Registreringsafgift - Bil over 30 år.
Fra : BJ

Dato : 16-10-06 18:50

Er der nogen, der lige ved, hvad registreringsafgiften i % er på biler over
30 år.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 16-10-06 19:28

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
> Er der nogen, der lige ved, hvad registreringsafgiften i % er på biler
> over 30 år.?
>
> --

hvis du tænker på veteran så er det 35 år.......... procenten kender jeg
ikke , men har før set at man kun betaler omkring 20- 30000kr for fx porche
911 på told og skats hjemmeside når de er over 35 år

mvh

Thomas

Fra : BJ

Dato : 16-10-06 20:32

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> hvis du tænker på veteran så er det 35 år.......... procenten kender jeg
> ikke , men har før set at man kun betaler omkring 20- 30000kr for fx
> porche 911 på told og skats hjemmeside når de er over 35 år

O.k., jeg var lige i tvivl.

Bilen jeg har i tankerne er ultra tæt på de 35 år, så det må vel bare være
et spørgsmål om at opbevare den sidste korte tid.

Jeg kender ingen i DK, der kører i en sådan og kan heller ikke finde nogen
til salg, så jeg kunne få en idé.

Jeg lurer på en Jensen Interceptor S3.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 16-10-06 20:43

> Jeg lurer på en Jensen Interceptor S3.

Rattet sidder i højre side

Fra : BJ

Dato : 16-10-06 20:44

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Rattet sidder i højre side

Måske.

Hvad kan sådan en potte mon koste i afgift forudsat, den er fyldt 35 år?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 16-10-06 21:28

> Hvad kan sådan en potte mon koste i afgift forudsat, den er fyldt 35 år?

A' ved det ikke - den er ikke med i '77 udgaven, som er min ældste...

Køw denne istedet - ret imponerende, at de importerer den til DK, IMO
www.sandjensen.dk/slr

Fra : BJ

Dato : 16-10-06 21:37

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> A' ved det ikke - den er ikke med i '77 udgaven, som er min ældste...

Hvad siger den så?

> Køw denne istedet - ret imponerende, at de importerer den til DK, IMO
> www.sandjensen.dk/slr

Den kunne sikkert være meget interessant for mig .... om 35 år.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 16-10-06 21:39

> Hvad siger den så?

Den er ikke med - som jeg skriver...

> Den kunne sikkert være meget interessant for mig .... om 35 år.

Nope - på dét tidspunkt har du ikke kørekort mere !

Fra : BJ

Dato : 16-10-06 21:48

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den er ikke med - som jeg skriver...

O.k., så misforstod jeg dig.

> Nope - på dét tidspunkt har du ikke kørekort mere !

Det gør da ikke noget, da jeg så ville have en urtepotteplanteskjuler i
haven ingen andre havde!..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 16-10-06 22:04

> Det gør da ikke noget, da jeg så ville have en urtepotteplanteskjuler i
> haven ingen andre havde!

Den er så her -
www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=25046

Fra : BJ

Dato : 16-10-06 22:37

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den er så her -
> www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=25046

ROFL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 23:57

> [...]
>
> A' ved det ikke - den er ikke med i '77 udgaven, som er min ældste...
>
> Køw denne istedet - ret imponerende, at de importerer den til DK, IMO

Nogen som ved hvor den anden McLaren skulle befinde sig i danmark?

--
Tom

Fra : jenny og søren

Dato : 17-10-06 08:47

">>

> Nogen som ved hvor den anden McLaren skulle befinde sig i danmark?

Hej Tom

Jeg mener at det er ejeren af Melsen tryk i aalborg der har den anden til at
stå....

mvh

Søren Brix Nielsen

Fra : RP

Dato : 16-10-06 20:44

Såvidt jeg ved, så betaler du afgift af den værdi bilen havde
dengang den var ny, når den er over 35 år. Min corvette fra '68 skal
jeg vist også betale omkring 30.000 kr for, mens en mustang fra samme
årgang kun ligger i det halve. Dvs det afhænger af hvad bilen kostede
dengang den blev solgt fra ny og stand skulle vist ikke hav eså meget
at sige... vægt afgiften er også 1/4 af hvad den normalt er...

Fra : BJ

Dato : 16-10-06 20:48

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Såvidt jeg ved, så betaler du afgift af den værdi bilen havde
>dengang den var ny, når den er over 35 år.

Så skal vi have fat i en vore samlere af bilrevyen, så vi kan få det
opklaret?

