Toyota - hvad er der galt?
Fra : anders

Dato : 17-10-06 17:32

Hej

Ved godt det sikkert er en umulig ogave fo jer at svare på mit spørgsmål,
medet KUNNE jo være at der sad en derude, der lige præcis havde haft samme
problem og ved hvad der er galt.

Min gamle - men rigtig gode - Toyota Corolla GB fra '92, er begyndt at sige
nogle lyde når omdrejningerne kommer lidt deropad. Nu har jeg jo ikke
omdrejnigstæller, men uanset om det er 1., 2., 3., 4., eller 5. gear, så
kommer begynder motoren at sige en lyd liiige inden omdrejningerne kommer
derop hvor man er tæt på at skulle skifte gear. Min kæreste mener det lyder
lidt som en cikade... jeg ved ikke hvad det lyder som, men det er ikke en
overdøvende lyd. Tror kun det er os, der er vandt til at køre bilen der
ligger mærke til den.

Nogen her, der har en idé til hvad det kan være?

En anden ting er, at det lys der skifter mellem grønt og rødt alt efter om
man køre økonomisk eller ej, har virket i de halvandet år jeg har haft
bilen, men for to dage siden har det sat sig fast i det røde lys. Er det
noget jeg bør være nervøs for? Ved ikke om ovenstående problem evt. kunne
have noget med det at gøre?

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-06 17:52

"anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilen der ligger mærke til den.
>
> Nogen her, der har en idé til hvad det kan være?

Mit gæt vil være et løst varmeskjold ved katalysatoren eller ved manifold,
men temmelig svær at sige sådan på afstand

--
Tom

Fra : anders

Dato : 17-10-06 19:08

> "anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse

> Mit gæt vil være et løst varmeskjold ved katalysatoren eller ved manifold,
> men temmelig svær at sige sådan på afstand

Nok ikke et dårligt gæt! Nu du siger det kan jeg huske min kæreste for et
halvt år siden kørte noget noget af bilen jeg TROR er et varmeskjold. En
metalboks med huller i. Ca. 15x25 cm. (hun kørte nok kun underdelen af)

Kunne det være skyld i den røde lampe lyser konstant?

Mvh
Anders

Fra : Trosborg

Dato : 17-10-06 20:47

Hejsa

Hvis dit vakuummeter ikke virker mere og der kommer en lyd i retning af en
cikade, så er det fordi motoren suger noget falsk luft ind der hvor
vakuumføleren sidder eller i en slange forbindelse dertil.

Bare mine tanker.

Poul T

Fra : Kåre

Dato : 18-10-06 09:55

> [...]
> problem og ved hvad der er galt.
>
> Min gamle - men rigtig gode - Toyota Corolla GB fra '92
Verdens bedste bil! Fik min smadret af en tåbe i vinters

> [...]
>til at køre bilen der ligger mærke til den.
>
> Nogen her, der har en idé til hvad det kan være?
Måske varmeskjoldet over manigolden som der nævnes af andre også. Bare pil
det af og se om det virker.
Har selv haft noget lignende på min nuværende bil. Her var det bare
udstødningen der vibrerede mod en anden metaldel.

> [...]
> noget jeg bør være nervøs for? Ved ikke om ovenstående problem evt. kunne

Det gjorde min også. Du skal næppe være nervøs. Lav en kontrol af dit
benzinforbrug. Er der ikke noget galt her, så væn dig til at den ikke
virker.

Kåre

Fra : anders

Dato : 18-10-06 11:10

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har selv haft noget lignende på min nuværende bil. Her var det bare
> udstødningen der vibrerede mod en anden metaldel.

Pil det af??? Sidder det der ikke af en Grund?
Kan jeg uden videre bare fjerne det?

> Det gjorde min også. Du skal næppe være nervøs. Lav en kontrol af dit
> benzinforbrug. Er der ikke noget galt her, så væn dig til at den ikke
> virker.

Okay... ikke noget jeg behøver at gå til bil-doktoren for at få kigget på.

Tak fo hjælpen

Mvh
Anders

Fra : Kåre

Dato : 18-10-06 14:43

> Pil det af??? Sidder det der ikke af en Grund?
> Kan jeg uden videre bare fjerne det?
Jo det gør det såmænd nok. Men det går også uden.
jeg kørte min til værksted for at få fjernet lyden.
Op på liften, på med en tang på skjoldet. Hiv. Ned igen. Og jeg fik lov at
køre uden regning...
Det tog 1 minut.

> Okay... ikke noget jeg behøver at gå til bil-doktoren for at få kigget på.
>
> Tak fo hjælpen

Ingen årsag. Jeg kørte 1½ år med lysende rød lampe. Men bilen kørte stadig
14 km/l.