Undervognvask :o(
Fra : Ukendt

Dato : 17-10-06 17:56

Hej

Skal igang med at undervognsbehandle bilen i morgen. Så i dag ville jeg ofre
en undervognsvask i vaskehallen.
Ak og ve, hvilken jammer......det er jo TOTAL virkningsløst. Jeg tog bare og
strøg hånden hen over kanten i bunden af bilen efter vasken og hånden var
total sort og fuld af små sandkorn m.m.
Hva er det dog for noget uvirksom l*rt med sådan en undervognsvask.

Jeg måtte hjem og have højtryksrenseren frem i stedet for

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-10-06 18:11

Tom skrev:

> Hej
>
> Skal igang med at undervognsbehandle bilen i morgen. Så i dag ville
> jeg ofre en undervognsvask i vaskehallen.

Tar den ikke en krig om at tørre i dét hér vejr?

Hint: jeg plejede at lave noget sådant i august.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-06 18:20

> Tar den ikke en krig om at tørre i dét hér vejr?

Kommer an på hvordan man tørrer den bagefter

> Hint: jeg plejede at lave noget sådant i august.

Hint, "godt" med luft i undervognen og vandet preller af som på en gås
))

--
Tom

Fra : haga

Dato : 17-10-06 18:35

> [...]
>
> Kommer an på hvordan man tørrer den bagefter

> Hint, "godt" med luft i undervognen og vandet preller af som på en gås

Hvordan kommer du til under vognen med din renser?

haga

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-06 22:12

"haga" <dakota@mydsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kommer du til under vognen med din renser?

Temmelig let, på de sidste 20 cm har pistolen et knæk på måske 30°. Så man
skal bare dreje pistolen til at sprøjte opad. Den er over 1 m lang så den
kan nå ind alle steder.
Det er en gammel 170 bar koldt/varmtvandsrenser fra KEW som egentlig er til
landbruget

--
Tom

Fra : haga

Dato : 18-10-06 15:13

Hej Tom.

Tråden går i andre retninger, men tilbage til at gøre bilen ren under neden.

Det er da godt med dit bøjede pistolrør, men du kan ikke se så meget af det
du foretager dig.

Det er vel ikke sådan, at du bor i Nordjylland, for jeg har en løsning med 2
4 meter lange slisker?

Hilsen Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-10-06 21:28

Tom skrev:

> Kommer an på hvordan man tørrer den bagefter

Klart - ville bare nødig "mure" noget vand inde i en lomme.

> Hint, "godt" med luft i undervognen og vandet preller af som på en gås

Pas nu på der ikke går ild i den!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-06 22:14

> Klart - ville bare nødig "mure" noget vand inde i en lomme.

Så bliver det blæst bort med trykluft i morgen )

> Pas nu på der ikke går ild i den!

Ford har ikke de problemer (hm)

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-10-06 22:57

Tom skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Ford har ikke de problemer (hm)

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : mfn

Dato : 18-10-06 09:15

Jo de har! Havde en Escort for nogen år siden som jeg var kørt på arbejde i
som altid. 30 min før fyraften bemærkede vi da godt nok lyden af en brandbil
men det gør man jo så tit. Nå, jeg lunter ud til min bil og konstaterer at
den er totalt udbrændt i kabinen og at falck havde fyldt den med skum.

Ny frontrude og siderude sæder, måtter og loftsbeklædning samt
instrumentbræt så var jeg kørende igen. Men lugten forsvandt jo aldrig helt
og grundet falcks dejlige skum (som dog trods alt reddede den fra at
udbrænde totalt) var den så rådden ved næste syn at den måte erklæres død.
Jeg havde givet 35000 for den og den levede kun 1½ år *suk*

Og den lå seføli lige på grænsen til at man burde have haft kasko men jeg
var 19 på det tidspunkt sååååå det kan man godt glemme alt om i den alder
med et elev-job ;(

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-06 12:37

mfn skrev:

> Jo de har!

Hint: Tom *har* futtet sin bil af én gang tidligere!

"Det er hérved det morsomme fremkommer"!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-10-06 20:45

Tom wrote:

> [...]
> strøg hånden hen over kanten i bunden af bilen efter vasken og hånden var

Altså under bilen ude i siden?

Hvad var dine forventninger til undervognens renhed?

> Jeg måtte hjem og have højtryksrenseren frem i stedet for

Pas på du ikke blæser motorelektronik m.v. i stykker

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-06 21:01

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Altså under bilen ude i siden?

Ja

> Hvad var dine forventninger til undervognens renhed?

Bare at de store sandkorn var vasket væk

> Pas på du ikke blæser motorelektronik m.v. i stykker

Den har jo bundplade ved motoren så ingen fare der, med mindre at man blæser
vandet den forkert vej.

--
Tom

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 19-10-06 05:27

Tom wrote:

> "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
>
> Bare at de store sandkorn var vasket væk

De fleste undervognsskyl er typisk midt inde under bilen, og kommer
meget sjældent ud i siderne og ved hjulkasser.

Med mindre man holder ekstremt skævt og undervognsskyls-dyser er skæve.

Kan desværre ikke huske forklaringen på hvorfor de ikke kommer i siden

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 09:04

> [...]
> var total sort og fuld af små sandkorn m.m.
> Hva er det dog for noget uvirksom l*rt med sådan en undervognsvask.

Det virker fint, men en jævnlig tur er at anbefale.
Kører jeg en hånd under bunden på min, så forventer
jeg også, fingrene er beskidte. Men samtidig
er evt. 'skidtkager' fjernet effektivt og nænsomt
da 'mine' dyser spreder vandet pænt.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 09:34

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Det virker fint, men en jævnlig tur er at anbefale.
> Kører jeg en hånd under bunden på min, så forventer
> jeg også, fingrene er beskidte.

Ja det kan jeg da kun bekræfte at det virker "FINT" som du også skriver
))

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 10:43

> Ja det kan jeg da kun bekræfte at det virker "FINT" som du også skriver
> ))

Ja, for perfekt er jo langt vanskeligere at konstatere.
Jeg ser blot, at skidtet forsvinder, men om der er
et par korn tilbage er vel ligegyldigt, sålænge der
er en fed lag SUVO, som der jo bør være på
enhver ordentlig vogn....

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 11:17

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg ser blot, at skidtet forsvinder, men om der er
> et par korn tilbage er vel ligegyldigt, sålænge der
> er en fed lag SUVO, som der jo bør være på

Når jeg betaler for en undervognsvask så forventer jeg at alt løstsiddene
skidt bliver vasket af. Det er ikke tilfældet. At min mondeo har få 4 gange
behandling gør ikke vasken bedre.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-06 16:21

> Når jeg betaler for en undervognsvask så forventer jeg at alt løstsiddene
> skidt bliver vasket af. Det er ikke tilfældet. At min mondeo har få 4
> gange behandling gør ikke vasken bedre.

Alt løstsiddene skidt blir' vasket af i 'min hal'.
Men at der efterflg. sidder nogle 'korn' kan jeg
snildt leve med, for vognbunden og skærmkasserne
er renere end da jeg kørte ind i hallen.
At den perfekt vaske så starter med haveslange
og spuling overalt i kasserne er en lidt anden sag,
som tar' længere tid.

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-06 18:17

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> er renere end da jeg kørte ind i hallen.
> At den perfekt vaske så starter med haveslange
> og spuling overalt i kasserne er en lidt anden sag,

Jeps men JEG kan ikke leve med skidt når bilen bagefter skal
undervognsbehandles

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-06 08:57

> Jeps men JEG kan ikke leve med skidt når bilen bagefter skal
> undervognsbehandles

Jeg taler om alm. vedligehold.
Disse special-cases kræver en anden forberedelse, ja.