VW Passat Highline 2.0 TDI - erfaring?
Fra : Lars Koch \(5000\)

Dato : 16-10-06 14:47

Nogen der har erfaring med den nye model af VW. Er meget tæt på at købe en
Highline Passat 2.0 TDI med DSG (Limousine). Ville jo gerne lige have et par
erfaringer med i købet, og hvor meget I evt. har givet for vognen - så man
har lidt at sammenligne med, når der skal forhandles pris...

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-10-06 07:06

On Mon, 16 Oct 2006 15:47:29 +0200, " Lars Koch \(5000\)"
<koch@galnet.DANSK> wrote:

>Nogen der har erfaring med den nye model af VW. Er meget tæt på at købe en
>Highline Passat 2.0 TDI med DSG (Limousine). Ville jo gerne lige have et par
>erfaringer med i købet,

Jeg har ikke nogen erfaring med den nye Passat - men har præcist den
kombination af motor og gear i min Octavia - og det fungerer bestemt
rigtig godt.

DSG fungerer super - stort set som et "rigtigt" automatgear blot
skifter den hurtigt som de bedste almindelige automatgear. Dog har jeg
bemærket at hvis man holder parkeret på en bakke - ruller den lige
5-10 cm bagud når man slipper bremsen hurtigt. Det skal man lige være
opmærksom på hvis man holder parkeret tæt og er vandt til almindeligt
automatgear

Rigtig god fornøjelse med købet!

** Lars

Fra : Lars Koch \(5000\)

Dato : 17-10-06 08:06

> Jeg har ikke nogen erfaring med den nye Passat - men har præcist den
> kombination af motor og gear i min Octavia - og det fungerer bestemt
> rigtig godt.

Lyder godt... jeg har søgt lidt rundt omkring og det får også gode
anmeldelser...

> [...]
> 5-10 cm bagud når man slipper bremsen hurtigt. Det skal man lige være
> opmærksom på hvis man holder parkeret tæt og er vandt til almindeligt

hehe... skal jeg nok passe på. I Passat'en er der auto-hold, som automatisk
trækker håndbremsen når du holder stille - f.eks. på en bakke, og så snart
du trykker på speederen igen, slippes den igen.

Glæder mig meget :)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-10-06 08:57

On Tue, 17 Oct 2006 09:05:44 +0200, " Lars Koch \(5000\)"
<koch@galnet.DANSK> wrote:

>hehe... skal jeg nok passe på. I Passat'en er der auto-hold, som automatisk
>trækker håndbremsen når du holder stille - f.eks. på en bakke, og så snart
>du trykker på speederen igen, slippes den igen.

Ah - det er faktisk ret smart! Jeg har fundet ud af at man bare skal
lette trykket lidt langsommere på bremsen, så kobler den pænt til uden
at rulle noget videre.

>Glæder mig meget :)

Kan jeg dælme godt forstå. Det er en super lækker bil!

** Lars