|
| Købe brugt Mercedes Fra : Doe |
Dato : 18-10-06 23:35 |
|
Jeg overvejer om det kan betale sig, at købe en brugt Mercedes C220 eller
E220 til omkring 250.000 kroner (ved en aut. forhandler). En sådan bil vil
vel typisk være en frikørt taxi med cirka 300-400.000 på tælleren og den er
vel en 6-10 år gammel. Jeg regner med at ville have bilen i 8-10 år, før den
skal sælges igen.
Kan det overhovedet betale sig at købe sådan én? Er der ikke for mange
defekter på sådan en gammel bil? Jeg tænker på rust og nedslidte dele og
generel vedligeholdelse. Hvis man nu i værste fald finder en bil som er 10
år gammel og så man skal have den i 10 år, så er den vel næsten veteran
Er Mercedes så meget bedre kvalitet, at de kan klare det eller kan det bedre
betale sig at købe en nyere "almindelig" vogn a'la Peugeot 407 eller
lignende?
| |
TDN (19-10-2006)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 19-10-06 05:41 |
|
"Doe" <doe@invalid.xyz> skrev i en meddelelse
news:4536ac14$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg overvejer om det kan betale sig, at købe en brugt Mercedes C220 eller
> E220 til omkring 250.000 kroner (ved en aut. forhandler). En sådan bil vil
> vel typisk være en frikørt taxi med cirka 300-400.000 på tælleren og den
> er vel en 6-10 år gammel. Jeg regner med at ville have bilen i 8-10 år,
> før den skal sælges igen.
>
> Kan det overhovedet betale sig at købe sådan én? Er der ikke for mange
> defekter på sådan en gammel bil? Jeg tænker på rust og nedslidte dele og
> generel vedligeholdelse. Hvis man nu i værste fald finder en bil som er 10
> år gammel og så man skal have den i 10 år, så er den vel næsten veteran
> Er Mercedes så meget bedre kvalitet, at de kan klare det eller kan det
> bedre betale sig at købe en nyere "almindelig" vogn a'la Peugeot 407 eller
> lignende?
>
>
Mht. til rust kan du læse dette:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/72F76342-716C-4552-8FBC-77707CAE557B/0/7880.pdf
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BCA5D6AD-9E88-4BC2-A4FA-76EA311468FF/0/8991.pdf
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/246BFFFC-8435-4EC1-AC50-66E9DC2E7EE4/0/5254.pdf
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf
tænk man kan tage så mange penge for en bil der ruster værre end en Simca
1100
Mercedes har også været ramt af de kvalitetsproblemer som flere andre tyske
mærker har haft/har.
Prøv evt. at hør Taxachauffører, de kender de enkelte modellers svagheder.
Inden du køber, så undersøg om bilen har overholdt de ting der skal til for
rustgarantien bibeholdes hos Mercedes.
Mvh
Thomas
| |
Jørgen M. Rasmussen (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 19-10-06 07:10 |
|
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:453701d1$0$49208
> Mercedes har også været ramt af de kvalitetsproblemer som flere andre
> tyske mærker har haft/har.
>
Ja, de er efterhånden sunket til et niveau som Pegøj, Renå, ren nedtur :(.
| |
Mogens... (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 19-10-06 17:00 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:45371686$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> de er efterhånden sunket til et niveau som Pegøj...
Rustmæssigt er du med den kommentar ude på et sidespor.
Ja, jeg har 3 konkrete kvalitative erfaringer !
> Renå...
Ruster de da?
| |
Doe (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Doe |
Dato : 19-10-06 19:01 |
| | |
Peter Schrøder (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Peter Schrøder |
Dato : 19-10-06 07:21 |
|
Doe skrev:
> Jeg overvejer om det kan betale sig, at købe en brugt Mercedes C220
> eller E220 til omkring 250.000 kroner (ved en aut. forhandler). En
> sådan bil vil vel typisk være en frikørt taxi med cirka 300-400.000
> på tælleren og den er vel en 6-10 år gammel. Jeg regner med at ville
> have bilen i 8-10 år, før den skal sælges igen.
En Mercedes er ligesom alle andre biler, bare dyrere.
Grunden til at en taxamotor har lang levetid er, at en
den sjældent har koldstarter. Alle andre dele slides
helt normalt.
Hvis du vil ha' den for prestigens skyl, skal du købe en
ny. Der er ingen prestige i en brugt bil.
--
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
| |
Kasper Christensen (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Kasper Christensen |
Dato : 19-10-06 07:43 |
|
Peter Schrøder skrev:
> Hvis du vil ha' den for prestigens skyl, skal du købe en
> ny. Der er ingen prestige i en brugt bil.
Kunne det tænkes det var for komforten, for det har en mercedes stadig
selvom den har være 10 gange rundt om jorden.
Mvh
Kasper
| |
Peter Schrøder (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Peter Schrøder |
Dato : 19-10-06 08:16 |
|
Kasper Christensen skrev:
> Kunne det tænkes det var for komforten, for det har en mercedes
> stadig selvom den har være 10 gange rundt om jorden.
Absolut. Hvis man skifter førersædet og samtlige
hjulophæng/fjedre/dæmpere etc.
Mange af de brugte Mercedes man ser i dag er
desuden sænkede og er blevet udstyret med lavprofildæk.
Så er der kun komforten ved en stor akselafstand
tilbage. Det har en Ford Transit også.
--
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
| |
Kostas (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Kostas |
Dato : 19-10-06 11:01 |
|
> Hvis du vil ha' den for prestigens skyl, skal du købe en
> ny. Der er ingen prestige i en brugt bil.
Sikke en gang usorteret bavl. Ingen prestige i en brugt bil... Tænk lige
lidt over den sætning igen...
Vi kan blive enige om at der ikke er vandvittigt meget prestige i en udkørt
taxa hos dig og mig (og en del andre) - men det er altså ikke alle der kan
se hvad der er ex-taxa.
Mvh
Kostas
| |
Peter Schrøder (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Peter Schrøder |
Dato : 19-10-06 13:15 |
|
Kostas skrev:
> Vi kan blive enige om at der ikke er vandvittigt meget prestige i en
> udkørt taxa hos dig og mig (og en del andre) - men det er altså ikke
> alle der kan se hvad der er ex-taxa.
Hvis ikke man kan skelne en 10 år gammel Mercedes fra
en ny, er det vel ligegyldigt hvad man i øvrigt mener.
Nu har Doe jo ikke selv nævnt prestige nogle steder.
Det var bare noget jeg fik trang til at tilføje fordi
folk nogle gange handler ud fra forkerte forventninger.
Muligvis har definitionen på prestige ændret sig
siden jeg gik i skole. Det er tilsyneladende sket med andre
ord. "Respekt" er det ord, der lige falder mig ind.
--
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
| |
Kostas (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Kostas |
Dato : 19-10-06 13:36 |
|
> Det var bare noget jeg fik trang til at tilføje fordi
> folk nogle gange handler ud fra forkerte forventninger.
Det kan jeg fint følge dig i.
> Muligvis har definitionen på prestige ændret sig
> siden jeg gik i skole. Det er tilsyneladende sket med andre
> ord. "Respekt" er det ord, der lige falder mig ind.
>
Selvfølgelig kan alle skelne en ny fra en 10 år gammel Mercedes. Det var
bare udtrykket: "Der er ingen prestige i en brugt bil." der lød forkert i
mine øre. Kender da en der har en 2 år gammel SL 55 AMG som han har købt
brugt. Den er der da stadig lidt prestige i. Respekt er der vel også.
Street-respekt
mvh
Kostas
| |
Doe (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Doe |
Dato : 19-10-06 18:42 |
|
>> Jeg overvejer om det kan betale sig, at købe en brugt Mercedes C220
>> eller E220 til omkring 250.000 kroner (ved en aut. forhandler). En
>> sådan bil vil vel typisk være en frikørt taxi med cirka 300-400.000
>> på tælleren og den er vel en 6-10 år gammel. Jeg regner med at ville
>> have bilen i 8-10 år, før den skal sælges igen.
>
> En Mercedes er ligesom alle andre biler, bare dyrere.
> Grunden til at en taxamotor har lang levetid er, at en
> den sjældent har koldstarter. Alle andre dele slides
> helt normalt.
Okay, jeg troede om det generelt var af en bedre kvalitet, nu hvor bilen er
dyrere? Der må da alt andet lige være råd til en bedre kvalitet?
> Hvis du vil ha' den for prestigens skyl, skal du købe en
> ny. Der er ingen prestige i en brugt bil.
Det er absolut ikke for prestige men jeg kender ikke nogen bil der er lige
så komfortabel at køre i. Jeg har selv kørt i mange ældre Mercedes og de
har, selv om de var gamle, været en fornøjelse at køre i og når jeg har kørt
med en Mercedes taxi, har oplevelsen bare været endnu større (omend de
fleste chafføre ødelægger det ved at køre som død og helvede). Det er en
rigtig "bedstefar-bil" med blød undervogn, ingen sus nogen steder og
stilfulde og velfungerende instrumenter m.v.
| |
Doe (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Doe |
Dato : 19-10-06 22:25 |
|
> Jeg overvejer om det kan betale sig, at købe en brugt Mercedes C220 eller
> E220 til omkring 250.000 kroner (ved en aut. forhandler). En sådan bil vil
> vel typisk være en frikørt taxi med cirka 300-400.000 på tælleren og den
> er vel en 6-10 år gammel. Jeg regner med at ville have bilen i 8-10 år,
> før den skal sælges igen.
Jeg så lige i DR margasinet Penge, at der var en del at spare, hvis man
købte brugt i f.eks. Tyskland. Hvis jeg stadigt overvejer ovenstående, så
ville det vel være mere hensigtsmæssigt at købe en 6 års gammel bil i
Tyskland, med fuld udstyr da det afskrives fuldt over 6 år, for dermed kan
man måske regne med, at man ikke får en frikørt taxi og så med lavere
km.tæller? Rust problemet er selvfølgelig det samme og jeg ved ikke med
garanti eller mangel på samme men er der nogen gode/dårlige erfaringer med
det?
Men hvorfor køber så mange biler i Tyskland? Er reg.afgiften ikke mindre (0
kr.) i Sverige?
| |
Mogens... (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 20-10-06 05:23 |
|
"Doe" <doe@invalid.xyz> skrev i en meddelelse
news:4537ed29$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg så lige i DR margasinet Penge, at der var en del at spare, hvis man
> købte brugt i f.eks. Tyskland. Hvis jeg stadigt overvejer ovenstående, så
> ville det vel være mere hensigtsmæssigt at købe en 6 års gammel bil i
> Tyskland, med fuld udstyr da det afskrives fuldt over 6 år, for dermed kan
> man måske regne med, at man ikke får en frikørt taxi og så med lavere
> km.tæller?
Ja, det nævner jeg lidt om i en andentråd af samme slags.
> Rust problemet er selvfølgelig det samme
Næh, det er een af fordelene
> og jeg ved ikke med garanti eller mangel på samme men er der nogen
> gode/dårlige erfaringer med det?
Garanti:
Du kan få bilen checket på et værksted inden køb. Er det i Tyskland kan
du forhandle dig til at få bilen leveret med Dekra-siegel - eller hos for-
handlere få en garanti, som cu kender det iDK
Erfaring:
Vi har gjort tricket gennem flere år:
http://bilimport.tkrath.dk
> Men hvorfor køber så mange biler i Tyskland?
Du får mere for pengene
Du får en mindre rusten bil, hvis den har nogle år på bagen
Du har mulighed for at købe modeller, der ikke er solgt - eller i
mindre antal er solgt i DK
> Er reg.afgiften ikke mindre (0 kr.) i Sverige?
Jow - vi betaler kun omkring 2.000 kr i omkostninger til syn og plader
| |
Doe (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Doe |
Dato : 20-10-06 20:26 |
|
>> Rust problemet er selvfølgelig det samme
> Næh, det er een af fordelene
Hvordan kan det være en fordel? Har det så stor betydning, at DK er omgivet
af saltvand fremfor, at DE er større og der er længere til vand? For jeg går
ud fra, at beskyttelsen fra fabrikken er den samme?
> Erfaring:
> Vi har gjort tricket gennem flere år:
> http://bilimport.tkrath.dk
Den vil jeg kigge nærmere på, tak.
| |
Mogens... (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 20-10-06 20:33 |
|
"Doe" <doe@invalid.xyz> skrev i en meddelelse
news:453922c2$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hvordan kan det være en fordel? Har det så stor betydning, at DK er
> omgivet af saltvand fremfor, at DE er større og der er længere til vand?
Det er af stor betydning, at luftfugtigheden er høj i DK.
Det store forbrug af vejsalt er ligeldes af stor betydning.
Begge dele øger muligheden for rust...
| |
claus b. p. (19-10-2006)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 19-10-06 23:36 |
|
"Doe" <doe@invalid.xyz> wrote in message
news:4536ac14$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg overvejer om det kan betale sig, at købe en brugt Mercedes C220 eller
> E220 til omkring 250.000 kroner (ved en aut. forhandler). En sådan bil vil
> vel typisk være en frikørt taxi med cirka 300-400.000 på tælleren og den
> er vel en 6-10 år gammel. Jeg regner med at ville have bilen i 8-10 år,
> før den skal sælges igen.
Lad mig give dig lidt retningslinier. Jeg har haft 4 Mercedeser, alle
tidligere hyrevogne. Hvis du ønsker en dieselmotor og automatgear, en bil
der er lidt større end gennemsnittet og rimelig komfortabel ifh.t. alderen,
så har Mercedes kvaliteterne. W210 modellerne ruster! Dvs. E-modellerne
fra -96 til 2001. Ifølge Mercedes Hørsholm findes der endnu ikke en eneste
der er repareret under den 30 årige rustgaranti, men der repareres pr.
kulance. Dermed sikrer Mercedes sig at du bindes til deres service til evig
tid. Og deres priser har nået et niveau der er grænsende til åger. (Timepris
= næsten 1000 kr.incl. moms!!!!!) Når det er sagt, så må man også tilføje,
at hvis man holder sig væk fra Mercedes værkstederne (dette gælder i hvert
fald for hovedstadsområdet) så kan man sagtens holde den kørende for
fornuftige penge. Problemet med Mercedes Danmark er tilsyneladende, at de
ønsker at bibringe mærket Mercedes et luksus- og prestigeimage, som de
fleste brugere er ret ligeglade med. Så der hænger tingene ikke sammen.
De bedste modeller er: W124 fra 1994-95. (E220D-E300D). E300D (6cyl
turbodiesel) fra ca. 1996 til 1999. (Dyr i vægtafgift og forbrug, men
pragtfuld motor). E290D turbo er særdeles solid, men en traktor.
E220-270-320 efter år 2000 er gode solide, billige i drift og dejligt
kraftige og smidige, men forrykt dyre, hvis der alligevel skal repareres.
De nyeste modeller fra 2001- (W211) er ikke længere for baggårdsmekanikeren,
så der kan forudses voldsomme vedligeholdelsesomkostninger tror jeg. Det er
ærgerligt for mærket, at Mercedes Danmark nu ikke længere har øje for deres
kunders behov og ønsker, men arrogant udelukkende fokuserer på profit, for
man kan se tydeligt i alle forbrugerundersøgelser at Mercedes nu er sunket
helt ned på niveau med de værste franske og italienske mærker. Synd, bilen
fortjener bedre. Lad din tilgang til værkstedsresourcer bestemme dit valg.
Jeg fik stort set udskiftet alt under motorhjelmen på en E250D 86'er til
samme pris som 2 serviceeftersyn koster på en -2000 E-model idag. Og det er
bare ikke rimeligt.
/Claus
| |
Doe (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Doe |
Dato : 19-10-06 23:45 |
|
>> Jeg overvejer om det kan betale sig, at købe en brugt Mercedes C220 eller
>> E220 til omkring 250.000 kroner (ved en aut. forhandler). En sådan bil
>> vil vel typisk være en frikørt taxi med cirka 300-400.000 på tælleren og
>> den er vel en 6-10 år gammel. Jeg regner med at ville have bilen i 8-10
>> år, før den skal sælges igen.
>
> Lad mig give dig lidt retningslinier. Jeg har haft 4 Mercedeser, alle
> tidligere hyrevogne. Hvis du ønsker en dieselmotor og automatgear, en bil
> der er lidt større end gennemsnittet og rimelig komfortabel ifh.t.
> alderen, så har Mercedes kvaliteterne. W210 modellerne ruster! Dvs.
> E-modellerne fra -96 til 2001. Ifølge Mercedes Hørsholm findes der endnu
> ikke en eneste [CUT]
Tak for info. Det lyder da ærgeligt :-/ Hvad er der af alternativer til
Mercedes, hvis man går efter komforten - den dejlige store vogn som gynger
derudaf og fungere godt? Er det Audi eller BMW? Jeg har aldrig tidligere
kørt i sådanne men jeg forestiller mig, at de er lidt stivere i det?
| |
Hans Paulin \(6310\) (19-10-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 19-10-06 23:55 |
|
Doe skrev:
> Hvad er der af alternativer
> til Mercedes, hvis man går efter komforten - den dejlige store vogn
> som gynger derudaf og fungere godt?
Må man i al ydmyghed foreslå en Camry 2,2 eller 3,0 fra årg. 1997 til ca.
årg. 2000
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-10-06 05:23 |
|
Doe skriver:
>
> Tak for info. Det lyder da ærgeligt :-/ Hvad er der af alternativer til
> Mercedes, hvis man går efter komforten - den dejlige store vogn som gynger
> derudaf og fungere godt? Er det Audi eller BMW? Jeg har aldrig tidligere
> kørt i sådanne men jeg forestiller mig, at de er lidt stivere i det?
Ny Hyundai Sonata.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Mogens... (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 20-10-06 05:55 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45384F16.CFB22F44@du.kan.finde.den...
> Ny Hyundai Sonata.
Jeg er med på, at man med dén model får meget for pengene,
men at rangere den på højde med en BMW, er dog ikke fair.
Kvaliteten i en BMW er langt foran, og det oplever du, hvis
du har ejet een.
Der er en talemåde, der siger - een gang BMW, altid BMW.
Det har jeg gennem tiden grinet en del af, men efter at have
fået et nærmere kendskab til en række modeller af forskellig
årgang, forstår jeg nu, hvad der egentligt menes med dén sats...
| |
Ukendt (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-10-06 09:03 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:REYZg.20402$E02.8085@newsb.telia.net...
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:45384F16.CFB22F44@du.kan.finde.den...
>
>> Ny Hyundai Sonata.
>
> Jeg er med på, at man med dén model får meget for pengene,
> men at rangere den på højde med en BMW, er dog ikke fair.
> Kvaliteten i en BMW er langt foran, og det oplever du, hvis
> du har ejet een.
>
> Der er en talemåde, der siger - een gang BMW, altid BMW.
> Det har jeg gennem tiden grinet en del af, men efter at have
> fået et nærmere kendskab til en række modeller af forskellig
> årgang, forstår jeg nu, hvad der egentligt menes med dén sats...
Så der blir' alligevel ingen Ferrari næste gang?
--
Tom
| |
Mogens... (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 20-10-06 16:30 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:453882a8$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Så der blir' alligevel ingen Ferrari næste gang?
Rolig nu - man har et synspunkt, til man indtager et nyt :)
Desuden kan man i dette land eje flere biler uden at blive
flået i registreringsafgift...
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-10-06 15:08 |
|
"Mogens..." skriver:
>
> Jeg er med på, at man med dén model får meget for pengene,
> men at rangere den på højde med en BMW, er dog ikke fair.
> Kvaliteten i en BMW er langt foran, og det oplever du, hvis
> du har ejet een.
Personligt finder jeg BMW's instrumentpaneler noget rodet, specielt
placering af lyskontakt osv, harmonerer ikke så godt.
Tjek så, hvad man får af komfort i en Sonata, specielt når sprøgeren
mangler lidt "blød" undervogn, det er der ikke meget af i en BMW.
> Der er en talemåde, der siger - een gang BMW, altid BMW.
> Det har jeg gennem tiden grinet en del af, men efter at have
> fået et nærmere kendskab til en række modeller af forskellig
> årgang, forstår jeg nu, hvad der egentligt menes med dén sats...
Jo jeg har det på samme måde med VW. Jeg burde jo selv have en
"Jundaj".....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Mogens... (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 20-10-06 16:32 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4538D825.5C5F9A42@du.kan.finde.den...
> Personligt finder jeg BMW's instrumentpaneler noget rodet, specielt
> placering af lyskontakt osv, harmonerer ikke så godt.
LOL - netop instumentbordet er BMW blevet rost for
> Tjek så, hvad man får af komfort i en Sonata, specielt når sprøgeren
> mangler lidt "blød" undervogn, det er der ikke meget af i en BMW.
Du bestiller da den type undervogn, DU ønsker, så dét forstår jeg ikke?
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-10-06 22:18 |
|
"Mogens..." skriver:
>
> LOL - netop instumentbordet er BMW blevet rost for
Smag er forskellig. Jacob Rungwald postede et par bilelder af sin bil -
det er jeg heller ikke særligt imponeret af....
> Du bestiller da den type undervogn, DU ønsker, så dét forstår jeg ikke?
Får du en ny stor BMW til 250kkr ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Mogens... (21-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 21-10-06 07:37 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45393CEC.C22601AD@du.kan.finde.den...
>> Du bestiller da den type undervogn, DU ønsker, så dét forstår jeg ikke?
> Får du en ny stor BMW til 250kkr ?
Hvis man kan erhverve forskellige typer undervogn som ny,
kan man sikkert tilsvarende finde det som brugt...
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-10-06 07:39 |
|
"Mogens..." skriver:
>
> Hvis man kan erhverve forskellige typer undervogn som ny,
> kan man sikkert tilsvarende finde det som brugt...
Måske - hvis jeg kender de fleste BMW ejere ret er det ikke den
"svampede" undervogn de går efter, derfor vil den være svær at få fat i
- men jeg kan da tage fejl...
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Torben Scheel (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 20-10-06 06:48 |
|
Doe wrote:
>
> Tak for info. Det lyder da ærgeligt :-/ Hvad er der af alternativer til
> Mercedes, hvis man går efter komforten - den dejlige store vogn som gynger
> derudaf og fungere godt? Er det Audi eller BMW? Jeg har aldrig tidligere
> kørt i sådanne men jeg forestiller mig, at de er lidt stivere i det?
>
Min Audi gynger ikke, men den er også sænket. En original Audi vil jeg
tro er lidt mere fast end Mercedes. En A6 vil dog nok kunne opfylde de
flestes krav til komfort.
Camry eller fransk må være vejen frem, hvis det absolut skal gynge. Prøv
også en Honda Accord, men check for rustbehandling.
Jeg har nu aldrig helt forstået hvordan det kan være komfort når bilen
krænger og gynger sig vej frem - jeg bliver personligt søsyg af det, og
ungerne knækker sig hvis man forsøger sig med sving- eller bjergkørsel i
f.eks. en ny Vectra (Been there, got the stained T-shirt). Ikke et
problem når bilen er strammet lidt op.
--
vh
Torben - Audi 80
| |
Ukendt (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-10-06 08:51 |
|
"Doe" <doe@invalid.xyz> skrev i en meddelelse
news:4537fffc$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Tak for info. Det lyder da ærgeligt :-/ Hvad er der af alternativer til
> Mercedes, hvis man går efter komforten - den dejlige store vogn som gynger
> derudaf og fungere godt? Er det Audi eller BMW? Jeg har aldrig tidligere
> kørt i sådanne men jeg forestiller mig, at de er lidt stivere i det?
Gå du efter det sikre.
En Volvo af nyere og lidt større udgave.
Så får du prestigen, vel at mærke, den RIGTIGE
prestige..svensk kram, god teknik, flot design,
lækkert interiør og noget naboen sikkert ikke har.
BMW er da flashy, men er der mere at byde på ?
Bevares, motoren, de 6 cylindre er vel lækre at høre på,
men Volvo's 5'er er også cool. Og med Volvo slipper
du for den der drengerøvs-effekt, som altid har holdt
ved BMW. Volvo har idag vokset sig fri af den der
'blødhatsfornemmelse', og står for de fleste som
et prestigeprodukt på alle områder.
Mercedes er for de nålestribede. Stadigvæk, eller
dem, som mener de får så meget mere for pengene...
Audi er imho idag lige så kedelig som Mercedes, stilmæssigt.
Når alle har en PH5 lampe i stuen, så mister den lidt af magien.
Det samme med en Audi.,o)
| |
Leo Jensen (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 20-10-06 17:04 |
|
"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:45388013$0$20314$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Doe" <doe@invalid.xyz> skrev i en meddelelse
> news:4537fffc$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>
>> Tak for info. Det lyder da ærgeligt :-/ Hvad er der af alternativer til
>> Mercedes, hvis man går efter komforten - den dejlige store vogn som
>> gynger derudaf og fungere godt? Er det Audi eller BMW? Jeg har aldrig
>> tidligere kørt i sådanne men jeg forestiller mig, at de er lidt stivere i
>> det?
>
> Gå du efter det sikre.
> En Volvo af nyere og lidt større udgave.
> Så får du prestigen, vel at mærke, den RIGTIGE
> prestige..svensk kram, god teknik, flot design,
> lækkert interiør og noget naboen sikkert ikke har.
Det lyder som et godt bud. Jeg vil lade være med at sige Jaguar (igen...).
Volvo'en er sikkert næsten lige så driftsikker og økonomisk, og komforten er
nok også rimelig.
Leo
| |
Mogens... (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 20-10-06 17:13 |
|
"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4538f34a$0$4163$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Det lyder som et godt bud. Jeg vil lade være med at sige Jaguar (igen...).
He he, synes det er helt fin, at du kæmper din kamp herinde.
Bliv endelig ved med det !
Jeg kunne iøvrigt godt fristes til een:
'02 Jaguar S-type R 4,2 V8 m/alt i udstyr - kørt 75.000 km, 249.000 SEK
www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2216940
| |
Leo Jensen (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 20-10-06 21:02 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:qA6_g.20428$E02.8116@newsb.telia.net...
> "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4538f34a$0$4163$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Det lyder som et godt bud. Jeg vil lade være med at sige Jaguar
>> (igen...).
>
> He he, synes det er helt fin, at du kæmper din kamp herinde.
> Bliv endelig ved med det !
Jeg gør hvad jeg kan for at forskønne vore veje Der kører efterhånden en
del S-typer, men XJ'er er der sgutte mange af på vejene.
Jeg har i øvrigt meldt mig til Gomore og havde et par unge mennesker med fra
Odense til KBH i tirsdags, de synes det var ret OK at få et lift i en Jaguar
> Jeg kunne iøvrigt godt fristes til een:
> '02 Jaguar S-type R 4,2 V8 m/alt i udstyr - kørt 75.000 km, 249.000 SEK
> www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2216940
Ja, men tænk på hvad der følger med. Jeg vil altså ikke bo i ude i skoven i
Sverige. Malmö eller Stockholm kunne vel gå an, men nu kommer jeg mest i
Ljungby. Gaaaab....
Leo
| |
Mogens... (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 20-10-06 21:28 |
|
"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:45392b3c$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Jeg kunne iøvrigt godt fristes til een:
>> '02 Jaguar S-type R 4,2 V8 m/alt i udstyr - kørt 75.000 km, 249.000 SEK
>> www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2216940
> Ja, men tænk på hvad der følger med. Jeg vil altså ikke bo i ude i skoven
> i Sverige. Malmö eller Stockholm kunne vel gå an...
????????????????????????????
| |
Leo Jensen (21-10-2006)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 21-10-06 06:38 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:tja_g.20450$E02.7978@newsb.telia.net...
> "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:45392b3c$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>>> Jeg kunne iøvrigt godt fristes til een:
>>> '02 Jaguar S-type R 4,2 V8 m/alt i udstyr - kørt 75.000 km, 249.000 SEK
>>> www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2216940
>
>> Ja, men tænk på hvad der følger med. Jeg vil altså ikke bo i ude i skoven
>> i Sverige. Malmö eller Stockholm kunne vel gå an...
>
> ????????????????????????????
Hej Mogens
Ja, jeg havde måske lidt for meget gang i ironi og fordomme da jeg udpegede
Sverige som et sted jeg bestemt ikke skal bo
Bilpriserne er dog helt fine...
Leo
| |
Ukendt (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-10-06 08:58 |
|
"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4537fe4c$0$20266$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Problemet med Mercedes Danmark er tilsyneladende, at de ønsker at
> bibringe mærket Mercedes et luksus- og prestigeimage, som de fleste
> brugere er ret ligeglade med.
Æhhh, hvorfor er det så lige at folk vil betale dobbelt pris for en kasse
der enten har kørt en halv million Km eller er 15 år gammel og som oftest
har mindre udstyr end biler til halv pris. For slet ikke at tale om
rustproblemer samt holdbarhed på sliddele der er på samme niveau som en
Fiat?
--
Tom
| |
claus b. p. (22-10-2006)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 22-10-06 14:42 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:4538818c$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4537fe4c$0$20266$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Problemet med Mercedes Danmark er tilsyneladende, at de ønsker at
>> bibringe mærket Mercedes et luksus- og prestigeimage, som de fleste
>> brugere er ret ligeglade med.
>
> Æhhh, hvorfor er det så lige at folk vil betale dobbelt pris for en kasse
> der enten har kørt en halv million Km eller er 15 år gammel og som oftest
> har mindre udstyr end biler til halv pris. For slet ikke at tale om
> rustproblemer samt holdbarhed på sliddele der er på samme niveau som en
> Fiat?
>
Der er mange myter og eventyr om Mercedes, men ovenstående er ikke nogen af
dem. Det var nok tilfældet for 20-30 år siden, at der ikke var meget udstyr
som standard, men idag er der alt i en brugt hyrevogn. 8 airbags, el.sæder
og sidespejle, som også har varme og automatisk nedblænding. Kørecomputer
der regner hastighed og forbrug ud, aircon, RDS/CD radio med
ratfjernbetjening og justering af lyden ifh.t. støjniveau/hastighed,
udetermometer, elvinduer, centrallås med radiofjernbetjening, pneumatisk
ergonomisk regulering af sæde, automatisk regnstyret vinduesvisker, osv.osv.
Mercedes har begået en model der har problemer, ligesom så mange andre
mærker har gjort af og til, hvem husker ikke Fords bremser og Peugeots
brandbiler? Nej, det væsentligste problem er Mercedes Danmarks arrogante
attitude overfor ejerne af disse biler. Hvad holdbarheden på sliddele angår,
så er det vist også et generelt problem på alle biler, at
undevognskomponenterne er blevet dårligere. Jeg ved ikke om det er for at
højne komforten at man går på kompromis, eller det bare er for at score
kassen, men andre dele er ikke dårlige i forhold til prisen. Mine
skiver/klodser foran har således nu kørt 80.000km, og der er vel 40.000
tilbage endnu. Bagi sidder skiver/klodser som har kørt 50.000km, og der er
også 50.000 tilbage endnu. Udstødningen er 6 år gammel, og har rundet
335.000km, og der er ikke mogen mislyde. Desværre har Mercedes værksteder
lige som så mange andre, en holdning til hvornår der skal tjenes penge, som
gør at de hellere skifter dele dobbelt så tit som nødvendigt. Men det er jo
ikke bilens skyld. Man får ikke en så stor, rummelig og komfortabel bil til
den pris ret mange andre steder, hvis man er til kraftige dieselmotorer,
automatgear og tilbagelænet kørestil. Jeg tror desværre at
serviceprisniveauet og mistilliden til Mercedes og deres værksteder gør, at
deres markedsandele fremover vil blive minimeret kraftigt. Det er synd, men
vognmændene ser jo gerne at brugtvognspriserne holder, for der skal jo
skiftes hvert 2. -3. år, og når tilliden til produktet falder, falder
efterspørgslen, og så falder brugtpriserne. Hvornår finder Mercedes Danmark
mon ud af det?
/Claus
| |
Ukendt (22-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-10-06 18:38 |
|
"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:453b759f$0$20338$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> news:4538818c$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4537fe4c$0$20266$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>>> Problemet med Mercedes Danmark er tilsyneladende, at de ønsker at
>>> bibringe mærket Mercedes et luksus- og prestigeimage, som de fleste
>>> brugere er ret ligeglade med.
>>
>> Æhhh, hvorfor er det så lige at folk vil betale dobbelt pris for en kasse
>> der enten har kørt en halv million Km eller er 15 år gammel og som oftest
>> har mindre udstyr end biler til halv pris. For slet ikke at tale om
>> rustproblemer samt holdbarhed på sliddele der er på samme niveau som en
>> Fiat?
>>
> Der er mange myter og eventyr om Mercedes, men ovenstående er ikke nogen
> af dem. Det var nok tilfældet for 20-30 år siden, at der ikke var meget
> udstyr som standard, men idag er der alt i en brugt hyrevogn. 8 airbags,
> el.sæder og sidespejle, som også har varme og automatisk nedblænding.
> Kørecomputer der regner hastighed og forbrug ud, aircon, RDS/CD radio med
> ratfjernbetjening og justering af lyden ifh.t. støjniveau/hastighed,
> udetermometer, elvinduer, centrallås med radiofjernbetjening, pneumatisk
> ergonomisk regulering af sæde, automatisk regnstyret vinduesvisker,
> osv.osv.
Jeps og som jeg skrev. Så koster de enten det dobbelte eller har sindsygt
mange Km på bagen eller også ingen udstyr. Jeg vil mene den stadig holder og
ikke er eller har været en myte.
> Mercedes har begået en model der har problemer, ligesom så mange andre
> mærker har gjort af og til, hvem husker ikke Fords bremser og Peugeots
> brandbiler?
JEG husker Fords bremser hvis det er mondeo'en fra politiet du tænker på og
jeg husker også rapporten der sidenhen blev lagt på Fords hjemmeside. ALLE
fejl kunne henvises til konstruktive ændringer af luft til bremserne, til
ekstremt dårlig vedligeholdelse og en masse andre kritisable forhold som
Ford absolut INGEN skyld havde i
> Nej, det væsentligste problem er Mercedes Danmarks arrogante attitude
> overfor ejerne af disse biler. Hvad holdbarheden på sliddele angår, så er
> det vist også et generelt problem på alle biler, at undevognskomponenterne
> er blevet dårligere. Jeg ved ikke om det er for at højne komforten at man
> går på kompromis, eller det bare er for at score kassen, men andre dele er
> ikke dårlige i forhold til prisen. Mine skiver/klodser foran har således
> nu kørt 80.000km, og der er vel 40.000 tilbage endnu. Bagi sidder
> skiver/klodser som har kørt 50.000km, og der er også 50.000 tilbage endnu.
> Udstødningen er 6 år gammel, og har rundet 335.000km, og der er ikke mogen
> mislyde.
Samme og bedre tal kan jeg komme med fra min mondeo med 325.000 Km hvor det
meste af udstødningen stadig er det originale.
> Desværre har Mercedes værksteder lige som så mange andre, en holdning til
> hvornår der skal tjenes penge, som gør at de hellere skifter dele dobbelt
> så tit som nødvendigt. Men det er jo ikke bilens skyld. Man får ikke en så
> stor, rummelig og komfortabel bil til den pris ret mange andre steder,
> hvis man er til kraftige dieselmotorer, automatgear og tilbagelænet
> kørestil.
Tja der tror jeg der kan være delte meninger om. Og de Mercedes'er jeg har
kørt i (hvilket er en del efterhånden), der har det været så som så med
komforten når Km-tælleren er ved at nå astronomiske værdier. Udhulede sæder
og slidte støddæmpere gør sit til at komfort findes bedre i næsten en
hvilken som helst anden bil. Men jeg vil medgive at Mercedes har et ultra
lavt støjniveau ved høje hastigheder....det kan de bare.
> Jeg tror desværre at serviceprisniveauet og mistilliden til Mercedes og
> deres værksteder gør, at deres markedsandele fremover vil blive minimeret
> kraftigt. Det er synd, men vognmændene ser jo gerne at brugtvognspriserne
> holder, for der skal jo skiftes hvert 2. -3. år, og når tilliden til
> produktet falder, falder efterspørgslen, og så falder brugtpriserne.
> Hvornår finder Mercedes Danmark mon ud af det?
Kunderne er vist meget tro mod Mercedes. Det kan undre lidt når man tænker
på at de har lave en skrammelkasse som Vito, en A-klasse som væltede, en
E-klasse som ruster som bare og vist også en E-klasse med KATASTROFALE
bremseproblemer ved de elektroniske bremser (som man tilbageviste som
installationsfejl ved taxaudstyret).
For nogle år siden meldte Mercedes officielt ud at man ikke længere ville
være førende inde for nye teknologier, netop fordi Mercedes har haft
uheldige ting de har fået sendt ud til kunderne.
--
Tom
| |
|
|