Lidt spørgsmål om AUDI A4 TDI
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-11-06 14:31

I forbindelse med jobskifte skal jeg selv til at lægge bil til.

Jeg over kraftigt en 2-4 år gammel AUDI A4 TDI, da mit kørselsbehov vil være
ca. 35 - 40.000 om året.

Det giver selvfølgelig nogle spørgsmål:

1. Er der den store forskel på at vælge 100 eller 130 HK udgaven?

2. Hvor mange kilometer er der i sådan en maskine før problemerne for alvor
begynder at komme?

3. Jeg har hørt, at når der først er problemer med en TDI maskine, så koster
det kassen?

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 01-11-06 18:15

"Michael Rasmussen" <you@dont.know> skrev i en meddelelse
> [...]
> alvor begynder at komme?
>
> 3. Jeg har hørt, at når der først er problemer med en TDI maskine, så

Spørg www.vagcars.dk

/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-06 18:21

Hvis alle skal spørge andre steder hvad er så ideen med denne gruppe?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-11-06 19:09

"Jakob" <ok> skrev i en meddelelse
> Hvis alle skal spørge andre steder hvad er så ideen med denne gruppe?

Give info om hvor der kan spørges ;). Tilbage til Audien, 100 hk er for lidt
til den kasse, men pas på med V6-TDI, nogle årgange har et dårlige ventiler,
topstykke, men der er en workaround. Den koster bare en "en bondegård" :(.
For nærmere info, spørg VAGcars.dk ;).

Fra : Per Quistgaard

Dato : 03-11-06 16:47

> 1. Er der den store forskel på at vælge 100 eller 130 HK udgaven?

Der er stor forskel på trækkraften, men personligt kunne jeg sagtens leve
med den lille. Alternativt kan man chiptune den lille, så den bliver lige så
kraftig som den større. Flere af mine venner har gjort det samme med TDi 100
hk modeller og har kørt problemfrit med dette i flere år.

> 2. Hvor mange kilometer er der i sådan en maskine før problemerne for
> alvor begynder at komme?

Motoren kan i princippet sagtens køre 400.000 km, før der skulle være
noget - men det er klart, at man generelt på påregne flere rep. på en ældre
bil end på en helt ny bil.

> 3. Jeg har hørt, at når der først er problemer med en TDI maskine, så
> koster det kassen?

Det er ikke så galt - men det er rigtigt, at det kan koste, hvis der er
vrøvl med en højtrykspumpe - eller hvis en stor del af toppen skal skiftes.
(Det sidste gælder som regel kun V6 TDi´ere fra vistnok før 2003.

Generelt er det en god bil med god komfort, en fed kabine og stærk mod rust.

--
Per Quistgaard