/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Opfølgning : Volvo, svenske priser ?
Fra : Peter Frost


Dato : 24-10-06 16:15

God eftermiddag...

Efter mange opkald til Bilia i Malö fik jeg idag en pris på en
fabriksrenoveret gearkasse samt køler skift, ikke mindre end 47.000 SEK.
Altså 37.000 kr. Dvs det ikke kunne betale sig ret meget, selvom man undlod
kølerskift.

Men... så ringer min gode ven, Jesper. Med en pris fra et firma i
Kungsbackaen(?), og vi taler så frem og tilbage, det ser lidt sort ud mht
det jeg gerne ville, og pris. Han siger så at jeg skulle prøve at ringe til
Lund i stedet, jeg må indrømme jeg var lidt halv nervøs ved at tale med det,
fordi jeg fandt det svært at kommunikere tal, og vigtige informationer med
dem, så han endte med at ringe til Lund. De ringer så tilbage til Jesper ca
15.30. 35.200 SEK, dvs 29000 kr, incl køler, gear montering og andre dele
som pakninger og olie osv. Dvs jeg nu har 3000 kr altså 3650 SEK til andre
ting, så som bøsninger til motor, afstands justering af kobling til A/C
kompressor. Så jeg er en glad mand, der skal til Sverige den 13/11 og igen
den 16. eller 17. Derudover så sørger de for vi bliver kørt til stationen,
og hentet igen, skal selvfølgelig nok vende tilbage med et komplet hendelses
forløb !

Måske jeg lige skal indskyde budgettet blev sat op til 32.000 efter ATM's
pris lyd dette.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06


"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:4535080a$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> Godaften...
>
> Er kommet til den konklution, jeg nok ikke kan komme uden om en renoveret
> gearkasse. Og har en ide om den ca vil koste 22.000 dkr i Sverige.
>
> Mit spørgsmål går på, ved BJ eller nogen af de andre, hvad Volvo i Sverige
> tager for en værkstedstime ? Eller hvad de tager for at skifte
> automatgearkasse ;)
>
> Har hørt en fugl synge om du har fået skiftet kasse ?
>
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06



 
 
Ukendt (24-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-10-06 17:19


"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:453e2da6$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
> God eftermiddag...
>
> Efter mange opkald til Bilia i Malö fik jeg idag en pris på en
> fabriksrenoveret gearkasse samt køler skift, ikke mindre end 47.000 SEK.
> Altså 37.000 kr. Dvs det ikke kunne betale sig ret meget, selvom man
> undlod kølerskift.
>
> Men... så ringer min gode ven, Jesper. Med en pris fra et firma i
> Kungsbackaen(?), og vi taler så frem og tilbage, det ser lidt sort ud mht
> det jeg gerne ville, og pris. Han siger så at jeg skulle prøve at ringe
> til Lund i stedet, jeg må indrømme jeg var lidt halv nervøs ved at tale
> med det, fordi jeg fandt det svært at kommunikere tal, og vigtige
> informationer med dem, så han endte med at ringe til Lund. De ringer så
> tilbage til Jesper ca 15.30. 35.200 SEK, dvs 29000 kr, incl køler, gear
> montering og andre dele som pakninger og olie osv. Dvs jeg nu har 3000 kr
> altså 3650 SEK til andre ting, så som bøsninger til motor, afstands
> justering af kobling til A/C kompressor. Så jeg er en glad mand, der skal
> til Sverige den 13/11 og igen den 16. eller 17. Derudover så sørger de for
> vi bliver kørt til stationen, og hentet igen, skal selvfølgelig nok vende
> tilbage med et komplet hendelses forløb !
>
> Måske jeg lige skal indskyde budgettet blev sat op til 32.000 efter ATM's
> pris lyd dette.

Ja de RIGE har mange glæder

os fattige i jylland med halm i træskoene ville nok vælge at købe en Võlvo
850 i tyskland og slagte denne. Priser for en Võlle i tyskland med
tomatkasse starter fra 899 Teuro. Så bliver det hele lidt mere tåleligt for
budgettet

--
Tom



Peter Frost (24-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 24-10-06 18:25

Tom skrev:
> Ja de RIGE har mange glæder

Eller meget store lån.

> os fattige i jylland med halm i træskoene ville nok vælge at købe en Võlvo
> 850 i tyskland og slagte denne. Priser for en Võlle i tyskland med
> tomatkasse starter fra 899 Teuro. Så bliver det hele lidt mere tåleligt
> for budgettet

Det har været oppe at vende, men der er jo stadig ikke tale om en ny
gearkasse. Hvis jeg blot vidste at den gearkasse holdt min. f.eks. 100.000
km, havde jeg nok overvejet det noget mere, specielt fordi jeg går med
drømmen om en 2.5T motor.

En stor del af prisen på det 32.000 er montering, faktisk de ca 9000 kr, det
mangle penge at betale hvis den kun holder 10.000 km.

En anden overvejelse har været værdi på bilen, jeg regner og ved godt den
ikke stiger 32.000 kr i værdi, men med alt det andet der er gjort ved den
ville det undre mig om jeg ikke ville få 95K for den som den står nu.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06




Ukendt (24-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-10-06 18:33


"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:453e4c5a$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom skrev:
>> Ja de RIGE har mange glæder
>
> Eller meget store lån.
>
>> os fattige i jylland med halm i træskoene ville nok vælge at købe en
>> Võlvo 850 i tyskland og slagte denne. Priser for en Võlle i tyskland med
>> tomatkasse starter fra 899 Teuro. Så bliver det hele lidt mere tåleligt
>> for budgettet
>
> Det har været oppe at vende, men der er jo stadig ikke tale om en ny
> gearkasse. Hvis jeg blot vidste at den gearkasse holdt min. f.eks. 100.000
> km, havde jeg nok overvejet det noget mere, specielt fordi jeg går med
> drømmen om en 2.5T motor.

Den kan vel holde lige så længe som en ny/ombytter kan.


> En stor del af prisen på det 32.000 er montering, faktisk de ca 9000 kr,
> det mangle penge at betale hvis den kun holder 10.000 km.

Enhver baggårdsmekaniker kan skifte en gearkasse, så det kan vel også fåes
billigere. Der findes da mange mekanikere til 300 Kr i timen som også kan
lave en sådan udskiftning.

> En anden overvejelse har været værdi på bilen, jeg regner og ved godt den
> ikke stiger 32.000 kr i værdi, men med alt det andet der er gjort ved den
> ville det undre mig om jeg ikke ville få 95K for den som den står nu.

Sjældent at biler stiger i værdi bare fordi de får udskiftet ædlere dele.
Jeg har set en som forsøgte at sælge sin ST200 til overpris efter han havde
ofret 60.000 Kr på en TOTAL motorrenovering. Han måtte sælge den til alm.
markedspris fordi ingen ville give ekstra for bilen.

--
Tom



Peter Frost (24-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 24-10-06 19:32

Tom skrev:
> Den kan vel holde lige så længe som en ny/ombytter kan.

Ud fra hvilket grundlag antager du dette ? En fabriksrenoveret køre i teori
350.000 km, da det faktisk er en ny gearkasse. Alle dele er skiftet, der er
faktisk kun gear hus tilbage af den den gamle, i store træk.

> Enhver baggårdsmekaniker kan skifte en gearkasse, så det kan vel også fåes
> billigere. Der findes da mange mekanikere til 300 Kr i timen som også kan
> lave en sådan udskiftning.

Ja, men nu har et af mine krav været det ikke er en eller anden
baggrådsmekaniker der skal skifte kassem jeg har prøvet disse med noget så
simpelt som en udstødning. Som skulle samles, noget jeg kunne ha gjort selv,
men tænkte det var rart at få det gjort ordenligt, sørme om den ikke er utæt
i samlingerne, alle samlingerne, og idioten smurte min krom BSR rørhale ind
i udstødnings pasta. Da man så sage ommer, aflyste han og så opgiver man den
type !

Der ud over så skal gear vælgeren justeres, det kan man ikke uden at kende
gearkassen, og ha et special værktøj. Og går heller ikke ud fra man får nyt
software af en sådanne.

> Sjældent at biler stiger i værdi bare fordi de får udskiftet ædlere dele.
> Jeg har set en som forsøgte at sælge sin ST200 til overpris efter han
> havde ofret 60.000 Kr på en TOTAL motorrenovering. Han måtte sælge den til
> alm. markedspris fordi ingen ville give ekstra for bilen.

Det kommer jo helt an på hvad værdi grundlaget var før. I mit tilfælde
snakker vi utæt køler, ridset bagbremser, en håndbremse der hænger, meget
lidt udstyr og et automatgear der ventet på at gå i stykker !

Når jeg er færdig er der intet der trænger til at blive skiftet, og ville
derfor mene den nu er på højde med andre biler i god stand, man skal betale
mellem 95.000 og 130.000 kr for ! Jeg siger heller ikke at en ny gearkasse
betyder jeg lige pludselig sælger bilen til det dobbelte, men at den nok
ville kunne sælges for 95K. Den er pludselig ikke bare standart, og flere
vil derfor gå efter lige sådan en model. Jeg har monteret køre-computer, 95
knapper hele vejen rundt, org. spoiler, baglygter og nye lygteglas. Dvs det
nu lige pludselig er en bil der er gået fra middelstand til prima stand, med
alt dokumenteret.

Hvis jeg skulle købe er det ting jeg ville betale 10K mere for ! De fleste
der køber Volvo køber bl.a. for at få en højere driftstabilitet end de er
kommet fra. Og får man forvished om dette, er det tit noget man gerne
betaler lidt ekstra for. Det er vel derfor man har forsikringer ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06



Ukendt (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-10-06 16:00


"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:453e5c25$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom skrev:
>> Den kan vel holde lige så længe som en ny/ombytter kan.
>
> Ud fra hvilket grundlag antager du dette ? En fabriksrenoveret køre i
> teori 350.000 km, da det faktisk er en ny gearkasse. Alle dele er skiftet,
> der er faktisk kun gear hus tilbage af den den gamle, i store træk.

Ja et er teori noget andet praksis

>> Enhver baggårdsmekaniker kan skifte en gearkasse, så det kan vel også
>> fåes billigere. Der findes da mange mekanikere til 300 Kr i timen som
>> også kan lave en sådan udskiftning.
>
> Ja, men nu har et af mine krav været det ikke er en eller anden
> baggrådsmekaniker der skal skifte kassem jeg har prøvet disse med noget så
> simpelt som en udstødning. Som skulle samles, noget jeg kunne ha gjort
> selv, men tænkte det var rart at få det gjort ordenligt, sørme om den ikke
> er utæt i samlingerne, alle samlingerne, og idioten smurte min krom BSR
> rørhale ind i udstødnings pasta. Da man så sage ommer, aflyste han og så
> opgiver man den type !
>
> Der ud over så skal gear vælgeren justeres, det kan man ikke uden at kende
> gearkassen, og ha et special værktøj. Og går heller ikke ud fra man får
> nyt software af en sådanne.

Mig bekendt så lærer enhver mekaniker at skifte gearkasser. Jeg har endda
selv lært det på teknisk skole for mange år siden. Så jeg kan ikke
forestille mig at opgaven er så kompliceret som du antyder. Jeg skal dog
ikke udelukke at du kan have ret, men det meste er trods alt kun bolte og
møtrikker der skal løsnes og spændes.
Min Haynes foreskriver også en hulens masse special Ford værktøj for at
kunne lave forskellige reparationer. Men ind til videre har jeg kunnet klare
alle rep. med ganske alm værktøj.

>> Sjældent at biler stiger i værdi bare fordi de får udskiftet ædlere dele.
>> Jeg har set en som forsøgte at sælge sin ST200 til overpris efter han
>> havde ofret 60.000 Kr på en TOTAL motorrenovering. Han måtte sælge den
>> til alm. markedspris fordi ingen ville give ekstra for bilen.
>
> Det kommer jo helt an på hvad værdi grundlaget var før. I mit tilfælde
> snakker vi utæt køler, ridset bagbremser, en håndbremse der hænger, meget
> lidt udstyr og et automatgear der ventet på at gå i stykker !

> Når jeg er færdig er der intet der trænger til at blive skiftet, og ville
> derfor mene den nu er på højde med andre biler i god stand, man skal
> betale mellem 95.000 og 130.000 kr for ! Jeg siger heller ikke at en ny
> gearkasse betyder jeg lige pludselig sælger bilen til det dobbelte, men at
> den nok ville kunne sælges for 95K. Den er pludselig ikke bare standart,
> og flere vil derfor gå efter lige sådan en model. Jeg har monteret
> køre-computer, 95 knapper hele vejen rundt, org. spoiler, baglygter og nye
> lygteglas. Dvs det nu lige pludselig er en bil der er gået fra middelstand
> til prima stand, med alt dokumenteret.

Jeg har aldrig underøsgt hvor let Volvo er at sælge. Men generelt får man
altså ikke en krone for det man ekstra stopper i bilen. Jeg har stoppet for
over 40.000 Kr ekstra i min bil, og bliver ikke budt mere end standardbilen
koster. Forhandler/køber kigger KUN på Km-tallet og årgang og så at alt
fungerer plus at der ikke er synlige ridser og rust.


> Hvis jeg skulle købe er det ting jeg ville betale 10K mere for ! De fleste
> der køber Volvo køber bl.a. for at få en højere driftstabilitet end de er
> kommet fra. Og får man forvished om dette, er det tit noget man gerne
> betaler lidt ekstra for. Det er vel derfor man har forsikringer ?

Folk ved så udmærket hvad bilerne må koste og en såadn Volvo kan man ofte
med stor fordel hente i tyskland hvis man vil have lidt ekstraudstyr og 0
rust.
Men jeg synes det er ok at du er villig til at ofre SÅ mange penge på så
"lidt". Jeg fortæller at jeg ville vælge et billigere alternativ og da især
når bilen ikke er helt ny mere. Jeg ville føle jeg fik for lidt for pengene
ved at lægge det meste i en gearkasse.

--
Tom



Peter Frost (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 25-10-06 16:13

Tom skrev:
> Ja et er teori noget andet praksis

Ja og i teori kunne der smadre en meteor ned i den på vej hjem fra Sverige.
ATM i Danmark undrede sig over den kun havde kørt 200.000 km, og sagde de
pleje at holde 350.000 km. Der ud over så der 2 års garanti på gearkassen.

> Mig bekendt så lærer enhver mekaniker at skifte gearkasser. Jeg har endda
> selv lært det på teknisk skole for mange år siden. Så jeg kan ikke
> forestille mig at opgaven er så kompliceret som du antyder. Jeg skal dog
> ikke udelukke at du kan have ret, men det meste er trods alt kun bolte og
> møtrikker der skal løsnes og spændes.
> Min Haynes foreskriver også en hulens masse special Ford værktøj for at
> kunne lave forskellige reparationer. Men ind til videre har jeg kunnet
> klare alle rep. med ganske alm værktøj.

Jeg ved ikke om du fik fat i den del med den skulle justeres, og software
opdateres, og at jeg ikke ønsket en eller anden lalle-glad automatgearkasse
amatør udfører arbejdet ?

> Jeg har aldrig underøsgt hvor let Volvo er at sælge. Men generelt får man
> altså ikke en krone for det man ekstra stopper i bilen. Jeg har stoppet
> for over 40.000 Kr ekstra i min bil, og bliver ikke budt mere end
> standardbilen koster. Forhandler/køber kigger KUN på Km-tallet og årgang
> og så at alt fungerer plus at der ikke er synlige ridser og rust.

Jeg kunne aldrig finde på at være så dum, at sælge til en forhandler. Jeg
sælger privat. I mine øjne underbyder forhandlerne bilernes reele værdi.

> Folk ved så udmærket hvad bilerne må koste og en såadn Volvo kan man ofte
> med stor fordel hente i tyskland hvis man vil have lidt ekstraudstyr og 0
> rust.
> Men jeg synes det er ok at du er villig til at ofre SÅ mange penge på så
> "lidt". Jeg fortæller at jeg ville vælge et billigere alternativ og da
> især når bilen ikke er helt ny mere. Jeg ville føle jeg fik for lidt for
> pengene ved at lægge det meste i en gearkasse.

Nu er bilen så hentet i Tyskland, og har 0 rust. Ved brugte biler betaler
man for standen, km-tallet og årgangen, udstyret gør blot bilen mere
eftertragtet.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06



Ukendt (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-10-06 16:38


"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:453f7ecf$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom skrev:
>> Ja et er teori noget andet praksis
>
> Ja og i teori kunne der smadre en meteor ned i den på vej hjem fra
> Sverige. ATM i Danmark undrede sig over den kun havde kørt 200.000 km, og
> sagde de pleje at holde 350.000 km. Der ud over så der 2 års garanti på
> gearkassen.
>
>> Mig bekendt så lærer enhver mekaniker at skifte gearkasser. Jeg har endda
>> selv lært det på teknisk skole for mange år siden. Så jeg kan ikke
>> forestille mig at opgaven er så kompliceret som du antyder. Jeg skal dog
>> ikke udelukke at du kan have ret, men det meste er trods alt kun bolte og
>> møtrikker der skal løsnes og spændes.
>> Min Haynes foreskriver også en hulens masse special Ford værktøj for at
>> kunne lave forskellige reparationer. Men ind til videre har jeg kunnet
>> klare alle rep. med ganske alm værktøj.
>
> Jeg ved ikke om du fik fat i den del med den skulle justeres, og software
> opdateres, og at jeg ikke ønsket en eller anden lalle-glad
> automatgearkasse amatør udfører arbejdet ?

Jo det fik jeg med
Men sorry jeg siger det igen, men mig bekendt er alle mekanikere uddannet
til at foretage en sådan operation. At der så findes nogle der ikke kan lave
et ordentligt stykke arbejde kan jeg godt følge dig i.

--
Tom



Niels Bengaard (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 25-10-06 16:55

>> Jeg ved ikke om du fik fat i den del med den skulle justeres, og software
>> opdateres, og at jeg ikke ønsket en eller anden lalle-glad
>> automatgearkasse amatør udfører arbejdet ?
>
> Jo det fik jeg med
> Men sorry jeg siger det igen, men mig bekendt er alle mekanikere uddannet
> til at foretage en sådan operation. At der så findes nogle der ikke kan
> lave et ordentligt stykke arbejde kan jeg godt følge dig i.

Alle mekanikere kan sikkert skifte den, men en rutineret hos Volvo gør det
sikkert hurtigere og bedre end en der aldrig har prøvet det. Samtidig vil en
ikke Volvo mand ikke vide hvordan han nulstiller software osv. Endelig vil
han nok ikke kunne give samme garantier som Volvo.
Nu er mekanikerlønnen måske heller ikke den største udgift her. Hvis skiftet
tager måske to mandedage, så sparer man måske 3000 kr, svarende til 10% hos
en perlegrusmekaniker.

Niels



Niels Bengaard (24-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 24-10-06 20:28

> os fattige i jylland med halm i træskoene ville nok vælge at købe en Võlvo
> 850 i tyskland og slagte denne. Priser for en Võlle i tyskland med
> tomatkasse starter fra 899 Teuro. Så bliver det hele lidt mere tåleligt
> for budgettet

Men så får man brugt gearkasse uden garantier osv. og samtidig skal man også
betale for at få den hevet ud.
Det løber sgu hurtigt op og hvad skal man så med resten af bilen.
Eneste alternativ jeg kan se til en ombytter er en fra en ophugger, sikkert
billigst i Sverige, man kan så krydse fingre for den holder.

