Langtidsparkering i Århus Lufthavn/Tirstru~
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 31-10-06 15:49

Hej Derude

Da jeg til jul skal på en 3 ugers ferie regner jeg med at tage bilen ud
til lufthavnen (Tirstrup) da Taxa er rimelig dyrt og bus er fuldstændig
håbløst på det tidspunkt (gider ikke bruge 2-3 timer på transport hver
vej). Men jeg er lidt betænkelig ved at bilen skal stå på deres p-plads
i 3 uger (vil vælge P2 pladsen for dem der kender det).

Nogen der har erfaringer med langtidsparkeringen? Får bilen i praksis
lov til at stå uberørt eller er der store problemer med tyveri og/eller
hærværk?

Thomas

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 31-10-06 16:14

Thomas Rasmussen wrote:

> Da jeg til jul skal på en 3 ugers ferie regner jeg med at tage bilen
> ud til lufthavnen (Tirstrup) da Taxa er rimelig dyrt

Allerførst ville jeg liiiige checke hvad Lufthavnen skal have for at have
din bil stående i tre uger. Det kan godt vise sig at taxa er billigere.

Ebbe

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 31-10-06 18:35

Ebbe Kristensen wrote:

> Allerførst ville jeg liiiige checke hvad Lufthavnen skal have for at have
> din bil stående i tre uger. Det kan godt vise sig at taxa er billigere.

Er skam allerede gjort.

Pris for 21 dages parkering på P2 i Tirstrup (taget fra http://www.aar.dk):
Første 8 dage: 195,-
Efterfølgende pr. uge 140kr: 2x140=280
Benzinudgift (90km, 12km/l, 9kr/l) 67,5
Total: 542kr

Pris for taxa (taget fra aarhustaxa.dk):
Starttakst: 28kr (tror endda jeg skal betale nattakst, mener jeg skal
afsted kl. lort)
Pris 11.3kr/km for 45km: 508kr
Total pris 536*2 = 1072 (jeg skal jo hjem igen)

Besparelse 530kr eller knap 50%....

Så vidt jeg kan se (både ved at have været derude samt på nettet) er
forskellen mellem P1 og P2 (P1 er væsentlig dyrere) afstanden til
indgangen, men jeg kan sgu godt gå 300m ekstra hvis jeg sparer ca. 300kr
i parkering

Det skal siges at bilen ellers vil holde på uoverdækket p-plads ved mit
hus (rækkehuskompleks) så uanset hvad vil bilen holde i sne og lign.
Risikoen for nedfaldene nytårsfyrværkeri er nok også væsentlig mindre i
Tirstrup.

Thomas

Fra : Broegger

Dato : 31-10-06 21:17

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev

> [...]
> mit hus (rækkehuskompleks) så uanset hvad vil bilen holde i sne og
> lign. Risikoen for nedfaldene nytårsfyrværkeri er nok også væsentlig

Har du overvejet limo-service fra Århus Taxa? Det er omkr. 250 kr pr vej
pr person i bilen. Så hvis det kun er dig selv., så er det billigere.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-11-06 07:51

Broegger wrote:

> Har du overvejet limo-service fra Århus Taxa? Det er omkr. 250 kr pr vej
> pr person i bilen. Så hvis det kun er dig selv., så er det billigere.

Vil du ikke nok give en pegepind til dette? På Århus Taxa står der intet
om dette, og på aar.dk står der heller ikke noget om det til de priser,
de snakker istedet 600-750 pr. time. JEg kan heller ikke tro at de nøjes
med disse priser hvis der kun er een i bilen, det kan de jo nok knap
holde bilen kørende for, og det er uden chaufføren der jo også skal have
en timeløn.

Thomas

Fra : Broegger

Dato : 01-11-06 07:59

> [...]
> at de nøjes med disse priser hvis der kun er een i bilen, det kan de
> jo nok knap holde bilen kørende for, og det er uden chaufføren der jo

Ring til dem.

Normalt gør de det at de fylder op til 3 kunder i bilen. Dvs. at man
kommer lidt rundt på turen. Men for den rabat er det jo til at overleve.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 00:41

Thomas Rasmussen skrev:
> [...]
> med disse priser hvis der kun er een i bilen, det kan de jo nok knap
> holde bilen kørende for, og det er uden chaufføren der jo også skal have

Ved ikke om der er lavet om på limo-service siden jeg kørte taxi. Men
den gang fungerede det på den måde at man bestilte limo sammen med
billetten.

Der var så en taxi klar i lufthavnen ved ankomst klar til at fragte een
til sit bestemmelsessted i Århus kommune. Prisen var den samme uanset om
man skulle til Skødstrup eller Tranbjerg.

Og den anden vej blev man hentet på sin adresse og fragtet til
lufthavnen i rimelig tid til det fly man skulle med.

Der var max 3 passagerer i bilen. Og om man var alene eller sammen med
to andre var alene chaufførerens problem. Var der kun en passager gav
det underskud i forhold til en tur på taxameter, ved to passagerer vat
det tæt på at passe og med tre passagerer gav turen et pænt overskud.

