E280 rust ?
Fra : F.

Dato : 21-10-06 16:00

Mangler de herres ekspertice ! :))
Er denne Mercedes E280 også belemret med hurtig og nådesløs rust ?

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=260600504&page=1

F.

Fra : Mogens...

Dato : 21-10-06 16:15

"F." <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er denne Mercedes E280 også belemret med hurtig og nådesløs rust ?
> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=260600504&page=1

Dét skulle jeg mene, men med 30 års garanti er det vel intet problem?

Jeg synes, den fundne er for dyr, når man måler den ift. dette
pragtkøretøj: www.autoatlas.dk/bilbase/?did=115727&cid=45982

Fra : F.

Dato : 21-10-06 16:43

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> "F." <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Dét skulle jeg mene, men med 30 års garanti er det vel intet problem?

Mercedes 30 Års rustgaranti er intet værd..Har læst om grunden til at den
intet
er værd , men kan ikke huske det..
Vist nok noget med indefra kommende rust ?

F.

Fra : R. Højbjerg

Dato : 21-10-06 22:32

F. wrote:
> Mercedes 30 Års rustgaranti er intet værd..Har læst om grunden til at
> den intet
> er værd , men kan ikke huske det..
> Vist nok noget med indefra kommende rust ?

Jeg ved ikke med tidligere, men i dag yder de 30 års garanti mod at man får
den tjekket hver gang den er til service. Så hvis den aldrig har været til
aut. service kan der muligvis være et problem.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-10-06 22:35

Hej!

R. Højbjerg wrote:
> Jeg ved ikke med tidligere, men i dag yder de 30 års garanti mod at man får
> den tjekket hver gang den er til service. Så hvis den aldrig har været til
> aut. service kan der muligvis være et problem.

"Puljen" med kroner til udbedring af de rustne årgange (hos Mercedes) skulle for
længst være brugt op, så man får svjv ikke udbedret rusten i de slemme årgange
længere :(

Det er rusten som følge af de slidte udstandse-værktøjer jeg omtaler. Kan
desværre ikke huske hvor jeg læste det henne... FDM eller måske her(?).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : F.

Dato : 21-10-06 23:43

> "Puljen" med kroner til udbedring af de rustne årgange (hos Mercedes)
> skulle for længst være brugt op, så man får svjv ikke udbedret rusten i de
> [...]

Nogen anelse om hvilke årgange er de "slemme" hos Mercedes ?

F.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-10-06 08:18

Hej!

F. wrote:
> Nogen anelse om hvilke årgange er de "slemme" hos Mercedes ?

Dét er jeg 100% sikker på andre i gruppen kan huske.

Anyone?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-06 09:53

Kim Voss Schrader skriver:

> Dét er jeg 100% sikker på andre i gruppen kan huske.
>
> Anyone?

Jeps, dem med 30 års rustgaranti.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan Nielsen

Dato : 22-10-06 09:59

> Dét er jeg 100% sikker på andre i gruppen kan huske.

Mercedes E-klasse (W210 som den, som startede denne tråd) får karakter 1
(det ringeste man kan få) i det svenske Rustregisteret.

E-klassen fra 2005 for karakteren 4 (den næstbedste). Dette er det samme som
VW Passat.

Opel Vectra årgang 2006 får karakteren 5 - den højest opnåelige.

Hol dig fra de gamler Mercedes'er - resten af bilen er heller ikke pengene
værd. Du får bedre køreegenskaber og mindst ligeså god kvalitet i andre
nyere biler i den stre mellemklasse.

--
Jan Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-06 10:38

"Jan Nielsen" <jan_nielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hol dig fra de gamler Mercedes'er - resten af bilen er heller ikke pengene
> værd. Du får bedre køreegenskaber og mindst ligeså god kvalitet i andre
> nyere biler i den stre mellemklasse.

Hvilke biler er det, du mener der har samme kvalitet som Mercedes? Jeg er
ikke stødt på andre der kører 1 million+ km ej heller samme limosine
fornemmelse. Men hvis du er til stort, så er det nok ikke en Mercedes du
skal ha....
Mvh Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-06 10:45

>. Men hvis du er til stort, så er det nok ikke en Mercedes du
> skal ha....

Argh... der skulle naturligvis ha stået SPORT

Fra : Jan Nielsen

Dato : 22-10-06 11:16

> Hvilke biler er det, du mener der har samme kvalitet som Mercedes?

Jeg ville hellere køre i en ny 407 end en snart 10 år gammel udbollet MB
280, der ruster hurtigere end en Ford Escort fra 1995.

Komforten er omtrent lige så god (no shit), køreegenskaberne er langt bedre,
sikkerheden er bedre og støjen i kabinen er mindre.

--
Jan Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-06 14:06

> Jeg ville hellere køre i en ny 407 end en snart 10 år gammel udbollet MB
> 280, der ruster hurtigere end en Ford Escort fra 1995.

Ikke hurtigere, men måske lige så hurtigt.

> Komforten er omtrent lige så god (no shit), køreegenskaberne er langt
> bedre, sikkerheden er bedre og støjen i kabinen er mindre.

Ej, det er godt nok en subjektiv holdning. Komforten er dårligere,
køreegenskaberne er bedre, hvis man kører frisk til, men som pendlerbil er
MB'en da 407 langt overlegen.
Sikkerheden er mig bekendt bedre i en MB, men du kan måske henvise til en
test hvor det står anderledes?
Støjen er helt sikkert mindre i MB'en!

men jeg kan godt høre at du har et horn i siden på Mercedes - måske fordi du
ikke har råd til en?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-06 14:13

TBJ skriver:

> [...]
> MB'en da 407 langt overlegen.
> Sikkerheden er mig bekendt bedre i en MB, men du kan måske henvise til en

Godtnok en C-klasse, men 9 år gammel som der tales om og i samme
størrelsesklase som en 407:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=260600504&page=1
(resultat 2 stjerner)

Pøjgøj 407 fra 2004:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=189
(resultat 5 stjerner)

Rykker vi så op i C- klassen (der er rated som en større bil og derfor
ikek direkte sammenlignelig):

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-06 14:19

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Rykker vi så op i C- klassen (der er rated som en større bil og derfor
> ikek direkte sammenlignelig):

Jeg fortsætter lige - se bort fra ovenstående:

Rykker vi op i E-klassen der er rated som en større bil og derfor
ikke direkte sammenlignelig):

E-klasse:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=4&id2=50
4 stjerner

Eller rettere 3 stjerner, men Mercedes lovede at lave en ændring.

Derbæst:
The Mercedes E-class just missed gaining a four-star Euro NCAP rating
when the car was first tested in 1998. With the inclusion of the pole
test into the Euro NCAP protocols, Mercedes commissioned a pole test to
prove that the head-protecting airbag that is fitted as standard to the
car from the 1999 model year has improved the protection offered. The
requirements of the pole test, though demanding, were met without
difficulty. The improvement in protection now earns the E-class a
four-star Euro NCAP rating. The head-protecting device is a drop-down
airbag curtain and was introduced across the range from VIN 210065 WDB
JF65G9Y A 962233.

Altså en model fra før 1999 er ikke 4 stjerner værdig....

Nu vi er oppe i den store klasse er en Peugeot 607 nu heller ikke noget
at prale af:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=4&id2=119

Fra : Brian

Dato : 22-10-06 15:40

TBJ wrote:

> men jeg kan godt høre at du har et horn i siden på Mercedes - måske
> fordi du ikke har råd til en?

Eller også er du farvet af at have en...

/Brian

Fra : Jan Nielsen

Dato : 23-10-06 18:15

> Ej, det er godt nok en subjektiv holdning.

Næh, det mener jeg såmænd ikke.

> Komforten er dårligere

Støjen ved alm kørsel er absolut ikke højere i en ny 407, end den er i en
gammel Mercedes.

Jeg kører ofte i de ældre MB'ere som taxa'er, og medmindre taxaerne er
speciélt meget ringere end andre, mener jeg ikke, der kan være nogen tvivl
om dette. W210´erne er ikke specielt støjsvage, IMO.

> køreegenskaberne er bedre, hvis man kører frisk til,

Køreegenskaberne er entydigt bedre i en 407 - uanset hvordan man ser på det.
Der er simpelthen ikke den ting, som en 407 ikke gør bedre. W210´eren kører
som et badekar. Du lyder ikke som en, der kører i mange forskellige nye
biler i dag.

> Sikkerheden er mig bekendt bedre i en MB.

Men så er du ikke nutiden bekendt - der er altså løbet meget vand i åen de
sidste knap 10 år.

> men jeg kan godt høre at du har et horn i siden på Mercedes - måske fordi
> du ikke har råd til en?

Hvad pokker har min private økonomi med sagen at gøre..? (Jeg hører i øvrigt
til blandt de 2,5 procent mest vellønnede i DK - hvad gør du..?)

--
Jan Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-06 18:33

Jan Nielsen wrote:
> Hvad pokker har min private økonomi med sagen at gøre..? (Jeg hører i
> øvrigt til blandt de 2,5 procent mest vellønnede i DK - hvad gør
> du..?)

Aner det ikke...

Hvad skal man tjene for at tilhører denne gruppe?

Fra : Jan Nielsen

Dato : 23-10-06 18:47

> Hvad skal man tjene for at tilhører denne gruppe?

Det var en fejl. Jeg ligger ifølge Statistikbanken i top 0.6 procent. Man
skal tjene en god løn - men det er nu ikke noget man bliver rig af. Jeg
tjener mere på mit hus end på mit arbejde. En gammel Mercedes skulle der nok
kunne blive råd til.

--
Jan Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-06 10:26

> Hej!

> Dét er jeg 100% sikker på andre i gruppen kan huske.
>
> Anyone?

Ja, det er den model der hedder w210 - og jeg mener det er alle årgange.
Mener det er 94 til 00.
Det er ihvertfald mange af dem. Derfor er det en god ide at gå efter en der
har fået skiftet så meget som muligt på forhånd.

Mercedes garantien er reduceret til at det er folk med servicebogen stemplet
hos aut MB forhandler og i dag er det kun halvdelen af regningen MB
betaler..

Mvh Tommy
E300

Fra : alexbo

Dato : 21-10-06 17:06

"F." skrev

> Mercedes 30 Års rustgaranti er intet værd..

Er det din påstand at ingen mercedesejere har fået repareret deres bil på
rustgarantien?

mvh
Alex Christensen

Fra : F.

Dato : 22-10-06 09:47

> "F." skrev

> Er det din påstand at ingen mercedesejere har fået repareret deres bil på
> [...]

Du siger det meget sort/hvidt...
Har læst et sted at den "pulje" Mercedes havde til udbedring af rustskader
er tom.
Det betyder jo i så fald , at købere af nyere brugte Mercedes biler ,der
pludselig ruster unormalt , står
i en situation hvor de skal betale ved " kasse 1 " også selv om rusten
skyldes fejl fra fabrikkens side.
Det kalder jeg en rigtig dårlig "rustgaranti"...

mvh F.

Fra : alexbo

Dato : 22-10-06 10:23

"F." skrev

> Du siger det meget sort/hvidt...

Egentlig synes jeg det er dig der er sort.

> Har læst et sted at den "pulje" Mercedes havde til udbedring af rustskader
> er tom.
Sikkert nok, måske endda i denne NG.
Det bliver det ikke nødvendigvis mere rigtigt af.

Tror du virkelig på at Mercedes sætter et bestemt beløb af til
garantireparationer, så de der kommer sidst ingen garanti har?

I så fald synes jeg, at du hvis du vil købe en Mercedes, spørger sælgeren
hvor mange penge der er tilbage, og hvor mange de bruger om ugen, så du kan
bedømme hvor lang tid din garanti vil være gyldig.

mvh
Alex Christensen