Chrystler 300C
Fra : Michael Westi

Dato : 20-10-06 05:24

Nogen der har prøvet/ejer dette monster? Sedan eller st. car?

Mvh Michael

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-10-06 07:34

> Nogen der har prøvet/ejer dette monster? Sedan eller st. car?

Jeg har kørt i den både i USA og Europa. Både Diesel versionen og den der
SRT ting. Den ser meget sej ud udefra, men det er - efter min bedste
overbevisning - en af de værste amerikaner biler du kan købe. Interiør er
yderst Fiat agtigt ifht. kvalitet. Udsynet er minimalt, rat
stabilitet/styring er en joke. Det er som at køre i en bus hvor rattet kun
virker 75% af tiden, automat gearkassen i diesel versionen er i bedste fald
middelmådig. Udstyrsniveauet er mystisk, i den europæiske diesel version
mangler der helt basale udstyrs features som ellers er på biler i den
prisklasse, og navigationsanlægget er ubrugeligt og baseret på 5 år gammel
teknologi. (det er dog dvd baseret).

Den er umulig at parkere og manøvrere i danske forhold. Men jo, designet er
da meget kækt.

Mvh Morgan

ps. husk på at i USA er det en bil der starter på 25.000$, så selv om de
sælges dyrt herhjemme pga. afgiften, er det IKKE en luksus bil som f.eks.
Cadillac du får for pengene. Kig hellere på en CTS hvis du vil have noget
"specielt" danmark.

Fra : Michael Westi

Dato : 20-10-06 18:16

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Cadillac du får for pengene. Kig hellere på en CTS hvis du vil have noget

Føj da. Lyder ikke godt.
Det er min vognmand der gerne ville prøve denne, da jeg kategorisk siger nej
til en MB model 210 (den er sq for gammel). 211 er udelukket, grundet
passager-pladsen. Vi havde BMW i kikkerten, men den er også nu ude af
billedet. Derfor Chrystler.

Vi går i tænkeboks igen. hmmmm

Mvh Michael

Fra : Mogens...

Dato : 20-10-06 18:42

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Vi havde BMW i kikkerten, men den er også nu ude af billedet

Hvorfor dog det?

Fra : Michael Westi

Dato : 20-10-06 18:55

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog det?

Spørg vognmanden.... Personligt synes jeg man sidder suverænt i denne bil.
Men Bimmer, ligesom MB har samme skavank. Pladsforholdene.

Skal dertil siges at den bil vi skal af med er en Skoda Superb (jokes
frabedes). LOL Har kørt i den nu i næsten 1 år, og den er fremragende.

Men faktum er at Superb´en er den bil som tilbyder den suverænt bedste
benplads. Selv en S-klasse (den nye) er krympet. Vi ville have Superb igen.
Men VW har bestemt at 140/170 hk 2.0 motorene med DSG automatgear ikke skal
leveres til Skoda. (kun Passat) Det er noget møj. Skodaen fås kun med Audi´s
2,5TDI motor når det skal være med automatgear..

Mvh Michael

Fra : Mogens...

Dato : 20-10-06 19:02

> Spørg vognmanden.... Personligt synes jeg man sidder suverænt i denne bil.
> Men Bimmer, ligesom MB har samme skavank. Pladsforholdene.

Pjat

> [...]
> ikke skal leveres til Skoda. (kun Passat) Det er noget møj. Skodaen fås
> kun med Audi´s 2,5TDI motor når det skal være med automatgear..

Jeg har aldrig set en Skoda Superb som taxa - og det er da et helt
ufattteligt valg, når man skal sidde i en bil 10.000 km pr måned.Så
ville jeg vælge noget lidt mere sofistikeret...

Fra : Michael Westi

Dato : 20-10-06 21:03

> "Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Pjat

Tjaa, nu hører jeg ikke til jordens mindste person. Og i Bimmeren såvel som
MB skal sædet trækkes frem, hvis der skal kunne sidde nogen bag chaufføren.
(synes ikke det er sjovt at sidde som en flue på forruden) LOL

> Jeg har aldrig set en Skoda Superb som taxa - og det er da et helt
> ufattteligt valg, når man skal sidde i en bil 10.000 km pr måned.Så
> ville jeg vælge noget lidt mere sofistikeret...

Der findes faktisk en del Skoda Superb´er som taxier. Nu er den model jeg
kører i også udstyret med hele svineriet, så det hjælper en del. men som
sagt. Pladsen. En person på 1,95 kan sidde bag mig uden at jeg skal flytte
sædet frem. (prøv det i en BMW eller Mercedes). Desuden har de også nogle
store døre som gør ind og udstigning til en leg

Hvis "prestige" mærkerne kunne lave den plads som der er i en Superb, så
ville de sælge som varmt brød. Personlig fatter jeg ikke at man kan sælge en
MB til en mill. kroner (E220CDI), med så elendig plads. Derudover er
føresæderne også elendige. Mange klager netop over disse.

Det suverænt bedste sæde jeg har siddet i er BMW

Mvh Michael

Fra : Mogens...

Dato : 21-10-06 08:44

> Tjaa, nu hører jeg ikke til jordens mindste person.

Jég er 2 m og har en '03 BMW 530d

> Og i Bimmeren såvel som MB skal sædet trækkes frem, hvis der skal kunne
> sidde nogen bag chaufføren. (synes ikke det er sjovt at sidde som en flue
> på forruden) LOL

Jég ville vælge en lang udgave af BMW eller S-klassen

> Det suverænt bedste sæde jeg har siddet i er BMW

Hvilken udgave tænker du på - der er jo som med alt andet i
dé biler flere udgaver at vælge mellem?

Fra : Morgan Jones

Dato : 21-10-06 08:06

Superb eller BMW 5 serie er langt langt bedre end Chrysler 300C. (Og jeg har
kørt alle 3 med automatgear).

Fra : Børge Nielsen

Dato : 20-10-06 18:59

Michael Westi wrote:
> [...]
> udelukket, grundet passager-pladsen. Vi havde BMW i kikkerten, men
> den er også nu ude af billedet. Derfor Chrystler.

Prøv en MB model ML. Der kører en del her i byen, og der er plads nok. Den
er måske lidt høj til de helt gamle damer med rolator, men til gengæld er
W211 nærmest for lav til samme klientel.

Fra : Børge Nielsen

Dato : 20-10-06 19:06

Børge Nielsen wrote:
> Prøv en MB model ML. Der kører en del her i byen, og der er plads
> nok. Den er måske lidt høj til de helt gamle damer med rolator, men
> til gengæld er W211 nærmest for lav til samme klientel.

Ellers er en VW Passat vel oplagt med DSG gear. Eller en Audi A6 st.car
(kender ikke pladsforholdene i den). Eller Volvo V70 eller MB R-klasse. Der
er plads nok i begge. Det er vel også ret vigtigt for vognmanden, at det
bliver et "taxa-mærke" som han kan få repareret døgnet rundt. Det ved jeg
ikke om BMW eller fx. Seat eller Skoda tilbyder.

Hilsen Børge

Fra : Michael Westi

Dato : 20-10-06 21:07

"Børge Nielsen" <bn@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det bliver et "taxa-mærke" som han kan få repareret døgnet rundt. Det ved
> jeg ikke om BMW eller fx. Seat eller Skoda tilbyder.

Passaten er fin. Skoda´en er jo bygget op efter denne model. Forskellen er
bare at Skoda´en er forlænget i forhold til Passaten. Så den har samme probs
som MB og BMW.

Ang. service. Seat, VW, Volvo, BMW har ikke den 24 timers service som MB
har.

Mvh Michael