Så blev min Octavia bestilt
Fra : Kasper Christensen

Dato : 18-10-06 16:52

Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI

* Sort betræk
* Større radio
* Dæktryksmåler
* Sorte ruder bag
* Aft. træk.
* Regnsensor
* Isofix foran
* Maxi-dot display
* Multirat
* Coming home Lys

Farve: Beize metal.

Så nu venter jeg på Uge 1.

Mvh

Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-10-06 19:19

On Wed, 18 Oct 2006 17:51:42 +0200, Kasper Christensen
<news_fjerndette@kasperc.dk> wrote:

>Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI
>
>* Sort betræk
>* Større radio
>* Dæktryksmåler
>* Sorte ruder bag
>* Aft. træk.
>* Regnsensor
>* Isofix foran
>* Maxi-dot display
>* Multirat
>* Coming home Lys

Ahhh.. Tillykke med den!

De dér sidespejle med hukommelse skulle have sæderne, ikke? Sunset
bagruderne er ikke helt sorte, men ret mørke.

Udover ovenstående har den jo vel så også fuldautomatisk klimaanlæg,
armlæn mellem forsæderne (vigtig slappe-af-dims), lys under
sidespejlene så du ikke jokker i vandpytter, automatisk afblændet
bakspejl, varme i forsæderne, og er i det hele taget en dejlig bil.

>Så nu venter jeg på Uge 1.

Ahja.. Ventetiden er lang!

** Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-06 19:23

Lars Knudsen skrev:

> Udover ovenstående har den jo vel så også ... lys under
> sidespejlene så du ikke jokker i vandpytter

* Coming home Lys?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-10-06 19:30

On Wed, 18 Oct 2006 20:22:55 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>* Coming home Lys?

Nix... Coming Home lys er, at den holder forlygterne tændt noget tid
efter du har forladt bilen. Dem under sidespejlerne tænder når du
låser bilen op samt når du åbner side døren.

** Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-06 21:34

Lars Knudsen skrev:

> Nix... Coming Home lys er, at den holder forlygterne tændt noget tid
> efter du har forladt bilen. Dem under sidespejlerne tænder når du
> låser bilen op samt når du åbner side døren.

'kay!

Må vi ha indført!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Mogens...

Dato : 18-10-06 21:36

> Må vi ha indført

Nok noget af det mest overflødige udstyr, der findes, IMO...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-06 21:41

Mogens... skrev:

> Nok noget af det mest overflødige udstyr, der findes, IMO...

Der er faktisk p*ssemørkt hér når jeg kommer hjem om aftenen - den éne
gadelampe der er er dækket af en kæmpe-birk.

(Ved godt at jeg kan sætte endnu en sensor op foruden de 3 vi har)

Dog er det mere fordi jeg er teknik-freak - troede jeg egentlig at du osse
var!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Mogens...

Dato : 18-10-06 21:47

> Der er faktisk p*ssemørkt hér når jeg kommer hjem om aftenen - den éne
> gadelampe der er er dækket af en kæmpe-birk.

Hmm - kender jeg ikke

> Dog er det mere fordi jeg er teknik-freak - troede jeg egentlig at du osse
> var!?

Jow jow - men der skal være mening med galskaben. Så hellere noget
andet lir, IMO...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-06 21:53

Mogens... skrev:

> Så hellere noget
> andet lir, IMO...

Vores sideruder måtte godt kunne køre ned uden tænding (ud over de xx
sekunder Camryen's kan efter exit af nøglen)

Ved godt det bare er et spørgsmål om at trække en ledning.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Mogens...

Dato : 18-10-06 21:57

> Vores sideruder måtte godt kunne køre ned uden tænding (ud over de xx
> sekunder Camryen's kan efter exit af nøglen)

I min Renault kan man ikke betjene ruderne uden at motoren kører
(kreditcard-nøgle). Man kan ikke slukke bilen på stopknappen,
hvis den stadig ruller. Hvordan fan havde de så tænkt sig, at man
skulle kunne redde situationen, hvis bremserne svigter eller manden
synker sammen over rattet ???

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-06 22:02

Mogens... skrev:

> I min Renault kan man ikke betjene ruderne uden at motoren kører

For alternativt!

> (kreditcard-nøgle).

Smart! (hvis det er gennemført a la Mercedes)

> Man kan ikke slukke bilen på stopknappen,
> hvis den stadig ruller. Hvordan fan havde de så tænkt sig, at man
> skulle kunne redde situationen, hvis bremserne svigter

Hæ hæ

> eller manden
> synker sammen over rattet ???

Det er godt du ikke beholder dem så længe.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-10-06 22:06

"Mogens..." <no@reply.dk> writes:

> [...]
> hvis den stadig ruller. Hvordan fan havde de så tænkt sig, at man
> skulle kunne redde situationen, hvis bremserne svigter eller manden

Gearskift til 1. hhv. trække håndbremsen?

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-06 23:18

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Jow jow - men der skal være mening med galskaben. Så hellere noget
> andet lir, IMO...

Enig! Så hellere f.eks. sidebaklys...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Mogens...

Dato : 25-10-06 19:45

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Enig! Så hellere f.eks. sidebaklys...

Nope - jeg har PDC, så jeg behøver ikke lys
Sjovt at iagttage folk på fortovet - de fatter ikke, at man sidder stille
i forsædet og rangerer bilen på plads uden at kigge tilbage/rundt/osv.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-06 05:20

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Der er faktisk p*ssemørkt hér når jeg kommer hjem om aftenen - den éne
> gadelampe der er er dækket af en kæmpe-birk.

Hmm, lyset tænder da automatisk i garagen, når man har trykket på
fjernbetjeningen for at få porten op - gør det ikke ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kasper Christensen

Dato : 19-10-06 07:04

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Hans Paulin (6310)" skriver:
>
> Hmm, lyset tænder da automatisk i garagen, når man har trykket på
> fjernbetjeningen for at få porten op - gør det ikke ???

Nej den funktion har Lars og jeg fravalgt

Mvh

Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-10-06 08:22

On Thu, 19 Oct 2006 08:04:06 +0200, Kasper Christensen

>Nej den funktion har Lars og jeg fravalgt

Ja nu holder jeg jo i en gammel maskinhal med skydedøre, så... Men til
gengæld er der lys i den - og udenfor. Så coming-home lyset er heller
ikke lige noget jeg har brug for.

Men ellers er det nu ret praktisk hvis man ofte parkerer bilen hvor
det er mørkt. Så vidt jeg kan læse i manualen er det endda sådan at
hvis man aktiverede det når man forlod bilen, tænder den lyset igen
når man lyser den op med remote'en hvis det altså stadig er mørkt.

** Lars

Fra : Per Riber

Dato : 19-10-06 14:20

Lars Knudsen skrev:

> [...]
> hvis man aktiverede det når man forlod bilen, tænder den lyset igen
> når man lyser den op med remote'en hvis det altså stadig er mørkt.

På min Seat er det en helt selvstændig funktion, som hedder Leaving
Home. Meget rar, hvis du holder på en mørk parkeringsplads, men ikke kan
huske præcist hvor.

Coming Home er IMO noget pjat, så det har jeg fravalgt

mvh Per

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-10-06 08:56

Kasper Christensen skrev:

> Nej den funktion har Lars og jeg fravalgt

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-06 13:55

Kasper Christensen skriver:

> Nej den funktion har Lars og jeg fravalgt

Okay jeres tænder ikke lyset

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-10-06 14:24

On Thu, 19 Oct 2006 14:54:35 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Okay jeres tænder ikke lyset

Nooo... Vi lever i mørket....

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-10-06 09:05

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hmm, lyset tænder da automatisk i garagen, når man har trykket på
> fjernbetjeningen for at få porten op - gør det ikke ???

Foreløbig har vi kun én carport til 2 biler hér - og dén er så halvt fyldt
op med brænde, en trailer og lidt andet snask...

Men vi har en ansøgning liggende hos kommunen om tilladelse til en
dobbeltgarage og den håber vi at få opført næste år - og de skal
selvfølgelig ha fjernbetjente porte med hele svineriet - hrmf

Siderne på den nuværende carport bliver så lukket og der kommer en port
(fjernbetjent?) i dén så jeg får lidt bedre plads til min mc, der i
øjeblikket står i vores ikke alt for store værksted
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : spamsen

Dato : 20-10-06 22:24

"Klaus D. Mikkelsen" wrote in message
> "Hans Paulin (6310)" skriver:

> Hmm, lyset tænder da automatisk i garagen, når man har
> trykket på fjernbetjeningen for at få porten op - gør det
> ikke ???

Jow :) og man trykker blot på knappen engang mere så ruller porten også ned
igen, hvis man da ikke gider vente til den gør det automatisk, og når der så
har været "ro" i kælderen 2min, så slukker loft lyset også af sig selv. :)

--
vh.
Flemming

Fra : Kasper Christensen

Dato : 18-10-06 20:29

Lars Knudsen skrev:

> [...]
> sidespejlene så du ikke jokker i vandpytter, automatisk afblændet
> bakspejl, varme i forsæderne, og er i det hele taget en dejlig bil.

Ja, men det meste af det er jo standard i Elegance, men med din viden
gætter jeg på du også har en.

Vi har fået lavet en aftale om at et lokalt, af dem anbefalet firma,
ordner ruderne, så vi selv kan bestemme tonen.

Hvordan fungerer det med autoafblænd?

Mvh

Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-10-06 20:45

On Wed, 18 Oct 2006 21:28:52 +0200, Kasper Christensen

>Ja, men det meste af det er jo standard i Elegance, men med din viden
>gætter jeg på du også har en.

Hehe.. Yes - fik netop sådan én leveret for 3 uger siden i torsdags...

>Hvordan fungerer det med autoafblænd?

Man trykker på en lille kontakt i bakspejlet, så lyser en grøn
lysdiode og den er aktiv (ved ikke lige hvorfor man skal kunne slå den
fra, men det kan man altså).

Hvis der så kommer lys bagfra og det samtidig er mørkt foran bilen
(altså fx om natten - bagfra kommende bil) toner spejlet automatisk en
grøn farve der kan gradueres efter hvor fra kraftigt lyset bagfra er.

Det bevirker i praksis at man ikke bliver blændet og fungerer helt
uden at man tænker nærmere over det med mindre man lægger mærke til
den grønne farve.

Jeg havde misset at det skulle bestilles seperat, ellers havde jeg
også haft det i sidespejlene. Men det er klart i bakspejlet at det har
størst værdi.

Det er lidt som automatiske vinduesviskere - umiddelbart virker det
lidt fjollet, men i praksis er det faktisk ret anvendeligt.

** Lars

Fra : Kasper Christensen

Dato : 18-10-06 21:45

> Jeg havde misset at det skulle bestilles seperat, ellers havde jeg
> også haft det i sidespejlene. Men det er klart i bakspejlet at det har
> størst værdi.

Det har vi bevidst valgt fra, da man ellers kan blive ved.

Har du også Maxi-dot? Er det pengene værd?

Mvh

Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-10-06 08:27

On Wed, 18 Oct 2006 22:45:10 +0200, Kasper Christensen

>Det har vi bevidst valgt fra, da man ellers kan blive ved.

I know... I know...

>Har du også Maxi-dot? Er det pengene værd?

Yes det har jeg. Nu er jeg ikke helt OBS på hvad det egentlig koster
løst, det er standard på Elegance modellen i Sverige hvor jeg bor.

Men jeg syntes da det er smart, uden at vide præcist hvor meget
information man kan hive ud af bilen hvis man har instrumentet uden
maxi-dot. Samtidig ser det fedt ud syntes jeg, i stedet for et
gammeldags instrument kun med lamper. Men som sagt, jeg har ikke
prøvet bilen uden.

Hvis du på et tidspunkt monterer en original MFD2 navi i den, så er
det til gengæld rigtig smart, der får man vist navi-informationen i
Maxidot displayet. Har bilen automatgear viser den også hvilken
indstilling gearet har og hvilket gear den aktuelt kører i - hvad det
så lige skal bruges til ved jeg så ikke.

** Lars

Fra : Broegger

Dato : 19-10-06 09:15

Kasper Christensen <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev news:45368073$0
$13953$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> [...]
>
> Vi har fået lavet en aftale om at et lokalt, af dem anbefalet firma,
> ordner ruderne, så vi selv kan bestemme tonen.

Autoblænd incl spejlene er blevet et must for mig. Men begge dele er da
ekstra udstyr. Eller har de indført det i bakspejlet som standard?

Èllers en dejlig slæde, jeg har den selv i 2,0 TDI versionen.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-10-06 09:19

On 19 Oct 2006 08:14:35 GMT, Broegger
<thomas@removethisbroeggerklanen.dk> wrote:

>Autoblænd incl spejlene er blevet et must for mig. Men begge dele er da
>ekstra udstyr. Eller har de indført det i bakspejlet som standard?

Fra 2007 modellen (altså den de sælger nu) er det i Elegance modellen.
Ellers er det småting der er ændret: indikator for aktiv fartpilot,
aux-in stik i armlænet, og et par andre små detaljer.

>Èllers en dejlig slæde, jeg har den selv i 2,0 TDI versionen.

Yes sir... det er det.

** Lars

Fra : Kasper Christensen

Dato : 19-10-06 09:30

Lars Knudsen skrev:

> Fra 2007 modellen (altså den de sælger nu) er det i Elegance modellen.
> Ellers er det småting der er ændret: indikator for aktiv fartpilot,
> aux-in stik i armlænet, og et par andre små detaljer.

Vi har da betalt ekstra for det... (Hvor finder jeg dokumentation på at
det er standard?)

Mvh

Kasper

Fra : Kasper Christensen

Dato : 19-10-06 09:45

Kasper Christensen skrev:

> Vi har da betalt ekstra for det... (Hvor finder jeg dokumentation på at
> det er standard?)

Eller mon det er regnsensoren man betaler for så?

Mvh

Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-10-06 10:04

On Thu, 19 Oct 2006 10:44:58 +0200, Kasper Christensen

>Eller mon det er regnsensoren man betaler for så?

Hmm.. Nej - begge dele var std på min. Men der kan jo være små
forskelle, for min er købt i Sverige. Og han havde først skrevet det
på til at skulle betales, men ringede så for at sige at det var altså
standard så det skulle jeg ikke betale for.

Hvis jeg prøver på www.skoda.se står det også nu under standard hvis
jeg vælger min bil "2.0 TDI Combi Elegance" -> "Regnsensor och
automatisk avbländende innerbackspegel". På www.skoda.dk er
carconfiguratoren p.t. ude af drift.

Men hvis jeg kigger her
http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdfgen.asp?action=Equipment&strModel=Octavia%20Combi

er det faktisk ikke std. i Elegance modellen i Danmark.

Det er sjovt der er små forskelle... Std på min var også opvarmede
sprinklerdyser, tagræling, maxi-dot display samt forlygtespulere. Til
gengæld skulle jeg betale ekstra for parkerinssensorer for+bag - det
er std i Danmark i Elegance men ellers tilvalg til 12.000 (!!!)
kroner. Alarm var også ekstraudstyr til min (som jeg ikke har valgt) -
det er std. i Danmark.

** Lars

Fra : Kasper Christensen

Dato : 19-10-06 10:11

> Hvis jeg prøver på www.skoda.se står det også nu under standard hvis
> jeg vælger min bil "2.0 TDI Combi Elegance" -> "Regnsensor och
> [...]

Ja, jeg har måske misbrugt den for meget. Men det er dælme en god
opfindelse.

> Men hvis jeg kigger her
> http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdfgen.asp?action=Equipment&strModel=Octavia%20Combi
>
> er det faktisk ikke std. i Elegance modellen i Danmark.

Som du selv siger, så er der nok forskellige. Om det har noget med
afgifter at gøre ved jeg ikke.

> [...]
> er std i Danmark i Elegance men ellers tilvalg til 12.000 (!!!)
> kroner. Alarm var også ekstraudstyr til min (som jeg ikke har valgt) -

Jubii med alarm. Så kan tyvene køre herfra med sirene

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-10-06 10:19

On Thu, 19 Oct 2006 11:10:58 +0200, Kasper Christensen

>Ja, jeg har måske misbrugt den for meget. Men det er dælme en god
>opfindelse.

Ja det er rigtig smart!!!

>Jubii med alarm. Så kan tyvene køre herfra med sirene

Ja.. Jubiii... Specielt også tilt-sensoren er sjov hvis man er ude og
sejle... Indtil man altså finder ud af at disable den

Og rumføler er perfekt når man parkerer et øjeblik og har vovserne med
i bilen - og de er bag i bilen.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 09:00

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse
> Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI

Hvad oktan kører en FSI bedst på ?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-10-06 10:25

On Fri, 20 Oct 2006 10:00:03 +0200, "Olsen" <-> wrote:

>Hvad oktan kører en FSI bedst på ?

98

** Lars

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-10-06 17:08

> 98

Hvor finder du den type benzin henne nu til dags?

Mvh

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 17:37

> Hvor finder du den type benzin henne nu til dags?

Deutschland
Super plus

--
Tom

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-10-06 18:50

> Deutschland
> Super plus
>
> --
> Tom

Nu ved jeg ikke om Lars bor i grænselandet, men jeg har 1½ times kørsel,
så skal vist have en noget større tank på hvis det skal kunne betale
sig, så den må "nøjes" med 95 (og måske luxusudgaven)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-10-06 18:49

On Fri, 20 Oct 2006 18:07:36 +0200, Kasper Christensen

>Hvor finder du den type benzin henne nu til dags?

De sælger det stadig hvor jeg bor - i Sverige. Den kan nok også
sagtens køre på 95 - men "blyfri 98" er det der anbefales til FSI
motorene.

** Lars

Fra : Kasper Christensen

Dato : 22-10-06 22:21

Kasper Christensen skrev:
> Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI
>
> * Sort betræk
> * Større radio
> * Dæktryksmåler
> * Sorte ruder bag
> * Aft. træk.
> * Regnsensor
> * Isofix foran
> * Maxi-dot display
> * Multirat
> * Coming home Lys
>
> Farve: Beize metal.

Lige under climaænlægget sidder der fem knapper. Der er ESP, Parkering
Dæktryk, en blank og Airbag. Hvad skal der være på den blanke knap?

Mvh

Kasper

Fra : Mogens...

Dato : 23-10-06 06:13

> Lige under climaænlægget sidder der fem knapper. Der er ESP, Parkering
> Dæktryk, en blank og Airbag. Hvad skal der være på den blanke knap?

Sparer Skoda instruktionsbogen væk?

Fra : Kasper Christensen

Dato : 23-10-06 07:36

> Sparer Skoda instruktionsbogen væk?

Nej, men den får jeg vist først med bilen i uge 1.

Mvh

Kasper

Fra : Mogens...

Dato : 23-10-06 18:26

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men den får jeg vist først med bilen i uge 1.

Så vil det være min anbefaling at vente lidt...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-06 09:15

On Sun, 22 Oct 2006 23:20:55 +0200, Kasper Christensen
<news_fjerndette@kasperc.dk> wrote:

>Lige under climaænlægget sidder der fem knapper. Der er ESP, Parkering
>Dæktryk, en blank og Airbag. Hvad skal der være på den blanke knap?

Jeg har lige været nede og bladre i instruktionsbogen til min - og
svaret er... tadaa... Ingenting. Der er ingen henvisning til den i
oversigten forrest i bogen.

Så den er der nok bare for at det visuelt bliver harmonisk at se på.

Alternativt er den taget fra en anden VAG bil hvor knappen faktisk kan
bruges til noget?!

** Lars

Fra : Kasper Christensen

Dato : 23-10-06 09:38

Lars Knudsen skrev:
> [...]
>
> Så den er der nok bare for at det visuelt bliver harmonisk at se på.
>
> Alternativt er den taget fra en anden VAG bil hvor knappen faktisk kan

Tak for svaret.

Håbede lidt det var katapultknappen til konens sæde

Mvh

Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-06 09:51

On Mon, 23 Oct 2006 10:38:16 +0200, Kasper Christensen

>Tak for svaret.
>
>Håbede lidt det var katapultknappen til konens sæde

Haha.. Ja... Men så skulle den jo have teksten "Tryk Ikke Her" på sig
- så skal du bare se løjer ;)

** Lars