Furono GPS (GP-30) tilslutning til PC
Fra : Gaarde

Dato : 26-06-01 12:46

Hej

Jeg har en PC med "Det Levende Søkort" som jeg gerne vil have tilsluttet en
Furono GPS (GP-30) navigator.
Er der nogen der har erfaring med det ?
Hvilken comport er der på GP30 (RS232 eller RS422) ?
Er der nogen der har opskriften på et tilslutningskabel evt. med konverter
hvis nødvendig ?

Mvh
Mogens

Fra : Peter Nyvang Hansen

Dato : 28-06-01 07:54

Hej Mogens

Hvis du enter hovedmenuen på GPS`en kan du i sidste menupunkt se et
tilslutningsdiagram.
Du kan også købe et strøm/datakabel, det koster ca. kr. 100,-.
Tilslut så GPS`en til computerens serielport.
I DLS hjælpemenu kan du se hvordan du skal konfigurer porten.
Jeg har med succes benyttet GPS`en sammenkoplet med en bærbar computer,
som søkortplotter.
God fornøjelse

Sejlerhilsen
Peter Nyvang

Fra : Mikael Wahlgren

Dato : 29-06-01 20:53

> [...]
> Hvilken comport er der på GP30 (RS232 eller RS422) ?
> Er der nogen der har opskriften på et tilslutningskabel evt. med konverter

Om du förutom att se din nuvarande position i DLSK även vill överföra
waypoints och rutter mellan Furuno GP-30 och DLSK, så kan du prova att tanka
ner drivrutiner för Furuno GP-31 som finns på min site på http://ridax.nu

Mvh / Mikael