Niels



Ukendt (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-10-06 16:07


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:453e693d$0$894$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> os fattige i jylland med halm i træskoene ville nok vælge at købe en
>> Võlvo 850 i tyskland og slagte denne. Priser for en Võlle i tyskland med
>> tomatkasse starter fra 899 Teuro. Så bliver det hele lidt mere tåleligt
>> for budgettet
>
> Men så får man brugt gearkasse uden garantier osv. og samtidig skal man
> også betale for at få den hevet ud.

Ja og det er stadig MEGET billigere end 30.000 Kr.
Hvor meget garanti får man på den nye gearkasse?

> Det løber sgu hurtigt op og hvad skal man så med resten af bilen.
> Eneste alternativ jeg kan se til en ombytter er en fra en ophugger,
> sikkert billigst i Sverige, man kan så krydse fingre for den holder.

Ved en ophugger kan du ikke afprøve tingene, det kan man trods alt i en
donerbil.
Krydse fingre for at tingene holder skal vi vel alle når bilerne er over 3
år gamle eller sådan. Jeg synes det lyder lidt bekymrende hvis Volvo's
gearkasser skulle være så dårlige at det er som et spil i lotteriet om de
kan holde. Jeg synes ikke at have hørt om andre bilmærker der skulle have så
elendige gearkasser.
Hvad så med den nye gearkasse når garantien er udløbet, skal der så også
krydses fingre?

--
Tom



Niels Bengaard (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 25-10-06 16:51

>> Men så får man brugt gearkasse uden garantier osv. og samtidig skal man
>> også betale for at få den hevet ud.
>
> Ja og det er stadig MEGET billigere end 30.000 Kr.
> Hvor meget garanti får man på den nye gearkasse?

Jeg tror ikke det er meget billigere med en brugt gearkasse, men jeg må da
indrømme jeg ikke har undersøgt prisniveauet.
De 30.000 er jo med montering, ny olie, oliekøler osv.
Man kan måske få lavet det for 20.000 med en brugt gearkasse.

> Ved en ophugger kan du ikke afprøve tingene, det kan man trods alt i en
> donerbil.

Det kan man sige, men Peters virkede også den ene dag og så ikke dagen
efter. Havarier kan ske når man mindst venter det.

> Krydse fingre for at tingene holder skal vi vel alle når bilerne er over 3
> år gamle eller sådan. Jeg synes det lyder lidt bekymrende hvis Volvo's
> gearkasser skulle være så dårlige at det er som et spil i lotteriet om de
> kan holde. Jeg synes ikke at have hørt om andre bilmærker der skulle have
> så elendige gearkasser.
> Hvad så med den nye gearkasse når garantien er udløbet, skal der så også
> krydses fingre?

Nu er det jo ikke Volvos gearkasser, det er Aisin Warner som laver den type
til en del forskellige biler. Når bilen er ældre kan man dog ikke vide om
gearet er vedligeholdt, dvs. der er skiftet olie osv.
Man kan heller ikke se om folk har lavet kraftige accelerationer ved rødt
lys, hvor man holder på bremsen samtidig med man speeder op osv.
Jeg ser ikke noget formål med at købe en gearkasse fra 1994 som har gået på
den forkerte side af 200.000 km, så hellere ofre det mere og få som bare er
ok.
Automatgear er specialistviden og derfor kan man heller ikke bare købe løse
stumper til den model. Der hænger man på en totalrenovering.

Om man skal krydse fingre eller ej ved jeg nu ikke. Jeg har samme model
gearkasse og 50% mere ydelse i min Volvo 850 og har trods alt kørt 270.000
km uden problemer.
Men der har jeg også historien på bilen og har selv sørget for olieskift
osv.

Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste