Vurdering af brugt bil.
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 25-10-06 11:37

Jeg er lige lidt forvirret nu :-/. Min kæreste og jeg overvejer at
købe ny (brugt) bil, og i den forbindelse er vi jo lidt nysgerrige
efter hvad vi kan få for den gamle i bytte. Jeg har så været inde på
henholdsvis www.bilbasen.dk og www.bilpriser.dk for at få lavet sådan
en vurdering. Og det er så her forvirringen opstår. For på bilbasen er
svaret, at vi skal regne med at få ca. 30.100,- i byttepris, hvorimod
bilpriser mener at vi kan få 12.800,-. Det må jo siges at være lidt af
en forskel! Så hvem kan vi regne med? Vi skal selvfølgelig rundt til
nogle forhandlere og have tilbud, men det er meget rart at kende
niveauet.

Det drejer sig for øvrigt om en Ford Escort 1,6 fra 1997 - rimelig
velholdt.

Helle.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 11:58

On 25 Oct 2006 10:36:59 GMT, Helle Frederiksen <hf@T9NHLdlgnet.dk>
(slet T9NHL) wrote:

> [...]
>niveauet.
>
>Det drejer sig for øvrigt om en Ford Escort 1,6 fra 1997 - rimelig

For en 9-10 år gammel bil er der ingen "fast" pris. Jeg ville også
blive forvirret med de to tal - men vi mangler lidt flere oplysninger
for at kunne gætte på værdien. Km-tal, udstyr og især hvordan ser den
ud.Er den nysynet eller skal den synes "i morgen" (en 97'er kan jo
være fra januar) Er farven en populær farve (kan godt svinge 10k især
ved indbytning) - hvis den er hvid, ser træt ud og har kørt langt er
12000 nok niveauet - hvis den er i en flot metalfarve, velplejet, fuld
servicebog, ca 100000 på tælleren osv kan den nok indbringe ca. 30k,
måske mere. Jeg prøvede for sjov at kigge på, hvad biltorvet.dk kunne
byde på - og hos forhandlere kostede en 96-98 Escort 1.6 fra ca. 20k
til 50 k.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Claus Espeholt

Dato : 25-10-06 13:48

Bytteprisen er vel også afhængig af hvad der byttes ind med. Jeg har lige
fået 34.000 i erstatning for en Escort 1,8 fra 1994. Den havde gået 275.000.
Forsikringsselskabet betaler jo efter at man skal ud at købe en tilsvarende
bil. (efter mine konsultationer på nettet var jeg ellers tilfreds med 22-
24.000). Hvis bilen skulle have været byttet væk var den kun ca. 11.000
værd. I ren handel vist kun 7.000.
mvh
claus