Hvad sker der i hovedet på folk når der er~
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 20-10-06 09:56

Kørslen til arbejde foregår fra Hammel, via Ry og Skanderborg til
Horsens.

Mellem Hammel og Ry er der sigtbarhed på mellem 50 og 200 meter på
grund af tågen. Mellem Ry og Skanderborg er der 50-100 meter og vi
kører i en lang kø med 60-70 km/t. Lige pludseligt kommer der på min
højre side en brun Seat Altea der er i gang med at overhale hele
rækken.

Mine sanser bliver meget hurtigt ekstra skærpet, da der kommer en
modkørende Altea'en er ved at banke sammen med, hvis ikek det var
fordi den modkørende var en tur ude at bruge cykelstien. Et kort
sekund gik forestillingen om et kæmpebrag og ens førstehjælpsviden
begyndte at komme frem fra baghovedet.

Ikke desto mindre fortsatte idioten med at overhale og havde lidt foran
igen en "panikopbremsning" inden han/hun ved 3. overhalning var kommet
forrest. Jeg vil tro at Altea'en kom 1 minut før os andre til
Skanderborg.

Havde idioten kørt lige foran mig, havde jeg læst nummerpladen og
ringet til politiet i Skanderborg.

Klaus

Fra : Eliasen

Dato : 20-10-06 10:21

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppe@post6.tele.dk> wrote in
message news:1161334540.162237.269470@f16g2000cwb.googlegroups.com...

> Lige pludseligt kommer der på min højre side en brun Seat Altea...

På din HØJRE side? Forklar endelig.

--
Eliasen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 20-10-06 11:05

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> writes:

> "Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppe@post6.tele.dk> wrote in
> message news:1161334540.162237.269470@f16g2000cwb.googlegroups.com...

> På din HØJRE side? Forklar endelig.

La'nuvær'å'dril'....

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 20-10-06 11:49

Eliasen skrev:

> På din HØJRE side? Forklar endelig.

DOH !

Venstre side.....

Klaus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-06 12:03

Klaus D. Mikkelsen (google groups) wrote:
> [...]
> igen en "panikopbremsning" inden han/hun ved 3. overhalning var kommet
> forrest. Jeg vil tro at Altea'en kom 1 minut før os andre til

Han har åbenbat ment at han var meget vigtigere end jer andre. Måske
han skulle nå en organtransplantation med hans egne organer ?

> Havde idioten kørt lige foran mig, havde jeg læst nummerpladen og
> ringet til politiet i Skanderborg.

Ditto.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : tom jensen

Dato : 20-10-06 22:47

> [...]
Han har åbenbat ment at han var meget vigtigere end jer andre. Måske
han skulle nå en organtransplantation med hans egne organer ?

hej
han havde vel tågeforlygterne tændt og regnede så med at i skulle give plads
til ham ,for så kunne i jo se at det var en bil der ville fremaf

..mvh tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-06 14:07

Christian B. Andresen skrev:

> Han har åbenbat ment at han var meget vigtigere end jer andre. Måske
> han skulle nå en organtransplantation med hans egne organer ?

Det ville da være et nobelt formål - men det kan vel arrangeres på
en lidt mere fredelig måde :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-10-06 14:34

Henrik Stidsen wrote:

> Det ville da være et nobelt formål - men det kan vel arrangeres på
> en lidt mere fredelig måde :)

Der er ikke så mange vejtræer tilbage.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Niels

Dato : 20-10-06 18:45

Jeg kender desværre typen, efter at have observeret flere tilsvarende
situationer

Er en af disse 2 diagnoser sandsynlig?
1. Permanent hjerneblødning.
2. Tro på martyrdød og et bedre liv hinsides (lige som visse andre personer,
der nok falder under kategori 1).

Man kan blot håbe at den slags bilister slutter deres karriere i en sneplov,
fremfor en "blød" bil.
Jeg skal med det samme bringe en uforbeholden undskyldning til førere af
sneplove, de synes muligvis ikke at det er morsomt. Men I forstår sikkert
meningen!

Vh.
Niels

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppe@post6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:1161334540.162237.269470@f16g2000cwb.googlegroups.com...

Fra : JBH

Dato : 20-10-06 19:24

[...]

Snip.

Havde idioten kørt lige foran mig, havde jeg læst nummerpladen og
ringet til politiet i Skanderborg.

Og. ? Sådan noget kan/vil de da ikke have noget med at gøre. Måske hvis i
var flere som samstemmmende ringede, der var en chance for at Politiet
ville rejse en tiltale, Og så alligevel, med de latterlige lave straffe som
trafiksøndere får i Dk. Uanset hvor uansvarligt de kører, vil der næppe ske
mere.

mvh
JBH

Klaus

Fra : MGJ

Dato : 20-10-06 22:07

Hæ, ja sjovt nok besluttet jeg mig her til morgen for at holde sprinteren på
90 f´ra Hørning til Randers pga. af tågen, og tænk under 5 minutter længer
transport tid. Og ingen panik opbremsninger ved Århus N afkørslen. MEN med
solbriller på pga alle de fjolser med tågebaglygten tændt.

MGJ

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-10-06 00:00

MGJ submitted this idea :
> MEN med solbriller på pga alle de fjolser med tågebaglygten tændt.

Er du sikker på du må køre bil med så følsomme øjne ? ;)

Fra : Aksel

Dato : 21-10-06 00:06

> [...]
> kører i en lang kø med 60-70 km/t. Lige pludseligt kommer der på min
> højre side en brun Seat Altea der er i gang med at overhale hele

Den var godt nok tæt i morges, mellem Hørning og Låsby var der flere steder
hvor jeg kun kunne se to midterstriber frem, men selvom jeg var nede på 40
kmh tog det kun 5 minutter ekstra til Hammel.

Klaus. er det ikke hurtigere a fortsætte fra Låsby til Skanderborg, i stedet
for at køre over Ry, Krak siger 15 og 21 minutter.

Hilsen Aksel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-06 05:53

Aksel skriver:

> Klaus. er det ikke hurtigere a fortsætte fra Låsby til Skanderborg, i stedet
> for at køre over Ry, Krak siger 15 og 21 minutter.

Nej, turen Låsby - Skabderborg fører gennem 2 småbyer, en zone med
nedsat hastighed inden Skanderborg og lidt i Skanderborg i bymæssig
zone, inden man kommer ud til motorvejen.

Turen Låsby -> Knudhulevej (inden man komemr til Ry) og til motorvejen
ved Skanderborg vest bringer dig om sommeren i en 60km/t zone ved søen i
Ry og 100 meter byzone i selv Ry Her om vinteren er der ingen
hastighedsbegrænsninger ved søen. Der er ikke nær så mange sving den vej
og turen er km-mæssig praktisk taget den samme.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Aksel

Dato : 21-10-06 12:49

> [...]
> hastighedsbegrænsninger ved søen. Der er ikke nær så mange sving den vej
> og turen er km-mæssig praktisk taget den samme.

Jeg kender begge vejene , og ville umiddelbart ikke vælge Ry vejen, men du
har ret i at både Nr. Vissing og Veng er forsinkende.

Hilsen Aksel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-06 13:02

Aksel skriver:

> Jeg kender begge vejene , og ville umiddelbart ikke vælge Ry vejen, men du
> har ret i at både Nr. Vissing og Veng er forsinkende.

Map24 siger 17,55 km fra hovedvejen i Låsby til Ryvej i Skanderborg
(hvor man kører på motorvejen) og 20 minutter,nnår man kører via Vens og
Nr. Vissing.

Mellem samme lokationer men via Knudhulevej i Ry, siger den 17,73 km og
34 minutter.

Afstanden passer, men tiderne gør ikke....

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-10-06 15:49

<Havde idioten kørt lige foran mig, havde jeg læst <nummerpladen og
<ringet til politiet i Skanderborg.

Jeg har netop været i Ry i familiens sommerhus på Birkhede. At køre ud på
Silkeborgvej kræver også sin mand. Der bliver kørt stærkt.
Generelt syntes jeg at jyderne kommer mere hasarderet end sjællænderne på
landeveje.
Nu er jeg gudskelov tilbage i Nordsjælland hvor ingen forsøger at slå ihjel
med køretøjer, traktors inklusive.. :c)

Det er altid en sejr at komme helskindet hjem fra jylland.. ;c)

Michael