Blinklys - hvor er jeg træt af ...
Fra :    ab©

Dato : 26-10-06 23:53

.... at diverse ligegyldige bilister bare jokker på bremsen og så
efterfølgende bruger blinklyset - se dig selv i spejlet - har du også
indøvet den tankeløse uvane ?

ab©

--
- (-c:)

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-10-06 06:18

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> ... at diverse ligegyldige bilister bare jokker på bremsen og så
> efterfølgende bruger blinklyset - se dig selv i spejlet - har du også
> indøvet den tankeløse uvane ?

Nix, det kan jeg med ro i sindet sige at jeg ikke gør.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-10-06 09:39

ab© wrote:
> ... at diverse ligegyldige bilister bare jokker på bremsen og så
> efterfølgende bruger blinklyset - se dig selv i spejlet - har du også
> indøvet den tankeløse uvane ?

Næh, jeg plejer at gøre det omvendt. Så kan en bagfrakommende jo regne ud at
jeg nok bremser lige om lidt.

Ebbe

Fra : Tyfon

Dato : 27-10-06 10:06

> [...]
> ... at diverse ligegyldige bilister bare jokker på bremsen og så
> efterfølgende bruger blinklyset - se dig selv i spejlet - har du også

Var det dig der lå 30cm fra min bag kofanger ?

Som reglen er det omvendt men når de ligger tæt på er det sku oftes
bremsen der kommer først

OZ3BTO

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-10-06 10:37

Tyfon wrote:

> Var det dig der lå 30cm fra min bag kofanger ?
>
> Som reglen er det omvendt men når de ligger tæt på er det sku oftes
> bremsen der kommer først

<ironi>
Nemlig! Hellere generere et uheld hvor den anden har skylden end at
markere sine hensigter og lade ham slippe afsted med det
</ironi>

--
vh
Torben

Fra : Tyfon

Dato : 27-10-06 18:15

> [...]
> Nemlig! Hellere generere et uheld hvor den anden har skylden end at
> markere sine hensigter og lade ham slippe afsted med det

Om ikke andet så kan det da være at personen lære at holde afstand om ikke
andet så når han har fået regningen efter såen en skade.
Er skam også en af dem der kan finde på at jokke på bremsen så lyset lyser
ud af lige landevej hvis der ligger en spade helt oppe i røven af en

OZ3BTO

Fra : Bo Velschow

Dato : 27-10-06 19:04

"Tyfon" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er skam også en af dem der kan finde på at jokke på bremsen så lyset
> lyser ud af lige landevej hvis der ligger en spade helt oppe i røven af

Ehhmmm... ikke for at ødelægge for mange illusioner - men du får så sandelig
din del af "æren", hvis du bare klamper bremsen umotiveret, og det så
foranlediger et uheld! Blot fordi tåben bag dig kører åndsvagt, berettiger
det jo ikke dig til at gøre det samme..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 27-10-06 10:42

> [...]
> ... at diverse ligegyldige bilister bare jokker på bremsen og så
> efterfølgende bruger blinklyset - se dig selv i spejlet - har du også

Nej omvendt.

Men nu du siger blinklys.
Hvorfor tror folk at blinklys fratager dem retten til at kikke i spejlet ?
Jeg kører fra Korsør til Kbh hver dag.
Og når så de skal skifte vognbane siger blinklyset bli ,hvorefter bilen
bliver smidt til venstre uden at tage hensyn til bagfra kommende biler .
så kan ham eller hende der kommer bagfra bare bremse .
Det er sgu da tåbeligt.
Bare min mening.
Mvh
Henrik

Fra : co@ch [4130]

Dato : 27-10-06 11:21

> Og når så de skal skifte vognbane siger blinklyset bli ,> Mvh
> Henrik

Ja, det ser man meget ofte...det ½ blink.

Jeg har i min Suzuki SX4 fået monteret et relæ (350,-) der automatisk
blinker 3 gange når jeg aktiverer blink-armen.

Det burde monteres i alle nye biler som standard, når loven nu kræver brug
af blink ved vognbaneskift.

mvh
Bri@n

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-10-06 11:23

co@ch [4130] wrote:

> Det burde monteres i alle nye biler som standard, når loven nu kræver brug
> af blink ved vognbaneskift.

Næh. Det er sgu' ikke bilen der kan finde ud af at blinke..

--
vh
Torben

Fra : co@ch [4130]

Dato : 27-10-06 11:31

> Næh. Det er sgu' ikke bilen der kan finde ud af at blinke..
>
> --
> vh
> Torben

Joeeh...den hjælper dig bare til at huske at ½ blink ikke er nok.

Det kræver lidt tilvænning at bruge...men rigtigt...du skal selv tænke her.

mvh
Bri@n

Fra : Leonard

Dato : 27-10-06 11:53

"co@ch [4130]" <coach [fjern] @ (dette] lite.danmark> wrote:

>Joeeh...den hjælper dig bare til at huske at ½ blink ikke er nok.

Om du blnker et halvt eller tre hele blink giver dig ikke ret til at
kaste din bil over i et andet spor.

--
Leonard

Fra : co@ch [4130]

Dato : 27-10-06 11:56

"Leonard" <thomas@leonard.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Om du blnker et halvt eller tre hele blink giver dig ikke ret til at
> kaste din bil over i et andet spor.
>
> --
> Leonard

Jo....hvis der fri bane

Mvh
Bri@n

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 15:55

"co@ch [4130]" <coach [fjern] @ (dette] lite.danmark> skrev i en meddelelse

> Ja, det ser man meget ofte...det ½ blink.
>
> Jeg har i min Suzuki SX4 fået monteret et relæ (350,-) der automatisk
> blinker 3 gange når jeg aktiverer blink-armen.

hehe, det er da utroligt at man ikke kan lave noget automatik så man ikke
kan slippe helt for at skulle bevæge sin arm

--
Tom