hjælp til rep af stenslag
Fra : allan

Dato : 30-10-06 19:26

Hej.

Jeg har et par stenslag på lakken.

Hvordan laver jeg dem så de bliver pænest.

Jeg har købt en lakstift, men syntes ikke det er nemt at
"duppe" maling på. Mit problem er at der kommer lidt for meget
på. Jeg kan jo ikke bare tørre det overskydende maling af.

Hvordan laver i det?

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-10-06 19:45

On Mon, 30 Oct 2006 18:26:10 GMT, allanravn01@city.dk (allan) wrote:

> [...]
>"duppe" maling på. Mit problem er at der kommer lidt for meget
>på. Jeg kan jo ikke bare tørre det overskydende maling af.

Jeg bruger enden af en udfoldet papirclips. Så kan man lige så stille
placere meget små dråber af maling i stenslaget.
Det kan være nødvendigt at gentage processen nogle gange får
resultatet er pænt.
Der skal selvfølgelig sækkes med en lille smule klarlak.

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-10-06 20:11

"allan" <allanravn01@city.dk> skrev i en meddelelse news:6tr1h.152925$

> [...]
> "duppe" maling på. Mit problem er at der kommer lidt for meget
> på. Jeg kan jo ikke bare tørre det overskydende maling af.

Bruger en flækket tændstik til at "duppe" med.

Fra : kazz

Dato : 30-10-06 22:53

Hvis du synes du får lagt for meget lak i stenslaget, kan du vente en uges
tid, og så slibe det ned med noget korn 1200 vandslibepapir for herefter at
polere det med noget lakrens eller Slipol og afslut med noget voks, så er
reperatioen næsten ikke til at se.

Kazz