Er der egentlig omdrejningsbegrænser på al~
Fra : Thomas

Dato : 19-10-06 21:12

Hej NG

Jeg har et dobbeltspørgsmål...

1: er der omdrejningsbegrænser på Mitsubishi Lancer 1,6 årg 95' `
Jeg undrer mig nemlig over at den ramte så tæt på 6000 omdrejninger da jeg
havde den på rullefelt

2: Uanset om min egen har det eller ej, er det så standard på nyere biler
med motorstyring ?

Ja måske nogle kedelige spørgsmål, men det er jo også en kedelig torsdag ;)

Mvh

Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-10-06 21:29

In article <eh8m6m$33b$1@news.net.uni-c.dk>,
"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
> havde den på rullefelt
>
> 2: Uanset om min egen har det eller ej, er det så standard på nyere biler

Min egen lille lommefilosofi som har stemt overens med det jeg har kørt
i er, at alt med indsprøjtning har begrænser.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus G.

Dato : 19-10-06 21:39

> 1: er der omdrejningsbegrænser på Mitsubishi Lancer 1,6 årg 95' `
> Jeg undrer mig nemlig over at den ramte så tæt på 6000 omdrejninger da jeg
> havde den på rullefelt
Tæt på 6000RPM... Når du har rundet 7500-8000RPM og den stadig bliver ved,
så vil jeg blive mistænklig, men ikke ved 6000RPM :)

> 2: Uanset om min egen har det eller ej, er det så standard på nyere
biler
> med motorstyring ?
De biler jeg har ejet har alle haft en begrænser, bla. en Peugeot405 Mi16
fra 89'. Så jeg er 98% sikker på din Lancer har en begrænsning et sted. Køre
den var, og tryk den af i 2.gear og se hvor den stopper :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Esben Taersker

Dato : 20-10-06 01:38

Klaus G. wrote:
> [...]
> fra 89'. Så jeg er 98% sikker på din Lancer har en begrænsning et sted. Køre
> den var, og tryk den af i 2.gear og se hvor den stopper :)

Min nuværende Golf III fra '95 er den første af mine biler med
begrænser, og det tog mig kun et par dage før jeg opdagede det...

Når jeg så ikke har mødt nogen begrænser i min mors Lancer 1,6 fra '94
eller 95 - husker det ikke helt - så betyder det at jeg er ret sikker på
der ikke er nogen.

Men indrømmet - det er en _meget_ omdrejningsvillig motor der ligger i
den riskoger - specielt sammenlignet med min Golf...

/Esben

Fra : Henrik

Dato : 20-10-06 08:04

On Thursday 19 October 2006 22:11, Thomas wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> 2: Uanset om min egen har det eller ej, er det så standard på nyere biler
> med motorstyring ?

Jeg kan ikke lige erindre at have kørt nogle nyere biler, der ikke har
efterladt indtryk af at have haft det. Jeg ved dog så ikke om den ligger i
motorstyringen (og dermed er rent elektronisk) eller om der også er noget
mekanisk blandet ind i det.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik

"Go home boy. Find a wench. Have fat babies and live a good long life"
-- Oliver Platt as Porthos in 'The Three Musketeers'

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 08:36

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 2: Uanset om min egen har det eller ej, er det så standard på nyere
> biler med motorstyring ?

Selv min Sierra fra 1986 har en begrænser.
Den begrænser sig til ca. 170 på en OK dag..)

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 09:10

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Selv min Sierra fra 1986 har en begrænser.
> Den begrænser sig til ca. 170 på en OK dag..)

Den kan bare ikke holde til det i et par timer

--
Tom