> Min corvette fra '68 skal
>jeg vist også betale omkring 30.000 kr for, mens en mustang fra samme
>årgang kun ligger i det halve.

O.k., nu er sådan en Jensen en ægte mucle car med en mølle på 7,2 liter
fordelt på 8 propper.

> Dvs det afhænger af hvad bilen kostede
>dengang den blev solgt fra ny og stand skulle vist ikke hav eså meget
>at sige... vægt afgiften er også 1/4 af hvad den normalt er...

Bilen var vist temmelig kostbar i hine tider og fint det ikke afhænger af
standen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 16-10-06 20:59
Fra : Anders Majland

Dato : 17-10-06 07:41

Den skal mig bekendt stadig afgiftes efter almindelige regler, men afgiften
kan ikke overstige hvad den fra ny kostede med afgift... Jeg diskuterede det
lidt med en fra den lokale skatteregopn da de på en 10år gammel mc ville
have mere i afgift end hvad der skulle være betalt i afgift hvis den var
blevet indregisterert som ny........ Loven er lidt uklar, men hun var sikker
i sin fortolkning og havde også nogle adgørelser at bakke op med ....

Fra : BJ

Dato : 17-10-06 09:16

KLIP

> [...]
> afgift hvis den var blevet indregisterert som ny........ Loven er lidt
> uklar, men hun var sikker i sin fortolkning og havde også nogle adgørelser

Det harmonerer ikke med det skrevne, da man ikke i hine tider kunne købe en
Corvette/Mustang for henholdsvis 30.000/15.000 kr.

Det passer meget godt med en 10 år gammel MC/bil, hvis man kigger på
tabellerne.

35 år er en "magisk" grænse, men jeg kan ikke finde noget konkret på nettet.

At de danske afgifter tager hensyn til bilforhandlerne, er ingen hemmelighed
og dermed "generer" folk, der vil importere selv.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 17-10-06 09:39

> Det harmonerer ikke med det skrevne, da man ikke i hine tider kunne købe
> en Corvette/Mustang for henholdsvis 30.000/15.000 kr.

Jeg har så bare aldrig hørt om særregler for veteranbiler - men derfor kan
de jo godt findes

> Det passer meget godt med en 10 år gammel MC/bil, hvis man kigger på
> tabellerne.

Den jeg kiggede på var en 90er som dengang kostede 105kkr fra ny i DK- Den
mente SKAT at der for et par år siden skulle lægges 75kkr i depositum for -
og så var det vi kom til at diskutere det med maks grænsen for afgiften. For
den maskine ville det så være 105kkr som maks på afgiften. De 75kkr var også
helt hul i hovedet i forhold aktuelle handelspriser...

Fra : BJ

Dato : 17-10-06 09:59

KLIP

> Jeg har så bare aldrig hørt om særregler for veteranbiler - men derfor kan
> de jo godt findes

For at gøre en lang historie kort, har jeg lige ringet til SKAT.

Den yderst venlige dame, anede ikke der fandtes en bil med navnet
Jensen..

Hvorom alting er, så var der blevet registret en i juli måned.

Registreringsafgiften var/er: kr. 55.245,- som jeg skal betale for et
eksemplar der er _over_ 35 år og dette _uanset_ stand.

Så nu er det blot at tælle spareskillingerne.

O.k.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-10-06 10:05

BJ wrote:

> [...]
>
> Registreringsafgiften var/er: kr. 55.245,- som jeg skal betale for et
> eksemplar der er _over_ 35 år og dette _uanset_ stand.

Oh! Det er jo lige før friværdien kan bære sådan en (og hvem gider i
øvrigt have et nyt badeværelse) - tak for info.

Det lyder nu mærkeligt at afgiften ikke varierer med de 5% synsmanden
kan justere den op eller ned med sin under/over/middel markering (ikke
at det betyder det helt store).

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 17-10-06 10:08

KLIP

> Det lyder nu mærkeligt at afgiften ikke varierer med de 5% synsmanden kan
> justere den op eller ned med sin under/over/middel markering (ikke at det
> betyder det helt store).

Der blev direkte sagt, dette er prisen og specielt nævnt:"denne uanset
stand".

Bevares en Jensen Interceptor Convertible handles også til mellem 50.000 og
60.000 euro..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 17-10-06 17:12

> Bevares en Jensen Interceptor Convertible handles også til mellem 50.000
> og 60.000 euro

Sån een kører der på danske plader i Hørsholm.
Fandt du ud af nyprisen, iøvrigt !

