Nu der bliver talt om smadret bilruder...
Fra : Peter Frost

Dato : 23-10-06 07:41

Lørdag kl ca 00.20, hørte jeg en scooter på vejen, den stoppede ud for os og
kørte så lidt igen, det fangede min opmærksomhed, et par min efter hørte jeg
noget der kunne lyde som et vindue der blev smadret. Jeg slukket for lyden
på TV'et og kunne høre noget der lød som skraten på en bildør.
Scooteren kørte så lyd igen, jeg fløj op i vinudet for at se hvad det var,
her så jeg scooteren vende ca 5 meter efter den forudrettede bil, ud for min
egen bil. Først da han havde vendt scooteren og langsom trillede tilbage mod
bilen, så jeg drengen hænge ind af passagerside vinduet. Jeg tog med det
samme mit digital kamera der altid står på hylden, dog vide det ikke ville
give et billede, specielt når mit CF kort sad i kort læseren, men det ville
da skræmme dem fra vid og sans. Jeg fik fyret 3 salver blitz af mod dem,
mens drengen var ved at springe på scooteren. Drengen havde angiveligt brugt
den lygte han havde i hånden, den havde et lidt blåligt skær. Da de satte i
gang faldt drengen af og tapte en bluse. Han samlet blusen op og hoppede på
scooteren, der i øvrigt var meget langsom. De forsvandt ned mod Valby
Station. Imens ringede jeg 112. Da jeg ikke helt viste om man skulle ringe
til politiet. Han forklaret mig venligt at det bedste var jeg ringede til
vagthavende ved kbhs politi. Hvilket jeg gjorde, her fik man omstillingen,
hvor jeg bedte om vagthavende. Hun blev hurtigt forklaret der var lige
præsis var begået indbrud mod en bil, jeg blev stillet om til Vagthavende
med det samme, jeg forklaret ham situationen, som jeg har gjort her, og han
ville sende en vogn, jeg skulle blive ved telefonen. Jeg fik et par bukser
på, og nogle sko, da han skulle bruge reg. nr på bilen, da det regnet og
ejer nok ville ha det dækket til. Jeg gik ned til min egen bil for at se om
der var sket noget med den, Toyotaen var jo smadret og kunne jo ikke rigtig
gøre noget. Min egen var der heldigvis ikke sket noget med, alarmdioen i
forruden har sikkert afskræmt dem. Jeg gik hen til Toyotaen for at se hvad
der sket, der lå en masse regninger på passagersiden og en lommeregner, og
armlænet i midten stod åbent, samtidig ringede vagthavende tilbage, og takke
for min hurtige reaktion, der var en patrujle på vej ud til området, da de
samme havde været på spil i går og tidligere i aftes. Han bedte mig ringe
med det samme hvis jeg mente jeg så dem.

Jeg gik op og så min udsendelse færdig, kort efter kom patrulje vognen
forbi, de lyste bare på bilen og konstateret vel den var god nok så kørte de
igen.

Meget ærgeligt jeg ikke vidste de var på spil, for de var der tidligere på
aftenen hvor de sikkert har kikket bilen an, og der hørte jeg scooteren
standse og så køre igen. Og det samme igår aftes, men det jo ikke noget man
tænker over. Kikkede ud af vinduet men der var ikke noget at se.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-10-06 09:28

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> Lørdag kl ca 00.20, hørte jeg en scooter på vejen, den stoppede ud for os
> og ...

De skulle henrettes. Ingen retsag, ingen dommer, bare direkte i stolen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-10-06 10:03

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in

> De skulle henrettes. Ingen retsag, ingen dommer, bare direkte i
> stolen.

Fint med mig, bare det er dig der tvinges til at holde dem fast i stolen.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-10-06 12:00

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> Fint med mig, bare det er dig der tvinges til at holde dem fast i stolen.

Hvorfor skal jeg have strøm igennem mig, jeg har ikke smadret nogen
bilruder?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-10-06 12:10

Kim Frederiksen wrote:
> "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor skal jeg have strøm igennem mig, jeg har ikke smadret nogen
> bilruder?

Næh, men du har gået over for rødt engang. Og brugt ulovlig lygteføring
ved en anden lejlighed. Fluks i stolen med dig

--
vh
Torben

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-10-06 12:23

> Næh, men du har gået over for rødt engang. Og brugt ulovlig lygteføring
> ved en anden lejlighed. Fluks i stolen med dig

Skyldig ... og jeg har også kørt for stærkt og downloadet MP3'ere fra
nettet, som jeg ikke har betalt for

.... jeg mener dog stadig at tyveri af og hærværk på biler, burde være
forbundet med dødsstraf

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-10-06 14:22

Kim Frederiksen wrote:
> Skyldig ... og jeg har også kørt for stærkt og downloadet MP3'ere fra
> nettet, som jeg ikke har betalt for
>
> ... jeg mener dog stadig at tyveri af og hærværk på biler, burde være
> forbundet med dødsstraf

Sært. Jeg ville mene at erstatning af skaderne og 3 års samfundstjeneste
i min have ville være langt mere gavnligt

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-10-06 14:59

Torben Scheel skrev:

> 3 års
> samfundstjeneste i min have ville være langt mere gavnligt

Billeder!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-06 08:10

Hans Paulin (6310) wrote:

> Billeder!?

Ét er nok til at få tårerne frem hos en voksen mand :
http://www.hpv-klub.dk/haven.png

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-10-06 09:34

Torben Scheel skrev:

> Ét er nok til at få tårerne frem hos en voksen mand :
> http://www.hpv-klub.dk/haven.png

Hæ hæ

Nå, men substansen ser da godt nok ud

Vi lejede selv en 1000 kg's trailer i sommer:

http://kortlink.dk/3548

og kørte vistnok 9 proppede læs væk fra vores hus på landet - dét var en
igennem >20 år opbygget kvasbunke + det løse
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-06 10:39

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
>
> og kørte vistnok 9 proppede læs væk fra vores hus på landet - dét var en
> igennem >20 år opbygget kvasbunke + det løse

Jeg har erfaret på den hårde måde at "Gammel tilplantet have" i en
boligannonce er et faresignal

Huset er fra '28 med 2 tidligere ejere - far og søn.

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-10-06 16:48

Torben Scheel skrev:

> Jeg har erfaret på den hårde måde at "Gammel tilplantet have" i en
> boligannonce er et faresignal

Så længe der ikke osse er "Romantisk køkken" i det går det endda

> Huset er fra '28 med 2 tidligere ejere - far og søn.

Ku næsten ikke være værre

Så i øvrigt ét for nylig:

"Tæt på skole og bla bla bla og *den sønderjyske motorvej* " ! LOL

- Har De taget skade af at bo tæt på den sønderjyske motorvej?

- *NEEEEAAAAJ*
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-10-06 17:14

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:

> Så længe der ikke osse er "Romantisk køkken" i det går det endda

Det er nu værre når der er "rigtig gode muligheder for at sætte sit
personlige præg".

Og apropos biler (!): Ude hos os er er der et hus til salg i "den
rolige del af Slotsherrensvej med max 40 km/t". Lige midt i et farligt
vejsving, nemlig...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-10-06 23:39

> Hvorfor skal jeg have strøm igennem mig, jeg har ikke smadret nogen
> bilruder?

Kan du blive enig med dig selv? Først var det fuldstændig underordnet om de
var skyldige eller ej, og nu er det pludselig vigtigt?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-10-06 23:45

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> writes:

> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in

> Kan du blive enig med dig selv? Først var det fuldstændig underordnet om de
> var skyldige eller ej, og nu er det pludselig vigtigt?

*ROFL*

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-10-06 06:45

> Kan du blive enig med dig selv? Først var det fuldstændig underordnet om
> de
> var skyldige eller ej, og nu er det pludselig vigtigt?

nejnej, det har hele tiden været meningen at de skulle være skyldige

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-06 09:46

Peter Frost wrote:

> [...]
> venligt at det bedste var jeg ringede til vagthavende ved kbhs
> politi. Hvilket jeg gjorde, her fik man omstillingen, hvor jeg bedte

I den slags tilfælde - ring til den lokale politistation, sig f.eks. "der er
et indbrud igang her, må jeg bede om vagthavende" ...

Politiet har en buffer på telefonen, så vagthavende ikke bliver forstyrret
igen og igen med ingenting (det har de hvert fald i Esbjerg).

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 23-10-06 19:55

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Politiet har en buffer på telefonen, så vagthavende ikke bliver
> forstyrret igen og igen med ingenting (det har de hvert fald i
> Esbjerg).

Såvidt jeg har hørt, blev den buffer oprettet, fordi et emsigt avisbud for
år tilbage ringede i et væk

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-06 21:22

Brian wrote:

> Såvidt jeg har hørt, blev den buffer oprettet, fordi et emsigt
> avisbud for år tilbage ringede i et væk

:)

--
Per, Esbjerg