ups..
Fra : Martin Bak

Dato : 26-10-06 23:26

Bilist glemte at trække håndbremsen. No harm done.

http://www.dr.dk/Regioner/Bornholm/Nyheder/Roenne/2006/10/26/152458.htm

Men apropos håndbremse.Det kom jeg til at tænke på fordi det altid påpeges
når man parkerer på et færgedæk. Jeg, der med jævne mellemrum benytter mig
af indenrigs transport såvel i fly som med færger, har ikke kunnet undgå at
tænke på den enorme forskel der er i sikkerhedsforanstaltningerne ved de
forskellige trafikformer.

Hvis jeg skal med flyet skal jeg igennem scanner, tømme mine lommer og må
kun have én lighter på mig. Flyet rummer vel omkring 50-60 passagerer.

Hvis jeg tager færgen kan jeg køre lige ombord - teoretisk med bilen fyldt
med sprængstof . Jeg skal ikke igennem nogen form for sikkerhedscheck.
Færgen kan rumme op til næsten 2000 passagerer

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Bruno

Dato : 27-10-06 00:00

Martin Bak wrote:
> Hvis jeg skal med flyet skal jeg igennem scanner, tømme mine lommer og må
> kun have én lighter på mig. Flyet rummer vel omkring 50-60 passagerer.

Og kan benyttes som et flyvende missil.

> Hvis jeg tager færgen kan jeg køre lige ombord - teoretisk med bilen fyldt
> med sprængstof . Jeg skal ikke igennem nogen form for sikkerhedscheck.
> Færgen kan rumme op til næsten 2000 passagerer

Færger falder ikke ned fra himlen, de er langsomme og de ser ikke så
dramatisk ud på TV som fly gør. Terrorrisme handler ikke om den skade
man opnår, men om den skræk folk bliver ramt af bagefter så effekterne
er vigtigere end de umidelbare resultater.

Mvh

Bruno

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-10-06 07:21

Bruno wrote:

> [...]
> man opnår, men om den skræk folk bliver ramt af bagefter så effekterne
> er vigtigere end de umidelbare resultater.

Nu er det forkert gruppe at diskutere det her i - men Estonia gav mange
mennesker skibsskræk, så det virker udemærket som afskrækningsmiddel.

--
Per, Esbjerg
Sænket Golf 3 - kun Titanic ligger dybere :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-10-06 07:29

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Nu er det forkert gruppe at diskutere det her i - men Estonia gav mange
> mennesker skibsskræk, så det virker udemærket som afskrækningsmiddel.

Mon det i virkeligheden var en bilbombe?

--
vh
Torben - konspirationstekniker

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-10-06 14:20

Torben Scheel wrote:

> Mon det i virkeligheden var en bilbombe?

Nej, det var østmafiaen der var blevet uvenner med den svenske
regering om transport af atomvåben til Sverige og derfor placerede de
bomber på bovporten af Estonia så den gik ned.

Der er mange kreative forklaringer :)
> konspirationstekniker

Velkommen i klubben :)