Var man, som chauffør, heldig fik man tre fra byen til Tirstrup og i
samme "kørsel" tre tilbage til byen. To ture af den slags og daglønnen
var hjemme.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 00:34

Broegger skrev:
> Har du overvejet limo-service fra Århus Taxa? Det er omkr. 250 kr pr vej
> pr person i bilen. Så hvis det kun er dig selv., så er det billigere.

Men det kan godt blive et problem at klare sig med den tilladte bagage i
3 uger.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-11-06 10:40

Finn Guldmann wrote:

> Men det kan godt blive et problem at klare sig med den tilladte bagage i
> 3 uger.

Det vil sige at hivs man nu tog sådan en limo-service så er det kun lige
en pc-taske og 2 par underhylere i bagagen?

Jeg tror bare jeg tager bilen derud... så står bilen sikkert også mere
sikkert end på p-pladsen (hvor bilerne ikke nødvendigvis står sikkert)

Thomas

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 12:12

Thomas Rasmussen skrev:
> Det vil sige at hivs man nu tog sådan en limo-service så er det kun lige
> en pc-taske og 2 par underhylere i bagagen?

Du skal regne med at du kan medbringe en håndtaske (pc-taske) og så hvad
der kan være i 1/3 bagagerum.

> Jeg tror bare jeg tager bilen derud... så står bilen sikkert også mere
> sikkert end på p-pladsen (hvor bilerne ikke nødvendigvis står sikkert)

Limo-service er ikke lavet med henblik på ferierejsende, men på
forretningsfolk.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-10-06 16:44

Thomas Rasmussen wrote:

> Da jeg til jul skal på en 3 ugers ferie regner jeg med at tage bilen ud
> til lufthavnen (Tirstrup) da Taxa er rimelig dyrt og bus er fuldstændig
> håbløst

Tror du ikke det billigste er Taxa alligevel?
http://www.lufthavnsparkeringen.dk/default/images/prisliste.gif

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 31-10-06 16:56

Tror du ikke det billigste er Taxa alligevel?
http://www.lufthavnsparkeringen.dk/default/images/prisliste.gif

Hvor har du de priser fra ?
http://www.aar.dk/default.asp?id=51
--
ad

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 31-10-06 17:11

"Awul Dasfilshabeda" <th.nyhedsgruppe@gmail.com> writes:

> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

> Hvor har du de priser fra ?

Fra Kbh.Lufthavn. Og så kommer der jo benzin og brobizz oveni når man
kommer helt fra Aarhus

(Hvordan har de mon egentlig fået lov til at monopolisere den
webadresse? Godt nok er vi selvfølgelig vigtigere end alle andre
herovre i Hovedstaden, men alligevel.)

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 31-10-06 17:14

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Fra Kbh.Lufthavn. Og så kommer der jo benzin og brobizz oveni når man
> kommer helt fra Aarhus

Emne :
Langtidsparkering i Århus Lufthavn/Tirstrup

?

--ad

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 31-10-06 17:28

> [...]

> Emne :
> Langtidsparkering i Ã…rhus Lufthavn/Tirstrup

Netop. Bemærk at det ikke er mig der er Lars...

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 31-10-06 17:30

> Netop. Bemærk at det ikke er mig der er Lars...

Ups )

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 31-10-06 18:37

> Da jeg til jul skal på en 3 ugers ferie regner jeg med at tage bilen ud
> til lufthavnen (Tirstrup) da Taxa er rimelig dyrt og bus er fuldstændig
> håbløst

det er relativt billigt at parkere derude. og de pladser længst fra ligger
få spyt fra indgangen, da det jo ikke er den største plads i verden

tyveri. tjae, det er oplyst og jeg mener også der er kamera'er. Og for dem
der har været i Stabrand (tirstrup lufthavn ligger rent faktisk ikke i
tirstrup, ej heller samme kommune som tirstrup, men ok, ikke så mange km
derfra) - Stabrand er en MEGET lille by så jeg tvivler på at der sker det
helt vilde

Mvh Tom / 12km fra "tirstrup"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-06 19:46

"tom (cordoba sdi)" skriver:

> [...]
> derfra) - Stabrand er en MEGET lille by så jeg tvivler på at der sker det

Ved du ikke at det hedder "Feldballe flyveplads" ?

"krrrt - This is your captain speaking. We are now approaching Feldballe
Flyveplads and will be arriving in 3 minutes"

Jeg har for nogle år siden parkeret en del i nærheden af Feldballe
Flyveplads uden problemer. I en firmabil med tydelige reklamer (nej,
ikke politibil) og tydelig tomt varerum er der ikke sket noget.

Om det har ændret sig på de sidste 6 år ved jeg ikke.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-10-06 22:38

Awul Dasfilshabeda wrote:

> Emne :
> Langtidsparkering i Århus Lufthavn/Tirstrup

Hvad?!? Er der mere end en lufthavn i Danmark?

Beklager smutteren

Fra : Broegger

Dato : 01-11-06 08:00

> Hvad?!? Er der mere end en lufthavn i Danmark?

Jow jow, der er også lufthavne både ved København og Billund

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk