Vicepolitimester spiritusbilist
Fra : Martin Bak

Dato : 28-10-06 16:09

"Tårnbys vicepolitimester, Svend Kiertzner, har været på sit livs dummeste
og dyreste køretur. Han er afsløret som spritbilist med en promille på
1,5-1,6, bekræfter politimesteren i Tårnby."

Men bortset fra den indrømmelse har politiet nærmest mørkelagt sagen. Jeg
kan godt forstå at det ikke er nogen behagelig situation for politiet, men i
betragtning af deres imødekommenhed overfor pressen ved sammenlignelige
sager er det ikke klædeligt at være så afvisende for at informere lidt mere
detaljeret.

http://ekstrabladet.dk/112/article237678.ece

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : alexbo

Dato : 28-10-06 17:06

"Martin Bak" skrev

> [...]
> i betragtning af deres imødekommenhed overfor pressen ved sammenlignelige
> sager er det ikke klædeligt at være så afvisende for at informere lidt

Vil det sige at du har kendskab til, at i andre spiritussager har politiet
givet detaljerede oplysninger om både den sigtede og promillen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Bak

Dato : 28-10-06 17:13

> Vil det sige at du har kendskab til, at i andre spiritussager har politiet
> givet detaljerede oplysninger om både den sigtede og promillen.

Øh.. ja og nej. Jeg har intet personligt kendskab, men det er jo helt
almindeligt i forbindelse med omtale i medierne af denne type sager, at de
nærmere omstændigheder er beskrevet. For eksempel tid og sted, hvad der
førte til at de spottede den pågældende mv.

Martin

Fra : alexbo

Dato : 29-10-06 02:35

"Martin Bak" skrev i en

> [...]
> nærmere omstændigheder er beskrevet. For eksempel tid og sted, hvad der
> førte til at de spottede den pågældende mv.

Tja, efter min bedste overbevisning er det nærmest noget med at 180 bilister
blev stoppet på omfartsvejen og 12 viste over promillegrænsen, og blev
anholdt og resultaten af blodbrøven vil vise havd de evt. skulle sigtes for.

Jeg kan ikke mindes nogen oplysninger om at blikkenslager Olsen, fik målt en
promille på 1,7 og forventes at miste kørekortet.

Jeg er enig i at offentligheden har en særlig interessere i at blive oplyst
om når de der er sat til at varetage landet love overtræder dem.
Men jeg mener sådan set også at de der oplyser os, nemlig pressen i vid
forstand, burde fortælle når en af deres folk, bliver grebet i ulovligheder.
Jeg kan ikke huske noget tilfælde hvor jeg har læst at en journalist er
taget for spritkørsel.

mvh
Alex Christensen

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 28-10-06 17:17

Martin Bak skrev:
> [...]
> sager er det ikke klædeligt at være så afvisende for at informere lidt mere

Hvor er jeg dog træt af EB. Hvorfor er det intressant hvor han er
stoppet? Er det noget de kan få af vide i tilsvarende sager? Manden
har kvajet sig og er blevet fanget og vil blive straffet. Hvad er
problemet?

Mikael

Fra : Rune Larsen

Dato : 28-10-06 17:59

MikLarsen@gmail.com wrote:
> Manden har kvajet sig og er blevet fanget og vil blive straffet.
> Hvad er problemet?

Når de ikke vil ud med detaljerne, vil nogen fristes til at tro at der
er noget at skule. Nogen kan fx tro at det har stået på et stykke tid,
mens personer i etaten har dækket over ham - så er der også en sag om
magtmisbrug. Vil lige tilføje at jeg INTET belæg har for at hævde
oventående - det er rent hypotetisk.
Men sålænge pressen ikke får detaljerne kan man jo ikke vide hvad der er
sket.

Mvh Rune

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 28-10-06 19:11

Rune Larsen skrev:

> Når de ikke vil ud med detaljerne, vil nogen fristes til at tro at der
> er noget at skule.

Hvorfor er det lige at hver gang nogen ikke vil udtale sig at så tror
folk at der ikke er rant mel i posen?

Det er ikke alt som man behøver at udtale sig til journalister om

Mikael