Manglende ejerskift
Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 21-10-06 22:30

Hej til alle

Jeg sidder med rigtig mange tudekiks lige nu, og jeg føler bestemt ikke jeg har brug for nogle hånende bemærkninger fra jer af, over det jeg har

gjort. Jeg ved også godt at der har været skrevet flere indlæg i denne gruppe om netop dette emne.(advarsler)

Først om mig selv : Hvor er det egentligt dejligt de mange gange jeg har købt en brugt bil og sælger tillidsfuldt har udleveret mig nøgler,papirer,

bil/nummerplader og ladet mig køre bilen hjem til familien samme aften, jeg har selvfølgeligt som forlods lovet sælger,at omregistrere bilen inden en

uge. Dette har aldrig været et problem for mig, mig blot en æressag, med den blinde tillid en sælger altid har udvist over for mig.

Det har været rigtig rigtig dejligt at handle bil på den måde, og ikke mindst gjort livet meget nemmere for mig.

Kort fortalt for at komme til sagen vedr. manglende ejerskift :

Jeg har solgt min bil den 24. august 2006, hvor der er indført i slutseddel at der er aftalt at køber omregistrerer bilen inden en uge.

Den 14. september kontakter mit forsikringsselskab Centralregistreret for Motorkøretøjer og meddeler at den lovpligtige ansvarsforsikring er ophørt

på køretøjet. (3 uger er nu gået)

Samtidigt den 14. september på motorkontoret udfylder jeg en Erklæring om bortkomne nummerplader på bilen, samt Meddelelse om manglende registrering

af ejer(bruger)skifte på bilen, med Navn, Adresse, Tlf. nr. samt Kørekortnummer på køber. hvorefter de ansatte på motorkontoret fortæller mig at sagen

nu også er videresendt til politiet.

For god ordens skyld kontakter jeg telefonisk køber, og høfligt fortæller at nu kører han altså rundt i en bil uden lovpligtig forsikring.

Den 21. oktober (idag) får jeg tilsendt en parkeringsafgift fra Parkering København i min postkasse vedr. ulovlig parkering den 15. september 2006.

Som registreret ejer hæfter jeg selvfølgelig for denne parkeringsafgift, det er jeg helt klar over.(selv om det er over 8 uger siden bilen er solgt).

Mit spørgsmål :

Hvor længe kan man egentligt som køber læne sig mageligt tilbage uden at foretage sig noget som helst, køre rundt i en bil uden lovpligtig

forsikring, bilen er også begæret afmeldt, samt blot lade andre folk betale afgifterne.

Jeg har meget stor forståelse for at politiet ikke har de store resourcer til sådanne opgaver, men at det kan lade sig gøre i Danmark,

Er en underskrift på en slutseddel slet ikke noget værd, er en slutseddel (privatkøbsaftale) fuldstændig ligegyldig, eller vil slutseddel i den sidste

ende måske kunne hjælpe mig.Er en købers underskrift på slutseddel fuldstændig værdiløs.

Har i nogle gode ideer til hvad man kan gøre i sådan en sag.

Måske vil jeg gå meget langt i denne sag.

Jeg har tålmodighed er medlem af FDM, og måske en artikel i Ekstrabladet (forresten alt hvad jeg har skrevet kan jeg dokumentere)

Frank

..

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-10-06 22:37

Nyhedsgrupper wrote:

> Jeg har tålmodighed er medlem af FDM, og måske en artikel i
> Ekstrabladet (forresten alt hvad jeg har skrevet kan jeg dokumentere)

Kan du finde den nye ejers adresse?

Jeg ville køre omkring ham og "konfiskere" dine nummerplader. Da den er
registreret i dit navn _er_ det dine nummerplader.

--
Per, Esbjerg

Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 21-10-06 22:46

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Kan du finde den nye ejers adresse?
>
> Jeg ville køre omkring ham og "konfiskere" dine nummerplader. Da den er
> registreret i dit navn _er_ det dine nummerplader.

Jeg mener altså det er selvtægt, det er der skrevet lidt om her før i gruppen.

Jeg har jo opgivet køberś navn og adresse til respektive myndigheder.

Men at bruge resourcer på hvor bilen er gemt, nej

Jeg satser på helt lovlig vis fra min side.

Tak for opbakning,

Frank

Fra : Nansen

Dato : 21-10-06 23:50

"Nyhedsgrupper" <frank.glindhart@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener altså det er selvtægt, det er der skrevet lidt om her før i
> gruppen.

Det er ikke selvtægt, har netop selv for et par timer siden hentet pladerne
fra min forhåndværende bil.
Blev klar over manglende omreg, da jeg fik tilsendt en bøde fra en ATK. Det
var ikke mig på billedet, heldigvis 75 kmt i en 50 kmt zone...
Snakkede med politiet inden, og det var helt ok at hente pladerne da den
stadig stod i mit navn.

