/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fård sofus og rust :o)
Fra : Ukendt


Dato : 16-10-06 18:32

Tja, hvem kan blive overrasket. Nu er det sørme også galt med rust i ford
focus )
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article232475.ece


--
Tom



 
 
Hans Paulin \(6310\) (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 16-10-06 18:35

Tom skrev:

> Tja, hvem kan blive overrasket. Nu er det sørme også galt med rust i
> ford focus )
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article232475.ece

Både "...op- og nedslidt..." på én gang!

Nå, men du skal jo ik' ha' Focus!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Klaus D. Mikkelsen (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-10-06 18:46

Tom skriver:
>
> Tja, hvem kan blive overrasket. Nu er det sørme også galt med rust i ford
> focus )

Hvis man kigger på en 8 år gammel bil, er der vidst rust i de fleste.
At forlange andet er vidst at være hrd overfor de fleste biler.

På den ande side skule man tro at EB "jumalisten" lige var faldet over
Motor 11/2002, hvor focus er brugtbilstestet:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/552355B1-6CE7-47AB-A212-58CE3B9AD6BB/0/52.pdf


Motor:
For første gang i lang tid havde Ford en
mellemklassebil, som kunne hævde sig
over for målestokken i klassen: VW Golf.

EB:
Da Ford Focus kom frem i vinteren 1998, havde Ford langt om længe fået
skabt en mellemklassebil, som kunne hævde sig over for VW Golf.


Motor:
Focus var nummer to . efter Ka . i rækken
af Ford'er med new edge-design, hvor
bade bløde kurver og skarpe kanter benyttes.

EB:
Focus var nummer to i rækken af Forder med det markante og spændende new
edge-design, hvor bløde kurver afløser skarpe kanter.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans Paulin \(6310\) (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 16-10-06 18:48

Klaus D. Mikkelsen skrev:


> På den ande side skule man tro at EB "jumalisten" lige var faldet over
> Motor 11/2002, hvor focus er brugtbilstestet:
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/552355B1-6CE7-47AB-A212-58CE3B9AD6BB/0/52.pdf

snip

Hvor pinligt - lige til EB
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Ukendt (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-10-06 19:13


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4533C555.23E26A56@du.kan.finde.den...
> Tom skriver:
>>
>> Tja, hvem kan blive overrasket. Nu er det sørme også galt med rust i ford
>> focus )
>
> Hvis man kigger på en 8 år gammel bil, er der vidst rust i de fleste.
> At forlange andet er vidst at være hrd overfor de fleste biler.
>
> På den ande side skule man tro at EB "jumalisten" lige var faldet over
> Motor 11/2002, hvor focus er brugtbilstestet:
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/552355B1-6CE7-47AB-A212-58CE3B9AD6BB/0/52.pdf

Mon ikke det bare er pressen der kører en lille kampagne mod Ford fordi
deres l*rt ruster urimelig meget.
Jeg mener at Ford ruster mere end de fleste konkurrenter og det er ejerne
som er sorteper i den sammenhæng. Bilerne skal holde meget længere end 8 år
og derfor kan man også stille krav om længere holdbarhed......ellers "burde"
Ford slet ikke gå ind på markedet i danmark og norge da ford udmærket er
klar over hvor dyre bilerne er her og derfor skal holde længere end f.eks i
tyskland.

--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 16-10-06 20:36


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4533cbaf$0$84038

ellers "burde"
> Ford slet ikke gå ind på markedet i danmark og norge da ford udmærket er
> klar over hvor dyre bilerne er her og derfor skal holde længere end f.eks
> i tyskland.
>
Nu er smag&behag forskelligt, ikke alle vægter "holdbarheden" lige højt. Men
du har ret, det virker lidt uambitiøst, hvis de vil konkurrer med VAG.



Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 09:14


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4533cbaf$0$84038$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...