Fra : BJ

Dato : 17-10-06 19:26

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sån een kører der på danske plader i Hørsholm.

O.k.

> Fandt du ud af nyprisen, iøvrigt !

Nope, kun hvad jeg skal betale.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Verner Johnsen

Dato : 17-10-06 20:59

On Tue, 17 Oct 2006 16:12:13 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Sån een kører der på danske plader i Hørsholm.
>Fandt du ud af nyprisen, iøvrigt !

I følge BilRevyen ca 275.000 kr
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : BJ

Dato : 17-10-06 21:36

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I følge BilRevyen ca 275.000 kr

Af hjertet tak, det var lige netop dig, jeg ventede på.

Kan du lokkes til at scanne siden og lægge den i dk.binaer.motor..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Verner Johnsen

Dato : 17-10-06 22:31

On Tue, 17 Oct 2006 22:36:29 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Af hjertet tak, det var lige netop dig, jeg ventede på.
>
>Kan du lokkes til at scanne siden og lægge den i dk.binaer.motor..?

Done
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : BJ

Dato : 18-10-06 10:05

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Done

Det er bare fjong, af hjertet tak.

Når jeg nu ser siden, kan jeg faktisk godt erindre den, fra hine tider, da
jeg savlede over den og ikke mindst Reliant Scimitar.

Du skulle vel ikke tilfældigvis kunne scanne lidt omkring Scimitaren
også....?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 18-10-06 10:15

KLIP

> Du skulle vel ikke tilfældigvis kunne scanne lidt omkring Scimitaren
> også....?

Jeg er specielt interesseret i GTE modellen:

http://www.scimitar.demon.nl/index_uk.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Verner Johnsen

Dato : 18-10-06 21:08

On Wed, 18 Oct 2006 11:15:08 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Jeg er specielt interesseret i GTE modellen:
>
>http://www.scimitar.demon.nl/index_uk.html

Der ligger et par årgange i dk.binaer.motor.

I forhold til Jensen er det da noget af en discount model

Jeg så for øvrigt sådan en på Jyllandsringen (parkeringspladsen) for
en halvanden måneds tid siden.

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : BJ

Dato : 18-10-06 22:05

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der ligger et par årgange i dk.binaer.motor.

Endnu en gang af hjertet tak.

> I forhold til Jensen er det da noget af en discount model

Lol, noget så grusomt.

> Jeg så for øvrigt sådan en på Jyllandsringen (parkeringspladsen) for
> en halvanden måneds tid siden.

O.k., der er ikke så mange tilbage med LHD.

De handles typisk til ca. 15.000 Eur i mint condition.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Verner Johnsen

Dato : 17-10-06 21:20

On Tue, 17 Oct 2006 10:16:27 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>35 år er en "magisk" grænse, men jeg kan ikke finde noget konkret på nettet.

Så skal vi igen have fat i :

"Bekendtgørelse af
lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v."

<http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl>

"§10 Stk. 5. Den afgiftspligtige værdi for køretøjer, der er mere end
35 år gamle, jf. § 4, stk. 6, og fremtræder som ved første
registrering, er køretøjets brugsværdi."

og hvad er så "køretøjets brugsværdi" ?

Det finder man i :

"Punktafgiftsvejledning 2006-1"

<http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=159139&vID=200963>

"Veterankøretøjer

Værdien for køretøjer der er mere end 35 år gamle sættes til 40 % af
nyprisen, hvis de fremtræder som ved første registrering."

God handel
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : BJ

Dato : 17-10-06 21:38

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Værdien for køretøjer der er mere end 35 år gamle sættes til 40 % af
> nyprisen, hvis de fremtræder som ved første registrering."
>
> God handel

Af hjertet tak..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Verner Johnsen

Dato : 17-10-06 21:08

On Tue, 17 Oct 2006 08:40:38 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>i sin fortolkning og havde også nogle adgørelser at bakke op med ....

I følge

"Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v."

er det den afgiftspligtige værdi, der ikke kan overstige den
afgiftspligtige værdi som ny.
Afgiften kan godt være større.

Jeg har ikke så meget forstand på motorcykler, så vi bruger lige biler
som eksempel.

I 1996 var registreringsafgiften 105% af de første 34.400 kr og 180%
af resten.
Importerer du en bil fra 1996 skal du betale 105% af første 5.800 kr
og 180% af resten.
Det vil sige, at du kan i værste tilfælde komme til at betale 75% af
28.600 kr = 21.450 kr mere i afgift af den gamle bil end hvis du havde
købt bilen som ny.

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V