Nye biler fra Tyskland ?
Fra : The warrier

Dato : 28-10-06 13:44

Det var i TV for en uges tid siden, at man kunne købe nye biler fra
restmarkedet i EU og spare lidt der. Der var så ingen garanti osv.
Nogen der kender links til disse forhandlere ved den tyske grænse (fik
ikke skrevet det ned) ?

Kan man også købe nye MC-er som ikke kan indregistreres her i DK og
så få tysk moms retur uden at betale den danske. Er det muligt at
fuske lidt der ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-10-06 13:48

The warrier wrote:
> Kan man også købe nye MC-er som ikke kan indregistreres her i DK og
> så få tysk moms retur uden at betale den danske. Er det muligt at
> fuske lidt der ?

Fuske?

Det er da direkte momssvindel...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-06 14:31

The warrier skriver:

> [...]
> restmarkedet i EU og spare lidt der. Der var så ingen garanti osv.
> Nogen der kender links til disse forhandlere ved den tyske grænse (fik

Det var da ikke ved den tyske grænse, det var vel nærmere i Viborg.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-10-06 18:38

www.lindholmbiler.dk?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-06 18:40

Morten Fruergaard skriver:

> www.lindholmbiler.dk?

Jeps....

Fra : FooBar

Dato : 28-10-06 14:54

"The warrier" <IlllIlIllIIllllilL@spam.la> wrote in

> Kan man også købe nye MC-er som ikke kan indregistreres her i DK og
> så få tysk moms retur uden at betale den danske. Er det muligt at
> fuske lidt der ?

Tror kun at du kan få momsen retur (hvad enten den nu er dansk eller tysk),
hvis du kan dokumentere at du fører køretøjet ud af EU (altså lissom' i
"eksport"!)

Hvis køretøjet var til eget brug, så ville jeg vist bare være tilfreds med
at slippe med at betale den tyske moms frem for den danske!

/claus

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-10-06 13:14

"FooBar" <noone@nowhere.undeliverable> skrev i en meddelelse

> Tror kun at du kan få momsen retur (hvad enten den nu er dansk eller
> tysk),
> hvis du kan dokumentere at du fører køretøjet ud af EU (altså lissom' i
> "eksport"!)

Eller hvis du har CVR nr. og driver forretning.

--
MVH Hans