TDC Bredbånd ?
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-06-01 12:34

Hej !

En bekendt har bestilt BB og linien ændres på tirsdag, så det skulle virke !

Vi var så i Telebutikken for at hente pakken med skillefilter+modem o.s.v. - men det var udsolgt - og de ville "lige" bestille nogle
flere.......

Det regner vi så med kommer i løbet af et par dage - men - øhh - hvad sker, hvis det ikke når at komme til på tirsdag og linien
ændres ?

Vil de nuværende telefoner så stadig virke uden skillefilteren ?

Det er en PSTN-forbindelse.......

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 26-06-01 12:34

> Vil de nuværende telefoner så stadig virke uden skillefilteren ?

Jeps...

Fra : Andreas

Dato : 26-06-01 12:45

On Tue, 26 Jun 2001 13:34:14 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.dk>
wrote:

>Hej !

<......>

>Vil de nuværende telefoner så stadig virke uden skillefilteren ?

Det er helt sikkert at de vil.

Det er først når du sætter skillefilteret op at der, sker ting og
sager.

Det er kun telefoner monteret på samme stikdåse som skillefilteret der
stadig vil være virksomme men, det er forhåbentlig heller ikke noget
problem.

God Fornøjelse med den nye fede linie

--
- Andreas

"Never drive faster than your Angels can fly"

Fra : Noller

Dato : 26-06-01 15:46

"Andreas" skrev ...
> Det er kun telefoner monteret på samme stikdåse som skillefilteret der
> stadig vil være virksomme men, det er forhåbentlig heller ikke noget
> problem.

På side 4 i Tele Danmarks quick start guide
http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/pdf/1991d_ADSL_QSG_PSTN.pdf
er det beskrevet nærmere.

Hvordan kan det egentlig være, at telefonerne skal tilsluttes
hermafroditstikket og ikke skillefilteret?

Har skillefilteret ikke en "telefon-udgang" - og kunne man ikke fristes til
at tro, at telefonerne skulle forbindes til denne?

Tillad mig dette spørgsmål, da jeg ikke ved spor om, hvordan skillefilteret
teknisk fungerer.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-06-01 21:28

"Noller" <noller@nomail.zz> skrev i en meddelelse
> Har skillefilteret ikke en "telefon-udgang" - og kunne man ikke fristes
til
> at tro, at telefonerne skulle forbindes til denne?

Jo, og det vil også virke

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-06-01 21:29

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse
> Vil de nuværende telefoner så stadig virke uden skillefilteren ?

njaa, men der vil være en hel del støj.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-07-01 16:36

"Martin Højriis Kristensen" skrev:
> njaa, men der vil være en hel del støj

Nå - jeg hentede selv pakken mandag - det havde åbenbart "glemt" at sende en til mig - men de havde da fået, så jeg havde den inden
linien skulle ændres tirsdag !

Men skidtet virker IKKE !

Og der er IKKE støj på uden skillefiltret - og for den sags skyld heller ikke MED skillefiltret - så gud ved om der overhovedet er
lavet noget ?

Nå Bredbånd-support påstår, at linien ER ændret - men det virker ikke - så nu venter jeg på at der ringer en tekniker på fredag, der
så skal have den samme forklaring igen......

Telefonerne virker fint både med og uden skillefilter - men ADSL-modemets lampe lyser stadig rødt efter 5 minutter (og efter en
time)........

Lidt surt !

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-07-01 11:49

> Og der er IKKE støj på uden skillefiltret - og for den sags skyld heller
ikke MED skillefiltret - så gud ved om der overhovedet er
> lavet noget ?

Tvivlsomt. Har du fået det løst?
(har være på ferie)

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-07-01 20:51

> [...]
> Og der er IKKE støj på uden skillefiltret - og for den sags skyld heller
> ikke MED skillefiltret - så gud ved om der overhovedet er

Jo tak - det er løst - der manglede "et eller andet" på centralen !

Da først det var lavet, så kørte det !

Jan

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 26-06-01 23:40

> Det regner vi så med kommer i løbet af et par dage - men - øhh - hvad
sker, hvis det ikke når at komme til på
> tirsdag og linien ændres ?

Jeg var kørt til nabobyen i deres telebutik og hentet en pakke der "Ringet
først self."