Lidt off topic: Morsekonus
Fra : Sidse

Dato : 19-10-06 19:20

I mangel af bedre gruppe vover jeg at spørge her, hvor der nok er nogen der
bruger det i det daglige.

Jeg har fået en brugt søjleboremaskine og det lykkedes mig at ødelægge
borepatronen øjeblikkeligt, en Röhiti Supra som ser meget dyr ud (den var
dog lidt defekt i forvejen)

Problemet er at jeg ikke ved om det er MK2 eller MK3, hvilket gør det svært
at lede efter en ny på nettet.
Er der nogen der ved hvilke mål en MK2 henholdsvis en MK3 har?

Henrik

Fra : Madsen58

Dato : 19-10-06 20:10

Sidse wrote:
> [...]
> svært at lede efter en ny på nettet.
> Er der nogen der ved hvilke mål en MK2 henholdsvis en MK3 har?

Se om du kan bruge følgende:
http://www.fagteori.dk/mv/maaling2/konusmaaling.html
--
Hilsen Madsen

Fra : Sidse

Dato : 19-10-06 20:41

"Madsen58" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Se om du kan bruge følgende:
> http://www.fagteori.dk/mv/maaling2/konusmaaling.html
> --
> Hilsen Madsen

Har prøvet at måle D og d men selv en afvigelse på 0,1mm giver en helt anden
stignig end noget der passer med MK3 eller MK2
Så håber på der er en der har en MK3 maskine som gider måle den største og
mindste diameter

Henrik

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-10-06 23:09

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> anden stignig end noget der passer med MK3 eller MK2
> Så håber på der er en der har en MK3 maskine som gider måle den største og

Nu er jeg ikke maskinarbejder, men er forskellen på MK1, 2 og 3 ikke kun
diameteren?
Altså at stigningen er den samme.
De gange jeg har stået med dem i hånden, så har der været synlig forskel på
størrelsen.

Hvis du skal måle største og mindste diameter, så må du også have oplyst
længden,
ellers så er stigningen variabel.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-10-06 16:58

> Nu er jeg ikke maskinarbejder, men er forskellen på MK1, 2 og 3 ikke kun
> diameteren?

Jo

> Altså at stigningen er den samme.

Ja

> De gange jeg har stået med dem i hånden, så har der været synlig forskel
> på størrelsen.

Vi nærmer os...

> Hvis du skal måle største og mindste diameter, så må du også have oplyst
> længden,
> ellers så er stigningen variabel.

Sidse vil bare have cirka-mål på en Mk 3 (eller Mk 2), så hun kan
sammenligne med den ødelagte og derefter købe en erstatning. Der er vel 6-7
mm forskel i diameter, så det skulle være nemt at adskille...
Hvis jeg ellers fatter noget...

Leo