> Mon ikke det bare er pressen der kører en lille kampagne mod Ford fordi
> deres l*rt ruster urimelig meget.
> Jeg mener at Ford ruster mere end de fleste konkurrenter og det er ejerne
> som er sorteper i den sammenhæng. Bilerne skal holde meget længere end 8
> år og derfor kan man også stille krav om længere holdbarhed......ellers
> "burde"

Focus lider af samme 'dør-ting' som Mondeo'en,
så det er for mig ingen nyhed.
Fiesta ruster faktisk slet ikke...læste jeg i en FDM-test for et par mdr.
siden.
-bør lige nævnes inden du skærer Ford-modellerne over een kam.
Og så har jeg jo een i rød som ikke er tærret.,o)



Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 09:30


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:45388538$0$20311$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4533cbaf$0$84038$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>> Mon ikke det bare er pressen der kører en lille kampagne mod Ford fordi
>> deres l*rt ruster urimelig meget.
>> Jeg mener at Ford ruster mere end de fleste konkurrenter og det er ejerne
>> som er sorteper i den sammenhæng. Bilerne skal holde meget længere end 8
>> år og derfor kan man også stille krav om længere holdbarhed......ellers
>> "burde"
>
> Focus lider af samme 'dør-ting' som Mondeo'en,
> så det er for mig ingen nyhed.
> Fiesta ruster faktisk slet ikke...læste jeg i en FDM-test for et par mdr.
> siden.

Såeh?
Jeg har nu set adskillige test der siger det STIK MODSATTE og endda FDM
siger også at Fiesta ruster temmelig meget. Så enten snakker vi om en helt
ny model af fiesta eller også ....

> -bør lige nævnes inden du skærer Ford-modellerne over een kam.
> Og så har jeg jo een i rød som ikke er tærret.,o)

Vi kan roligt skære alle europæiske Ford over en kam med hensyn til
rustbeskyttelsen. Sidst vi diskutterede det med dig og Jan W. da fik du også
smidt link til flere organisationer der har testet ford og andre mærker og
givet ford et ordentlig hak i tuden af den grund. Det overrasker mig derfor
at du bliver ved med at prøve at overbevise gruppen her om det modsatte en
gang til.

--
Tom



Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 10:39


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4538891b$0$84027$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...


> Såeh?
> Jeg har nu set adskillige test der siger det STIK MODSATTE og endda FDM
> siger også at Fiesta ruster temmelig meget. Så enten snakker vi om en helt
> ny model af fiesta eller også ....

Ja, vi må jo videre.
Vi kan ikke blive tilbage i 1979 eller 1986 for den sags skyld.
Nogen som ved, hvordan, Mondeo og Focus af årgang 2005-2006 er mht.
rust ? Problemet med sealingen er helt sikkert løst.
Og jo, Fiesta testen er den seneste model i første aftapning,
så det lover jo godt fra starten af. Modsat Focus + Mondeo'n.

> Vi kan roligt skære alle europæiske Ford over en kam med hensyn til
> rustbeskyttelsen.

Ja, den ab fabrique.
Men FDM siger sandelig også, at man bør supplere.
Og læser du sammenlignelige tests, så er der en hel del
andre mærker at ta' af, som også har 'mangelfuld behandling
fra fabrikken sside'.

> Sidst vi diskutterede det med dig og Jan W. da fik du også smidt link til
> flere organisationer der har testet ford og andre mærker og givet ford et
> ordentlig hak i tuden af den grund.

Jep. Vi snakker gamle Escort + Mondeo modeller,
SAMT de nyere Focus + Mondeo i første aftapning 'af de nye'.

> Det overrasker mig derfor at du bliver ved med at prøve at overbevise
> gruppen her om det modsatte en gang til.

Jamen det gør jeg da gerne.
Det står jo ganske klart, at Fiesta ikke ruster i nyere aftapning,
og 3M-sealingsspøgelset har vi ikke hørt problemer fra siden.
Og at der kan være rust i en Escort fra 'tidlig årgang' ved en stolpe
og under forruden er jo trist, men tegner samtidig ikke det hele
bllede af, hvordan andre modeller er mht. rust.

Så modsat visse andre, som stadig gider lappe på en model af
uheldig-årgang er for mig lidt af en gåde, men vi er nogle,
som er sluppet udenom dig og dine evige rustspøgelser.

Pudsigt du gider kritisere Ford gang på gang her i gruppen,
i forsøg på at få folk til at vende sig fra Ford, når du selv
kører rundt i det mest lappede og tarvelige eksemplar
af en Mondeo i dette land. Og at ofre 8 timer på en
hjemmegejlet gør-det-selv-og-hvor-er-jeg-tilfreds
rust'behandling' er også kilde til al mulig undren imho.

Ta' det nu ikke personligt. Det er dit indlæg som
er under al kritik.



Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 11:13


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:45389942$0$20298$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4538891b$0$84027$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>> Såeh?
>> Jeg har nu set adskillige test der siger det STIK MODSATTE og endda FDM
>> siger også at Fiesta ruster temmelig meget. Så enten snakker vi om en
>> helt ny model af fiesta eller også ....
>
> Ja, vi må jo videre.
> Vi kan ikke blive tilbage i 1979 eller 1986 for den sags skyld.

Næh, den eneste jeg sådan lige kan komme på der taler om Ford fra 86 er da
dig )
Sidst vi diskuterede var det biler fra 90'erne og op i begyndelse af 2000.
Du husker vist ikke så meget fra forrige diskussion

> Nogen som ved, hvordan, Mondeo og Focus af årgang 2005-2006 er mht.
> rust ? Problemet med sealingen er helt sikkert løst.
> Og jo, Fiesta testen er den seneste model i første aftapning,
> så det lover jo godt fra starten af. Modsat Focus + Mondeo'n.

Hvis du ellers læser bilbladene godt igennem. Så vil du vide at Ford i mange
tilfælde har valgt at omlakere dørene pr. kullance. Mange er med rette
bekymrede fordi en sådan reparation ikke er det samme som en galvanisering.
Så lad os se om disse problemer reelt er løst eller om man bare har udskudt
problemet til senere. Prøv at notére dig ovenstående fordi vi kan måske
vende frygtelig tilbage til det om nogle år.
Hvordan en 2005 eller 2006 model klarer sig, er der ingen der kan udtale sig
om nu.


>> Vi kan roligt skære alle europæiske Ford over en kam med hensyn til
>> rustbeskyttelsen.
>
> Ja, den ab fabrique.
> Men FDM siger sandelig også, at man bør supplere.
> Og læser du sammenlignelige tests, så er der en hel del
> andre mærker at ta' af, som også har 'mangelfuld behandling
> fra fabrikken sside'.

....og ford ligger stadig langt nede på listen, langt under middel


>> Sidst vi diskutterede det med dig og Jan W. da fik du også smidt link til
>> flere organisationer der har testet ford og andre mærker og givet ford et
>> ordentlig hak i tuden af den grund.
>
> Jep. Vi snakker gamle Escort + Mondeo modeller,
> SAMT de nyere Focus + Mondeo i første aftapning 'af de nye'.

Vi snakkede også Fiesta (suk)
og ved andre lejligheder har vi også omtalt Ka.


>> Det overrasker mig derfor at du bliver ved med at prøve at overbevise
>> gruppen her om det modsatte en gang til.
>
> Jamen det gør jeg da gerne.
> Det står jo ganske klart, at Fiesta ikke ruster i nyere aftapning,

LOL !
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F46809FA-FF6A-4260-BDA5-D8125EBC12F6/0/8085.pdf

En ting er at kigge på de 4 stjener men så prøv at LÆSE hvad de skriver og
se på billedet af vangerne på en bil der er 3 år gammel og som ikke er
beskyttet i hulrum.
Ja du bør også læse hvad ejerne SKRIVER f.eks angående rust.
Fiesta score i ikke at ruste 666 point og gennemsnit for andre er 763. Jeg
tror jeg må en tur til synoptik


> og 3M-sealingsspøgelset har vi ikke hørt problemer fra siden.
> Og at der kan være rust i en Escort fra 'tidlig årgang' ved en stolpe
> og under forruden er jo trist, men tegner samtidig ikke det hele
> bllede af, hvordan andre modeller er mht. rust.
>
> Så modsat visse andre, som stadig gider lappe på en model af
> uheldig-årgang er for mig lidt af en gåde, men vi er nogle,
> som er sluppet udenom dig og dine evige rustspøgelser.

Jeg tror du er en person man ikke kan overbevise med argumenter og
dokumentation Olsen


> Pudsigt du gider kritisere Ford gang på gang her i gruppen,
> i forsøg på at få folk til at vende sig fra Ford, når du selv
> kører rundt i det mest lappede og tarvelige eksemplar
> af en Mondeo i dette land. Og at ofre 8 timer på en
> hjemmegejlet gør-det-selv-og-hvor-er-jeg-tilfreds
> rust'behandling' er også kilde til al mulig undren imho.
>
> Ta' det nu ikke personligt. Det er dit indlæg som
> er under al kritik.

Nej den preller godt nok af på mig. Jeg synes du burde læse den FDM test EN
gang til ))))))))))))
3 år gammel bil med svær overfladerust og filtinderskærme og en score under
gennemsnit

--
Tom



Ukendt (22-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-10-06 16:41


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4538a145$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Næh, den eneste jeg sådan lige kan komme på der taler om Ford fra 86 er da
> dig )

Jeg forstår jo også at holde vogn.
Du siger blot indirekte, at eks. Fiesta'en ikke
er udvilket på siden 76.
Derfor nævner jeg blot, at den seneste Fiesta
faktisk er rimelig modstandsdygtig over for rust.
Iflg. FDM bla.


> Sidst vi diskuterede var det biler fra 90'erne og op i begyndelse af 2000.
> Du husker vist ikke så meget fra forrige diskussion

Tror jeg godt jeg gør. Men hvad vil du sige med dêt ?
Jeg erkender, at de første årgange af Focus + Mondeo
havde nogle ting mht. sealer som gjorde dem sarte.
Har jeg benægtet dêt ?

> Hvis du ellers læser bilbladene godt igennem. Så vil du vide at Ford i
> mange tilfælde har valgt at omlakere dørene pr. kullance.

Det er jo fint.

> Mange er med rette bekymrede fordi en sådan reparation ikke er det samme
> som en galvanisering.

Det er vel korrekt.
Men det de udskiftede har sikkert været originale dele, som har
de specs. som man kan forvente. Ellers er det en dårlig ombytning.
Garanti bør i alle tilfælde gives på udført reparation ihht. alm. garanti.
Min bekymring har ang. sealingen været, om denne sealing fra 3M har
været anvendt andre steder på bilen, end lige i dørene.

> Så lad os se om disse problemer reelt er løst eller om man bare har
> udskudt problemet til senere.

Jep. At ikke lære af sine fejl er utilgiveligt.

> Prøv at notére dig ovenstående fordi vi kan måske vende frygtelig tilbage
> til det om nogle år.

Ja vi får at se.

> Vi snakkede også Fiesta (suk)
> og ved andre lejligheder har vi også omtalt Ka.

Fiesta fejler intet ??


> LOL !
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F46809FA-FF6A-4260-BDA5-D8125EBC12F6/0/8085.pdf
>
> En ting er at kigge på de 4 stjener men så prøv at LÆSE hvad de skriver og
> se på billedet af vangerne på en bil der er 3 år gammel og som ikke er
> beskyttet i hulrum.

Prøv at LÆSE at FDM siger det er svært gods, og de anbefaler
en supplerende beskyttelse inden 3 år.
Ellers er der INTET at komme efter.
Og det trods filtinderskærme og manglende
behandling fra fabrikken. Derfor en supplerende - som altid.
Sådanne rosende ord er sjældne, især på biler i den mindre klasse...


> Ja du bør også læse hvad ejerne SKRIVER f.eks angående rust.
> Fiesta score i ikke at ruste 666 point og gennemsnit for andre er 763. Jeg
> tror jeg må en tur til synoptik

Du mener, det er det sande og endelige billede af Fiesta,
at een ejer har haft et problem ved døre ?
FDM's samlede vurdering efterlader heldigvis
et ganske positivt indtryk.

> Jeg tror du er en person man ikke kan overbevise med argumenter og
> dokumentation Olsen

Netop FDM's positive gennemgang af ny Fiesta
må gøre ondt ?

> Nej den preller godt nok af på mig. Jeg synes du burde læse den FDM test
> EN gang til ))))))))))))

Hvad er det præcist for linjer, jeg skal hæfte mig ved ?

> 3 år gammel bil med svær overfladerust og filtinderskærme og en score
> under gennemsnit

'Svær overfladerust' på en vanger som er ubehandlet, og
tilmed i et meget kraftigt materiale, som det vil ta'
lang tid at tære igennem ? Big issue.
Hvorfor nævner FDM, man bør få foretaget
en supplerende behandling mon ?
Ser du sammenhængen eller ER du taget
til Synoptik ?
Filtinderskærme, som i Avensis, er ikke et plus,
men trods dêt er det ikke en kilde til rustproblemer...



Ukendt (22-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-10-06 18:12


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:453b911a$0$20289$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4538a145$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Næh, den eneste jeg sådan lige kan komme på der taler om Ford fra 86 er
>> da dig )
>
> Jeg forstår jo også at holde vogn.
> Du siger blot indirekte, at eks. Fiesta'en ikke
> er udvilket på siden 76.

Jeg tænker på at der findes mange fiesta'er som også er ældre end en 2003
model. De har også rusten at kæmpe med.

> Derfor nævner jeg blot, at den seneste Fiesta
> faktisk er rimelig modstandsdygtig over for rust.
> Iflg. FDM bla.

Den er under middel, men lad os da kalde det rimelig hvis det gør dig glad


>> Sidst vi diskuterede var det biler fra 90'erne og op i begyndelse af
>> 2000.
>> Du husker vist ikke så meget fra forrige diskussion
>
> Tror jeg godt jeg gør. Men hvad vil du sige med dêt ?
> Jeg erkender, at de første årgange af Focus + Mondeo
> havde nogle ting mht. sealer som gjorde dem sarte.
> Har jeg benægtet dêt ?

Vi omtalte også Fiesta og Ka.


>> Hvis du ellers læser bilbladene godt igennem. Så vil du vide at Ford i
>> mange tilfælde har valgt at omlakere dørene pr. kullance.
>
> Det er jo fint.

Det vil vise sig. Bilerne skal holde LÆNGE i danmark. Ja faktisk længere end
ford eller fdm gider beskæftige sig med


>> Prøv at notére dig ovenstående fordi vi kan måske vende frygtelig tilbage
>> til det om nogle år.
>
> Ja vi får at se.
>
>> Vi snakkede også Fiesta (suk)
>> og ved andre lejligheder har vi også omtalt Ka.
>
> Fiesta fejler intet ??

NÅ og hvad får dig lige præcis til at sige dette?


>> LOL !
>> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F46809FA-FF6A-4260-BDA5-D8125EBC12F6/0/8085.pdf
>>
>> En ting er at kigge på de 4 stjener men så prøv at LÆSE hvad de skriver
>> og se på billedet af vangerne på en bil der er 3 år gammel og som ikke er
>> beskyttet i hulrum.
>
> Prøv at LÆSE at FDM siger det er svært gods, og de anbefaler
> en supplerende beskyttelse inden 3 år.

Når det er svært godt er det vel intet problem

> Ellers er der INTET at komme efter.
> Og det trods filtinderskærme og manglende
> behandling fra fabrikken. Derfor en supplerende - som altid.
> Sådanne rosende ord er sjældne, især på biler i den mindre klasse...

Olsen der er intet rosende i at Fiesta mangler en ordentlig voksbehandling i
hulrum fra fabrikken. Filtinderskærme vil man også vide at FDM bandlyser
hvis man har læst deres blade i mange år.
Om du mener det er sjældent rosende må stå for egen regning, jeg kan se i
forhold til gennemsnittet ligger Fiesta et stykke under.



>> Ja du bør også læse hvad ejerne SKRIVER f.eks angående rust.
>> Fiesta score i ikke at ruste 666 point og gennemsnit for andre er 763.
>> Jeg tror jeg må en tur til synoptik
>
> Du mener, det er det sande og endelige billede af Fiesta,
> at een ejer har haft et problem ved døre ?
> FDM's samlede vurdering efterlader heldigvis
> et ganske positivt indtryk.

Når man som jeg kæmper seriøst med rustproblemer, så ser man intet positivt
i at Ford ligger under gennemsnit, at den ikke er voksbeskyttet i hulrum som
endda min mondeo er ab fabrik osv osv.
Jeg venter spændt på undersøgelser om nogle år som bekræfter hvor god
fiesta'en er.


>> Jeg tror du er en person man ikke kan overbevise med argumenter og
>> dokumentation Olsen
>
> Netop FDM's positive gennemgang af ny Fiesta
> må gøre ondt ?

Du ved godt at jeg er Ford mand på godt og ondt. Fiesta er en ganske fin
bil, og jeg har skam en fiesta 1.25 som jeg løbende servicerer så jeg kender
den så ganske udmærket. Jeg ser ikke at Ford er kommet foran konkurrenterne
hvis jeg skal være objektiv


>> Nej den preller godt nok af på mig. Jeg synes du burde læse den FDM test
>> EN gang til ))))))))))))
>
> Hvad er det præcist for linjer, jeg skal hæfte mig ved ?

Det jeg lige har summeret op nedenunder

>> 3 år gammel bil med svær overfladerust og filtinderskærme og en score
>> under gennemsnit


> 'Svær overfladerust' på en vanger som er ubehandlet, og
> tilmed i et meget kraftigt materiale, som det vil ta'
> lang tid at tære igennem ? Big issue.

Måske ikke. Men jeg tror oprigtig ikke at lige DU har så meget erfaring med
det. Hvis du bare EN gang har prøvet at skifte en bærearm der er rustet
fast, så lad os genoptage diskussionen......jeg kan love dig det bliver en
fed regning til mekaniker for at få ham til at løse ting der ruster
sammen...såfemt han ikke har været så dum at give et fast tilbud


> Hvorfor nævner FDM, man bør få foretaget
> en supplerende behandling mon ?

Fordi fabrikkens ikke er tilstrækkelig

> Ser du sammenhængen eller ER du taget
> til Synoptik ?

hvad tror du?

> Filtinderskærme, som i Avensis, er ikke et plus,
> men trods dêt er det ikke en kilde til rustproblemer...

Jeg VED det ikke men jeg VED at FDM er meget negative over for det.

--
Tom



Ukendt (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-10-06 09:10


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:453ba675$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg tænker på at der findes mange fiesta'er som også er ældre end en 2003
> model. De har også rusten at kæmpe med.

Jeg omtalte den nyere med baglygter op ad stopen.


>> Derfor nævner jeg blot, at den seneste Fiesta
>> faktisk er rimelig modstandsdygtig over for rust.
>> Iflg. FDM bla.
>
> Den er under middel, men lad os da kalde det rimelig hvis det gør dig glad

Jeg ER glad. Det er en næsten unik fejlfri vogn iflg. FDM.
Og suppleres den, så tyder alt på, den faktisk ikke KAN ruste...
Bemærk. Den er med filtinderskærme og meget lidt behandlet
fra fabrikken, men klarer sig perfekt.


> Vi omtalte også Fiesta og Ka.

Fiesta med baglygter op ad stolpen ??
KA skal suppleres under alle omstændigheder, ja.
Og har kun halv garanti på rust som andre Fordvogne, desv.


> Det vil vise sig. Bilerne skal holde LÆNGE i danmark. Ja faktisk længere
> end ford eller fdm gider beskæftige sig med

SKAL ?

> NÅ og hvad får dig lige præcis til at sige dette?


> Når det er svært godt er det vel intet problem

Det lader det nemmelig ikke til.
Og suppleres den, så er den slet ikke.

> Olsen der er intet rosende i at Fiesta mangler en ordentlig voksbehandling
> i hulrum fra fabrikken. Filtinderskærme vil man også vide at FDM bandlyser
> hvis man har læst deres blade i mange år.

Korrekt.
Men at den klare sig så godt uden viser en god konstruktion,
som FDM også hæfter sig ved fra årgang til årgang.
Så får den en behandling, er der basis for mange dejlige år.


> Om du mener det er sjældent rosende må stå for egen regning, jeg kan se i
> forhold til gennemsnittet ligger Fiesta et stykke under.

Jeg ser, FDM roser den modstandsdygtighed trods odds.
Og teknisk er den rigtig godt med, da det er gennemprøvet
teknik.


>> FDM's samlede vurdering efterlader heldigvis
>> et ganske positivt indtryk.
>
> Når man som jeg kæmper seriøst med rustproblemer, så ser man intet
> positivt i at Ford ligger under gennemsnit, at den ikke er voksbeskyttet i
> hulrum som endda min mondeo er ab fabrik osv osv.
> Jeg venter spændt på undersøgelser om nogle år som bekræfter hvor god
> fiesta'en er.

Jeg kæmper seriøst IKKE med rustproblemer, og holdbarheden
af min snart 21 år gamle vogn gør, jeg vil ha' Ford igen. Og netop
Fiesta'en er for mit vedkommende et rigtig godt bud i 80 HK udgaven.
+ SUVO selvfølgelig, og dêt uanset hvad jeg ellers valgte.
Sierra'en er betydelig stærkere end Polo'en mht. holdbarhed
af mekanik samt rust. Bevares det er gamle modeller begge to,
men det er mine udgangspunkter set i forhold til mit
'vedligeholdelsesniveau' som har været eens for begge biler
gennem årene.
Men ja, altid spændende med billitteratur.


>> Netop FDM's positive gennemgang af ny Fiesta
>> må gøre ondt ?
>
> Du ved godt at jeg er Ford mand på godt og ondt. Fiesta er en ganske fin
> bil, og jeg har skam en fiesta 1.25 som jeg løbende servicerer så jeg
> kender den så ganske udmærket. Jeg ser ikke at Ford er kommet foran
> konkurrenterne hvis jeg skal være objektiv

Den "personlige pleje" er imho altid vigtigere, end hvad
statistikkerne skriver. Meningsmålinger kan man ikke bruge,
hvis man ikke gider holde/bevare sin vogn.


>> 'Svær overfladerust' på en vanger som er ubehandlet, og
>> tilmed i et meget kraftigt materiale, som det vil ta'
>> lang tid at tære igennem ? Big issue.
>
> Måske ikke. Men jeg tror oprigtig ikke at lige DU har så meget erfaring
> med det. Hvis du bare EN gang har prøvet at skifte en bærearm der er
> rustet fast, så lad os genoptage diskussionen......jeg kan love dig det
> bliver en fed regning til mekaniker for at få ham til at løse ting der
> ruster sammen...såfemt han ikke har været så dum at give et fast tilbud

Det er FDM som mener, det ikke er et problem, så
dêt vælger jeg at ta' for helt gode varer..

>
>> Hvorfor nævner FDM, man bør få foretaget
>> en supplerende behandling mon ?
>
> Fordi fabrikkens ikke er tilstrækkelig

--og så er man nemmelig godt hjulpet efterflg.


>> Ser du sammenhængen eller ER du taget
>> til Synoptik ?
>
> hvad tror du?

Et besøg ville sikkert ikke gøre skade.


>> Filtinderskærme, som i Avensis, er ikke et plus,
>> men trods dêt er det ikke en kilde til rustproblemer...
>
> Jeg VED det ikke men jeg VED at FDM er meget negative over for det.

Det er jeg egentlig også.



Klaus D. Mikkelsen (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-10-06 15:02

Olsen skriver:
>
> Problemet med sealingen er helt sikkert løst.

HELT sikkert....

Som den har været en 2-3 gange før....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (22-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-10-06 16:43


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4538D6EF.2AE798EB@du.kan.finde.den...
> Olsen skriver:
>>
>> Problemet med sealingen er helt sikkert løst.
>
> HELT sikkert....
>
> Som den har været en 2-3 gange før....

Mig bekendt har der ikke været sealingsproblemer,
før det blev alment kendt i forb. med ny Mondeo.
Har du lidt info, for det lyder interessant.
Gerne med kilde, som nævner specielt
et sealingsproblem tidligere.



Ukendt (22-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-10-06 18:15


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:453b9177$0$20335$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4538D6EF.2AE798EB@du.kan.finde.den...
>> Olsen skriver:
>>>
>>> Problemet med sealingen er helt sikkert løst.
>>
>> HELT sikkert....
>>
>> Som den har været en 2-3 gange før....
>
> Mig bekendt har der ikke været sealingsproblemer,
> før det blev alment kendt i forb. med ny Mondeo.
> Har du lidt info, for det lyder interessant.
> Gerne med kilde, som nævner specielt
> et sealingsproblem tidligere.

Selv om du ikke gider, så KAN du jo bare søge i gamle FDM artikler så vil du
vide at Fiesta også på modeller før 2000 har problemer. Men at få dig til at
undersøge dette er vel lige så motiverende som at få dig til at måle en
batterispænding

--
Tom,



Ukendt (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-10-06 09:12


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:453ba71a$0$84032$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...


> Selv om du ikke gider, så KAN du jo bare søge i gamle FDM artikler så vil
> du vide at Fiesta også på modeller før 2000 har problemer.

Med sealingen ?
Sikkert den samme 3M sealing som i Focus + Mondeo.

> Men at få dig til at undersøge dette er vel lige så motiverende som at få
> dig til at måle en batterispænding

Men kom nu kvik med links siden du er så skråsikker mht.
sealingen FØR det blev et issue på Focus + Mondeo.

Jeg gir' mig, hvis du finder et link, som nævner det specifikt
i samme 3M-ånd som åbnede ballet.
Og ja, mit elsystem virker faktisk igen og hvad får
jeg ud af at måle på et batteri ?
Jeg ejer iøvrigt intet voltmeter.,o)



TDN (16-10-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 16-10-06 19:38


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4533c220$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tja, hvem kan blive overrasket. Nu er det sørme også galt med rust i ford
> focus )
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article232475.ece
>
>
> --
> Tom
>
>

Focus er ramt af de samme sealing problemer som Mondeo, det har været kendt
i flere år...

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/72F76342-716C-4552-8FBC-77707CAE557B/0/7880.pdf

Mvh
Thomas



Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 09:15


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4533d186$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...


> Focus er ramt af de samme sealing problemer som Mondeo, det har været
> kendt i flere år...

Enig.
Tom har bare 'one of these days'..,o)



Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 09:32


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:45388562$0$20250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4533d186$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> Focus er ramt af de samme sealing problemer som Mondeo, det har været
>> kendt i flere år...
>
> Enig.
> Tom har bare 'one of these days'..,o)

EB, olsen EB. Det er ikke MIG som skriver artiklerne, jeg linker kun til dem


--
Tom



Hans Paulin \(6310\) (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-10-06 09:43

Olsen skrev:

> Tom har bare 'one of these days'..,o)

"Bad-car"-day?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 10:24


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:45388c1c$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Olsen skrev:
>
>> Tom har bare 'one of these days'..,o)
>
> "Bad-car"-day?

days....



Hans Paulin \(6310\) (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-10-06 10:36

Olsen skrev:

> days....

Hæ hæ ;)
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408891
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste