Simulere b=?ISO-8859-1?B?5Q==?=ndbredde
Fra : Henrik

Dato : 11-12-00 09:43

Kære NG:

Jeg har brug for at simulere en given båndredde (f.eks. 512Kbit/s ADSL
forbindelse) for at teste om forskellige applikationer kører
tilfredsstillende.

Findes der software der kan give denne funktion? Jeg forestiller mig man
skal have en computer med 2 netkort og softwaren derefter kan route
data-pakkerne gennem med forskellige simulerede hastigheder.

Herlige julehilsner,
Henrik.

Fra : Henrik

Dato : 11-12-00 15:01

Hej Henrik,

> [...]
> skal have en computer med 2 netkort og softwaren derefter kan route
> data-pakkerne gennem med forskellige simulerede hastigheder.

OK - jeg har selv fundet en mulig løsning, og ville lige sende den her hvis
nogen har samme behov:

Softwaren hedder IP_DUMMYNET og kan hentes her:
http://info.iet.unipi.it/~luigi/ip_dummynet/

Skulle være en floppy-baseret modificeret PicoBSD hvor der er en del
forskellige muligheder for at simulere forskellige båndbredder,
netværksforhold og så videre.

Mvh,
Henrik.