diagnosestik i Kia
Fra : Kim Olsen

Dato : 29-10-06 10:26

Hej gruppe

Er der en der kan fortælle mig, hvilken type diagnosestik der sidder i en
Kia Clarus fra 2000.

Grund - jeg har fået mulighed for at købe en kodeudlæser til CAN-BUS OBD 2
EOBD.
Sælger MENER den passer til Kia, men er der nogen her der VED det

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-10-06 14:02

Hmm... fandt selv svaret på en tjekkisk hjemmeside
Kia Clarus har noget der hedder:

Motronic 2.10.3

Så kan jeg jo nok godt glemme den tester...

Kim

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-10-06 14:33

> Motronic 2.10.3

Er det ikke ECU'en ?: Bosch Motronic typ.nr 2.10.3?. For at blive
typegodkendte efter -97 skal den være OBD-kompatibel. Et interface til
CAN.bus er nedad-kompatibel så det også passer selv om den ikke har CAN.bus,
bare alm OBD. med KKL.. Ellers, hvis prisen er rigtig, kan det være jeg er
interesseret ;).

Fra : Søren

Dato : 29-10-06 15:09

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse news:4544ad33$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> prisen er rigtig, kan det være jeg er interesseret ;).

Denne her måske?
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=413003511

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-10-06 15:48

> Denne her måske?
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=413003511

He he sælger bor i 9400 Aalborg S i Aarhus amt, intet af det hænger sammen.
Hvis man køber en og den ikke virker er der vel returret, eller er handel
med en virksomhed via qxl ikke omfattet af de regler?

Niels

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-10-06 16:44

Har lige tjekket bilen.
Diagnose-stikket er IKKE et OBD stik selvom bilen er fra 12/2000.
Mit stik har 20 ben (hunstik) De er placeret i en 2-8 række med en 2x2 række
ovenpå.

Så jeg glemmer det.

Hilsen

KIm

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-10-06 18:26

> Diagnose-stikket er IKKE et OBD stik selvom bilen er fra 12/2000.
> Mit stik har 20 ben (hunstik) De er placeret i en 2-8 række med en 2x2
> række
> ovenpå.

Kender du et "OBD", J1962-stik?, det skal sidde max. 1m. fra førerpladsen
iflg. OBD-standarten. Den kan godt have Kia's eget anbragt et andet sted.
Mht. returret mm. så er det jo en standart lavet, påtvunget, så noget ER
blevet kompatibelt på bilerne. Og det kan være ligegyldigt om det er købt i
Ålborg via qxl, eller i en kinesisk web.shop, risikoen er ca. den samme ;).
Jeg syntes det er pauvert, der kun er fejlkode-udlæsning, mht. VAG endda kun
via en fejlliste. Når jeg ved der er næsten "uendelig" muligheder med CAN,
et interface til comp., og et prgm. som VAGcom.