|
| Argh kort fornøjelse. Fra : mfn |
Dato : 24-10-06 08:12 |
|
Fik som nævnt ny starter på i går og har også næsten nyt batteri på den
gamle passat.
Nu til morgen vil den ikke igen! Den kommer blot en "klik" når man drejer
nøgler og så sker der ikke en rygende fis mere.
Hvad kan den dog fejle? Skal den smides ud?
| |
Jan Pedersen (24-10-2006)
| Kommentar Fra : Jan Pedersen |
Dato : 24-10-06 08:46 |
|
Det er garanteret starter relæet... Prøv at slå på startermotoren samtid med
at du prøver at starte den.
Brug en træ lægte, og pas på ikke at ram forkert!!!!
"mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
news:453dbcb2$0$12680$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Fik som nævnt ny starter på i går og har også næsten nyt batteri på den
> gamle passat.
>
> Nu til morgen vil den ikke igen! Den kommer blot en "klik" når man drejer
> nøgler og så sker der ikke en rygende fis mere.
>
> Hvad kan den dog fejle? Skal den smides ud?
>
>
| |
Mikkel Lund (24-10-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Lund |
Dato : 24-10-06 08:51 |
|
mfn skrev:
> Fik som nævnt ny starter på i går og har også næsten nyt batteri på den
> gamle passat.
>
> Nu til morgen vil den ikke igen! Den kommer blot en "klik" når man drejer
> nøgler og så sker der ikke en rygende fis mere.
>
> Hvad kan den dog fejle? Skal den smides ud?
>
>
Hvor stor spænding er der over batteriet, her til morgen?
Mikkel
| |
Leif Langgaard (24-10-2006)
| Kommentar Fra : Leif Langgaard |
Dato : 24-10-06 09:56 |
|
"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:453dbcb2$0$12680$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Hvad kan den dog fejle? Skal den smides ud?
>
Selv en ny starter kan ikke køre hvis den ikke får power nok, så du skal nok
tjekke om der er strøm nok, og det er ikke nok at der er lys i radioen og at
den kan spille
Prøv med "startkabler" fra et frisk velfungerende batteri.
--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:
http://www.azfotos.com/ http://www.webshots.com/
Skandinaviens største billedarkiv www.fotomedia.se
| |
mfn (24-10-2006)
| Kommentar Fra : mfn |
Dato : 24-10-06 13:03 |
|
Jeg tør ikke slå på den nye starter i tilfælde af den må byttes. Tror bare
ikke på det er den der er noget galt med da den lyder akkurat som den gamle.
Her til morgen løb jeg den i gang for at køre ind til ham der havde sat den
på. Da jeg kom derind startede den (selvfølgelig) fino. Der var 2 km. Derpå
kørte jeg 14 km til mine forældre, og da jeg skulle derfra startede den fino
og jeg kørte 14 km igen. Så ville den ikke igen og måtte løbes igang.
Der sidder en rem omkring 3 "hjul" foran ved køleren, min far foreslog mig
at dreje lidt på disse næste gang den kun ville "klik" Det prøvede jeg så,
men når den gør det sidder disse hjul urokkeligt fast, havde endda en
topnøgle på som jeg lagde alle kræfter i uden de kunne rykkede overhovedet.
skubbede den lidt så var de "løse" igen = jeg kunne dreje dem med håndkraft.
Så det er som om at et eller andet "sætter sig fast" eller hvad man skal
sige så starteren lissom blokeres (og der med ikke kan kladres for
problemet)
Men hvad?
| |
Ukendt (24-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-10-06 17:29 |
|
"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:453e00fb$0$12601$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg tør ikke slå på den nye starter i tilfælde af den må byttes. Tror bare
> ikke på det er den der er noget galt med da den lyder akkurat som den
> gamle.
> Her til morgen løb jeg den i gang for at køre ind til ham der havde sat
> den
> på. Da jeg kom derind startede den (selvfølgelig) fino. Der var 2 km.
> Derpå
> kørte jeg 14 km til mine forældre, og da jeg skulle derfra startede den
> fino
> og jeg kørte 14 km igen. Så ville den ikke igen og måtte løbes igang.
>
> Der sidder en rem omkring 3 "hjul" foran ved køleren, min far foreslog mig
> at dreje lidt på disse næste gang den kun ville "klik" Det prøvede jeg så,
> men når den gør det sidder disse hjul urokkeligt fast, havde endda en
> topnøgle på som jeg lagde alle kræfter i uden de kunne rykkede
> overhovedet.
> skubbede den lidt så var de "løse" igen = jeg kunne dreje dem med
> håndkraft.
>
> Så det er som om at et eller andet "sætter sig fast" eller hvad man skal
> sige så starteren lissom blokeres (og der med ikke kan kladres for
> problemet)
>
> Men hvad?
hmm, jeg synes der mangler informationer omkring fejlen.
Kan du ikke måle batterispændingen og oplyse denne til os. Du må gerne
oplyse spændingen når bilen har stået stille natten over og så også når
motoren kører og har kørt i 5 min.
Det vil hjælpe en del til at lokalisere om batteriet har spænding nok til at
starteren kan komme igang.
Jeg ville heller ikke begynde at banke på en ny starter, så kan det umuligt
være den og ej heller startrelæet som jo også vil være nyt
--
Tom
| |
mfn (24-10-2006)
| Kommentar Fra : mfn |
Dato : 24-10-06 18:08 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:453e3f57$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:453e00fb$0$12601$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jeg tør ikke slå på den nye starter i tilfælde af den må byttes. Tror
bare
> > ikke på det er den der er noget galt med da den lyder akkurat som den
> > gamle.
> > Her til morgen løb jeg den i gang for at køre ind til ham der havde sat
> > den
> > på. Da jeg kom derind startede den (selvfølgelig) fino. Der var 2 km.
> > Derpå
> > kørte jeg 14 km til mine forældre, og da jeg skulle derfra startede den
> > fino
> > og jeg kørte 14 km igen. Så ville den ikke igen og måtte løbes igang.
> >
> > Der sidder en rem omkring 3 "hjul" foran ved køleren, min far foreslog
mig
> > at dreje lidt på disse næste gang den kun ville "klik" Det prøvede jeg
så,
> > men når den gør det sidder disse hjul urokkeligt fast, havde endda en
> > topnøgle på som jeg lagde alle kræfter i uden de kunne rykkede
> > overhovedet.
> > skubbede den lidt så var de "løse" igen = jeg kunne dreje dem med
> > håndkraft.
> >
> > Så det er som om at et eller andet "sætter sig fast" eller hvad man skal
> > sige så starteren lissom blokeres (og der med ikke kan kladres for
> > problemet)
> >
> > Men hvad?
>
> hmm, jeg synes der mangler informationer omkring fejlen.
>
> Kan du ikke måle batterispændingen og oplyse denne til os. Du må gerne
> oplyse spændingen når bilen har stået stille natten over og så også når
> motoren kører og har kørt i 5 min.
stillestand: 12,8 V - ved start og kørsel 13,3 - 13,9V
| |
Ukendt (24-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-10-06 18:20 |
|
"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:453e4892$0$12626$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:453e3f57$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:453e00fb$0$12601$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> > Jeg tør ikke slå på den nye starter i tilfælde af den må byttes. Tror
> bare
>> > ikke på det er den der er noget galt med da den lyder akkurat som den
>> > gamle.
>> > Her til morgen løb jeg den i gang for at køre ind til ham der havde sat
>> > den
>> > på. Da jeg kom derind startede den (selvfølgelig) fino. Der var 2 km.
>> > Derpå
>> > kørte jeg 14 km til mine forældre, og da jeg skulle derfra startede den
>> > fino
>> > og jeg kørte 14 km igen. Så ville den ikke igen og måtte løbes igang.
>> >
>> > Der sidder en rem omkring 3 "hjul" foran ved køleren, min far foreslog
> mig
>> > at dreje lidt på disse næste gang den kun ville "klik" Det prøvede jeg
> så,
>> > men når den gør det sidder disse hjul urokkeligt fast, havde endda en
>> > topnøgle på som jeg lagde alle kræfter i uden de kunne rykkede
>> > overhovedet.
>> > skubbede den lidt så var de "løse" igen = jeg kunne dreje dem med
>> > håndkraft.
>> >
>> > Så det er som om at et eller andet "sætter sig fast" eller hvad man
>> > skal
>> > sige så starteren lissom blokeres (og der med ikke kan kladres for
>> > problemet)
>> >
>> > Men hvad?
>>
>> hmm, jeg synes der mangler informationer omkring fejlen.
>>
>> Kan du ikke måle batterispændingen og oplyse denne til os. Du må gerne
>> oplyse spændingen når bilen har stået stille natten over og så også når
>> motoren kører og har kørt i 5 min.
>
> stillestand: 12,8 V - ved start og kørsel 13,3 - 13,9V
tja så har din mekker nok ret i at tandkransen er ødelagt
--
Tom
| |
mfn (24-10-2006)
| Kommentar Fra : mfn |
Dato : 24-10-06 19:37 |
|
Argh... er sådan en svær at skifte?
| |
Ukendt (25-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-10-06 16:22 |
|
"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:453e5d72$0$12706$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Argh... er sådan en svær at skifte?
Nej men det tager lang tid fordi gearkasse og kobling skal afmonteres...så
det er ikke nogen lille operation på de fleste biler
--
Tom
| |
|
|