|
| Verdens hurtigste bil..? Fra : Per Quistgaard |
Dato : 28-10-06 14:23 |
|
Hvis man var rn rig oliesheik, og man ville ud at købe en bil (ikke et
hjemmebygget misfostor med 5000 hk), had skulle man så købe for at man kunne
køre een mile hurtigst muligt..?
(Quartermile er for drenge - ikke for mænd)
Mit bud:
Hennessey Venom 1000 Twin Turbo Viper
Speed at 1 mile: 210.2 mph - 1st
Time to 1 mile: 25.6 sec - 2nd
--
Per Quistgaard
| |
Thomas H. (28-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 28-10-06 14:30 |
|
"Per Quistgaard" <PQ2001@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:454358fb$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Hvis man var rn rig oliesheik, og man ville ud at købe en bil (ikke et
> hjemmebygget misfostor med 5000 hk), had skulle man så købe for at man
> kunne køre een mile hurtigst muligt..?
>
> (Quartermile er for drenge - ikke for mænd)
>
> Mit bud:
>
> Hennessey Venom 1000 Twin Turbo Viper
> Speed at 1 mile: 210.2 mph - 1st
> Time to 1 mile: 25.6 sec - 2nd
Ja den er pænt kvik, jeg samlede de der tider fra en amerikansk test engang,
og fandt nogle andre tider jeg smed ind:
www.thhe.dk/0-1mile.htm
Og apropos hurtige biler, så har jeg lige opdateret min 0-300 km/t liste:
www.thhe.dk/0-300.htm
Nu kom den første officielle tid på Bugatti Veyron ...den ER altså hurtig
0-250 på 11.4 ...føj!
--
Thomas H. - www.thhe.dk
| |
Per Quistgaard (28-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Quistgaard |
Dato : 28-10-06 20:25 |
|
> Nu kom den første officielle tid på Bugatti Veyron ...den ER altså hurtig
> 0-250 på 11.4 ...føj!
Amok-agtig..
--
Per Quistgaard
| |
Kent Oldhøj (28-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 28-10-06 23:47 |
|
"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in
news:45435b5a$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
> Nu kom den første officielle tid på Bugatti Veyron ...den ER altså
> hurtig
> 0-250 på 11.4 ...føj!
Som skrevet tidligere, så går det først op for én HVOR hurtig, når man
tygger lidt på denne sammenligning:
McLaren F1 accelereres maksimalt fra stilstand. Når F1'eren passerer 220
km/t, starter Veyron'en. Når F1'eren når 320 km/t bliver den overhalet af
Veyron'en....
| |
Thomas H. (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 29-10-06 08:57 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns986B7EFA85E5kentoldhoj@oldhoj.dk...
> Som skrevet tidligere, så går det først op for én HVOR hurtig, når man
> tygger lidt på denne sammenligning:
>
> McLaren F1 accelereres maksimalt fra stilstand. Når F1'eren passerer 220
> km/t, starter Veyron'en. Når F1'eren når 320 km/t bliver den overhalet af
> Veyron'en....
Ja det er lidt vildt, meeeen dette er vildere, nærmest ufatteligt!:
Du starter i en Lingenfelter Corvette Z06 TwinTurbo for fuld smæk og efter 1
mile (1,6 km) når du 320 km/t, på 1 mile-stregen står en topfuel dragster
klar, og i det du passerer stregen bliver der grønt lys.
Du fortsætter med 320, 321, 322, 323, efter 3 sekunder hører du en
øredøvende larm og dragsteren har indhentet dig, blæser forbi dig og slår
dig på dens 1/4 mile-streg.
Det fatter man bare ikke!!
--
Thomas H. - www.thhe.dk
| |
Lars Hoffmann (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 29-10-06 11:16 |
|
Kent Oldhøj wrote:
> McLaren F1 accelereres maksimalt fra stilstand. Når F1'eren passerer 220
> km/t, starter Veyron'en. Når F1'eren når 320 km/t bliver den overhalet af
> Veyron'en....
Det er vist heller ikke helt rigtigt. Sammenligningen var oppe i
gruppen før og F1ere bliver ikke overhalet af Veyron når den når de
320 km/t, men veyron accelerer fra 0-320 lige så hurtigt som F1eren
accelerere fra 220 til 320. Det er altså noget helt andet.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
| |
Thomas H. (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 29-10-06 12:06 |
|
"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1162116943.491913.208920@h48g2000cwc.googlegroups.com...
Kent Oldhøj wrote:
> McLaren F1 accelereres maksimalt fra stilstand. Når F1'eren passerer 220
> km/t, starter Veyron'en. Når F1'eren når 320 km/t bliver den overhalet af
> Veyron'en....
Det er vist heller ikke helt rigtigt. Sammenligningen var oppe i
gruppen før og F1ere bliver ikke overhalet af Veyron når den når de
320 km/t, men veyron accelerer fra 0-320 lige så hurtigt som F1eren
accelerere fra 220 til 320. Det er altså noget helt andet.
Ja det må man sige, men stadig kvikt!
Men mon ikke snart der er nogen der slår den, 1001 hk ER meget , men det er
2 tons altså også! McLaren F1 vejer 1100 kg, så et par turboer på sådan en
F1'er, så er den hurtigst igen
| |
Kent Oldhøj (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 29-10-06 17:49 |
|
"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in
news:1162116943.491913.208920@h48g2000cwc.googlegroups.com:
> Kent Oldhøj wrote:
>
>> McLaren F1 accelereres maksimalt fra stilstand. Når F1'eren passerer
>> 220 km/t, starter Veyron'en. Når F1'eren når 320 km/t bliver den
>> overhale t af Veyron'en....
>
> Det er vist heller ikke helt rigtigt. Sammenligningen var oppe i
> gruppen før og F1ere bliver ikke overhalet af Veyron når den når de
> 320 km/t, men veyron accelerer fra 0-320 lige så hurtigt som F1eren
> accelerere fra 220 til 320. Det er altså noget helt andet.
Jeg har ledt og ledt efter min kilde, og jeg tror det er denne:
http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=108032
Men så er mit udsagn heller ikke korrekt. Korrekt er (iflg. ovenstående
link:
"For had we instead been doing 120 mph in a McLaren F1 — until last
month the very fastest road car ever made — and passed a stationary
Veyron, by the time we reached 200 mph, the Bugatti would have already
caught and passed us."
Selvfølgelig noget helt andet, men stadig ganske imponerende.
| |
Lars Hoffmann (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 29-10-06 11:39 |
|
Per Quistgaard wrote:
> (ikke et
> hjemmebygget misfostor med 5000 hk)
> Mit bud:
> Hennessey Venom 1000 Twin Turbo Viper
Er en TT Viper Henessey ikke netop et hjemmebygget misfoster? Det er jo
en almindelig Viper med et kit.
I 2007kommer Hennesey forøvrigt med et kit til Veyron - gad vide
hvordan det ender.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
| |
Thomas H. (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 29-10-06 11:54 |
|
"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1162118335.377360.233160@f16g2000cwb.googlegroups.com...
I 2007kommer Hennesey forøvrigt med et kit til Veyron - gad vide
hvordan det ender.
Ved 402 km/h er der et par hundrede rpm til det røde felt endnu, så den kan
måske klemmes lidt hurtigere op
| |
Thomas H. (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 29-10-06 12:43 |
|
"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1162118335.377360.233160@f16g2000cwb.googlegroups.com...
I 2007kommer Hennesey forøvrigt med et kit til Veyron - gad vide
hvordan det ender.
Hvor har du egnetlig læst det, lidt søgning viser mig, at han tværtimod
mener at hans egne Vipere kan slå en Veyron både i acceleration men også
topfart, så det ville da undre mig, om han så vil tune Veyron'en.
| |
Lars Hoffmann (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 29-10-06 11:49 |
|
Thomas H. wrote:
> Nu kom den første officielle tid på Bugatti Veyron ...den ER altså hurtig
> 0-250 på 11.4 ...føj!
Jeg så lige en artikkel hvor de skriver nogle sjov facts om bugattien:
Here are some performance facts to help tell the story: 0-to-60-to-0
mph can be accomplished while parallel parking. With the traction
control switched off, the Veyron will do a four-wheel burnout from rest
in seventh gear. It can beat a McLaren F1 to 100 mph-in reverse. At
wide-open throttle, the Veyron can suck a bowling ball through the
intake and shoot it straight out the exhaust. Above 238 mph, the small
elephant that deploys from the roof at 150 mph is again retracted,
decreasing drag. If one of the Veyron's turbochargers fell off, it
would still have three.
| |
Lars Hoffmann (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 29-10-06 14:38 |
| | |
Thomas H. (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 29-10-06 16:38 |
| | |
Lars Hoffmann (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 29-10-06 14:45 |
|
Thomas H. wrote:
> Men mon ikke snart der er nogen der slår den, 1001 hk ER meget , men det er
> 2 tons altså også! McLaren F1 vejer 1100 kg, så et par turboer på sådan en
> F1'er, så er den hurtigst igen
Jo sikkert nok. Nu har JCB jo også lavet en dieselbil med 1500hk,
(eller rettere 2 motorer med 750 hver). Men det svære er IMHO ikke at
lave den mest kraftfulde bil, men derimod at lave en holdbar bil der
kan køre til dagligt og ikke skal forbi en mekker hver gang den har
været over 300km/t.
Jeg læste en test i et spansk bilblad hvor de havde slæbt noget i
stil med 7 toptunede biler ud på en bane og skulle have dem alle over
350 km/t. Der var Gemballa Porscher og andet i samme stil. Ikke en
eneste af bilerne klarede sig uberørt igennem testen. De skulle alle
tilbage og fikses bagefter. Testkørene af Veyron siger at den kører
lige så godt ved 40 som ved 400 km/t, og dét er virkelig noget af en
præstation.
Med venli ghilsen
Lars Hoffmann
| |
Kent Oldhøj (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 29-10-06 18:01 |
|
"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in
news:1162129470.080909.112530@f16g2000cwb.googlegroups.com:
> Jo sikkert nok. Nu har JCB jo også lavet en dieselbil med 1500hk,
> (eller rettere 2 motorer med 750 hver). Men det svære er IMHO ikke at
> lave den mest kraftfulde bil, men derimod at lave en holdbar bil der
> kan køre til dagligt og ikke skal forbi en mekker hver gang den har
> været over 300km/t.
Helt enig. En Mercedes SLR kommer tæt på, men den er stadig en
automatgearet kolos, der næppe fremkalder de rette emotioner hos en
engageret sportsvognsentusiast.
Mit bedste bud er en Ruf Rt12.
> Jeg læste en test i et spansk bilblad hvor de havde slæbt noget i
> stil med 7 toptunede biler ud på en bane og skulle have dem alle over
> 350 km/t. Der var Gemballa Porscher og andet i samme stil. Ikke en
> eneste af bilerne klarede sig uberørt igennem testen. De skulle alle
> tilbage og fikses bagefter.
Jeps. AMS har også et årligt +300 km/t træf, hvor bilerne jævnligt
fejler.
> Testkørene af Veyron siger at den kører
> lige så godt ved 40 som ved 400 km/t, og dét er virkelig noget af en
> præstation.
Min største anke ved Veyron'en er stadig at de "snyder" for at få den
over 400 km/t. En Veyron vil stortset aldrig nå sin teoretiske topfart på
+400 km/t på offentlig vej. Ganske enkelt fordi den skal sættes i et
specielt højhastigheds mode (mens bilen holder stille) før det kan lade
sig gøre, og den forlader dette mode hvis man træder på bremsen med et
vist tryk. Uden dette highspeed mode er en F1 stadig hurtigere på toppen.
Men et imponerende stykke ingeniørs kunst
| |
|
|