Hastighedsgrænser - er folk bare ligeglade~
Fra : Henning

Dato : 23-10-06 11:14

Ifølge http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/hastighed_18102006.htm
har 225 måttet forberede sig på en kontrollerende køreprøve - bare i
løbet af sidste uge.
Hvad er det der går galt for disse mennesker? Hvorfor vælger nogen
bevidst at overskride en hastighedsgrænse, ikke bare en smule men
markant?
Hver eneste dag på Motorring 3 (ved København, her foregår pt. et
større vejarbejde) kommer folk flyvende igennem 40-50-60-80 km zonerne
med langt højere hastighed end den tilladte. Er der nogen der synes de
er så vigtige, de ikke lige kan bruge de minutter ekstra det tager at
overholde skiltningen, er de direkte dumme (der skiltes endda med
fartkontrol!) eller er folk bare ligeglade?
Hvad er det der er så vigtigt, at det ikke kan vente 5 minutter? Hvad
er det der er så vigtigt, at bilisterne sætter kørekortet på spil?

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-06 11:39

On Mon, 23 Oct 2006 12:14:06 +0200, Henning
<newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote:

> [...]
>Hvad er det der er så vigtigt, at det ikke kan vente 5 minutter? Hvad
>er det der er så vigtigt, at bilisterne sætter kørekortet på spil?

Det er formodentlig det spørgsmål i den trafikale verden, der er
sværest at svare på.
Vi kan jo starte med at liste nogle forsøg på begrundelse.
- at fartgrænserne mange steder virker for lave
- at fartgrænser især ved vejarbejder ofte står både dag og nat
- at der er en stigende grad af mangel på respekt for autoriteter og
lovgivning i samfundet (vi er simpelthen blevet mere egoistiske)
- at "tid" er blevet en ressource (der er ikke meget kvalitetstid i
bilkørsel for det store flertal - undtagen benzinhovederne her i
gruppen
- uden tvivl et hav af gode grunde, som bagefter ikke tåler
gentagelse, da de er for latterlige (gælder i hvert fald, når jeg
gransker min egen samvittighed, derfor prøver jeg at efterleve lovens
påbud, da man vinder for lidt)

Så er der stereotyperne derude:
- forældrene, der er for sent på den for at hente ungerne fra
institutionen
- forretningsmanden, der har skemalagt to møder så tæt at det kræver,
at han kører 200+ fra A til B
- "her kommer jeg i en dyr bil"-chaufføren, som bare skal frem
- bedstefar, som hygger sig med 80 i midtersporet (og ikke fatter en
brik af, at de overhaler på begge sider)
- lastbiler og andre erhvervsbiler, der mener at "eje" vejene (nogle
af dem tror det)
- ham der kører 110 og fandme ikke viger en tomme (han kører 98,
speedometeret viser forkert)

når nogle af disse typer mødes sker det, at de travle sætter lidt tid
til, og så går farten op det næste stykke.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Morgan Jones

Dato : 23-10-06 11:49

> - "her kommer jeg i en dyr bil"-chaufføren, som bare skal frem

Sjovt nok dem man ser færrest af. Gamle rustne Mondeo'er fyldt med børn
derimod......

;)

Morgan

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-06 11:58

On Mon, 23 Oct 2006 12:49:09 +0200, "Morgan Jones" <morgan@jones.dk>
wrote:

>Sjovt nok dem man ser færrest af. Gamle rustne Mondeo'er fyldt med børn
>derimod......

Sjovt du lige skulle hive den frem.....jeg er da godt klar over, at
noget kan virke som fordomme......Jeg kunne også have skrevet Touareg
ejere, da 100% af dem, jeg har mødt ikke burde have lov at færdes ude
blandt andre mennesker, dertil har de for travlt. Jeg har ikke mødt så
mange, men mere end 1 - jow, forresten, ham der holdt stille henne i
Roskilde var sq meget flik ....ret det til 80%

Fra : Morgan Jones

Dato : 23-10-06 11:58

> [...]
> mange, men mere end 1 - jow, forresten, ham der holdt stille henne i
> Roskilde var sq meget flik ....ret det til 80%

Gulplade Touraeg ejere måske rigtigt nok... ;)

Min oplevelse er at 99% af dem der kører i biler til over 1.5 mio dkk kører
forsigtigt...