Nansen

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-06 11:07

Nansen wrote:

> [...]
> var ikke mig på billedet, heldigvis 75 kmt i en 50 kmt zone...
> Snakkede med politiet inden, og det var helt ok at hente pladerne da den

Jeg vil næsten tro at der er forskel på at skrue dem af på offentlig vej
i forhold til privat grund. Sidsnævnte vil jeg da tro kræver politiets
mellemkomst.

--
vh
Torben

Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 24-10-06 17:33

Torben Scheel skrev:

> Jeg vil næsten tro at der er forskel på at skrue dem af på offentlig vej
> i forhold til privat grund. Sidsnævnte vil jeg da tro kræver politiets
> mellemkomst.

Okay, så ved jeg det, jeg bliver hele tiden klogere.

Håber at kunne komme med en status på sagen i løbet af et par uger.

Frank

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 21-10-06 23:09

> [...]
>
> Som registreret ejer hæfter jeg selvfølgelig for denne parkeringsafgift,
> det er jeg helt klar over.(selv om det er over 8 uger siden bilen er

Den kan du slippe for en kollega har lige haft samme oplevelse med en solgt
campingvogn, hvor han også modtog en parkeringsbøde, han er sluppet forbøden
da han kunne bevise den var solgt men at køber ikke havde
omregistreret/synet den endnu.

> [...]
> foretage sig noget som helst, køre rundt i en bil uden lovpligtig
>
> forsikring, bilen er også begæret afmeldt, samt blot lade andre folk

Mener at når du har meldt pladerne bortkommet og meddelt hvem den nye ejer
er kan du får ejerafgift/vægtafgift retur.

> [...]
> sidste
>
> ende måske kunne hjælpe mig.Er en købers underskrift på slutseddel

Selvfølgelig er den ikke det

> Har i nogle gode ideer til hvad man kan gøre i sådan en sag.
>
> Måske vil jeg gå meget langt i denne sag.

Jeg tror du har gjort hvad du kan gøre indtil videre. Hvis du finder
nummerpladerne kan du frit tage dem med dig og aflevere disse på
motorkontoret (det gjorde min kollega med pladen fra hans CV).

> Jeg har tålmodighed er medlem af FDM, og måske en artikel i Ekstrabladet
> (forresten alt hvad jeg har skrevet kan jeg dokumentere)

Tror derimod ikke Ekstrabladet kan gavne din sag særligt meget, hvis de
overhovedet vil høre på dig, der er jo nok ikke meget ekstrasalg i sådan en
artikel. ;((

--
MVH Hans

Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 21-10-06 23:46

Hans L. Jørgensen skrev:
> [...]
> campingvogn, hvor han også modtog en parkeringsbøde, han er sluppet forbøden
> da han kunne bevise den var solgt men at køber ikke havde

Dette går jeg selvfølgelig videre med da jeg mener jeg sagtens kan dokumentere dette

> Mener at når du har meldt pladerne bortkommet og meddelt hvem den nye ejer
> er kan du får ejerafgift/vægtafgift retur.

Har fået forsikringspenge og vægtafgift retur. dog måtte jeg betale til og med den 3. oktober

Men det ændrer ikke ved parkeringsafgifter til og med 3. oktober.

Men måske dit ovennævnte punkt ville kunne hjælpe mig.

> Selvfølgelig er den ikke det

Okay

> Jeg tror du har gjort hvad du kan gøre indtil videre. Hvis du finder
> nummerpladerne kan du frit tage dem med dig og aflevere disse på
> motorkontoret (det gjorde min kollega med pladen fra hans CV).

Det lyder nærmest som om det ikke er selvtægt længere, sådan som du skriver

> [...]
> overhovedet vil høre på dig, der er jo nok ikke meget ekstrasalg i sådan en

Det er egentligt bare mærkeligt at man har pligt til at omregistrere, og man efterfølgende kan bevise at bilen

kører rundt uden forsikring, det får ingen konsekvenser overhovedet for køber.

Det er jo blot at ringe til manden fra politietś side af eller køre derhen, Navn, adresse og tlf har jeg oplyst.

Jeg blev glad for at høre din historie om din kollegaś campingvogn.

Tak for det

Frank

Fra : Anders Christensen

Dato : 22-10-06 10:48

Nyhedsgrupper skrev:

> Dette går jeg selvfølgelig videre med da jeg mener jeg sagtens kan
> dokumentere dette

Er der ikke en dato på din slutseddel om hvornår han har overtaget bilen?
Så burde det være ganske nemt at dokumentere at det ikke er dig der har
parkeret bilen..

Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 22-10-06 11:07

Anders Christensen skrev:

> Er der ikke en dato på din slutseddel om hvornår han har overtaget bilen?
> Så burde det være ganske nemt at dokumentere at det ikke er dig der har
> parkeret bilen..

Jeg har datoen, navn, adresse og tlf. nr på manden i slutseddel.

Fra : Kåre

Dato : 21-10-06 23:53

> [...]

> Som registreret ejer hæfter jeg selvfølgelig for denne parkeringsafgift,
> det er jeg helt klar over.(selv om det er over 8 uger siden bilen er

Jeg har selv prøvet noget lignende. Dog havde vi ikke skrevet slutseddel, så
jeg kendte ikke mandens navn eller adresse. Kun at han boede i X by.
Dagen efter salget, altså inden jeg kendte til mandens uærlige hensigter,
afmeldte jeg bilen på motorkontor og forsikring.
Da de tre uger var gået fik jeg brev om at min bil ikke var forsikret, og at
de ville tage pladerne...Jo tak, værsgo, hvis I kan finde dem
Men de var meget søde inde på motorkontoret. Efter flere samtaler frem og
tilbage, fandt de stodderen, og pillede pladerne af.
Under hele forløbet sagde motorkontoret at jeg ikke skulle være bekymret, og
naturligvis ikke skulle hæfte for noget. Jeg fik også min for meget betalte
vægtafgift tilbage.
I tilfælde af at politiet ikke fandt bilen, ville de sagtens kunne håndtere
det alligevel, uden problemer for mig.

Så egentlig mener jeg ikke du har nogen problemer. Du afmelder bilen som om
alt var i den skønneste orden med køber. Så skal alt nok falde på plads.
Du har endda hans underskrift og navn.

P-bøden skal du selvfølgelig ikke betale. Bare henvend dig til bødeudsteder.
Det bør være en formsag at få den annulleret.

Kåre

Fra : Solid Ground

Dato : 22-10-06 10:52

Jeg slap også for p afgiften.
Jeg opdagede først den ikke var omreg, da p bøden kom.

Alt det vrøvl med nummerpladerne hvad skal det til for. Han har meddelt
politiet, bilen er solgt, så kan det være ragendes ligegyldigt hvor pladerne
er.

Største problem er bekymringerne og papir roderiet,men slap af det ordner
sig.

KHS

Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 22-10-06 11:17

Solid Ground skrev:
> [...]
> er.
>
> Største problem er bekymringerne og papir roderiet,men slap af det ordner

Tak for svaret, jeg må ærligt svare at jeg ikke vil bruge resourcer på at lede efter nummerpladerne langt væk fra hvor jeg selv bor.

Sig mig forresten, er der nogle sinde uddelt bøder for manglende ejerskift her i dette land.

Frank

Fra : Claus-Betina

Dato : 22-10-06 19:25

Hej herinde.
Jeg har også lige solgt/byttet bil med en Automester mand og der står i
loven at bilen skal omregistreres senest 21 dage efter handelen er
underskrevet og han har modtaget bilen. Min gamle bil kørte så som
værkstedsbil i 3 uger da han først omregistrerede på den 21. dag, altså
havde der kørt en ny fører i bilen i 21 dage på min forsikring godtnok kun
ansvar men det var min forsikring der skulle betale hvis den kom i uheld.
Den besked jeg fik fra forsikring og CRM var at jeg skulle selv tage
pladerne og gå ned og afmelde eller sørge for omregistreringen, DU KAN IKKE
STOLE PÅ NOGEN I EN BILHANDEL OG DU HÆNGER PÅ SKADERNE HVIS DER BLIVER
NOGEN!!!
Claus

> [...]
>

> Jeg har tålmodighed er medlem af FDM, og måske en artikel i Ekstrabladet
(forresten alt hvad jeg har skrevet kan jeg dokumentere)

----
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
1419 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis TryUs SPAMfighter i dag!

Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 22-10-06 20:58

Claus-Betina skrev:
> [...]
> STOLE PÅ NOGEN I EN BILHANDEL OG DU HÆNGER PÅ SKADERNE HVIS DER BLIVER

Næhh, Claus-Betina

Jeg har jo kigget lidt omkring på nettet, og deraf fundet ud af at de 21 dage

hvor køber kører med din forsikring, er det vist en speciel seperat pulje der dækker

disse skader uden det påvirker din forsikring (bonustab og lignende)

Ja, man kender ikke folk længere end til tænderne, også selv om de virker som de har

styr og orden på tingene.Jeg har selv nydt godt af den tillid folk har givet mig.

Nu har jeg ikke oplevet dette hersens før, men næste gang kan jeg jo med god samvittighed

fortælle min historie til evt. køber. Og så bliver det uden nummerplader dog evt. fælles kørsel

til motorkontor.

Jeg har i skrivende stund ikke hørt om skader på min solgte bil, men lige i øjeblikket kører den

ihvertfald helt uden lovpligtig ansvarsforsikring.Hvis fører af sådan en bil bliver indblandet i

et eller andet uheld, så mener jeg at så slår farś hammer meeget hårdt.

At folk kan finde på det, at de dog tør gøre det, det er jo ikke altid man selv er skyld i at blive

indblandet i et uheld.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-10-06 21:30

> [...]
>
> At folk kan finde på det, at de dog tør gøre det, det er jo ikke altid man

Næh - den kører ikke særligt længe uden lovpligtig ansvarsforsikring;
prøvede det selv for en del år siden - endda med en relativt kendt person
som køber
Efter udløbet af de 21 dage skete der stadig intet - før jeg fik den første
rykker for en p-bøde. Ringede til motorkontoret og fik at vide at jeg ku
skrive og klage med en kopi af slutseddelen vedlagt (og som andre har
skrevet virkede det fint).
Men afmelding kunne de ikke gøre noget ved......det svar blev jeg sur over
og ringede igen til motorkontoret - og fik fat i en, der kendte reglerne !
Hun sørgede uden videre for en "rød afmelding", hvilket hun forklarede
indebar at netop forsikringen ophørte øjeblikkeligt. Og så går der besked
til færdselspolitiet om at hente pladerne. Så blev bilen pludseligt
omregistreret !
Kan politiet ikke finde bilen på den nye ejers adresse skal man jo lige
huske at nummeret samtidigt bliver efterlyst - og jeg tror ikke du får mange
chancer for lige at køre bilen hjem, hvis de møder dig i trafikken -
pladerne ryger på stedet uanset undskyldninger !

Oplevede faktisk selv at få klippet pladen på min mc forrige år - helt uden
egen skyld. Mit daværende forsikringsselskab klodsede godt og grundigt i
det, så de faktisk fraskrev sig forsikringen i stedet for at acceptere den.
Og jeg skal hilse og sige at efter 2 skriftlige rykkere ringer politiet
altså ikke på - de klipper bare pladen !
Min forsikringsagent fik forresten meget røde øre - og travlt med at komme
på motorkontoret efter en ny plade til mig

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 22-10-06 21:43

Jesper Hedegaard skrev:

> [...]
> Min forsikringsagent fik forresten meget røde øre - og travlt med at komme
> på motorkontoret efter en ny plade til mig

Okay, men mig bekendt har min bil nu kørt rundt i 5 uger uden lovpligtig

forsikring. Det kunne da være jeg skulle klage til motorkontoret forresten.

God ide

Frank

Fra : Solid Ground

Dato : 24-10-06 21:38

Hvis du har solgt den e det jo ikke din.
Meddel både forsikring, og motorkontor den er solgt.
Gå så trygt til ro.

KHS

Fra : Anders Majland

Dato : 25-10-06 14:47

> Hvor er det egentligt dejligt de mange gange jeg har købt en brugt bil og
> sælger tillidsfuldt har udleveret mig nøgler,papirer,
> bil/nummerplader og ladet mig køre bilen hjem til familien samme aften

Helt enig - sådan har jeg også købt de brugte motorkøretøjer der har været i
mit ejerskab - men jeg har også været møllen igennem med en bilkøber der
ikke omregistrede... Så hvis jeg igen skal sælge noget i prisklassen hvor
jeg ikke forventer at en køber ønsker en kasko forsikring bliver det ikke
uden omregistrering..... Jeg gider ikke bøvlet igen !

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 26-10-06 18:04

Anders Majland skrev:

> [...]
> jeg ikke forventer at en køber ønsker en kasko forsikring bliver det ikke
> uden omregistrering..... Jeg gider ikke bøvlet igen !

Helt enig.

Lidt Status 26. Oktober 2006

Har modtaget følgende meddelelse fra Parkering København :

Parkeringsafgiften er overført til den nye ejer.

Da bilen fortsat ikke er omregistreret af køber, kan fremtidige pålagte afgifter derfor blive fremsendt til Dem.

Såfremt De modtager rykkerskrivelser for eventuel fremtidig pålagte afgift(er), bedes De kontakte mig på nedenstående telefonnummer, således at vi

fjerner Deres CPR nummer fra afgiften.

Med venlig hilsen

N.N.

Bagefter kørte jeg ud på køberś adresse hvor bilen sørme stod, og i overværelse af mig pillede to politifolk

nummerpladerne af bilen.

Den ene politimand forklarede mig at den nye ejer skal fjerne bilen inden 48 timer.

Høfligt henvendte jeg og to politifolk os efterfølgende til den nye ejer og forklarede at pladerne var inddraget og parkeringsafgift skulle

den nye ejer selvfølgelig betale.

Dette var den nye ejer helt indforstået med.

Frank