Mondeo st.car 1999-2000 benzinforbrug?
Fra : Carsten Andersen

Dato : 01-11-06 13:42

Hej,

Jeg står overfor at købe en Ford Mondeo st.car, og overvejer 1,8 og 2,0 fra
1999-2000. Jeg kører 35000+ km om året og derfor tæller hver eneste km/l.
Jeg skal have en billig stor st.ca og overvejer pga. prisen, som er max.
125.000,-, ikke en dieselbil (Kører pt i en A4 Avant TDI, som sælges pga.
nedpriortering). Med hensyntagen til den daglige komfort og forbrug skal man
så vælge 115 eller 136 HK?

mvh

Carsten Andersen

Fra : Christopher Stein

Dato : 01-11-06 15:26

Carsten Andersen skrev:
> [...]
> nedpriortering). Med hensyntagen til den daglige komfort og forbrug skal man

1,8eren er fin med gode evner til at trække - dog ikke egnet til 170+ KMH

de er dog dyre i drift jeg kører ca 9 på literen i byen og 14 på
landevej.. med konstant fart kan den dog komme op på 16.. men det er
meget sjældent..

reparationer er også dyre så sørg for at kobling og tandrem er skiftet
på bilen du køber..

ellers er det en god, komfortabel og driftssikker bil der bare kører derudaf

2.0eren skulle have en del mere overskud - jeg ville gerne bytte min 1.8
til en 2.0 hvis jeg kunne, men er bestemt ikke utilfreds..

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 17:49

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> de er dog dyre i drift jeg kører ca 9 på literen i byen og 14 på
> landevej.. med konstant fart kan den dog komme op på 16.. men det er meget
> sjældent..

Øhh, det er da meget flot af en benzinbil i den størrelse (selv om det er en
Ford)

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 03-11-06 13:17

Tom skrev:
> [...]
>
> Øhh, det er da meget flot af en benzinbil i den størrelse (selv om det er en

Jojo.. selvf...

min pointe var bare at det ikke var en billig bil at holde generelt..

Fra : Martin Hoffmann

Dato : 02-11-06 01:07

Hej,

Er selv ejer af en mondeo 1,8 st.car fra 1999 som har kørt 220 kkm. Jeg har
ejet den de sidste 4 år og har kørt ca. 110 kkm i bilen. Jer er yderst
tilfreds hvad driftssikkerhed angår. Bilen har ikke været på værksted mellem
de periodevise olieskift mv. Der har ikke været nogen reperationer udover
normale sliddele, så jeg kan absolut anbefale bilen. Hvad rustbeskyttelse
angår er bilen nok i den dårligere ende af feltet. Ved bykørsel synes jeg
bilen med 1,8-motor er lidt gumpe-tung, men på lande- og motorvej er den på
hjemmebane og har fint overskud synes jeg (det er jo ikke en racerbil). Mht.
benzinøkonomi kører jeg i snit ca. 12 km/l. På længere ture har jeg dog kørt
15 km/l. I sommer var vi afsted med campingvogn til Sognefjorden (altså en
del kuperet terræn). På de stejleste ruter kørte vi dog uden campingvogn,
men på hele turen gik bilen 10 km/l - det synes jeg er rigtigt pænt, men det
er nu også en mindre campingvogn.

Håber du kan bruge ovenstående og god jagt efter den nye bil.

Martin

Fra : Carsten Andersen

Dato : 02-11-06 09:43

"Martin Hoffmann" <martin@hoff-mann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> campingvogn.
>
> Håber du kan bruge ovenstående og god jagt efter den nye bil.

Tak for det.
De 2 jeg kigger på har begge fået rustbeskyttelse. Er der iøvrigt nogen
steder man kan se hvad der er af udstyr i de forskellige modeller, Ambiente,
Trend, Expressive m.fl.?

Carsten Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-11-06 16:17

Carsten Andersen skriver:

> Tak for det.
> De 2 jeg kigger på har begge fået rustbeskyttelse.

Hvilket ikke hindrer en Mondeo i at ruste de mest mærkværdige steder....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-11-06 23:42

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Carsten Andersen skriver:

> Hvilket ikke hindrer en Mondeo i at ruste de mest mærkværdige steder....
>

> Klaus

Tjaa den ruster på bagklappen under chromhåndtag (er der mange biler der
døjer med)og ved de bagerste skærmkanter hvor bagkofanger møder
skærmkant, det er faktisk det.
Det er i hvert fald de eneste steder min har haft rust.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-06 06:24

Martin Vollert skriver:

> Tjaa den ruster på bagklappen under chromhåndtag (er der mange biler der
> døjer med)og ved de bagerste skærmkanter hvor bagkofanger møder
> skærmkant, det er faktisk det.

Nogen skal jo være heldig.

> Det er i hvert fald de eneste steder min har haft rust.

Andre oplever rust midt på flader, sealingen i døren er elendig og
bør/skal skiftes.

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-11-06 21:54

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Martin Vollert skriver:

> Nogen skal jo være heldig.

Tjaa nu har man jo selv en, så lægger man jo specielt mærke til det ved
de andre man ser

> Andre oplever rust midt på flader, sealingen i døren er elendig og
> bør/skal skiftes.

Rust midt på flader kan jo komme fra ubehandlet stenslag oa. vist ikke
kun et ford problem, så vidt jeg ved er det sealing problem kun omfatte
af et par årgange på Mondeo og Focus, og Mondeo 99-00 (Mk. II)var ikke
en af dem.