;)

Morgan

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-06 12:12

On Mon, 23 Oct 2006 12:57:34 +0200, "Morgan Jones" <morgan@jones.dk>
wrote:

>Gulplade Touraeg ejere måske rigtigt nok... ;)
>
>Min oplevelse er at 99% af dem der kører i biler til over 1.5 mio dkk kører
>forsigtigt...

Nu vil jeg ikke hetze Touareg-ejerne - jeg kunne sikkert finde en
anden yndlingsaversion Det var bare fordi i løbet af ganske få
dage mødte jeg nogle stykker, som åbenbart var VIP'er
Det er som jeg siger måske lidt fordom med den dyre bil - det var nok
mere gamle dage

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-10-06 12:07

Morgan Jones wrote:

> Sjovt nok dem man ser færrest af. Gamle rustne Mondeo'er fyldt med
> børn derimod......

Kommer an på hvor man kører. På Helsingørmotorvejen omkring kl. 18 på
hverdage er der ganske mange i "dyr bil" kategorien.

Ebbe

Fra : K+T

Dato : 23-10-06 16:51

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Sjovt nok dem man ser færrest af. Gamle rustne Mondeo'er fyldt med børn
> derimod......

Jeg har altid et ekstra øje på alle med et VW på klappen - de (især GOLF)
kan finde på de mest besynderlige manøvrer. Jeg har aldrig fundet ud af om
det er styretøjet og/eller speederpedalen, der er noget galt med!

Knud

Fra : Otto J.

Dato : 23-10-06 19:04

> Jeg har altid et ekstra øje på alle med et VW på klappen - de (især GOLF)
> kan finde på de mest besynderlige manøvrer. Jeg har aldrig fundet ud af om
> det er styretøjet og/eller speederpedalen, der er noget galt med!

Sjovt du siger det, jeg bliver skrækslagen hver gang jeg ser en Touran...

Mvh. Otto

Fra : spamsen

Dato : 24-10-06 15:19

"K+T" <xkt.bit@bit.dk> wrote in message
> [...]
> manøvrer. Jeg har aldrig fundet ud af om det er
> styretøjet og/eller speederpedalen, der er noget galt
De kan simpelthen ikke bremse i tide, nok derfor det ser skægt ud når
trafikken pludselig "stopper" foran næsen på dem.... så bruger de oftest "de
andre" som stopklodser..
Så det er med god grund du holder øje, jeg lader dem også - efter sidste
stunt sådan en herreløs vogn ramte mig - komme forbi..

--
vh.
Flemming

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-10-06 12:00

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> når nogle af disse typer mødes sker det, at de travle sætter lidt tid
> til, og så går farten op det næste stykke.

Et yderst fornuftigt indlæg, som jeg kan tilslutte mig.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Basil

Dato : 23-10-06 14:20

Efter mange tanker skrev Kim Frederiksen:

> Et yderst fornuftigt indlæg, som jeg kan tilslutte mig.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Ja, det er vist en af de bedste beskrivelser af hele suppen, som jeg
nogensinde har set.
Kai

Fra : 2rb1

Dato : 23-10-06 14:48

Det er meget enkelt iflg. engelske forskere...

Det er mænd som enten bliver "trynet" af konen/moderen, eller så har de en
penis der er op til 45% mindre en normalen.

Mvh. 2rb1 som aldrig har fået en fartbøde!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-06 15:08

2rb1 wrote:

> Mvh. 2rb1 som aldrig har fået en fartbøde!

Amatør!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-06 15:08

In article <453cc828$0$12668$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"2rb1" <Jule@manden.dk> wrote:

> Mvh. 2rb1 som aldrig har fået en fartbøde!

Ja nogle er jo så bare heldigere end andre.. om det så er pikkens
størrelse eller det faktum at du bare har været heldig at undgå bøden er
jo op til folk selv at gætte

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding