bosch batterier i bilka
Fra : tom

Dato : 16-10-06 18:21

De sælger en stribe bosch silver model 4, 6a, b, c

hvor finder jeg ud af hvad der passer til min bil? kan ikke finde noget på
bosch'es hjemmeside

skla være 12v 72ah

Seat Cordoba SDI

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-10-06 18:27

tom skriver:

> De sælger en stribe bosch silver model 4, 6a, b, c
>
> hvor finder jeg ud af hvad der passer til min bil? kan ikke finde noget på
> bosch'es hjemmeside

Tag målebåndet mad i Bilka

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : tom

Dato : 16-10-06 18:54

> Tag målebåndet mad i Bilka

god ide, men jeg ville jo gerne spare de 50km + den altid uendelige kø +
øvrige impulskøb hvis nogen viste at de batterier alligevel ikke passede

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-10-06 18:59

tom skriver:

> god ide, men jeg ville jo gerne spare de 50km + den altid uendelige kø +
> øvrige impulskøb hvis nogen viste at de batterier alligevel ikke passede

Smut i den lokale "Harald Skrald", de har også batterier i fin kvalitet.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-06 19:03

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Smut i den lokale "Harald Skrald"

Den nærmeste ligger i Kolding
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-10-06 20:15

> Den nærmeste ligger i Kolding
> --
Du bor det forkerte sted, ingen rigtige mennesker bor > 15 min kørsel fra
H.Skrald, Bilka, T.Svansen ;). Det er nok, der er 30- til Biltema. .

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-06 20:41

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Du bor det forkerte sted, ingen rigtige mennesker bor > 15 min kørsel
> fra H.Skrald, Bilka, T.Svansen ;). Det er nok, der er 30- til
> Biltema. .

Jeg bor det rigtige sted - jeg kører Toyota og har ikke brug for Harald
Nyborg

Det var en kendt fort-kører hér fra gruppen der sku ha et nyt batteri - ikke
mig!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Brian

Dato : 16-10-06 21:09

Hans Paulin (6310) wrote:

> Det var en kendt fort-kører hér fra gruppen der sku ha et nyt batteri
> - ikke mig!

Det var tom med lille t og en Seat Cordoba, og ikke Tom med stort T og
Mondeo... en lille detalje

/Brian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-06 21:20

Brian skrev:

> Det var tom med lille t og en Seat Cordoba, og ikke Tom med stort T og
> Mondeo... en lille detalje

Der er ikke noget som facts der kan ødelægge enhver diskussion!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : tom

Dato : 17-10-06 17:12

> Det var tom med lille t og en Seat Cordoba, og ikke Tom med stort T og
> Mondeo... en lille detalje
>
> /Brian

godt set. Ja jeg vil nødig køre en tur til kolding

men harald batterier er jo noname batterier, og det er vel ikke et seriøst
alternativ !?!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-10-06 17:27

"tom" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:453500ca$0$144

> men harald batterier er jo noname batterier, og det er vel ikke et seriøst
> alternativ !?!
Jo, same shit, jeg har ikke gode erfaringer med Bosch, men det ligger år
tilbage. Tommelfinger-regel mht. til akku/batt.: Så stort og billigt som
muligt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-06 21:29

tom skriver:

> men harald batterier er jo noname batterier, og det er vel ikke et seriøst
> alternativ !?!

Jo.....

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-10-06 23:54

tom wrote:

> men harald batterier er jo noname batterier, og det er vel ikke et
> seriøst alternativ !?!

Jeg har vel efterhånden været med til at montere et par håndfulde af de
nonamebatterier, indtil nu har de altid holdt længere end resten af bilen.
Faktisk er nogle af batterierne i arv fra bil til bil.

De er bestemt de 225kr. værd.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 18:28

> De sælger en stribe bosch silver model 4, 6a, b, c
>
> hvor finder jeg ud af hvad der passer til min bil? kan ikke finde noget på
> bosch'es hjemmeside
>
> skla være 12v 72ah

Jammen så skal du da bare købe et 12V / 72 Ah batteri fra Bosch

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 16-10-06 18:35

> Jammen så skal du da bare købe et 12V / 72 Ah batteri fra Bosch

Nix - det skal jo passe de fysiske mål, og dér kan være stor forskel !

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 18:39

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Nix - det skal jo passe de fysiske mål, og dér kan være stor forskel !

Er du sikker på det?
Jeg synes bare at huske da jeg skulle have et 66Ah batteri til min mondeo,
da var de alle i samme fysiske størrelse

--
Tom

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 16-10-06 18:55

> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på det?
> Jeg synes bare at huske da jeg skulle have et 66Ah batteri til min mondeo,
> da var de alle i samme fysiske størrelse

Polernes placering kan også være forskellig.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 19:04

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Polernes placering kan også være forskellig.
> Hilsen Matthias

og de kan være runde eller flade på polerne

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 16-10-06 19:26

Jep

De kan ha forskellige mål. En BMW har jo ofte
et aflangt batteri i højre side af bagagerummet

> og de kan være runde eller flade på polerne

Plus/minus, Tom - plus/minus

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 19:49

> Jep

> De kan ha forskellige mål. En BMW har jo ofte
> et aflangt batteri i højre side af bagagerummet

> Plus/minus, Tom - plus/minus

ja og poltypen kan være flad eller rund. Ford plejer at være flad ved de
fleste modeller og skal derfor have ekstra tilbehør hvis man får fat i et
batteri med runde poler

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-10-06 20:21

> ja og poltypen kan være flad eller rund. Ford plejer at være flad ved de
> fleste modeller og skal derfor have ekstra tilbehør hvis man får fat i et
> batteri med runde poler

Det er rigtigt, der er til Fård, og så til de andre. Det kan de heller ikke
finde ud af at lave rigtigt ;).

Fra : Ib

Dato : 16-10-06 20:26

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Polernes placering kan også være forskellig.

Ja, og farven, faktisk har jeg både et blåt og et hvidt i min bil !!
Undskyld, men det lå lige for )
--
Ib

Fra : Lars

Dato : 17-10-06 18:20

> [...]
> De sælger en stribe bosch silver model 4, 6a, b, c
>
> hvor finder jeg ud af hvad der passer til min bil? kan ikke finde noget på

Der er da rigelig information på Bosch' hjemmeside

SEAT CORDOBA (6L2) 1.9 SDI
Starterbatteri Silver
Varenumre: 2V 74Ah 680A, 574 012 068, 7C
Batteri med centraludluftning, 9, med bagtændingsbeskyttelse, med håndgreb,
Batterikapacitet [Ah] 74, Spænding 12 V

Lars

Fra : tom

Dato : 17-10-06 18:31

> [...]
> Batteri med centraludluftning, 9, med bagtændingsbeskyttelse, med
> håndgreb, Batterikapacitet [Ah] 74, Spænding 12 V

sejt. du fandt de Nå, men så skal jeg ikke i bilka....