Brasso i kodyle mængder :o)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-10-06 20:54

At tænke sig at en ældre herre som undertegnede skulle opleve dét!

Blive vinket ind til kontrol ved en lastbilrazzia, og få ros og klap
på skulderen (fysisk)

Der har i 3 dage i den snart forgangne uge været landsdækkende
razziaer for lastbiler, hvor køre- og hviletidsreglerne og
spejlføringen var i fokus.

Med mit sædvanlige held blev jeg vinket ind på en rasteplads på E20
nede i nærheden af Bjæverskov.

Kontrol af 15 skiver, samt en prøvesidning af fars stressless stol for
at checke spejle.

Topkarakter i det hele, og et gedigent klap på skulderen da vi tog
afsked.

Jeg hæftede mig især ved politiassistentens bemærkning om min
glimragende forståelse for køre- og hviletidsreglerne.

Han skrev oven i købet under på det hele.

Eneste lille jamen jamen var da han blev klar over at han måtte afføre
sig fodtøjet, inden han entrede førerhuset, men af kom futteralerne.
)

Jeg er ked af det venner, men far er altså bare go'. Jeg har det
skriftligt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : C boy

Dato : 28-10-06 21:02

> Jeg er ked af det venner, men far er altså bare go'. Jeg har det
> skriftligt.
>
> --

Hatten af det er prof.

Fra : Tyfon

Dato : 28-10-06 22:05

> [...]
> )
>
> Jeg er ked af det venner, men far er altså bare go'. Jeg har det

Ikke alle var lige glade ...

Arbejder på en genbrugsplads/omlæssestation og hver morgen når vi åbner
kommer der altid 3-4 skraldebiler inden for de første 2 timer ..
Gæt selv hvem der kørte ind på pladsen med første bil :(

Nå ja de fik da et par stykker for overlæs og en enkelt for kørehviletid på
de par timer

OZ3BTO

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-10-06 22:06

> Eneste lille jamen jamen var da han blev klar over at han måtte afføre
> sig fodtøjet, inden han entrede førerhuset, men af kom futteralerne.
> )

Det har jeg set flere gange, hvorfor egentlig?
Kører man så i strømpesokker?

Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-10-06 22:22

On Sat, 28 Oct 2006 23:06:21 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

>Det har jeg set flere gange, hvorfor egentlig?
>Kører man så i strømpesokker?

>--

Man bor jo i det lille rum, af og til i længere tid ad gangen.

Derfor er det ikke af vejen med lidt forsigtighed med at slæbe skidt
ind. Det er jo sjældent at ens mor kigger forbi.

Jeg tror de fleste skifter mellem indefodtøj og ude-ditto.

Det er iøvrigt grotesk at køkkenruller, som de fleste bruger til
rengøring, faktisk støver ad h********* til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-10-06 08:16

> Man bor jo i det lille rum, af og til i længere tid ad gangen.

Men bliver sådan en vogn ikke kørt af mange forskellige chauffører ? - den
står vel ikke stille når du er hjemme og feriere ?
Der må da være grobund for en masse konflikter imellem chauffører med
forskelligt syn på hvordan de behandler deres hjem ?

Andreas M. Hansen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-10-06 10:02

On Sun, 29 Oct 2006 08:16:10 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Der må da være grobund for en masse konflikter imellem chauffører med
>forskelligt syn på hvordan de behandler deres hjem ?

Jamen der bliver skam også holdt palaver adskillige gange om emnet.

Der er ting man bare ikke gør.

Man bruger f.eks. ikke bilens askebæger, men medbringer eget. Så
slipper man en fæl lugtgene. Der ryges ligeledes kun med et vindue på
klem.

Jeg gnækker stadig over en episode jeg var ophavsmand til, mens jeg
kørte turistbus.

En kollega havde ikke fattet at mor ikke kom forbi og støvsugede
tæpperne i hans bus.

Da han gik på week-endfri vandede vi ganske let og strøede derefter
karsefrø i hele midtergangen. Lørdag og søndag i en lun garage gav en
midtergang i den smukkeste sarte grønne farve. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KMH

Dato : 29-10-06 21:22

> [...]
> karsefrø i hele midtergangen. Lørdag og søndag i en lun garage gav en
> midtergang i den smukkeste sarte grønne farve. )

Skam dig til helvede og tilbage!!!!
Karsefrø er udelukkende noget man bruget ude i det fri - under gummilister
osv.
Til nød kan de "tabes" i andres hjem (naturligvis) foran badeværelses døren
osv.

M.v.h.
Kim

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-10-06 11:24

Andreas M. Hansen skrev:
> [...]
> Der må da være grobund for en masse konflikter imellem chauffører med
> forskelligt syn på hvordan de behandler deres hjem ?

Jeg ved ikke med Folmers, men min biler så meget min bil at firmaet har
sat mit navn på, over dørene, sammen med den øvrige staffering.

De få gange man holder længere fri end nogle dage er der dog en anden
der kører bilen, hvis der er nogen til det. Men når jeg holder fri
holder bilen også fri, og holder i min indkørsel.

På vognmandens adresse har jeg været to gange.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-10-06 23:58

Niels Bengaard skrev:

> Kører man så i strømpesokker?

Husk at det er forbudt i Tyskland.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-10-06 02:33

Hans Paulin (6310) skrev:
> Husk at det er forbudt i Tyskland.

Det er noget de mener, men beder man dem om at vise paragraffen frem
bliver de tavse, for den findes ikke.

Fra : alexbo

Dato : 29-10-06 02:07

"Finn Guldmann" skrev

> Det er noget de mener, men beder man dem om at vise paragraffen frem
> bliver de tavse, for den findes ikke.

Nu kender jeg ikke den tyske færdselslov, men jeg vil gætte på den har en
bestemmelse der siger at man skal kunne betjene køretøjets sikkert.

Herhjemme kan jeg huske at der har været polimik om stilethæle, sandaler og
bare tæer, resultatet kender jeg ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-10-06 11:20

alexbo skrev:
> Nu kender jeg ikke den tyske færdselslov, men jeg vil gætte på den har en
> bestemmelse der siger at man skal kunne betjene køretøjets sikkert.

Jamen det er også ovre i den afdeling tyskerne er. Den med at det at
køre; i bare tæer, i strømpesokker eller i fodtøj uden bagkappe skulle
betyde at man ikke kan betjene køretøjet sikkert er private fortolkninger.

Og det jeg kender til det er at dem, af mine kolleger, der har bedt om
en "anzeige"(?) er sluppet for videre tiltale.

Noget med at den enkelte betjent vil godt skrive en bøde hvis du vil
betale her og nu, men han vil ikke gå i retten på at han har ret.

En noget lusket facon syntes jeg.

> Herhjemme kan jeg huske at der har været polimik om stilethæle, sandaler og
> bare tæer, resultatet kender jeg ikke.

Det kom der ikke noget ud af.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-10-06 08:36

Finn Guldmann skrev:

> Det er noget de mener, men beder man dem om at vise paragraffen frem
> bliver de tavse, for den findes ikke.

Så ka de sq lære det!

Tak for briefing!
Hans
....der elsker at køre i strømpesokker!
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-10-06 11:37

Finn Guldmann wrote:

> Det er noget de mener, men beder man dem om at vise paragraffen frem
> bliver de tavse, for den findes ikke.

Jeg har hørt at det er forbudt i den danske trafikradio inden for de sidste
par år, så jeg tror på det!

De har haft kontakt med tyskerne ad rette kanaler for at opklare det ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-10-06 12:03

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Jeg har hørt at det er forbudt i den danske trafikradio inden for de sidste
> par år, så jeg tror på det!
> De har haft kontakt med tyskerne ad rette kanaler for at opklare det ...

Om det er forbudt beror alene på hvad den enkelte betjent mener er
sikkert eller ikke sikkert.

Der står ikke direkte nogen steder at du ikke må.

Og det jeg har hørt fra kolleger er at der endnu ikke har været en
betjent der var så sikker på at have ret at han ville gå i retten med
det. Hvorfor han trækker sig hvis man fortæller ham at det vil man ikke
betale for og at han må trække een i retten hvis han vil have siv vilje.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-10-06 10:03

Hvad er ikke forbudt i Tyskland?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-10-06 23:02

Folmer Rasmussen skrev:

> Hvad er ikke forbudt i Tyskland?

Ja, dét ved jeg sq ikke!

Fortæl fortæl!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-10-06 07:37

Niels Bengaard skriver:

> Det har jeg set flere gange, hvorfor egentlig?
> Kører man så i strømpesokker?

Ja. Du tager som regel også skoene af, når du komemr hjem.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-10-06 23:57

Folmer Rasmussen skrev:

> Eneste lille jamen jamen var da han blev klar over at han måtte afføre
> sig fodtøjet, inden han entrede førerhuset, men af kom futteralerne.

Hvad blir det næste!? *host*
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Anders Christensen

Dato : 29-10-06 02:08

Hans Paulin (6310) skrev:

> Hvad blir det næste!? *host*

Jeg tror bare du skal stoppe din tankerække der :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-10-06 08:34

Anders Christensen skrev:

> Jeg tror bare du skal stoppe din tankerække der :)

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-10-06 10:07

On Sun, 29 Oct 2006 02:07:51 +0200, Anders Christensen
<vladimirr@vladimirr.dk> wrote:

>Jeg tror bare du skal stoppe din tankerække der :)

>--

Næh nej.

Hans'es fantasi og vid bør ikke underkendes. Lad os høre/læse mere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-10-06 23:04

Folmer Rasmussen skrev:

> Hans'es fantasi og vid bør ikke underkendes. Lad os høre/læse mere.

Næh nej - jeg foretrækker antydningens kunst!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Tyfon

Dato : 29-10-06 02:41

> Hvad blir det næste!? *host*
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd

Lyserødt plys på sæderne og kanin sutsko er set ......

OZ3BTO

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-10-06 10:10

On Sun, 29 Oct 2006 02:40:32 +0200, "Tyfon" <no@spam.dk> wrote:

>"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

>Lyserødt plys på sæderne og kanin sutsko er set ......

>--

Ja for satan!

Endda i flere udgaver.

Den sidste jeg husker var "Pink Lady" ude hos Erik Svendsen i Dragør.

Hende som kørte den kissemissede lidt med disponenten, og havde derfor
stort set frit slaw m.h.t. indretningen af Volvoen.

De andre chauffører hadede at køre afløsning i den.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tyfon

Dato : 29-10-06 20:25

newsr8k21qift3e2jkbvcd2p37gm559iphko@4ax.com...

> [...]
> stort set frit slaw m.h.t. indretningen af Volvoen.
>
> De andre chauffører hadede at køre afløsning i den.

Så har du sikkert oss set "den grimme ælling" Gul man fra Contino

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-10-06 10:05

On Sun, 29 Oct 2006 00:56:44 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Hvad blir det næste!? *host*

>--

Der findes jo også kvindelige politibetjente, så hvis du ønsker det,
kan jeg godt komme med et par forslag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-10-06 10:54

Den Sun, 29 Oct 2006 10:04:50 +0100 sendte Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> følgende røgsignaler:

>Der findes jo også kvindelige politibetjente, så hvis du ønsker det,
>kan jeg godt komme med et par forslag.

Ja, sådan en uniform kan godt fnugge en hel del....jamen, det kan den
altså.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-10-06 23:03

Folmer Rasmussen skrev:

> Der findes jo også kvindelige politibetjente, så hvis du ønsker det,
> kan jeg godt komme med et par forslag.

Ja, dét ku da være meget sjovt!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-10-06 14:34

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> )
>
> Jeg er ked af det venner, men far er altså bare go'. Jeg har det

Dejligt at høre, gid alle var som dig.
God tur

--
Christian