævner om man vil.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-11-06 17:40

tom (cordoba sdi) skrev:

> raspet ?!?! hvad er det

Man - surprice! - rasper dækkene af med en raspemaskine mens hjulene
drejer langsomt rundt; - man tar nærmest alle toppene på dækkene.

En vidunderlig følelse umiddelbart bagefter, når vognen er *helt* rolig!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd